Tuli tuossa vaihdettua W202 C220 cdi:n webasto toimivampaan yksilöön, niin samalla ihmettelin tuon ohjausta, tai enemmänkin sen puutetta?
Webasto siis alkuperäisasenteinen thermo top, kojelautaan on jossain vaiheessa lisätty ovaali kello.
Ihmetystä herätti se, että webastoon on kytketty tasan 5 piuhaa, + ja - Liittimeen X2, ja sitten X6 liittimeen pinnit 2,3 & 6, eli diagnostiikka, ulkolämpötila ja polttoainepumppu.
Eli kertokaas viisaammat, miten tuo kello on tuohon kytketty, kun tuo toimii ok, ja jso haluan laittaa tuohon kaukokäynnistyksen (telestart), niin kytketäänkö se sitten tuohon X6 liittimen pinniin 1 "clock"?
W202 Webaston toiminta (kytkentäihmettely?)
Re: W202 Webaston toiminta (kytkentäihmettely?)
Ei tällä kertaa siellä X6 liittimen pinnissä 1 ole ketään kotona. Webastosi käynnistyy X6 pinnistä 3 jännitteellä. Kello on kytketty siihen ja vesipumpun ohjauskin lienee otettu suoraan kellolta. Telestarteissa on yleensä mukana y-kaapeli, joka kytketään suoraan kellon ja johtosarjan väliin. Ei siis tarvitse mennä sinne webaston ohjausliittimelle tekemään mitään kun kerran kellosta pelaa.
Tarjoa viallisia webasto thermo top kortteja!
hmm, eli ulkolämpötilan nastaan tarjotaan +12V niin vehje käynnistyy? loogista, not.
Mutta toisena kyssärinä, nyt on varaosawebaston rungosta saatu katkenneet pultit pois, niin mikäs ihmekierre noissa webaston kiinnitysruuveissa oikein on? ruuvikauppa möi tuumaisella kierteellä olevia pultteja jotka näyttää samalta, muttamutta, eipä menekkään paikalleen.
Kyseessä siis nuo pultit millä itse webastoon tulee kiinni kiinnitysrauta autoon ja pakoputken tukirauta.
Mutta toisena kyssärinä, nyt on varaosawebaston rungosta saatu katkenneet pultit pois, niin mikäs ihmekierre noissa webaston kiinnitysruuveissa oikein on? ruuvikauppa möi tuumaisella kierteellä olevia pultteja jotka näyttää samalta, muttamutta, eipä menekkään paikalleen.
Kyseessä siis nuo pultit millä itse webastoon tulee kiinni kiinnitysrauta autoon ja pakoputken tukirauta.
Ruuvit on tosiaan joku "ihmekierre", onneksi webaston varaosana löytyi suht-halvalla.
Mutta, mistä tuolta pitäisi saada diagnostiikkaa pihalle, mulla on joku "usb webasto diagnostic" adapteri, joka siis leikkii com-porttia.
Mistään nastasta en kyllä thermo tool:ista saa kuin timeouttia.
Eipä tuo niin tärkeä sikäli ole, väsäilin tuossa testipenkin niin saa muuten testattua noita vempeleitä...
Niin ja autosta, hommasin tuohon Remucin palikan, hintava ehkä, mutta kätevä kyllä ja kytkentä oli ainakin helppoa, kello pois ja piuha suoraan samalla liittimellä Remucciin.
Mutta, mistä tuolta pitäisi saada diagnostiikkaa pihalle, mulla on joku "usb webasto diagnostic" adapteri, joka siis leikkii com-porttia.
Mistään nastasta en kyllä thermo tool:ista saa kuin timeouttia.
Eipä tuo niin tärkeä sikäli ole, väsäilin tuossa testipenkin niin saa muuten testattua noita vempeleitä...
Niin ja autosta, hommasin tuohon Remucin palikan, hintava ehkä, mutta kätevä kyllä ja kytkentä oli ainakin helppoa, kello pois ja piuha suoraan samalla liittimellä Remucciin.