Olis tarkoitus hankkia edullinen W168 vm.1999-2000 pikkunen a-ryhmän Mersu ja olisinkin kysellyt kokemuksia näistä autoista !
Kiinnostas 1.7cdi ja miksei 1.6 bensakin ja jos joku vois pikkasen neuvoa mihin asioihin pitää eniten kiinnittää huomiota koeajoissa ?
Tyyppivikoja ym ym...
Kiitos !
A-ryhmän Mersu 2-autoksi
A-ryhmän Mersu 2-autoksi
C32 Amg V6 kompressor...
S 203 200Cdi...
S 203 200Cdi...
Re: A-ryhmän Mersu 2-autoksi
Tere,
meillä on ollut 1.7CDI koneella oleva lang W168 vm 2002 vuoden 2011 kesästä. Edellinen omistaja oli hankkinut sen Virosta jonne se oli ilmeisesti haettu Saksasta. Silloin mittarissa oli n. 155000 ja nyt 218000. Melko harmiton peli ollut tähän saakka:
- öljyt ja suodatin vaihdettu 10tkm - 15tkm välein
- jarrulevyt ja palat vaihdettu
- toinen etuiskunvaimentaja
- moniurahihna, kiristin ja yhtä vaille sen kaikki ohjauspyörät
- takajarrukilvet ruostuneet pitsiksi joten vaihdettu jotta käsijarrun sai toimimaan
- koneessa ei ollut lohkolämmitintä eli hankittu ja asennettu (öljypohjaan ulkopuolelle)
- ensimmäisenä talvena sylki öljyt pihalle kun huohottimen vedenerotushässäkkä jäätyi (huohottimen letkussa on lämmitys). Tämän seurauksena imetty öljyt sylintereistä, putsattu ko vedenerotin, öljyt ja suodatin vaihtoon ja takaisin ajoon.
- jarrunesteet vaihdettu
- tuulilasi vaihdettu kiveniskemän takia (suoraan kuskin näkökentässä)
- pyyhkimen sulat vaihdettu
- pesty aina silloin tällöin
- kesärenkaat ja talvirenkaat
- etujousi poikki, mutta ei vielä vaihdettu
- akku vaihdettu
- pari polttimoa
- ilmastointi tankattu
Tossahan nuo olivat, tietty löpöä kuluu. Ainakin lokasuojien reunat tuppaavat ruostumaan, samaten ovien alareunat. Moniurahihna on aika veemäinen vaihtaa ( mutta onnistuu kotikonsteinkin ilman moottorin pudottamista paikoiltaan.) joten sen kunto kannattaa tarkistaa, samaten niiden muovisten hihnanohjauspyörien. Hihnapyörät alkavat pitää ääntä laakereiden lähestyessä loppuaan ja ko. ääni kuuluu silloin pelkääjän puolelta etupyörän paikkeilta. Ainakin etujousien katkeaminen lienee tyyppivika, omassa tonen on aivan alareunastaan poikki, eli sitä ei erota ellei osaa katsoa. Laturin ja startin vaihtoa varten tarvitsee pudottaa moottori-vaihdelaatikkopakettia alas eli aivan kevyt homma jos niiden vaihto tulee eteen. Jos itse pajaa, niin kannattaa Star hommata.
Maantiellä ottaa tietty tuulta, mutta ei mielestäni mitenkään kehno ajettava kokoonsa nähden , lumituiskussakin pärjää, kiitos etuvedon. Ja taajamassa tosi näppärä. Keskikulutus taitaa olla vähän alle 5 litran paikkeilla. Irrotettavat penkit tekevät tuosta hyvän tavarankuljetusvälineen, varsinkin kun lattia on aivan tasainen. Enemmän neljän kuin viiden henkilön auto vaikka kyllähän tuolla on viisikin kulkenut. Oiva kakkosauto ainakin meille.
meillä on ollut 1.7CDI koneella oleva lang W168 vm 2002 vuoden 2011 kesästä. Edellinen omistaja oli hankkinut sen Virosta jonne se oli ilmeisesti haettu Saksasta. Silloin mittarissa oli n. 155000 ja nyt 218000. Melko harmiton peli ollut tähän saakka:
- öljyt ja suodatin vaihdettu 10tkm - 15tkm välein
- jarrulevyt ja palat vaihdettu
- toinen etuiskunvaimentaja
- moniurahihna, kiristin ja yhtä vaille sen kaikki ohjauspyörät
- takajarrukilvet ruostuneet pitsiksi joten vaihdettu jotta käsijarrun sai toimimaan
- koneessa ei ollut lohkolämmitintä eli hankittu ja asennettu (öljypohjaan ulkopuolelle)
- ensimmäisenä talvena sylki öljyt pihalle kun huohottimen vedenerotushässäkkä jäätyi (huohottimen letkussa on lämmitys). Tämän seurauksena imetty öljyt sylintereistä, putsattu ko vedenerotin, öljyt ja suodatin vaihtoon ja takaisin ajoon.
- jarrunesteet vaihdettu
- tuulilasi vaihdettu kiveniskemän takia (suoraan kuskin näkökentässä)
- pyyhkimen sulat vaihdettu
- pesty aina silloin tällöin
- kesärenkaat ja talvirenkaat
- etujousi poikki, mutta ei vielä vaihdettu
- akku vaihdettu
- pari polttimoa
- ilmastointi tankattu
Tossahan nuo olivat, tietty löpöä kuluu. Ainakin lokasuojien reunat tuppaavat ruostumaan, samaten ovien alareunat. Moniurahihna on aika veemäinen vaihtaa ( mutta onnistuu kotikonsteinkin ilman moottorin pudottamista paikoiltaan.) joten sen kunto kannattaa tarkistaa, samaten niiden muovisten hihnanohjauspyörien. Hihnapyörät alkavat pitää ääntä laakereiden lähestyessä loppuaan ja ko. ääni kuuluu silloin pelkääjän puolelta etupyörän paikkeilta. Ainakin etujousien katkeaminen lienee tyyppivika, omassa tonen on aivan alareunastaan poikki, eli sitä ei erota ellei osaa katsoa. Laturin ja startin vaihtoa varten tarvitsee pudottaa moottori-vaihdelaatikkopakettia alas eli aivan kevyt homma jos niiden vaihto tulee eteen. Jos itse pajaa, niin kannattaa Star hommata.
Maantiellä ottaa tietty tuulta, mutta ei mielestäni mitenkään kehno ajettava kokoonsa nähden , lumituiskussakin pärjää, kiitos etuvedon. Ja taajamassa tosi näppärä. Keskikulutus taitaa olla vähän alle 5 litran paikkeilla. Irrotettavat penkit tekevät tuosta hyvän tavarankuljetusvälineen, varsinkin kun lattia on aivan tasainen. Enemmän neljän kuin viiden henkilön auto vaikka kyllähän tuolla on viisikin kulkenut. Oiva kakkosauto ainakin meille.
E W212 350CDI 4Matic -10
B W246 180CDI -15
E S210 320CDI -01, kohta toivottavasti paalattu kunhan saadaan tallista ulos
B W246 180CDI -15
E S210 320CDI -01, kohta toivottavasti paalattu kunhan saadaan tallista ulos
Re: A-ryhmän Mersu 2-autoksi
Kiitos tiedoista !
Tänään olis tarkoitus lähteä koeajamaan 140 classic jolla ajettu 143000km...
Tänään olis tarkoitus lähteä koeajamaan 140 classic jolla ajettu 143000km...
C32 Amg V6 kompressor...
S 203 200Cdi...
S 203 200Cdi...
Re: A-ryhmän Mersu 2-autoksi
Ongelma lienee siinä, että apulaitteiden yms korjausta varten pitää ottaa moottori pois.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: A-ryhmän Mersu 2-autoksi
Tere,
juuri näin. Alkuperäisessä kommentissani sanoin:
"Laturin ja startin vaihtoa varten tarvitsee pudottaa moottori-vaihdelaatikkopakettia alas eli aivan kevyt homma jos niiden vaihto tulee eteen. Jos itse pajaa, niin kannattaa Star hommata."
vaikka olisi pitänyt sanoa että moottori-vaihdelaatikkopaketin pudottaminen EI ole kevyt homma. Kahdella kirjaimella perin suuri vaikutus.
A-sarjassa on moottori-vaihdelaatikkopaketti edessä varsin tiiviinä pakettina ja se on osittain matkustamon alla. Vähänkin suurempia hommia varten moottori-vaihdelaatikkopaketti pitää pudottaa alas. Tulee ainakin eteen jos pitää vaihtaa ilmastoinnin kompura, laturi, startti tai kytkin, sama taitaa päteä vesipumppuunkin. Tuo moniurahihnan ja hihnapyörien vaihto onnistuu onneksi ilmankin, tosin tilaa on h....tin vähän eli vaatii pitkää pinnaa ja pyörien vaihdon tietyssä järjestyksessä. Sitä ei kannata kiireessä alkaa pajata.
juuri näin. Alkuperäisessä kommentissani sanoin:
"Laturin ja startin vaihtoa varten tarvitsee pudottaa moottori-vaihdelaatikkopakettia alas eli aivan kevyt homma jos niiden vaihto tulee eteen. Jos itse pajaa, niin kannattaa Star hommata."
vaikka olisi pitänyt sanoa että moottori-vaihdelaatikkopaketin pudottaminen EI ole kevyt homma. Kahdella kirjaimella perin suuri vaikutus.
A-sarjassa on moottori-vaihdelaatikkopaketti edessä varsin tiiviinä pakettina ja se on osittain matkustamon alla. Vähänkin suurempia hommia varten moottori-vaihdelaatikkopaketti pitää pudottaa alas. Tulee ainakin eteen jos pitää vaihtaa ilmastoinnin kompura, laturi, startti tai kytkin, sama taitaa päteä vesipumppuunkin. Tuo moniurahihnan ja hihnapyörien vaihto onnistuu onneksi ilmankin, tosin tilaa on h....tin vähän eli vaatii pitkää pinnaa ja pyörien vaihdon tietyssä järjestyksessä. Sitä ei kannata kiireessä alkaa pajata.
E W212 350CDI 4Matic -10
B W246 180CDI -15
E S210 320CDI -01, kohta toivottavasti paalattu kunhan saadaan tallista ulos
B W246 180CDI -15
E S210 320CDI -01, kohta toivottavasti paalattu kunhan saadaan tallista ulos
- Pikku Mersu
- Mersumies
- Viestit: 621
- Liittynyt: Ti 06.05.2003 09:04
- Paikkakunta: Itä-Uusimaa
Re: A-ryhmän Mersu 2-autoksi
Ja tuo sama ahtaus moottoritilassa koskee myös uudempia w169 aakkosia ja w245 beekkösiä. 

GLC 300 de -21 & SLK 230 Kompressor aut -00.
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 467
- Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
- Paikkakunta: Tukholma
Re: A-ryhmän Mersu 2-autoksi
Korjataan sen verran että ilmastoinnin kompuraa ja laturia varten ei tarvitse tiputtaa moottoria alas olenkaan.hharri kirjoitti:Tere,
A-sarjassa on moottori-vaihdelaatikkopaketti edessä varsin tiiviinä pakettina ja se on osittain matkustamon alla. Vähänkin suurempia hommia varten moottori-vaihdelaatikkopaketti pitää pudottaa alas. Tulee ainakin eteen jos pitää vaihtaa ilmastoinnin kompura, laturi, startti tai kytkin, sama taitaa päteä vesipumppuunkin. Tuo moniurahihnan ja hihnapyörien vaihto onnistuu onneksi ilmankin, tosin tilaa on h....tin vähän eli vaatii pitkää pinnaa ja pyörien vaihdon tietyssä järjestyksessä. Sitä ei kannata kiireessä alkaa pajata.
Muissa tapauksissa kyllä, ainakin jonkun verran kuten vesipumpun vaihdossa.
A170cdi-00 1999-