Mersu + Ahdin
Mersu + Ahdin
Moro !
--------
Ensimmäinen viestini tänne foorumiin...
Uteliaisuudesta kysyn onko ketään asentanut/asennuttanut ahdinta omaan mersuunsa ?
--------
Ensimmäinen viestini tänne foorumiin...
Uteliaisuudesta kysyn onko ketään asentanut/asennuttanut ahdinta omaan mersuunsa ?
Tervetuloa Foorumille!
No käyppä katsomassa nyt alkuun kyseinen sivu:
http://www.bit.spt.fi/joni.peippo/mese/projekti.htm
Kaveri ei taida näillä sivuilla vierailla mutta täytyy myöntää että mielenkiintoinen projekti hänellä meneillään.
Komee mersu sulla ainakin tossa kuvassa. Kerroppa siitä jotain, ilmeisesti konehuoneen puolelle meinaat vielä panostaa mutta päälle päin suorastaan komee!
No käyppä katsomassa nyt alkuun kyseinen sivu:
http://www.bit.spt.fi/joni.peippo/mese/projekti.htm
Kaveri ei taida näillä sivuilla vierailla mutta täytyy myöntää että mielenkiintoinen projekti hänellä meneillään.
Komee mersu sulla ainakin tossa kuvassa. Kerroppa siitä jotain, ilmeisesti konehuoneen puolelle meinaat vielä panostaa mutta päälle päin suorastaan komee!
[url=http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/lindroos/lindroos.html]EX MB 200D vm.88/89[/url][url=http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8683]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
Juuh...
Kiitos !
Ulkoisia muutoksia tuohon kapistukseen tuskin enää hirveästi tehdään,
19", Tinted, S600 Maski, Alusta...( Ehkä takapäähän jotain )
Konehuonekin alkaa olla viimeistä rutistusta vaille valmis
...
+170...
Sisustan muutokset sitten ensi talvena...
BTW... Hyvää juhannusta kaikille
Ulkoisia muutoksia tuohon kapistukseen tuskin enää hirveästi tehdään,
19", Tinted, S600 Maski, Alusta...( Ehkä takapäähän jotain )
Konehuonekin alkaa olla viimeistä rutistusta vaille valmis

+170...
Sisustan muutokset sitten ensi talvena...
BTW... Hyvää juhannusta kaikille
- Henri Junkkala
- Perustaja
- Viestit: 1290
- Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
- Paikkakunta: Pitkäjärvi
- Viesti:
Kuvia?
Nätti peli näyttäisi olevan Danolla alla.
Jos sulla on kuvia netissä niin pistäpä linkkiä tulemaan!
* edit: jaa siellähän se oli "www"tä painamalla saatavilla jo
eli http://www.verkkotieto.fi/~teemuno/mersu/mersu.html suora linkki, kantsii vilkaista niitä muistakin *
Tuonne Tähtiklubiin voit käydä liittymässä (free of charge, ohjeet linkkiosiossa) niin saadaan tuo teikäläisenkin kaunotar galleriaa komistamaan
T: Henkka
Jos sulla on kuvia netissä niin pistäpä linkkiä tulemaan!
* edit: jaa siellähän se oli "www"tä painamalla saatavilla jo

Tuonne Tähtiklubiin voit käydä liittymässä (free of charge, ohjeet linkkiosiossa) niin saadaan tuo teikäläisenkin kaunotar galleriaa komistamaan

T: Henkka
2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build
EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne
"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
ahdin 124:een
Tuota muistankos oikein jos muistelen, että Mecklin teki joskus pari...kolme vuotta sitten yhden 124:n.
Resepti oli vissiin: 500:een pataan piristystä ahtamalla- ja oletettavasti vielä oikein luvan kanssa. En kyllä muista oliko alkuperäisesti 500E- toivottavasti ei. Orinaali 500E:tä ei meinaan monta Suomesta löydy. Oulun seudulla on kuulemma yksi orggis MB-klubissa- muita minä en tiedä. Sisänsä mielenkiintoinen lupajuttu, jos ei ollut alunperin 500E- vaihdettiin kone isompaan ja vielä ahdettiin.
Resepti oli vissiin: 500:een pataan piristystä ahtamalla- ja oletettavasti vielä oikein luvan kanssa. En kyllä muista oliko alkuperäisesti 500E- toivottavasti ei. Orinaali 500E:tä ei meinaan monta Suomesta löydy. Oulun seudulla on kuulemma yksi orggis MB-klubissa- muita minä en tiedä. Sisänsä mielenkiintoinen lupajuttu, jos ei ollut alunperin 500E- vaihdettiin kone isompaan ja vielä ahdettiin.
Unelmilla on tapana toteutua...
Pikavastaus. Ainakin yhteen W124 300D:een asennettiin about vuonna -86 peräti kaksi ahdinta. Asialla oli firma, jonka nimi oli Autohiomo tai jotain sinne päin.
Aiheesta oli pitkä juttu tuolloin Tuulilasissa, ja mulla on ko. lehti, tosin kotona. Tarkempaa tietoa seuraa, jahka joskus pääsen työpaikalta lehtihyllyni ääreen.
Aiheesta oli pitkä juttu tuolloin Tuulilasissa, ja mulla on ko. lehti, tosin kotona. Tarkempaa tietoa seuraa, jahka joskus pääsen työpaikalta lehtihyllyni ääreen.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Mersun ahtaminen
Kuulin tossa ja näin ahtolaitteen,hammashihna käyttöinen ja puhallinpesä painepuolella kuin pakokaasuahtimessa ikään.Tulee 300E stä tehtyyn 500seen, joskus ensi talvena.
Mielestäni tämä 500 E on ihan kelpo paketti ilman ahtimiakin
Terveisin Jamppa
500 E ja muuta mesekalustoa
Mielestäni tämä 500 E on ihan kelpo paketti ilman ahtimiakin
Terveisin Jamppa
500 E ja muuta mesekalustoa
Onhan niitä turbotettu jo vuodesta miekka ja kilpi lähtien.
Useita 260 / 280 / 300 / 320 E / TE / CE:itä olen nähnyt ja nekin on ollut pääosin tuplaturboja kaikki. Joskus oli Rinta-Joupilla myytävänä 190E Mosselmanin turbosatsilla ja muutenkin kelpo optiikalla.
Tosiaankin tuolla Demecillä on ollut noita satseja myytävänä jo pidemmän aikaa, niin W124:een kuin W140:eenkin. Kaikki nuo turbosarjat olivat muistaakseni tuplaturboja ja toisena vaihtoehtona oli jokseenkin samantehoinen, mutta hieman kalliimpi remmiahdin. Hinnat olivat luokkaa 50-100th asennuksineen.
Mahtaa olla hauska peli, esim. tuollainen 320 tuplaturbo jossain W140:ssä. Tehoa kun on sen jälkeen saman verran kuin 500 V8:ssa.
Ja joskus ne kauppas sellaista 124:sta, joka oli alunperin ollut 300E. Siihen oli istutettu tuo 5-litrainen 32V motti. Sitten vielä mainostettiin, että jos ei tehot riitä, niin voidaan asentaa kompressori. Sen jälkeen pätäkkää olisi ollut 440hv. Ja sen jälkeen olis tietenkin voinut vielä laittaa viri-nokkaa, avarampaa rööriä ja uutta chippiä peliin, niin olis varmaan tuo 500hv:n rajapyykki mennyt helposti rikki. Ja kaikki tuo vaatimattomassa taksi-Mersun ulkokuoressa...
Useita 260 / 280 / 300 / 320 E / TE / CE:itä olen nähnyt ja nekin on ollut pääosin tuplaturboja kaikki. Joskus oli Rinta-Joupilla myytävänä 190E Mosselmanin turbosatsilla ja muutenkin kelpo optiikalla.
Tosiaankin tuolla Demecillä on ollut noita satseja myytävänä jo pidemmän aikaa, niin W124:een kuin W140:eenkin. Kaikki nuo turbosarjat olivat muistaakseni tuplaturboja ja toisena vaihtoehtona oli jokseenkin samantehoinen, mutta hieman kalliimpi remmiahdin. Hinnat olivat luokkaa 50-100th asennuksineen.
Mahtaa olla hauska peli, esim. tuollainen 320 tuplaturbo jossain W140:ssä. Tehoa kun on sen jälkeen saman verran kuin 500 V8:ssa.

Ja joskus ne kauppas sellaista 124:sta, joka oli alunperin ollut 300E. Siihen oli istutettu tuo 5-litrainen 32V motti. Sitten vielä mainostettiin, että jos ei tehot riitä, niin voidaan asentaa kompressori. Sen jälkeen pätäkkää olisi ollut 440hv. Ja sen jälkeen olis tietenkin voinut vielä laittaa viri-nokkaa, avarampaa rööriä ja uutta chippiä peliin, niin olis varmaan tuo 500hv:n rajapyykki mennyt helposti rikki. Ja kaikki tuo vaatimattomassa taksi-Mersun ulkokuoressa...

Viimeksi muokannut PM, Ke 02.07.2003 18:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
- Automatic260E
- Vakiokalustoa
- Viestit: 474
- Liittynyt: Ti 01.04.2003 20:58
- Paikkakunta: Itä-Vantaa
jaa
Kannattaako mitään ahtimia laittaa meseen ? Aika riskiä ..
sitten alkaa kannet paukkua jne... eli ei kestä
Ostaa tarpeeksi tehokkaan vapaasti hengittävän jo heti alussa
niin kyllä se siitä ...
Minulle itselle kyllä 166 hv riittää ! Tykittää ihan tarpeeksi!!
sitten alkaa kannet paukkua jne... eli ei kestä

Ostaa tarpeeksi tehokkaan vapaasti hengittävän jo heti alussa
niin kyllä se siitä ...

Minulle itselle kyllä 166 hv riittää ! Tykittää ihan tarpeeksi!!

****************************************************************
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]
[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]
Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]
[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]
Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
Re: jaa
ÄLKÄÄ SUUTTUKO, mutta miksi keskustelun on tapana rönsyillä, mielestäni esim. tästä kommentista ei löydä hakemallakaan vastauksia kysymyksiini...260 E W124 kirjoitti:Kannattaako mitään ahtimia laittaa meseen ? Aika riskiä ..
sitten alkaa kannet paukkua jne... eli ei kestä![]()
Ostaa tarpeeksi tehokkaan vapaasti hengittävän jo heti alussa
niin kyllä se siitä ...![]()
Minulle itselle kyllä 166 hv riittää ! Tykittää ihan tarpeeksi!!
-muistutus-
MINUN ei ole tarkoitus ***tuilla
Tarkoitukseni oli selvitittää onko tällä foorumilla muita kohtalotovereita
mutta ilmeisesti suomesta ei kauheasti taida vielä "sielunveljiä" löytyä ainakaan tältä palstalta.
Kiitos vastanneille.
Re: jaa
Nooh, moneen kertaan todettua on se että juuri tuo rönsyily usein tuottaa varsin makoisia keskusteluitaDano kirjoitti:ÄLKÄÄ SUUTTUKO, mutta miksi keskustelun on tapana rönsyillä, mielestäni esim. tästä kommentista ei löydä hakemallakaan vastauksia kysymyksiini...260 E W124 kirjoitti:Kannattaako mitään ahtimia laittaa meseen ? Aika riskiä ..
sitten alkaa kannet paukkua jne... eli ei kestä![]()
Ostaa tarpeeksi tehokkaan vapaasti hengittävän jo heti alussa
niin kyllä se siitä ...![]()
Minulle itselle kyllä 166 hv riittää ! Tykittää ihan tarpeeksi!!
-muistutus-
MINUN ei ole tarkoitus ***tuilla
Tarkoitukseni oli selvitittää onko tällä foorumilla muita kohtalotovereita
mutta ilmeisesti suomesta ei kauheasti taida vielä "sielunveljiä" löytyä ainakaan tältä palstalta.
Kiitos vastanneille.

Itsellähän on alla 300 TDT, jossa on ahdin vakiona mutta välijäähdytin puuttuu. Sellainen pitäisi saada todella täytettyyn konehuoneeseen vielä mahtumaan, pitäähän autossa potkua olla

Annetaan kaikkien kukkien kukkia
Lainaanpas molempia...Mauri H. kirjoitti:Nooh, moneen kertaan todettua on se että juuri tuo rönsyily usein tuottaa varsin makoisia keskusteluitaDano kirjoitti: Tarkoitukseni oli selvitittää onko tällä foorumilla muita kohtalotovereita
mutta ilmeisesti suomesta ei kauheasti taida vielä "sielunveljiä" löytyä ainakaan tältä palstalta.![]()
Tulee pitkä viesti- sorry.
Mersukuskeillakin on erilaisia näkemyksiä ja painotuksia... jollekin vanteiden vaihtaminen on ok- muu on liikaa. Omalla kohdalla se on vähän kiinni pätäkästäkin: köyhän talon poikana...

Oli tuossa ketjussa kuitenkin joitakin aloittamaasi aiheeseen liittyvää- vai.
Käsitin alkuperäisestä viestistäsi, että teikäläisellä on toteutettavana/ toteutettuna jotain aika extremeä. Mikäli ymmärsin oikein niin alkuperäinen pannu on 500, johon on jonkinlaisella painepuhaltimella (1...2?) herätetty esim. + 170 tervettä hepoa lisää- sehän tekisi yhteensä jotain 500... ja vääntöpuolta tulee sitäpaitsi terveesti peliin jo aika matalalta.
Itselläni on joskus ollut suunnitelmissa vanhan alumiinikasin värkkääminen vähän samaan suuntaan. Talliporukoissa kaverit ovat rakennelleet aikoinaan kilvellisiä autoja varttimailille- ns. katuautojen kiihdytyskisoihin. Näissä piireissä tuli joskus konsultoitua ja ideoitua bensansyöttöjä ahdettuihin K-jetteihin (mm.Volvo B21, Possu 928).
Tietty silloin heräsi myös jokaisessa pesivä "lapsi". Ajatus oli: olisipas mukava rakentaa tuonne volvojen ja escojen yms. sekaan aito mersu, joka menisi hiukan paremmin kuin vakio- ja olisi vaikka vähän eksoottisempi (kerran on tullut omalla vakio vehkeellä käytyä kokeilemassa- kirjoitan joskus novellin lauantai-iltana, kolmen kaljan jälkeen oftopicille). Niille escoillehan ei kyllä mersulla pärjaisi, mutta se ei olisi tarkoituskaan. Tarkoitus olisi sitäpaitsi tehdä autosta kuitenkin sellainen, jota ei tarvitsisi vetää trailerilla kisapaikalle.
Tämä kaikki siis toistaiseksi pelkkää kuvitelmaa- eli ahdetun aiheen toteuttamiseen liittyen ei ole tullut kovin pitkälle vielä lupa-asioita selviteltyä... viime vuosina on elämäntilanne heitellyt vähän ympäriinsä, ja aivan viime aikoina on keskitytty lähinnä vaipanvaihtoon.
Joka tapauksessa- meikäläisen alkuperäinen konsepti: kaverilla on uudella mantereella tallin nurkassa odottamassa tarkoitusta varten tilaustyönä hankittu matalapuristeinen jenkkiversio 560 koneesta, johon voisi ängetä vähän enemmänkin paineita... Paketti sitten 123 coupeen/ tai 107:aan...
Dano- älä masennu ollenkaan ketjun rönsyilystä: ole hyvä ja kerro omasta toteutuksestasi täällä vähän enemmän. Jos tämä ketju nyt rönsyili liikaa- tee offtopiciin uusi. Uskon että kiinnostaa muitakin kuin minua...

Unelmilla on tapana toteutua...
Tuli tässä vain mieleen, että onkos kellään tietoa mitä ne turbo paketit sisältää ? Tarviiko koneeseen tehdä muutoksia? Meiti on saanu semmosen kuvan että ne sisältää: turbot, pakosarjat, imu/paine kotelot ja putket
Niin myllyhän olis m103:nen 3,2
Löytys tallista kaksi Vulvan TO3:sta ja intercooleri
Niin myllyhän olis m103:nen 3,2
Löytys tallista kaksi Vulvan TO3:sta ja intercooleri

Bil & Traktor.
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
Ainakin nuo sarjat, joita meikä on kattellut (ei tosin ostomielessä, vaikka eihän sitä koskaan tiedä...3.2AMGCE kirjoitti:Tuli tässä vain mieleen, että onkos kellään tietoa mitä ne turbo paketit sisältää ? Tarviiko koneeseen tehdä muutoksia? Meiti on saanu semmosen kuvan että ne sisältää: turbot, pakosarjat, imu/paine kotelot ja putket
Niin myllyhän olis m103:nen 3,2
Löytys tallista kaksi Vulvan TO3:sta ja intercooleri

Ei kai siinä periaatteessa paljoa tuhoa voisi saada aikaan; jos ei jäähdytys / voitelu toimisi, niin turbo olisi kaput. Jos taas innostuisi vääntämään kuuluisaa turboruuvia hieman liikaa, niin sitten voisi tulla hieman isompia ongelmia.
Ja niin ne on ainakin noita sarjoja mainostanut, että konetta ei muka tarvisi avata / säätää etc. jos se on normaalissa kunnossa ja toimiva. Ja on noita jälkiasennusturboja heitetty >200th ajettuihin autoihin ilmeisesti ilman mitään isompia ongelmia.
Ei kai siinä mitään ongelmia varmaan tule, kunhan malttaa pysyä maltillisissa ahdoissa.

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Onhan se minullakin mielessä ollut ton 2litrasen turbotus mutta mutta.... kaasarillakoneella,ei hyvä! helppo säätää kyllä mutta sää ja muut ilman vaihtelut tuovat oman ***tumaisen lisänsä hommaan. Ensimmäiseksi tietysti kone osiksi ja vaihtamaan laakereita yms, siihen männät.. Minkälaiset männät muutes on 2litrasessa turbossa,eikös Tkoneita oo ainaki farmareissa, siis w124 koppasis? onko tietoo paljo puristesuhde? Mitä oon "velhojen" kanssa asiasta jutellu niin laatikko pitäs kestää, eikös siellä jotain getracin osaa ole vai olenko ymmärtänyt väärin? mutta laatikko ja muu voimansiirto on kyllä varmaan sitten niitä myöhäsempiä laitettavia.. Joku kirjotti oliko se siitä 300T:stä että siin olis jäähdytetyt pakovenat yms. onko noi sit käytös 2 litrasessa turbossa? Mites sitten ruiskun ja imusarjan sovitus tohon kaasarin tilalle? joku tehty vast. tai muuta infoo siitä?
Niin ja tuskin tosta ny mitään saadaan aikaseks, toive ajattelua
Helppoa kyllä olisi, auto on -85 niin ei tarviis oikeen muuta ku käydä katsastamas. kilometrejä nyt takana 245tkm ja kylhän toi hyvin tuntuu pyyhkivän.
Niin ja tuskin tosta ny mitään saadaan aikaseks, toive ajattelua

W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Ei ainakaan vakiona ole bensaturboja W124:ssä, jos sitä ajat takaa. Ainoat turbot W124:n aikoihin olivat 250 D Turbodiesel ja 300 D vastaava.Naftale_n kirjoitti:männät.. Minkälaiset männät muutes on 2litrasessa turbossa,eikös Tkoneita oo ainaki farmareissa, siis w124 koppasis?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
"T" on vain farmaria tarkoittava merkintä. 200T on kaasarikoneella oleva kaksilitrainen farkku, 200TE on kaksilitrainen ruiskufarkku ja 300TE kolmilitrainen ruiskufarkku.epk kirjoitti:mitäs ne w124 farkkujen perseessä merkinnät 200T, 200TE ja 300TE sitten tarkoittavat, viisaammat valaiskaa
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Ja se T perässä tarkoittaa Touringia.epk kirjoitti:mitäs ne w124 farkkujen perseessä merkinnät 200T, 200TE ja 300TE sitten tarkoittavat, viisaammat valaiskaa
Moni erehtyy, varsinkin dieseleiden kanssa kun on 200 TD, 250 TD ja 300 TD, sitten kun meikäläisellä lukee mallimerkinnän lisäksi turbo perässä tulee kyselyitä että "tarviiko tuo nyt olla erikseen, eikös se jo tullut selväksi että on turbo kun lukee TD"
Selevempi homma. Ei sitä näköään ihan kaikkee näist tiiäkkääMarko L. kirjoitti:"T" on vain farmaria tarkoittava merkintä. 200T on kaasarikoneella oleva kaksilitrainen farkku, 200TE on kaksilitrainen ruiskufarkku ja 300TE kolmilitrainen ruiskufarkku.epk kirjoitti:mitäs ne w124 farkkujen perseessä merkinnät 200T, 200TE ja 300TE sitten tarkoittavat, viisaammat valaiskaa


W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Joo, samaa oon minäki ihmetelly et mitähän järkee tos hommas ny onMauri H. kirjoitti:Ja se T perässä tarkoittaa Touringia.epk kirjoitti:mitäs ne w124 farkkujen perseessä merkinnät 200T, 200TE ja 300TE sitten tarkoittavat, viisaammat valaiskaa
Moni erehtyy, varsinkin dieseleiden kanssa kun on 200 TD, 250 TD ja 300 TD, sitten kun meikäläisellä lukee mallimerkinnän lisäksi turbo perässä tulee kyselyitä että "tarviiko tuo nyt olla erikseen, eikös se jo tullut selväksi että on turbo kun lukee TD"

W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Joo, autosta käytetään tosiaan nimitystä TDT, ja sedanista vastaavasti DT. Peräluukussa ja rek. otteessa virallinen merkintä on TD Turbo.Naftale_n kirjoitti:Selevempi homma. Ei sitä näköään ihan kaikkee näist tiiäkkääjoskus oon muistaakseni nähny jonkun farkun peräs "TDT" merkinnänkin, eli turbodiisel farkku? onko muut nähny? vai oonkohan unissani haaveillu
Eli TDT-merkintää kontissa ei ole olemassa? En minä ainakaan ole sellaista nähnyt.Mauri H. kirjoitti: Joo, autosta käytetään tosiaan nimitystä TDT, ja sedanista vastaavasti DT. Peräluukussa ja rek. otteessa virallinen merkintä on TD Turbo.
Lukeeko sinulla, Mauri, pelkästään "TURBO" vai "TURBODIESEL"? Olin näkevinäni päivänä eräänä E 300 TDT:n, jossa oli tuo pitemmän kaavan sepustus oikeassa laidassa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Joo, en ole TDT:tä kontissa nähnyt ja TURBODIESEL mielestäni lukee vain ässässä... tai voi olla että jenkkimalleissakin ja tiety W123:ssa. Mullahan lukee vain TURBO.Timo L. kirjoitti:Eli TDT-merkintää kontissa ei ole olemassa? En minä ainakaan ole sellaista nähnyt.Mauri H. kirjoitti: Joo, autosta käytetään tosiaan nimitystä TDT, ja sedanista vastaavasti DT. Peräluukussa ja rek. otteessa virallinen merkintä on TD Turbo.
Lukeeko sinulla, Mauri, pelkästään "TURBO" vai "TURBODIESEL"? Olin näkevinäni päivänä eräänä E 300 TDT:n, jossa oli tuo pitemmän kaavan sepustus oikeassa laidassa.
Myöskin W210 -väyrysen kolmisatasessa diisseliturbossa on mallimerkintä takaluukussa "E 300" vasemmalla puolen, ja "TURBODIESEL" oikealla puolen. Tuo takaluukussa oleva mallimerkintä taisi vaihtua siinä kohtaa, kun entinen (W124) "300 D TURBO" muuttui mallinimeltään "E 300 TURBODIESEL":iksi. Tuon jälkeenhän ei enää bensaruiskujakaan merkitty esim "E 300 E"
eli bensat ilman lisäkirjaimia, dieselit joko D tai TURBODIESEL. Mahdankohan olla ihan hakoteilla?

Ei riemulla rajaa, kun Pösöllä ajaa ;)