W204 4A Defa-akkulaturin sijoittelu + a.laatikon huolto
W204 4A Defa-akkulaturin sijoittelu + a.laatikon huolto
Moi!
1) Omaan vastikään Saksasta uitettuun (C 250 CDI -10) on tarkoitus ensi viikolla asennella letkulämmitin+sisätilahaaroitin ja tuo em.Defan 4A akkulaturi.
Onko kenelläkään omassa W204:sessa Defan akkulaturia sijoiteltu fiksuun paikkaan konehuoneessa? Jos kuvia löytyy ratkaisuista niin enemmän kuin tervetullut
Tavoite olisi saada laturi mahdollisimman ylös konehuoneeseen, jos sattuu vikaantumaan tai auto vaihtuu taas, niin lähtee kätevästi mukaan enemmin kuin konehuoneen pohjalta. Yksi paikka minkä huomasin oli jäähdytinneste säiliön ja ajovaloumpion lähellä oleva rako mutta polttimojen vaihdon vuoksi lienee huono paikka.
2) Automaattilaatikon huolto. 120tkm lähestyy pian ja tarkoitus olisi vaihtaa automaattilaatikon öljyt huollon mukaisesti.
Onko laatikkoon laitettava öljy oltava ehdottomasti MB:n omaa vai käykö esim. FEBI:n vastaavaa?
Autolla on täydellinen huoltohistoria Saksan MB-liikkeessä, mutta 60tkm kohdalla laatikon öljyt jätetty vaihtamatta tai tehty erillisenä työnä perushuollosta. Tästä ei ole nyt varmuutta.
Olisiko järkevää nyt 120tkm kohdalla tehdä täysi laatikon huuhtelu?
Jos kyllä, paljon öljyä tarvitaan? Onnistuuko huuhtelu pelkästään liruttamalla öljyt pois laatikon öljysäiliöstä + turbiinin propusta vai tarvitaanko joku muu menetelmä?
1) Omaan vastikään Saksasta uitettuun (C 250 CDI -10) on tarkoitus ensi viikolla asennella letkulämmitin+sisätilahaaroitin ja tuo em.Defan 4A akkulaturi.
Onko kenelläkään omassa W204:sessa Defan akkulaturia sijoiteltu fiksuun paikkaan konehuoneessa? Jos kuvia löytyy ratkaisuista niin enemmän kuin tervetullut
Tavoite olisi saada laturi mahdollisimman ylös konehuoneeseen, jos sattuu vikaantumaan tai auto vaihtuu taas, niin lähtee kätevästi mukaan enemmin kuin konehuoneen pohjalta. Yksi paikka minkä huomasin oli jäähdytinneste säiliön ja ajovaloumpion lähellä oleva rako mutta polttimojen vaihdon vuoksi lienee huono paikka.
2) Automaattilaatikon huolto. 120tkm lähestyy pian ja tarkoitus olisi vaihtaa automaattilaatikon öljyt huollon mukaisesti.
Onko laatikkoon laitettava öljy oltava ehdottomasti MB:n omaa vai käykö esim. FEBI:n vastaavaa?
Autolla on täydellinen huoltohistoria Saksan MB-liikkeessä, mutta 60tkm kohdalla laatikon öljyt jätetty vaihtamatta tai tehty erillisenä työnä perushuollosta. Tästä ei ole nyt varmuutta.
Olisiko järkevää nyt 120tkm kohdalla tehdä täysi laatikon huuhtelu?
Jos kyllä, paljon öljyä tarvitaan? Onnistuuko huuhtelu pelkästään liruttamalla öljyt pois laatikon öljysäiliöstä + turbiinin propusta vai tarvitaanko joku muu menetelmä?
Nykyinen: S205 C220d 4Matic -16
Exät:
S212 E220 CDI -12
S204 C250 CDI -10
S203 C220 CDI -06
Exät:
S212 E220 CDI -12
S204 C250 CDI -10
S203 C220 CDI -06
Re: W204 4A Defa-akkulaturin sijoittelu + a.laatikon huolto
Öljyä menee noin 12lqwerty kirjoitti:Moi!
Olisiko järkevää nyt 120tkm kohdalla tehdä täysi laatikon huuhtelu?
Jos kyllä, paljon öljyä tarvitaan? Onnistuuko huuhtelu pelkästään liruttamalla öljyt pois laatikon öljysäiliöstä + turbiinin propusta vai tarvitaanko joku muu menetelmä?
kyllä tuo huuhtelu voisi olla järkevää pitkällä juoksulla katsottuna. Tuossa noin uudessa ei enää taida olla turbiinin roppua
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W204 4A Defa-akkulaturin sijoittelu + a.laatikon huolto
Miks laitat letkulämmittimen? Sinne on tarjolla ihan oikea lohkolämmitinkin. Kaverille juuri tännään asennettiin. OM651 (209) Tarvikeliike löi letkulämmittimen käteen, mutta ei se sinne ihan heittämällä ois vissiin mennytkään. Tarvikkeesta hakivat sitten lohkolämmittimen. Se on varmasti parempi ja oli kuulemma halvempikin..
Onko sulla webasto kun tuon laturin laitat? Itse en edes asenna loki lämmitintä kun webasto löytyy.. Ctek laturin kyllä asensin ja se tuli sinne vänkärin etukulmaan. Muovisen lokarin pääle. Siellähän noissa on tilaa.
EDIT: Ei niitä autoöljyjä vaihdeta saksakkaan 60thkm koska vaihtoväli on 125thkm.
Onko sulla webasto kun tuon laturin laitat? Itse en edes asenna loki lämmitintä kun webasto löytyy.. Ctek laturin kyllä asensin ja se tuli sinne vänkärin etukulmaan. Muovisen lokarin pääle. Siellähän noissa on tilaa.
EDIT: Ei niitä autoöljyjä vaihdeta saksakkaan 60thkm koska vaihtoväli on 125thkm.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: W204 4A Defa-akkulaturin sijoittelu + a.laatikon huolto
[quote]Onko laatikkoon laitettava öljy oltava ehdottomasti MB:n omaa vai käykö esim. FEBI:n vastaavaa?
/quote]
Kannattaa huomioida jos laatikko valmistettu kesäkuussa 2010 sinne kuuluu laittaa ATF134 FE 236.15 (sinistä) luokituksen omaavaa öljyä(löyttyy vielä huonosti suomesta muualta kuin marmoritiskiltä,jenkeissä myyvät titan merkistä 235.15 luokituksella olevaa n.10€ litra
Jos taas on valmistettu ennen kesäkuuta 2010 niin sinne käy ATF 134 (236.14) punainen öljy
Start ja stop toiminnolla oleviin antaa erivaraosanumerolla olevan suodattimen mutta ulkoista eroa en noista löydä ilman kyseistä toimintoa olevan suodattimeen
/quote]
Kannattaa huomioida jos laatikko valmistettu kesäkuussa 2010 sinne kuuluu laittaa ATF134 FE 236.15 (sinistä) luokituksen omaavaa öljyä(löyttyy vielä huonosti suomesta muualta kuin marmoritiskiltä,jenkeissä myyvät titan merkistä 235.15 luokituksella olevaa n.10€ litra

Jos taas on valmistettu ennen kesäkuuta 2010 niin sinne käy ATF 134 (236.14) punainen öljy
Start ja stop toiminnolla oleviin antaa erivaraosanumerolla olevan suodattimen mutta ulkoista eroa en noista löydä ilman kyseistä toimintoa olevan suodattimeen
ML W164
Re: W204 4A Defa-akkulaturin sijoittelu + a.laatikon huolto
Defa menee vänkärinpuolen sisälokasuojan ja pellin väliin konetilan puolelle. Lähellä iskaritolppaa. Ei tarvitse edes ruuvata paikalleen. Laittaa silikonitipan alapuolelle liimaksi. On sitten helppo ottaa irti. Myös akunliittimet on siinä vieressä mihin kytketään johdot. Voin ottaa viikonloppuna kuvan jos ei selviä näillä ohjeilla
W213 220d 4matic -22
Ex-W205 300d 4matic -19
Ex-W205 250d 4matic -16
Ex-W205 300d 4matic -19
Ex-W205 250d 4matic -16
Re: W204 4A Defa-akkulaturin sijoittelu + a.laatikon huolto
Jos löytyy kuva, niin olisi enemmän kuin sata jänistä!Splitti51 kirjoitti:Defa menee vänkärinpuolen sisälokasuojan ja pellin väliin konetilan puolelle. Lähellä iskaritolppaa. Ei tarvitse edes ruuvata paikalleen. Laittaa silikonitipan alapuolelle liimaksi. On sitten helppo ottaa irti. Myös akunliittimet on siinä vieressä mihin kytketään johdot. Voin ottaa viikonloppuna kuvan jos ei selviä näillä ohjeilla
Nykyinen: S205 C220d 4Matic -16
Exät:
S212 E220 CDI -12
S204 C250 CDI -10
S203 C220 CDI -06
Exät:
S212 E220 CDI -12
S204 C250 CDI -10
S203 C220 CDI -06
Re: W204 4A Defa-akkulaturin sijoittelu + a.laatikon huolto
Ohessa kuva asennuksesta. Samanlainen tila näyttäisi olevan myös kuskinpuolella
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W213 220d 4matic -22
Ex-W205 300d 4matic -19
Ex-W205 250d 4matic -16
Ex-W205 300d 4matic -19
Ex-W205 250d 4matic -16
Re: W204 4A Defa-akkulaturin sijoittelu + a.laatikon huolto
Eikös tuo ole nyt väärin asennettu? Defan ohjehan sanoo että laturin pitää olla pystyyn asennettu, eikä maaten?Splitti51 kirjoitti:Ohessa kuva asennuksesta. Samanlainen tila näyttäisi olevan myös kuskinpuolella
Nykyinen: S205 C220d 4Matic -16
Exät:
S212 E220 CDI -12
S204 C250 CDI -10
S203 C220 CDI -06
Exät:
S212 E220 CDI -12
S204 C250 CDI -10
S203 C220 CDI -06
Re: W204 4A Defa-akkulaturin sijoittelu + a.laatikon huolto
Tähän lisää tietoa. Plus johdon voi laittaa moottoritilassa oikealla olevaan muovilokeroon, lähimpänä keulaa olevaan liittimeen. Siinä on jatkuva virta. Seuraavasta katkeaa virta kuusi tuntia sammutuksesta.
W213 220d +W242 electric drive
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 28
- Liittynyt: Ke 04.11.2015 07:57
Re: W204 4A Defa-akkulaturin sijoittelu + a.laatikon huolto
Kiitos tuhannesti! Tämä lienee syynä jälkiasennetun Webastoni toimintaan.. Yön jälkeen pitää aina herättää auto ja sitten kyllä toimii. 6h kuulostaa empiiristen tutkimusteni perusteella juurikin ajalta jolloin ei saa enää yhteyttä autoon Webastolla.markoala kirjoitti:Tähän lisää tietoa. Plus johdon voi laittaa moottoritilassa oikealla olevaan muovilokeroon, lähimpänä keulaa olevaan liittimeen. Siinä on jatkuva virta. Seuraavasta katkeaa virta kuusi tuntia sammutuksesta.
MB C 220 CDI -08 AT, W204
Re: W204 4A Defa-akkulaturin sijoittelu + a.laatikon huolto
Aihetta sivuten, mihin olette sijoittaneet töpselin facelift-malleissa niin, että asennus on siisti eikä häiritse parkkitutkia? Olisiko jollain mahdollisesti kuvaa?
S204 C250 CDI MY13
S203 C270 CDI MY05
S203 C200 CDI MY03
S203 C270 CDI MY05
S203 C200 CDI MY03
Re: W204 4A Defa-akkulaturin sijoittelu + a.laatikon huolto
Laitoin keulatähteen alasakaroiden väliin. Pitää olla Avantgarde ja ilman Distronicia. Lisäksi vaatii esim. muoviset "tukiprikat", koska tähden verkko ei ole erityisen tukevaa. Toisessa autossani on Distronic ja siinä sijoitus on hankalampi. Alaritilään sopisi muuten, mutta sieltä ei ole oikein kulkua kaapelille.Viimi kirjoitti:Aihetta sivuten, mihin olette sijoittaneet töpselin facelift-malleissa niin, että asennus on siisti eikä häiritse parkkitutkia? Olisiko jollain mahdollisesti kuvaa?