E 210 320 CDI ongelmia
E 210 320 CDI ongelmia
Terve! kysyyn täältä olisiko kenelläkään ollut samoja ongelmia/siihen ratkaisua. Mersu sammu tienviereen yhtäkkiä ja pakkasta oli -8 ajattelin että hörpännyt ilmaa ja siksi ei toimi. Avasin suodattimen ja vaihdoin suodatin oli aivan kuiva. kaadoin täyteen dieseliä ja rupesin starttaamaan eikä mitään tapahtunut. 26 starttauskerran jälkeen luovutin ja katsoin suodattimeen, ei ollut tullu lisää dieseliä eikä vähentynyt?
Ennemmin tapahtunutta: joskus lujassa kiihdytyksessä heittää melkoisen mustan pilven taakse: ajattelin että vain tukossa koska ajan autolla matkaa n.200km päivä? sittemmin tuli ongelma että alkoi tulemaan pientä "viivettä" että ensin ei kiihtynyt mutta 2tuhannen kierroksen jälkeen oikein "nyppäs" liikenteeseen. sitten vika meni siihen että meni välillä vikatilaan ei antanut kun 3000rpm kierroksia, ja kun sammutti niin oli taas pelissä mukana. nyt kun viat loppuivat niin tapahtu tämä ja mersu on nyt pihassa seisomassa kun ei saa enää käyntiin?
Voiko siis vika olla korkeapainepumpun tiivisteissä? vaikuttaako käynnistämiseen ? onko korkeapaine pumppu koneen etuosassa? näytti sinne putket menevän ja oli aika lailla märkä koko laite. olisiko koko korkeapaine pumppu hajonnut ? vai siirtopumppu?
Toivottavasti joku jaksaa lukea ja olis omakohtasta kokemusta ja tietoa asiasta. meinaa itellä ideat loppua mitä lähen auton kanssa tekemään. kun ei sytytä moottorin vikavaloa eikä muutakaan. ja kysykää lisää tarkennan asiaa jos oli huonosti kirjotettu.
Ennemmin tapahtunutta: joskus lujassa kiihdytyksessä heittää melkoisen mustan pilven taakse: ajattelin että vain tukossa koska ajan autolla matkaa n.200km päivä? sittemmin tuli ongelma että alkoi tulemaan pientä "viivettä" että ensin ei kiihtynyt mutta 2tuhannen kierroksen jälkeen oikein "nyppäs" liikenteeseen. sitten vika meni siihen että meni välillä vikatilaan ei antanut kun 3000rpm kierroksia, ja kun sammutti niin oli taas pelissä mukana. nyt kun viat loppuivat niin tapahtu tämä ja mersu on nyt pihassa seisomassa kun ei saa enää käyntiin?
Voiko siis vika olla korkeapainepumpun tiivisteissä? vaikuttaako käynnistämiseen ? onko korkeapaine pumppu koneen etuosassa? näytti sinne putket menevän ja oli aika lailla märkä koko laite. olisiko koko korkeapaine pumppu hajonnut ? vai siirtopumppu?
Toivottavasti joku jaksaa lukea ja olis omakohtasta kokemusta ja tietoa asiasta. meinaa itellä ideat loppua mitä lähen auton kanssa tekemään. kun ei sytytä moottorin vikavaloa eikä muutakaan. ja kysykää lisää tarkennan asiaa jos oli huonosti kirjotettu.
Re: E 210 320 CDI ongelmia
http://www.google.fi/cse?cx=partner-pub ... irtopumppu" onclick="window.open(this.href);return false;
Olisiko tulta apuja ja muuttele hakusanoja.
Olisiko tulta apuja ja muuttele hakusanoja.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- CDI203
- Asiantuntija

- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: E 210 320 CDI ongelmia
Siirto pumppu on suodatimen jälkeen
(Eli jos putki on auki heti suodatimen jälkeen ei aine liiku)
(Eli jos putki on auki heti suodatimen jälkeen ei aine liiku)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
-
Mesemies89
- Mersumies

- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: E 210 320 CDI ongelmia
Paljonko tankissa on polttoainetta ? ( Kaksiosainen tankki...rajapinnan tasoautomatiikka ei toimi....putki poikki tankissa )
Re: E 210 320 CDI ongelmia
tankissa polttoainetta 5l.... eli todella vähän, mutta en tiedä onko se ongelma ku oon ny yrittäny ilmata ja löin tankkiin 10l lisää dieseliä eikä oikeen oo tuottanut tulosta.
Re: E 210 320 CDI ongelmia
Tankki on kaksi osainen eli pistäpä yli neljänneksen ainakin...ja tosiaan toi lappo systeemi voi olla rikki.
Joissakin malleissa on tankkissa sähköinen siirtopumppu lisänä ja joissakin ei.
Joissakin malleissa on tankkissa sähköinen siirtopumppu lisänä ja joissakin ei.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- CDI203
- Asiantuntija

- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: E 210 320 CDI ongelmia
jos systeemisä on pienikin ilma vuoto niin ei riitäMatala123 kirjoitti:tankissa polttoainetta 5l.... eli todella vähän, mutta en tiedä onko se ongelma ku oon ny yrittäny ilmata ja löin tankkiin 10l lisää dieseliä eikä oikeen oo tuottanut tulosta.
tosiankin näin jossain ohjatussa tarkistuksessa oli tarkista onko ainetta alle 1/4 tankilista ja jos on sen alle niin lisää,atlas kirjoitti:Tankki on kaksi osainen eli pistäpä yli neljänneksen ainakin...ja tosiaan toi lappo systeemi voi olla rikki.
eikä tarvitse olla edes lappo systeemin rikki
(edes cdi koneet ei käy pelkällä ilmalla ilman polttoainetta vaika vähän sitä kulutavatkin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: E 210 320 CDI ongelmia
Noita vikoja tulee kun ajaa tyhjällä tankilla. Lisäongelmia tulee talvella kun pääsee kondensoitumaan vettä tankkiin. Eli pidä tankki ainakin puolessa välissä tai mieluiten täynnä. Sitten vielä tyhjästä tankista menee kaikki moskat löpölinjaan. 
Mopo Mobylette
Mopo Vasama sport
MB 250 D 1995
Chevrolet Lumina 1996
MB E 320 Cdi 2000.
Mopo Vasama sport
MB 250 D 1995
Chevrolet Lumina 1996
MB E 320 Cdi 2000.
Re: E 210 320 CDI ongelmia
Onko siellä tankissa jotain naftan päällä kelluvaa roinaa? Pitää muistaa että se imuputki on ihan yhtä syvällä tankin pohjalla riippumatta siitä miten täynnä se tankki on.tempera1 kirjoitti:Noita vikoja tulee kun ajaa tyhjällä tankilla. Lisäongelmia tulee talvella kun pääsee kondensoitumaan vettä tankkiin. Eli pidä tankki ainakin puolessa välissä tai mieluiten täynnä. Sitten vielä tyhjästä tankista menee kaikki moskat löpölinjaan.
Re: E 210 320 CDI ongelmia
dieseliä lisätty yli 1/4 ja käynnistelty eikä puhu mitään. nyt ilmeni uus ongelma. virtaa on ja silti jäi vaihdelaatikko asentoon P eikä saanu N:lle ilman vapautusta. ajonesto?avain?virtalukko? alkaa ny vahvasti näyttään muulta kuin dieseli pumpuista. ja kun laitto paineilmaa tankkiin niin suodattimelle kyllä tuli tavaraa. eli tukosta ei ainakaan sillä välin ollut.
Pitää laittaa star piuhan päähän ja olis taas paljo viisaampi kun normaalilla obdllä ei päässyt moottoria tutkimaan.
jos jollaki ollu samoja vikoja niin vinkkejä otetaan vastaan, hyppyjohto plussasta suoraan ajonestopiuhaan? ohittais sen ajoneston.
Pitää laittaa star piuhan päähän ja olis taas paljo viisaampi kun normaalilla obdllä ei päässyt moottoria tutkimaan.
jos jollaki ollu samoja vikoja niin vinkkejä otetaan vastaan, hyppyjohto plussasta suoraan ajonestopiuhaan? ohittais sen ajoneston.
-
Mesemies89
- Mersumies

- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: E 210 320 CDI ongelmia
Matala123 kirjoitti: Pitää laittaa star piuhan päähän ja olis taas paljo viisaampi kun normaalilla obdllä ei päässyt moottoria tutkimaan.
jos jollaki ollu samoja vikoja niin vinkkejä otetaan vastaan, hyppyjohto plussasta suoraan ajonestopiuhaan? ohittais sen ajoneston.
Älä nyt ihmeessä mene laittamaan mitään hyppyjohtoja minnekään ! Ajonestoa jos aiot ohitella mainitulla tavalla, on varmuudella tulossa vakavia vaurioita ja ongelmia ohjainlaitteille...ECU kyrvähtää. Starilla vaan selvität vian ja sillä siisti.
Re: E 210 320 CDI ongelmia
CDI:n "ajonestopiuha"? Meinaatko jotain sammutusventtiiliä, sillä saa auton sammumaan mutta ei sen ohittaminen käynnistä autoa.Matala123 kirjoitti:... hyppyjohto plussasta suoraan ajonestopiuhaan? ohittais sen ajoneston.
Re: E 210 320 CDI ongelmia
ahaa.. ookkei! tämmöstä kikkaa meinas mersu asentaja sano että sillä selviäis onko ajonestos vika. ei ole "laillinen" korjaus mutta on kuulemma monta niin tehnyt ? taidan alstavasti tyytyä tohon starin tarkastukseen. on vaan harvassa starin omistajia.
- CDI203
- Asiantuntija

- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: E 210 320 CDI ongelmia
Toden näköisesti on kyse joko sen mainitun ventiilin testauksestaMatala123 kirjoitti:ahaa.. ookkei! tämmöstä kikkaa meinas mersu asentaja sano että sillä selviäis onko ajonestos vika. ei ole "laillinen" korjaus mutta on kuulemma monta niin tehnyt ? taidan alstavasti tyytyä tohon starin tarkastukseen. on vaan harvassa starin omistajia.
Tai sitten vanhempaa systeemiä olevasta missä ajoneston
Solenoidi sulki polttoaine kanavan mikä sitten virtaa antamalla aukesi
Ja sai pöräytettyä käyntiin
CDI koneissa ei ole mitään yksiktäistä ajoneston johtoa
Kanntta pitää mielessä semmoinenkin että kakissa johdoissa
Ei ole +12v aika monessa on +5v tai vähemmän
Semmoiseen jos laitaa +12v niin tulee asiaa kuusenalle...
Tai vaihto ehtoisesti uusia osia ostelemaan
E:miksi *:ri pitäisi omistaa eikö riitä että
se on tarvitaessa käytetävissä?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659




