W211:sen jarrunesteiden vaihto (ja määrä)
W211:sen jarrunesteiden vaihto (ja määrä)
Sanokaas nyt mulle, että kun olisi tarkoitus vaihdattaa jarrunesteet -03 W211:seen (sähköjarruinen yksilö), että paljonko menee jarrunestettä että jarruissa on kokonaan uudet nesteet?
Ja ko toimenpide vissiin kannattaa tehdä jossain mersun huollossa jossa on testeri (ja oikea jarrunestehän oli 5.1 laatua?)?
Ja ko toimenpide vissiin kannattaa tehdä jossain mersun huollossa jossa on testeri (ja oikea jarrunestehän oli 5.1 laatua?)?
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
Re: W211:sen jarrunesteiden vaihto (ja määrä)
Voihan sen tehdä itsekkin ilmausventtiileistä. Kaveri pumppaa jarrua ja toinen päästää ilmausreiästä spivan määrän ulos. Aloitettava takaa oikealta ja sitten vasen. Etu oikea ja lopuksi lähin vasen etu. Tietysti koko ajan lisäten nestettä välillä. Ei ne korjaamoillakaan sitä ton kummemmin tee!
Mopo Mobylette
Mopo Vasama sport
MB 250 D 1995
Chevrolet Lumina 1996
MB E 320 Cdi 2000.
Mopo Vasama sport
MB 250 D 1995
Chevrolet Lumina 1996
MB E 320 Cdi 2000.
Re: W211:sen jarrunesteiden vaihto (ja määrä)
Nää mersun sähköjarrut ei ole ihan noin simppeli juttu. Pitäis deaktivoida jarrut ensin ja luulen että ammattipajalla käyttävät jarrutohtoria apuna.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: W211:sen jarrunesteiden vaihto (ja määrä)
Kyselin tuossa piruuttaan Kä****autosta (Mersun huolto ja myynti), että paljonko vaihdetaan jarrunestettä vaihdon yhteydessä.
Sieltä kerrottiin että yksi litra. Mä en millään usko että yhdellä litralla vaihtuu muka koko järjestelmän nesteet? On kyllä taas kiva huomata, että
kyllä ihmisiä kusetetaan.
Onkohan se jotenkin näin: Joo sä saat SBC-yksikön takuuseen, kun sulla on leima että kahden vuoden välein on pelkästään jarrnestesäiliöön vaihdettu uudet nesteet (muka kunnon merkkihuollossa).
Ja sä taas et saa mitään takuuseen, kun sulla on vaihdettu vain viiden vuoden välein jarrunesteet (vaikkakin silloin olisi KOKO järjestelmän nesteet vaihdettu).
Voi ristus sanon minä. =D
Sieltä kerrottiin että yksi litra. Mä en millään usko että yhdellä litralla vaihtuu muka koko järjestelmän nesteet? On kyllä taas kiva huomata, että
kyllä ihmisiä kusetetaan.
Onkohan se jotenkin näin: Joo sä saat SBC-yksikön takuuseen, kun sulla on leima että kahden vuoden välein on pelkästään jarrnestesäiliöön vaihdettu uudet nesteet (muka kunnon merkkihuollossa).
Ja sä taas et saa mitään takuuseen, kun sulla on vaihdettu vain viiden vuoden välein jarrunesteet (vaikkakin silloin olisi KOKO järjestelmän nesteet vaihdettu).
Voi ristus sanon minä. =D
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
Re: W211:sen jarrunesteiden vaihto (ja määrä)
Vaihto pitää tehdä asiallisilla vehkeillä että järjestelmä toimii niinkuin pitääkin.
Tässä juttua miten se käy:
http://mbworld.org/forums/w211-amg/3735 ... hange.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Vaihto ei maksa Vehollakaan paljoa joten säästää väärässä paikassa jos alkaa itse säätämään. Siellä on myös mekaaninen varajärjestelmä jonka tulisi toimia jos itse pääjärjestelmä ei tuota painetta.
Tuolla lisää aiheesta:
http://www.mercedestechstore.com/pdfs/W ... O%20SBC%20(WJB" onclick="window.open(this.href);return false;)%209-30-02.pdf
Tässä juttua miten se käy:
http://mbworld.org/forums/w211-amg/3735 ... hange.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Vaihto ei maksa Vehollakaan paljoa joten säästää väärässä paikassa jos alkaa itse säätämään. Siellä on myös mekaaninen varajärjestelmä jonka tulisi toimia jos itse pääjärjestelmä ei tuota painetta.
Tuolla lisää aiheesta:
http://www.mercedestechstore.com/pdfs/W ... O%20SBC%20(WJB" onclick="window.open(this.href);return false;)%209-30-02.pdf
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Re: W211:sen jarrunesteiden vaihto (ja määrä)
Kyllä muuten väheni SBC-jarrukompuran käyminen kun vaihdettiin uudet jarrunesteet (vanhat jarrunesteet oli autossa kymmenisen vuotta)... Jarrukompura ei lähde läheskään joka oven avaamisella enää käyntiin ja silloinkin kun lähtee käyntiin, niin käy paljon lyhemmän aikaa kuin ennen jarrunesteiden vaihtoa... Ja jarrujärjestelmä huuhdeltiin MB huolto Koskisella (Seinäjoki). Hyvä palvelu. Ja potilas on vuosimallia -03.
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
Re: W211:sen jarrunesteiden vaihto (ja määrä)
Näin se huolto vaikuttaa, itse huomasin saman asian...Jacka kirjoitti:Kyllä muuten väheni SBC-jarrukompuran käyminen kun vaihdettiin uudet jarrunesteet (vanhat jarrunesteet oli autossa kymmenisen vuotta)... Jarrukompura ei lähde läheskään joka oven avaamisella enää käyntiin ja silloinkin kun lähtee käyntiin, niin käy paljon lyhemmän aikaa kuin ennen jarrunesteiden vaihtoa... Ja jarrujärjestelmä huuhdeltiin MB huolto Koskisella (Seinäjoki). Hyvä palvelu. Ja potilas on vuosimallia -03.
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: W211:sen jarrunesteiden vaihto (ja määrä)
Täyttä pas*aa taastempera1 kirjoitti:Voihan sen tehdä itsekkin ilmausventtiileistä. Kaveri pumppaa jarrua ja toinen päästää ilmausreiästä spivan määrän ulos. Aloitettava takaa oikealta ja sitten vasen. Etu oikea ja lopuksi lähin vasen etu. Tietysti koko ajan lisäten nestettä välillä. Ei ne korjaamoillakaan sitä ton kummemmin tee!
Pyydä vaihtamaan kahteen kertaan jos haluat että nestettä käytetään enemmän kuin noin litra. Mitään hyötyä en sillä näkisi saavutettavan, mutta jos joku haluaa sellaisesta maksaa niin kaipa korjaamo tekee ?jacka kirjoitti:Kyselin tuossa piruuttaan Kä****autosta (Mersun huolto ja myynti), että paljonko vaihdetaan jarrunestettä vaihdon yhteydessä.
Sieltä kerrottiin että yksi litra. Mä en millään usko että yhdellä litralla vaihtuu muka koko järjestelmän nesteet? On kyllä taas kiva huomata, että
kyllä ihmisiä kusetetaan.
Onkohan se jotenkin näin: Joo sä saat SBC-yksikön takuuseen, kun sulla on leima että kahden vuoden välein on pelkästään jarrnestesäiliöön vaihdettu uudet nesteet (muka kunnon merkkihuollossa).
Ja sä taas et saa mitään takuuseen, kun sulla on vaihdettu vain viiden vuoden välein jarrunesteet (vaikkakin silloin olisi KOKO järjestelmän nesteet vaihdettu).
Voi ristus sanon minä. =D
Ei varmaankaan ole kovin kallista. Jarrunesteen vaihtoon ei Vehoa tarvita, eikä edes Star testeriä vaan Boschin testerillä onnistuu myös, jarrutohtori pitää lisäksi olla.Vaihto ei maksa Vehollakaan paljoa...
wiimax.fi
Re: W211:sen jarrunesteiden vaihto (ja määrä)
Koko jarrujärjestelmän tilavuus on on 1-1.5 litraa. Tais olla 1.2. Jarrunesteet kuuluu melkeinpä joka auton huolto-ohjelman mukaan vaihtaa 2 vuoden välein. Joillakin vuoristoalueilla suositellaan jopa vuoden välein. Sen takia niitä vaihetaan kun sinne nesteen sekaan kertyy vettä ja sen takia nesteen kiehumispiste alenee ja tulee korroosiota. Uudemmat mersuthan haluaa aina mersun omaa nestettä mutta kai se 5.1 täyttää sen luokitukset ja kuten dealer sanoi onnistuu tuo homma myös boschin testerillä. Monet kerrat tehty.Jacka kirjoitti:Kyselin tuossa piruuttaan Kä****autosta (Mersun huolto ja myynti), että paljonko vaihdetaan jarrunestettä vaihdon yhteydessä.
Sieltä kerrottiin että yksi litra. Mä en millään usko että yhdellä litralla vaihtuu muka koko järjestelmän nesteet? On kyllä taas kiva huomata, että
kyllä ihmisiä kusetetaan.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: W211:sen jarrunesteiden vaihto (ja määrä)
Vaihdatin nesteet omaan autoon muutema viikko sitten ja nyt tiedän miten se tapahtui.
Jarrunesteen tyyppi on DOT4+ ja sitä tuli vaihdossa ulos noin 2,5 litraa. Ensimmäinen litra tuli ulos jo vasemman takapyörän kautta.
Jarrunesteen ja Star-testerin lisäksi tarvii:
- painevaihtajan, käytössä oli tämä Gunsons Eezibleed European ja toimi hyvin: (jotkut kehuu Motive Bleederiä)
http://www.kaasutinexpertti.fi/shopultr ... php?p=1499" onclick="window.open(this.href);return false;
- puhdas ruisku ja letku jolla voi imeä jarrunestesäiliön tyhjäksi
- järeä akkulaturi (tavallinen ei riitä kun haukkailee ajoittain virtaa rajusti varatessa painevaraajaa)
- kirkasta letkua joka sopii tiukasti ilmausnippaan ja vähintään 3l säiliö vanhalle jarrunesteelle
- kaveri joka toimii joko auton alla tai starin kanssa + polkee jarrupoljinta niin pyydettäessä.
Viralliset ohjeet on WIS dokumentissa AP42.00-P-4281T joka löytyy mm täältä julkisesti:
http://tech.bentleypublishers.com/threa ... adID=20535" onclick="window.open(this.href);return false;
AIkaa saa varata huomattavasti enempi kuin perinteisen jarrujärjestelmän kanssa + ilmauksen onnistumis testiin vielä toinen mokoma.
Jarrunesteen vaihto SBC-jarruihin ei ole tee-se-itse homma. Työmäärään nähden Vehonkaan vaihtohinta ei ole kallis varsinkin jos hinta sisältää mahdollisesti nesteetkin.
Vaihdon jälkeen SBC pumppu käy tosiaan paljon harvemmin.
Korjatkoon joku viisaampi jos muistan jotakin väärin.
Jarrunesteen tyyppi on DOT4+ ja sitä tuli vaihdossa ulos noin 2,5 litraa. Ensimmäinen litra tuli ulos jo vasemman takapyörän kautta.
Jarrunesteen ja Star-testerin lisäksi tarvii:
- painevaihtajan, käytössä oli tämä Gunsons Eezibleed European ja toimi hyvin: (jotkut kehuu Motive Bleederiä)
http://www.kaasutinexpertti.fi/shopultr ... php?p=1499" onclick="window.open(this.href);return false;
- puhdas ruisku ja letku jolla voi imeä jarrunestesäiliön tyhjäksi
- järeä akkulaturi (tavallinen ei riitä kun haukkailee ajoittain virtaa rajusti varatessa painevaraajaa)
- kirkasta letkua joka sopii tiukasti ilmausnippaan ja vähintään 3l säiliö vanhalle jarrunesteelle
- kaveri joka toimii joko auton alla tai starin kanssa + polkee jarrupoljinta niin pyydettäessä.
Viralliset ohjeet on WIS dokumentissa AP42.00-P-4281T joka löytyy mm täältä julkisesti:
http://tech.bentleypublishers.com/threa ... adID=20535" onclick="window.open(this.href);return false;
AIkaa saa varata huomattavasti enempi kuin perinteisen jarrujärjestelmän kanssa + ilmauksen onnistumis testiin vielä toinen mokoma.
Jarrunesteen vaihto SBC-jarruihin ei ole tee-se-itse homma. Työmäärään nähden Vehonkaan vaihtohinta ei ole kallis varsinkin jos hinta sisältää mahdollisesti nesteetkin.
Vaihdon jälkeen SBC pumppu käy tosiaan paljon harvemmin.
Korjatkoon joku viisaampi jos muistan jotakin väärin.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Re: W211:sen jarrunesteiden vaihto (ja määrä)
jep soittelin koivuhaan vehoon että onnistuuko autooni nesteiden vaihto pikahuollossa ja sanovat onnistuvan nestettä menee reilut 2litraa ja maksaa n.260e ja timman homma ois että sikäli
Re: W211:sen jarrunesteiden vaihto (ja määrä)
Noname (tai joku muukin joka tietää)...
Mulla vaihtui jarrunesteitä vaihdon yhteydessä noin 1,5 litraa... Sanokaas nyt mulle kun kiinnostaa, että miksi sitä testeriä jarrunesteiden vaihdon yhteydessä oikein pitää käyttää?
Mulla MB huollossa laitettiin vaan joku bleeder-laite lisäakulla kiinni jarrunestesäiliöön (laite lisäsi koko ajan tarvittavan määrän uutta jarrunestettä, ehkä paineen kanssa) ja sitten vaan auton alta jarrusatuloista nippa auki yksi nurkka kerrallaan ja kirkkaalla letkulla reilu määrä pois vanhaa nestettä pulloon. Menikö joku muka väärin? =0
Mulla vaihtui jarrunesteitä vaihdon yhteydessä noin 1,5 litraa... Sanokaas nyt mulle kun kiinnostaa, että miksi sitä testeriä jarrunesteiden vaihdon yhteydessä oikein pitää käyttää?
Mulla MB huollossa laitettiin vaan joku bleeder-laite lisäakulla kiinni jarrunestesäiliöön (laite lisäsi koko ajan tarvittavan määrän uutta jarrunestettä, ehkä paineen kanssa) ja sitten vaan auton alta jarrusatuloista nippa auki yksi nurkka kerrallaan ja kirkkaalla letkulla reilu määrä pois vanhaa nestettä pulloon. Menikö joku muka väärin? =0
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211:sen jarrunesteiden vaihto (ja määrä)
Homma on okJacka kirjoitti:Noname (tai joku muukin joka tietää)...
Mulla vaihtui jarrunesteitä vaihdon yhteydessä noin 1,5 litraa... Sanokaas nyt mulle kun kiinnostaa, että miksi sitä testeriä jarrunesteiden vaihdon yhteydessä oikein pitää käyttää?
Mulla MB huollossa laitettiin vaan joku bleeder-laite lisäakulla kiinni jarrunestesäiliöön (laite lisäsi koko ajan tarvittavan määrän uutta jarrunestettä, ehkä paineen kanssa) ja sitten vaan auton alta jarrusatuloista nippa auki yksi nurkka kerrallaan ja kirkkaalla letkulla reilu määrä pois vanhaa nestettä pulloon. Menikö joku muka väärin? =0
tuossa vaikutta paljon tekijän kokemus
(vähän sama kuin palojen vaihto ilman *:ria mikä sekin onnistuu kyllä kunhan tekijä tietää mitä tekee)
nesteet on vaihtuneet kun puhdasta tulee ulos joka nurkasta
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W211:sen jarrunesteiden vaihto (ja määrä)
Jos ajattelee ettei järjestelmää / yksikköä tarvitse huuhdella perusteellisemmin voi varmaankin vaihtaa pelkästään tohtorin paineella valuttelemalla.....että miksi sitä testeriä jarrunesteiden vaihdon yhteydessä oikein pitää käyttää?
Meni, jos on SBC-jarrullinen auto. Omituista ellei "MB huolto" käytä testeriä.Mulla MB huollossa laitettiin vaan joku bleeder-laite lisäakulla kiinni jarrunestesäiliöön (laite lisäsi koko ajan tarvittavan määrän uutta jarrunestettä, ehkä paineen kanssa) ja sitten vaan auton alta jarrusatuloista nippa auki yksi nurkka kerrallaan ja kirkkaalla letkulla reilu määrä pois vanhaa nestettä pulloon. Menikö joku muka väärin? =0
Pitääpä muuten mitata paljonko nestettä oikeasti vaihtuu, on tullut aina merkittyä 1 litra laskutettavaksi mutta saattaa olla että pullo johon nesteet kerätään on isompi ... jarrutohtorissa kun on 5 litran kannu niin siitä ei määrää näe.
OT: tänään yksi takajarruputkien vaihto ja yksi SBC-yksikön vaihto.
wiimax.fi
Re: W211:sen jarrunesteiden vaihto (ja määrä)
Onko tietoa missä tämä homma onnistuisi pk-seudulla vähän edullisemmin kuin tuo ym. 260€?
Re: W211:sen jarrunesteiden vaihto (ja määrä)
CDI203 kirjoitti:Homma on okJacka kirjoitti:Noname (tai joku muukin joka tietää)...
Mulla vaihtui jarrunesteitä vaihdon yhteydessä noin 1,5 litraa... Sanokaas nyt mulle kun kiinnostaa, että miksi sitä testeriä jarrunesteiden vaihdon yhteydessä oikein pitää käyttää?
Mulla MB huollossa laitettiin vaan joku bleeder-laite lisäakulla kiinni jarrunestesäiliöön (laite lisäsi koko ajan tarvittavan määrän uutta jarrunestettä, ehkä paineen kanssa) ja sitten vaan auton alta jarrusatuloista nippa auki yksi nurkka kerrallaan ja kirkkaalla letkulla reilu määrä pois vanhaa nestettä pulloon. Menikö joku muka väärin? =0
tuossa vaikutta paljon tekijän kokemus
(vähän sama kuin palojen vaihto ilman *:ria mikä sekin onnistuu kyllä kunhan tekijä tietää mitä tekee)
nesteet on vaihtuneet kun puhdasta tulee ulos joka nurkasta
Siis tarvitaanko jarrupalojen vaihtoon * ?
W203 '04
RX 450h '14
IQ '10
W415 '13
Smart ForTwo '13
AH3000 '61
ex S500 '07
ex S500 '06
ex W203 '01
ex W204 '07
ex W203 '02
RX 450h '14
IQ '10
W415 '13
Smart ForTwo '13
AH3000 '61
ex S500 '07
ex S500 '06
ex W203 '01
ex W204 '07
ex W203 '02
Re: W211:sen jarrunesteiden vaihto (ja määrä)
Deaktivoidaan SBC.
USAn pojjaat ne on hurjia, ne vaan nappaa SBCn liittimen irti ja painelee painevaihtajalla nesteet (niiden oma moottoritekniikkakin on vielä 50-luvulta niin mitä muuta voi odottaa). Voiko se varapiiri jäädä ilmaamatta jos ei tehdä ohjatusti pumpulla?
USAn pojjaat ne on hurjia, ne vaan nappaa SBCn liittimen irti ja painelee painevaihtajalla nesteet (niiden oma moottoritekniikkakin on vielä 50-luvulta niin mitä muuta voi odottaa). Voiko se varapiiri jäädä ilmaamatta jos ei tehdä ohjatusti pumpulla?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W211:sen jarrunesteiden vaihto (ja määrä)
Stari pyysi painevaihtajasta eri paineita 0 bar, 0,5 bar ja reilut 2 bar. Jokin tarkoitushan niillä on pakko olla systeemin kannalta joten se itse sutsauttelu kannattaa oikeasti jättää väliin ettei aiheuta kallista vahinkoa tai laskua kun auto lähtee jarruttomana lavetilla Veholle hoitoon.
SBC jarrut lienee hienoin ikinä henkilöautoon asennettu jarrujärjestelmä ja statistiikasta löytyy kaikki mahdolliset paineet, millilitrat, voltit, jarrujen käyttö ja kuluminen. Oman mielenrauhan takia vaihdatan nesteet mieluummin paikassa jossa työ tehdään virallisten ohjeiden mukaan niin voi luottavaisin mielin polkea taas jarrua.
Hyvä video aiheesta kiinnostuneille:
http://www.youtube.com/watch?v=RtWU17NLgfA" onclick="window.open(this.href);return false;
Tässä miten SBC-nukutetaan Starilla:
https://www.youtube.com/watch?v=NYVbb08cJaQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Täältä löytyy WIS dokumentti AR42.46-P-0005T miten SBC nukutetaan ilman Staria:
http://tech.bentleypublishers.com/threa ... 5&tstart=0" onclick="window.open(this.href);return false;
CDI203 on valtakunnan viisaimpa SBC-jarrujen osaajista ja kommentoinee varajärjestelmän ilmaamisen Tuskin saa vaihdettua kaikkia nesteistä uusiin ilman testeriä + ilmauksen onnistumisen todentaminen on mahdotonta mikä on ihan oma työvaihe lopuksi.
SBC jarrut lienee hienoin ikinä henkilöautoon asennettu jarrujärjestelmä ja statistiikasta löytyy kaikki mahdolliset paineet, millilitrat, voltit, jarrujen käyttö ja kuluminen. Oman mielenrauhan takia vaihdatan nesteet mieluummin paikassa jossa työ tehdään virallisten ohjeiden mukaan niin voi luottavaisin mielin polkea taas jarrua.
Hyvä video aiheesta kiinnostuneille:
http://www.youtube.com/watch?v=RtWU17NLgfA" onclick="window.open(this.href);return false;
Tässä miten SBC-nukutetaan Starilla:
https://www.youtube.com/watch?v=NYVbb08cJaQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Täältä löytyy WIS dokumentti AR42.46-P-0005T miten SBC nukutetaan ilman Staria:
http://tech.bentleypublishers.com/threa ... 5&tstart=0" onclick="window.open(this.href);return false;
CDI203 on valtakunnan viisaimpa SBC-jarrujen osaajista ja kommentoinee varajärjestelmän ilmaamisen Tuskin saa vaihdettua kaikkia nesteistä uusiin ilman testeriä + ilmauksen onnistumisen todentaminen on mahdotonta mikä on ihan oma työvaihe lopuksi.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Re: W211:sen jarrunesteiden vaihto (ja määrä)
Jartuo:n kanssa vaihdettu jarrunesteet w211 -03, sbc yksikön käyntimäärä väheni huomattavasti : )
W211 200 cdi -2003
Re: W211:sen jarrunesteiden vaihto (ja määrä)
Itelle tuli ajankohtaiseksi tuo nesteiden vaihto. Tilasin tuollasen pumppun nesteiden vaihtoon. aika sama kuin motiven kamppeet?
http://www.xxl-automotive.de/Spezialwer ... 26556.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Laitan kokemuksia kun saan pumpun kotia.
http://www.xxl-automotive.de/Spezialwer ... 26556.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Laitan kokemuksia kun saan pumpun kotia.
Re: W211:sen jarrunesteiden vaihto (ja määrä)
Mä ostin Motiven pumpun täältä: http://9xx-parts.com/store/index.php?ro ... ct_id=1254
Taitaa olla ainut suomalainen nettikauppa kuka noita myy. Silloin toimitusaika oli 3 päivää, eikä hinnallakaan ryöstetä. Jenkkilässä samaa hintaluokkaa, kun lisätään verot ja rahdit päälle.
Taitaa olla ainut suomalainen nettikauppa kuka noita myy. Silloin toimitusaika oli 3 päivää, eikä hinnallakaan ryöstetä. Jenkkilässä samaa hintaluokkaa, kun lisätään verot ja rahdit päälle.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: W211:sen jarrunesteiden vaihto (ja määrä)
Nyt on jarrunesteet vaihdettu ja yllättävän hyvin se tuollaisella pannulla onnistuu. Ois ennemmin jo kannattanu hommata ni säästys turhilta pumppailuilta. Nyt onnistuu yksinkin jarrunesteen vaihto/jarrujenilmaus.
Tuo pumppu oli 2 litranen Brake Bleeder (Laser Part Number: 4832). Asiallisen oloinen. Varmasti yhtä pätevä kuin Motiven kampe.
Tuo pumppu oli 2 litranen Brake Bleeder (Laser Part Number: 4832). Asiallisen oloinen. Varmasti yhtä pätevä kuin Motiven kampe.