Mikko K kirjoitti:Ei se ollut lääke homma kellekkään muulle tarkoitettukkaan

Mikko K kirjoitti:Ei se ollut lääke homma kellekkään muulle tarkoitettukkaan
Kyllä tuohon ohjelman saa ja noita on todella paljon tehtykin. Muuten en puutu tuohon juupas eipäs juttuihin kun tämä on Tuikun topiikki.Mänis kirjoitti:
Itse asiassa taidan semmosen laittaakin tuohon kompuraan, kun siihen ei ohjelmaa edes saa
Mä en brabuksesta osaa sanoa mitään. En ole kokeillut. Se on selvä, että EGR:ään ei vaikuta. Ei oikein voi, jos halutaan pitää auton päästöt kurissa. En mä sano, että toi olis missään nimessä parempi, kuin hyvin tehty ohjelma, mutta ei se välttämättä huonokaan vaihtoehto ole. Varsinkin jos käyttää autoa merkkihuollossa ja siinä sattuu olemaan vaikka takuu voimassa. Mun pointti oli vaan se, että on niitä bokseja ihan toimiviakin, eikä kaikki ole niitä kiinalaisia muutaman komponentin railipaineen huijaussysteemeitä. Täällähän on laajalti jo julistettu, että kaikki ne on samaa paskaa. Siitä olen eri mieltä.Mulla on tiedossa 2 w211 korista v6 koneista mersua. Toisessa on kunnolla tehty ohjelma ja toisessa on Brabuksen tehoboksi.
Totta, yksi Siemenssin malli on tekemätön paikka, miten sinä nyt sellaisen mallin juuri löysit missä on tuo ecuMänis kirjoitti:No ei saa. Motorbit, optimoiautosi (Vesa) ja pari muuta lafkaa kyselty läpi. Mulla sattu olemaan juuri se purkki, johon ei saa. No mersu meni jo kaupaksi ja seuraavaksi tulee diesel tai bensaturbo cee.
.
Ei mulla mitään faktaa ole esittää mutta puolen vuoden kokemusten perusteella ja toista autoa haettaessa saksasta molemmilla autoilla ajettiin peräkkäin saksasta suomeen Kulutus ero tuolla saksan reissulla oli 0,9 litraa tankista mitattuna.Mesemies89 kirjoitti:Jolle kirjoitti:
Mulla on tiedossa 2 w211 korista v6 koneista mersua. Toisessa on kunnolla tehty ohjelma ja toisessa on Brabuksen tehoboksi.
Tuosta boksiviritetystä luvataan enemmän tehoa mutta käytännössä tuo ohjelmoitu liikkuu paremmin, selvästi paremmin. Lisäksi tuo boksiviritetty kuluttaa yli litran enemmän polttoainetta.
Hyvin ja sivistyneesti tuo boksiviritettykin toimii mutta minusta siinä on homma jäänyt vähän puolitiehen, voimaa on kyllä saatu mutta Egr on edelleen käytössä ja taitaa vielä toimia jonkin verran eri tavalla mitä tehtaalta tullessa?
Millä tavalla nämä kaksi tapausta on testattu ja todennettu mainitsemallasi teho/vääntö/polttoaineen kulutuksen suhteen ?
Millä tavalla Brabusin ohjelma on mielestäsi jäänyt puolitiehen ? ( EGR on oltava lakisääteisesti toiminnassa jos sitä tarkoitat. )
Millä tavalla tämä kunnolla tehty ohjelmamuutos on parempi kuin Brabusin ? Olisiko asiasta puheen lisäksi faktaa esittää ?
Onko tässä ohjelmamuutoksisessa otettu kaikki tarvittava hyvyysnäkökohta huomioon...onko moottori ja voimansiirto balanssissa jne....jne ??
YessMesemies89 kirjoitti:... Jos kommenttini tekee kipeää ja ei ole suotavaa kertoa totuuksia näistä asioista, voin hyvinkin olla jatkossa kertomatta mitään...
ei ole mikään pakko poistaa läppiä jos ne kunnossa ovatFinMaN kirjoitti:Ja sitten taas asiaan. Kun EGR poistetaan ohjelmallisesti, pitääkö/kannattaako imusarjan läpät myös poistaa toiminnasta ?
Ei jos ovat kunnossa kuten XR jo mainitsikin,FinMaN kirjoitti:Ja sitten taas asiaan. Kun EGR poistetaan ohjelmallisesti, pitääkö/kannattaako imusarjan läpät myös poistaa toiminnasta ?
Kun asiaa olen yrittänyt tutkia ulkomaita myöden, niin näyttää siltä, että yhteisymmärrystä ei ole edes siitä mitä varten läpät siellä on ! Joissakin autoissa läpät ovat vain automaateissa ?CDI203 kirjoitti:Ei jos ovat kunnossa kuten XR jo mainitsikin,FinMaN kirjoitti:Ja sitten taas asiaan. Kun EGR poistetaan ohjelmallisesti, pitääkö/kannattaako imusarjan läpät myös poistaa toiminnasta ?
Usein se on juuri egr systeemistä tuleva töhnä mikä jumitaa ne
Sitten hajoavat, kun sen töhnän tulo lakaa niin ehjät läpät pysyy pitempään ehjänä
(Lisäksi vanha hyvä ohje älä korjaa ehjää)
Mikä vaikutus sillä on, jos läpät ovat pysyvästi auki ja EGR on toiminnassa?tuikku kirjoitti:.
Kyllä siitä ei ole mitään epäselvyyttä, miksi ne läpät on laitettu.
Saastenormin takia.
Kun toinen imukanava tukitaan, nousee ahtopaine nopeammin, kiihtyy ilman virtausnopeus jäljelle jääneessä kanavassa ja pyörre sylinterissä voimistuu.
Suorempi kanava tukitaan, se aukeaa sitten, kun pyydetään enemmän tehoa.
Kierrätyskaasujen hyvä sekoittuminen hapekkaaseen, puhtaaseen ilmaan kunnolla on päästöjen ja kunnollisen toiminnan kannalta tärkeää.
Egr,n deaktivoimisen jälkeen on käytännössä ihan sama, mitä läpille tehdään.
Imukanavissa kulkee koko ajan sitten vaan puhdasta ilmaa.
Toki toiminnassa ollessaan edelleenkin nostavat osakaasulla ilman virtausnopeutta ja parantavat pyörteen muodostumista ja auttavat polttoaineen tasaista sekoittumista sylinterissä.
Kunnossa olevat jättäisin paikoilleen.
Romilus(Vaiolikosemesemies89) ihan selvästi alkaa vedättäääMesemies89 kirjoitti:FinMaN kirjoitti: Pitäisi päästä haastattelemaan tuota moottorisuunnittelijaa joka ne läpät sinne kehitti !
Mitä haluaist tietää dieselmoottorin imusarjan läpistä ? Kysele vaan mitä haluat tietää, kerron sitten sen mitä niistä läpistä täytyy tietääkin.
periaatteessa näin ei pitäisi olla mutta jos sitä on lastutettu niin toki se mahdollista on varmaan painavalla kuormallakarppinen kirjoitti:Pystyisikö Sprinun cruisee ohjelmoimaan vähän tiukemmalle? Nyt siis nopeus tippuu mäissä. Siellä tuntus olevan jonkinsortin Ekomoodi päällä...
Tehosta se ei ole kiinni kun lappu lattiassa kyllä kiihtyy
sille cruiselle on oma pyyntikarttansa ohjelmassakarppinen kirjoitti:On Kajjaanissa käytetty. Auto painaa 3000 kg, just punnittu leimalla. Mut ei se siis siitä jaksamisesta ole kiinni, voimaa on, mutta cruise ei sitä vaan halua käyttää
Miten löysemmän,simppa80 kirjoitti:Henkilö autoon jos saisi cruiseen löysyyttä niin sais kulutusta jiukka alemmas. Onnistuuko sellanen? Luulisin että täällä foorumilla olisi muitakin kiinnostuneita.?
Siis että kun tulee ylämäki niin sallitaan nopeuden putoaminen jonkin verran. Niin eli sallitaan suurempi nopeus vaihtelu jos kuormitus kasvaa. Myös alamääkeen sais karsia jarrutuksen pois. Onnistuukohan tuollainen?CDI203 kirjoitti:Miten löysemmän,simppa80 kirjoitti:Henkilö autoon jos saisi cruiseen löysyyttä niin sais kulutusta jiukka alemmas. Onnistuuko sellanen? Luulisin että täällä foorumilla olisi muitakin kiinnostuneita.?
niin että sallii suureman nopeus vaihtelun?