2.0 kompressor öljyä johtosarjassa & Diaknoosivalo

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
mese CLK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Ke 11.01.2012 13:43

2.0 kompressor öljyä johtosarjassa & Diaknoosivalo

Viesti Kirjoittaja mese CLK »

Eli tällänen ongelma tuli, mootoridiaknoosivalo syttyi kojetauluun. vm 2001 2.0 kompressor M111 kone & W 208 auto.

Auto kävi Starin päässä, viaksi paljastui vuotava johtosarja moottorin ohjainboxiin. eli öljy aiheuttaa oikosulun maadoitukseen, jolloin herjaa Lampadaa. Liittimien putsauksella toimi 20km kunnes taas syttyi.
Uusi johto sarja n.2000e eli ihanan halpaa.

Ajattelin korjata vian vetämällä piuhat poikki & tinaamalla uudestaan & liimakutistesukkaa päälle. Eli ideana että tinaus estäisi öljyn kondensoiutoimisen ohjainboxin liittimeen.
Kertokaas onko joku tuollaista kokeillut, tai onko tuttu vika.

Eli nää löyty.
P2031 G3 happitunnistin ennen KAT oikosulku maadoitukseen (P0131)

P2021 releet käynnistin moottori, oikosulku maadoitukseen / johtokatkos

P2017 K40k1 (rele polttonestepumppu) / K27 (polttonetepumppujen rele) N10/2kA (polttonetepumppujen rele) johtokatkos
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 2.0 kompressor öljyä johtosarjassa & Diaknoosivalo

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

mese CLK kirjoitti:Eli tällänen ongelma tuli, mootoridiaknoosivalo syttyi kojetauluun. vm 2001 2.0 kompressor M111 kone & W 208 auto.

Auto kävi Starin päässä, viaksi paljastui vuotava johtosarja moottorin ohjainboxiin. eli öljy aiheuttaa oikosulun maadoitukseen, jolloin herjaa Lampadaa. Liittimien putsauksella toimi 20km kunnes taas syttyi.
Uusi johto sarja n.2000e eli ihanan halpaa.

Ajattelin korjata vian vetämällä piuhat poikki & tinaamalla uudestaan & liimakutistesukkaa päälle. Eli ideana että tinaus estäisi öljyn kondensoiutoimisen ohjainboxin liittimeen.
Kertokaas onko joku tuollaista kokeillut, tai onko tuttu vika.

Eli nää löyty.
P2031 G3 happitunnistin ennen KAT oikosulku maadoitukseen (P0131)

P2021 releet käynnistin moottori, oikosulku maadoitukseen / johtokatkos

P2017 K40k1 (rele polttonestepumppu) / K27 (polttonetepumppujen rele) N10/2kA (polttonetepumppujen rele) johtokatkos

Tuttu juttu...liiankin

öljy menee sinne yleensä siitä koneen etu pässä olevasta nokan "säättelijästä"
varsinkin jos on korjattu sillä öljy loukku johdon pätkällä(mitä veh** laitelelevat) mikä aluksi toimii ja sitten se oikeen ohjaa sen öljyn sinne johto sarjaan
toinen yleine paikka on öljyn tason tunnistin,

pelkää tinaus+ kutiste sukka ei sitä oikeen pysäytä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
mese CLK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Ke 11.01.2012 13:43

Re: 2.0 kompressor öljyä johtosarjassa & Diaknoosivalo

Viesti Kirjoittaja mese CLK »

Joo just siitä koneen etu pässä olevasta nokan "säättelijästä" se öljy menee. Ajattelin että olisin katkaissut puohat heti tuon säätelijän johtoliittimen jälkeen & tinannu jne. Luuletko ettei auta ? Onko muita keinoja tiedossa ?

Näytti kyllä ettei oo aikaisemmin sille mitään virityksiä tehty.
mese CLK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Ke 11.01.2012 13:43

Re: 2.0 kompressor öljyä johtosarjassa & Diaknoosivalo

Viesti Kirjoittaja mese CLK »

No nyt tuota taas ropailtu. eli se nokka-akselin asentotunnistin siinä koneen etuosassa ylhäällä sen muovikannen alla, niin oli tuo sähköliitin öljyinen. Voiko pelkkä tämän liittimen öljyisyys tuon diaknoosivalon syttymisen aiheuttaa ?

Tuolla itse boxin pääsä olevat liittimet taas kuivia, aikaisemmin olivat öljyisiä.
Voiko nyt olla niin että öljyä esim. Lambadan liittimessä ? Sitä en ole päässyt tarkistamaan kun ei paikkaa jossa pääsis auton alle.

Mites tuon nokka akselin asentotunnistimen vaihto tapahtuu, sitä kuulemma olemassa myös suojattua mallia ?
loppuisiko tuo vika sillä & kaikkien liittimien putsauksella ?

Kun kaikki liittimet putsattu Tai viat korjattu niin kuuluuko tuon moottoridiaknoosin häiriövalon sammua itsekseen vai vaatiiko sekin Starilla nollauksen, ajattelin että jos saisin tuon sammumaan & auton hetkeks toimimaan niin kokeilisin tuota vuotavien piuhojen tinausta.
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: 2.0 kompressor öljyä johtosarjassa & Diaknoosivalo

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Joissain tapauksissa sammuu itsekseen kolmen virheettömän startin jälkeen jo ei niin *rilla nollaus
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
mese CLK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Ke 11.01.2012 13:43

Re: 2.0 kompressor öljyä johtosarjassa & Diaknoosivalo

Viesti Kirjoittaja mese CLK »

Dodiin. Aamulla tinailin noi nokka-akselin asentotunnistimen piuhat & putsailin muut paitsi Lambadan liittimen
(kun en siihen päässyt käsiksi). No valo jatkoi edelleen palamista.

Käytin taas Starin päässä nyt herjas enää tätä: P2031 G3 happitunnistin ennen KAT oikosulku maadoitukseen, nollattin valo Ja otettiin auto ylös niin se Lambadan liitinhän ui öljyssä. Putsattiin liitin.

No nyt päästy reilu 20km ongelmitta.
Toivotaan että toimii ! Jos vielä tulee ongelmia niin seuraavaks vaihdan loppupätkän Lambadalle meneviä piuhoja, niissä kuitenkin varmasti vanhoja öljyjä sisällä.

Joo mutta selvästi se tuosta asentotunnistimesta vuotaa kun tinauksen jälkeen n70km ajossa tursunnu paritippaa öljyä siitä liimakutistesukan välistä ennen tinausta.
Eli toi viritys vois jopa toimia jos nyt puskee öljyt ulos tuosta kohdasta :o

Edit: Olisi mukava kuulla muiden vastaavista ongelmista & ratkaisuista, onko joku saanut jollain vastaavalla virityksellä miten toimimaan jne...
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Re: 2.0 kompressor öljyä johtosarjassa & Diaknoosivalo

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Valuu aina sinne lambdan liittimelle. Muutaman kerran ku jaksaa jarrukliinerillä pestä sen liittimen niin rauhottuu. Tietysti pitää vaihtaa se säädin ettei öljyä enää tule.
Joku mersupurkaamo??
mese CLK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Ke 11.01.2012 13:43

Re: 2.0 kompressor öljyä johtosarjassa & Diaknoosivalo

Viesti Kirjoittaja mese CLK »

No nyt on muutama sata kilsaa tullu sahailtua ilman ongelmia.
eli näin mennään :D

Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää mimmoinen operaatio tuo nokka-akselin asentotunnistimen vaihto on, jos se joskus hajoo yms...
Pitääkö kansia tai jakopäätä availla, vai saako sitä väärään asentoon, onko jotain kohdistus merkkejä jne...
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 2.0 kompressor öljyä johtosarjassa & Diaknoosivalo

Viesti Kirjoittaja atlas »

Kaiketi vaan yhdellä pultilla kiinni ja taitaa olla jokin säätölevy alla.Helppo homma.
Kirjan mukaan sijaitsee heti termari kopan jälkeen taaksepäin,vilkaise.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 2.0 kompressor öljyä johtosarjassa & Diaknoosivalo

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

mese CLK kirjoitti:No nyt on muutama sata kilsaa tullu sahailtua ilman ongelmia.
eli näin mennään :D

Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää mimmoinen operaatio tuo nokka-akselin asentotunnistimen vaihto on, jos se joskus hajoo yms...
Pitääkö kansia tai jakopäätä availla, vai saako sitä väärään asentoon, onko jotain kohdistus merkkejä jne...
Ei ole vaikea homma (siinä kulmassa se on)
muuta kun varo hiukan johtoja
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Re: 2.0 kompressor öljyä johtosarjassa & Diaknoosivalo

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Yleensä vuoto-ongelma ollu siinä säätimessä eikä anturissa.Se säätimen magneettikela on kolmella ruuvilla sinnä koneen keulassa, imunokan kohdalla.
Joku mersupurkaamo??
mese CLK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Ke 11.01.2012 13:43

Re: 2.0 kompressor öljyä johtosarjassa & Diaknoosivalo

Viesti Kirjoittaja mese CLK »

Aki P kirjoitti:Yleensä vuoto-ongelma ollu siinä säätimessä eikä anturissa.Se säätimen magneettikela on kolmella ruuvilla sinnä koneen keulassa, imunokan kohdalla.
Just toi se siis on. Sorry jos puurot ja vellit sekaisin kun ei tuohon autoon saa minkäänlaista Clymerin yms. Korjauskäsikirjaa.
Pitänee hankkia jonkin muun mallin mikä mahdollisimman lähellä.

Eli toiko on että ne ruuvit auki ja uus tilalle, ilman että tarvii pelkää että jotain tippuu koneen sisään tai menee asennettaessa väärään asentoon jolloin vaikkuttaa toimintaan jne...
mese CLK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Ke 11.01.2012 13:43

Re: 2.0 kompressor öljyä johtosarjassa & Diaknoosivalo

Viesti Kirjoittaja mese CLK »

Jatketaampa tätä. Eli tinailujen jälkeen pääsin n 300km kunnes diaknoosivalo taas syttyi. no taas lambadan sähköliittimen putsaus nyt öljyä huomattavasti vähemmän & öljy ei enää ole mennyt ohjain boxiin.
No taas valo sytty. Eilen kävin ostamassa tuon säätelijän tai mikä lienee 64e + yks tulppa siihen keskelle 4e
Vaihto oli kyllä todella helppo kolme kuusiokoloa auki tiivistepinnan putsaus, uudet liimat ja kiinni.
Tänään putsasin vielä sen Lamban jälleen nyt oli enää tosi vähän tullu öljyä, pitää toivoa että toi ois ollu vika kerta, nyt ei ainakaan enää tursuu säätelijästä.

No meen iltapäivällä nollaamaan tuon diaknoosivalon.
Onko tietoa että ovatko nuo Lambadat joita autossa 2kpl samanlaisia kun viimeksi nollatessa näyttivät eri arvoja (milliampeereja) Otan tänään noi arvot ylös jos joku noista jotain tajuais. Eli ois kiva tietää onks toi Lambda hajonnu.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
mese CLK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Ke 11.01.2012 13:43

Re: 2.0 kompressor öljyä johtosarjassa & Diaknoosivalo

Viesti Kirjoittaja mese CLK »

No nyt nollattu. Lamdojen arvot taka 464mv etu 429mv viimekerralla toi etu Lambdan arvo oli muistaakseni jotain 4000 mv
Eli onko noi arvot nyt ok.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
mese CLK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Ke 11.01.2012 13:43

Re: 2.0 kompressor öljyä johtosarjassa & Diaknoosivalo

Viesti Kirjoittaja mese CLK »

Kai se Lamda sitte on tiensä päässä, kun valo sytty melkein samointein.
Tekeekö noilla Boshin tarvike Lamdoilla mitään, jos sellasen vaihtasin. Vai onko orgis ainoo toimiva.
Avatar
Jani426
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:09
Paikkakunta: Lahti

Re: 2.0 kompressor öljyä johtosarjassa & Diaknoosivalo

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

Mersun alkuperäiset lambdat taitaa olla Boschin valmistamia. :wink:
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde

Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500

Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
kompura2
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: Ti 09.09.2008 10:45
Paikkakunta: kurikka

Re: 2.0 kompressor öljyä johtosarjassa & Diaknoosivalo

Viesti Kirjoittaja kompura2 »

Juuri tuohon omaan kompuraan vaihdoin kummatkin lambdat 100€ kpl.Olivat boshin lambdoja vanhasta piti ottaa liitin ja kytkiä se tuohon uuteen anturiin, niin ja sopivat sekä etu/taka.Ostitko tuon nokan säätelijän normi varaosa liikkeestä?jos vaihtais ittekkin tuon siihen suojattuun malliin.
mese CLK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Ke 11.01.2012 13:43

Re: 2.0 kompressor öljyä johtosarjassa & Diaknoosivalo

Viesti Kirjoittaja mese CLK »

Tuon sääteijän ostin ihan Veholta 64e osta myös se tulppa 4e siihen samalla. (itse tiivistin ihan Hylomarilla, kun sattu olee)
Joo vaihda ihmeessä ennen kuin kaikki piuhat / liittimet ihan tukossa tuosta öljystä.

Joo tuli tänään vaihdettua tuohon toi etummainen Lambda nyt vaihtaessa oli tosiaan toi sähköliitin täysin kuiva, joten vuoto ilmeisesti loppunu (muutaman putsaus kerran jälkeen) :D
Kyllä tuntuis eri tavalla toi auto kulkevan. no katellaan sitte kun enemmän mittarissa miten toimii, huomenna pitäis muijan lähtee tuolla landelle ! saa nähdä missä vaiheessa tulee puhelu että valo sytty :crazy:

Joo ärsyttävää että tuntuu ettei toi diaknoosivalo sammu muulla kuin rahalla (eli pitää olla jonkin sarjan datahärpäke)
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 2.0 kompressor öljyä johtosarjassa & Diaknoosivalo

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

mese CLK kirjoitti:Tuon sääteijän ostin ihan Veholta 64e osta myös se tulppa 4e siihen samalla. (itse tiivistin ihan Hylomarilla, kun sattu olee)
Joo vaihda ihmeessä ennen kuin kaikki piuhat / liittimet ihan tukossa tuosta öljystä.

Joo tuli tänään vaihdettua tuohon toi etummainen Lambda nyt vaihtaessa oli tosiaan toi sähköliitin täysin kuiva, joten vuoto ilmeisesti loppunu (muutaman putsaus kerran jälkeen) :D
Kyllä tuntuis eri tavalla toi auto kulkevan. no katellaan sitte kun enemmän mittarissa miten toimii, huomenna pitäis muijan lähtee tuolla landelle ! saa nähdä missä vaiheessa tulee puhelu että valo sytty :crazy:

Joo ärsyttävää että tuntuu ettei toi diaknoosivalo sammu muulla kuin rahalla (eli pitää olla jonkin sarjan datahärpäke)
Sitten kun kaikki on kunnossa
valo sammu *:rila, joisakin tapauksissa myös kolmen ajo kerran jälkeen"kunhan on ne kolme kertaa ollut kunnossa" riipuen siitä miksi on syttytynyt ja onko akun johtoja irroteltu
(jos on niin yleensä vaan *:rila)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
mese CLK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Ke 11.01.2012 13:43

Re: 2.0 kompressor öljyä johtosarjassa & Diaknoosivalo

Viesti Kirjoittaja mese CLK »

Tää vikahan sitten korjautui tuolla lambadan vaihdolla & valon nollauksella mökkireissu takana yli 1300km ajettu, kulutus 8,2l & kulkee niinkuin pitää.

Edit: Kenellä vastaava kone niin kyllä suosittelen tarkistamaan tuon säätelijän sähköliittimen, mikäli öljyinen niin tarkista myös ohjainboxissa olevat sekä lambadan liittimet & jos öljyssä niin putsaa ne & vaihtaa sen säätelijän ennen kuin rikkoo muuta.

Sen verran yleinen vika tuntuis olevan & halpa / helppo korjata kun ajoissa huomaa.
janik1976
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ke 20.07.2011 00:02

Re: 2.0 kompressor öljyä johtosarjassa & Diaknoosivalo

Viesti Kirjoittaja janik1976 »

Mulla mahdollisesti sama vika. Itsellä myös se liitin ui öljyssä. Vaihdoinkin jo ajat sitten siihen sen säätelijän.
Nyt lähinnä kiinnostaisi tietää miten iso homma sen johtosarjan puhdistus on? Meneekö se johtosarja eculle asti ja jos niin onko siihen mahdollisesti jotain muita johtoja samassa rytäkässä?
Minulla on taas w203 2001 mallinen C200 komp.
janik1976
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ke 20.07.2011 00:02

Re: 2.0 kompressor öljyä johtosarjassa & Diaknoosivalo

Viesti Kirjoittaja janik1976 »

Niin ja lambdan vaihdoin jo ennen tuotakin. Se ei toki ollut öljyssä yhtään.
ÄsälkooR170
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ti 17.09.2013 20:34

Re: 2.0 kompressor öljyä johtosarjassa & Diaknoosivalo

Viesti Kirjoittaja ÄsälkooR170 »

janik1976 kirjoitti:Mulla mahdollisesti sama vika. Itsellä myös se liitin ui öljyssä. Vaihdoinkin jo ajat sitten siihen sen säätelijän.
Nyt lähinnä kiinnostaisi tietää miten iso homma sen johtosarjan puhdistus on? Meneekö se johtosarja eculle asti ja jos niin onko siihen mahdollisesti jotain muita johtoja samassa rytäkässä?
Minulla on taas w203 2001 mallinen C200 komp.
Puhdistus voi olla hankalaa tai sitten ei - riippuu kuinka pitkälle ns. kapillaari-ilmiö on öljyä vienyt. Veholla ja KL:stä löytyy kaapeli A2711502733 hinta n, 30 Eur. Netistä saa varmaan myös. Tämän kaapelin on orkkis kehitellyt jälkikäteen estämään öljyn siirtymisen lambdaan ja/tai Eculle asti. Ihme on ettei tästä Suomessa ole paljon puhuttu. Itse toin viime vuonna 230 SLK:n -00 mallia (145kw) Ajokm on noin 100.000 ja laitatin uuden magneetin+ tulpan sekä tuon kaapelin. Kaapelin tarkoitus on katkaista öljyn meno. Omassa pelissäni kaikki oli ok, mutta homma tehtiin varuiksi ennen kun jotain sattuu....
Olen lueskellut Saksan MBSLK:n sivuja ja sakemanneilla tämä tuttua tutumpi juttu tämä kaapeli ( Ölstopkabel)
Kaapelin asennus siellä on tosi yleistä. Ovat jopa kritisoineet tehdasta moisesto mokasta. Tämä varmaan tulee sen verrann viiveellä, ettei aiheesta Suomessa juuri puhuta. Aiheesta lisää kun googlaat "ölstopkabel"
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 2.0 kompressor öljyä johtosarjassa & Diaknoosivalo

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

ÄsälkooR170 kirjoitti:
janik1976 kirjoitti:Mulla mahdollisesti sama vika. Itsellä myös se liitin ui öljyssä. Vaihdoinkin jo ajat sitten siihen sen säätelijän.
Nyt lähinnä kiinnostaisi tietää miten iso homma sen johtosarjan puhdistus on? Meneekö se johtosarja eculle asti ja jos niin onko siihen mahdollisesti jotain muita johtoja samassa rytäkässä?
Minulla on taas w203 2001 mallinen C200 komp.
Puhdistus voi olla hankalaa tai sitten ei - riippuu kuinka pitkälle ns. kapillaari-ilmiö on öljyä vienyt. Veholla ja KL:stä löytyy kaapeli A2711502733 hinta n, 30 Eur. Netistä saa varmaan myös. Tämän kaapelin on orkkis kehitellyt jälkikäteen estämään öljyn siirtymisen lambdaan ja/tai Eculle asti. Ihme on ettei tästä Suomessa ole paljon puhuttu. Itse toin viime vuonna 230 SLK:n -00 mallia (145kw) Ajokm on noin 100.000 ja laitatin uuden magneetin+ tulpan sekä tuon kaapelin. Kaapelin tarkoitus on katkaista öljyn meno. Omassa pelissäni kaikki oli ok, mutta homma tehtiin varuiksi ennen kun jotain sattuu....
Olen lueskellut Saksan MBSLK:n sivuja ja sakemanneilla tämä tuttua tutumpi juttu tämä kaapeli ( Ölstopkabel)
Kaapelin asennus siellä on tosi yleistä. Ovat jopa kritisoineet tehdasta moisesto mokasta. Tämä varmaan tulee sen verrann viiveellä, ettei aiheesta Suomessa juuri puhuta. Aiheesta lisää kun googlaat "ölstopkabel"
Tuttu juttu ja on siitä suomessakin juttua ollut/asenettu
(tälläkin palstalla juttua joskus vuosia sitten)
Ko kaapelilla on yksi huono "ominaisuus"
Se kun stopaa öljyn vain hetkeksi ja kun on tullut "täyteen"
Öljy lähteekin sitten vauhdilla leviämään,
Näitä tapauksia jokusen nähnnyt sekä suomessa että saksassa,
Eli jos siinä on semmoinen johdon pätkä muistaa tyhjentää/tarkista sen
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
ÄsälkooR170
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ti 17.09.2013 20:34

Re: 2.0 kompressor öljyä johtosarjassa & Diaknoosivalo

Viesti Kirjoittaja ÄsälkooR170 »

CDI203 kirjoitti:
ÄsälkooR170 kirjoitti:
janik1976 kirjoitti:Mulla mahdollisesti sama vika. Itsellä myös se liitin ui öljyssä. Vaihdoinkin jo ajat sitten siihen sen säätelijän.
Nyt lähinnä kiinnostaisi tietää miten iso homma sen johtosarjan puhdistus on? Meneekö se johtosarja eculle asti ja jos niin onko siihen mahdollisesti jotain muita johtoja samassa rytäkässä?
Minulla on taas w203 2001 mallinen C200 komp.
Puhdistus voi olla hankalaa tai sitten ei - riippuu kuinka pitkälle ns. kapillaari-ilmiö on öljyä vienyt. Veholla ja KL:stä löytyy kaapeli A2711502733 hinta n, 30 Eur. Netistä saa varmaan myös. Tämän kaapelin on orkkis kehitellyt jälkikäteen estämään öljyn siirtymisen lambdaan ja/tai Eculle asti. Ihme on ettei tästä Suomessa ole paljon puhuttu. Itse toin viime vuonna 230 SLK:n -00 mallia (145kw) Ajokm on noin 100.000 ja laitatin uuden magneetin+ tulpan sekä tuon kaapelin. Kaapelin tarkoitus on katkaista öljyn meno. Omassa pelissäni kaikki oli ok, mutta homma tehtiin varuiksi ennen kun jotain sattuu....
Olen lueskellut Saksan MBSLK:n sivuja ja sakemanneilla tämä tuttua tutumpi juttu tämä kaapeli ( Ölstopkabel)
Kaapelin asennus siellä on tosi yleistä. Ovat jopa kritisoineet tehdasta moisesto mokasta. Tämä varmaan tulee sen verrann viiveellä, ettei aiheesta Suomessa juuri puhuta. Aiheesta lisää kun googlaat "ölstopkabel"
Tuttu juttu ja on siitä suomessakin juttua ollut/asenettu
(tälläkin palstalla juttua joskus vuosia sitten)
Ko kaapelilla on yksi huono "ominaisuus"
Se kun stopaa öljyn vain hetkeksi ja kun on tullut "täyteen"
Öljy lähteekin sitten vauhdilla leviämään,
Näitä tapauksia jokusen nähnnyt sekä suomessa että saksassa,
Eli jos siinä on semmoinen johdon pätkä muistaa tyhjentää/tarkista sen
Kiitos vinkistä. Pitäpä tarkkailla sitä johdon pätkää!
jones50
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: To 26.05.2011 17:58

Re: 2.0 kompressor öljyä johtosarjassa & Diaknoosivalo

Viesti Kirjoittaja jones50 »

mese CLK kirjoitti:Tää vikahan sitten korjautui tuolla lambadan vaihdolla & valon nollauksella mökkireissu takana yli 1300km ajettu, kulutus 8,2l & kulkee niinkuin pitää.

Edit: Kenellä vastaava kone niin kyllä suosittelen tarkistamaan tuon säätelijän sähköliittimen, mikäli öljyinen niin tarkista myös ohjainboxissa olevat sekä lambadan liittimet & jos öljyssä niin putsaa ne & vaihtaa sen säätelijän ennen kuin rikkoo muuta.

Sen verran yleinen vika tuntuis olevan & halpa / helppo korjata kun ajoissa huomaa.
Moi. Nyt on vaihdettu säätäjät ja lambdat. Viimeksi liittimet oli öljyssä ja putsattiin, tänään ei enää öljyä.
Boschin testeri näyttää lamdavikaa?? Voiko tuo uusi (etummainen lambda) hajota, mennä oikariin siitä öljykylvystä? Siis johtosarjasta valui vielä tuonne uudenkin liittimiin öljyä.
Nyt en keksi mitä seuraavaksi pitäis tutkia vai haetaan taas uusi lambda? :evil:

T: Jone
jusber
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ke 06.01.2010 20:52

Re: 2.0 kompressor öljyä johtosarjassa & Diaknoosivalo

Viesti Kirjoittaja jusber »

jones50 kirjoitti:
mese CLK kirjoitti:Tää vikahan sitten korjautui tuolla lambadan vaihdolla & valon nollauksella mökkireissu takana yli 1300km ajettu, kulutus 8,2l & kulkee niinkuin pitää.

Edit: Kenellä vastaava kone niin kyllä suosittelen tarkistamaan tuon säätelijän sähköliittimen, mikäli öljyinen niin tarkista myös ohjainboxissa olevat sekä lambadan liittimet & jos öljyssä niin putsaa ne & vaihtaa sen säätelijän ennen kuin rikkoo muuta.

Sen verran yleinen vika tuntuis olevan & halpa / helppo korjata kun ajoissa huomaa.
Moi. Nyt on vaihdettu säätäjät ja lambdat. Viimeksi liittimet oli öljyssä ja putsattiin, tänään ei enää öljyä.
Boschin testeri näyttää lamdavikaa?? Voiko tuo uusi (etummainen lambda) hajota, mennä oikariin siitä öljykylvystä? Siis johtosarjasta valui vielä tuonne uudenkin liittimiin öljyä.
Nyt en keksi mitä seuraavaksi pitäis tutkia vai haetaan taas uusi lambda? :evil:

T: Jone
auttaako enää muu kuin moottorin johtosarjan vaihto? jos johdoissa niin paljon öljyä ettei lambda saa tarpeeksi virtaa....
jones50
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: To 26.05.2011 17:58

Re: 2.0 kompressor öljyä johtosarjassa & Diaknoosivalo

Viesti Kirjoittaja jones50 »

jusber kirjoitti:
jones50 kirjoitti:
mese CLK kirjoitti:Tää vikahan sitten korjautui tuolla lambadan vaihdolla & valon nollauksella mökkireissu takana yli 1300km ajettu, kulutus 8,2l & kulkee niinkuin pitää.

Edit: Kenellä vastaava kone niin kyllä suosittelen tarkistamaan tuon säätelijän sähköliittimen, mikäli öljyinen niin tarkista myös ohjainboxissa olevat sekä lambadan liittimet & jos öljyssä niin putsaa ne & vaihtaa sen säätelijän ennen kuin rikkoo muuta.

Sen verran yleinen vika tuntuis olevan & halpa / helppo korjata kun ajoissa huomaa.
Moi. Nyt on vaihdettu säätäjät ja lambdat. Viimeksi liittimet oli öljyssä ja putsattiin, tänään ei enää öljyä.
Boschin testeri näyttää lamdavikaa?? Voiko tuo uusi (etummainen lambda) hajota, mennä oikariin siitä öljykylvystä? Siis johtosarjasta valui vielä tuonne uudenkin liittimiin öljyä.
Nyt en keksi mitä seuraavaksi pitäis tutkia vai haetaan taas uusi lambda? :evil:

T: Jone
auttaako enää muu kuin moottorin johtosarjan vaihto? jos johdoissa niin paljon öljyä ettei lambda saa tarpeeksi virtaa....
Jep. Sitähän vähän pelkään. Voiko tuota virran saantia testata jotenkin? Toi johtosarjan vaihto on vissiin aika duuni?
jusber
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ke 06.01.2010 20:52

Re: 2.0 kompressor öljyä johtosarjassa & Diaknoosivalo

Viesti Kirjoittaja jusber »

jones50 kirjoitti:
jusber kirjoitti:
jones50 kirjoitti:
mese CLK kirjoitti:Tää vikahan sitten korjautui tuolla lambadan vaihdolla & valon nollauksella mökkireissu takana yli 1300km ajettu, kulutus 8,2l & kulkee niinkuin pitää.

Edit: Kenellä vastaava kone niin kyllä suosittelen tarkistamaan tuon säätelijän sähköliittimen, mikäli öljyinen niin tarkista myös ohjainboxissa olevat sekä lambadan liittimet & jos öljyssä niin putsaa ne & vaihtaa sen säätelijän ennen kuin rikkoo muuta.

Sen verran yleinen vika tuntuis olevan & halpa / helppo korjata kun ajoissa huomaa.
Moi. Nyt on vaihdettu säätäjät ja lambdat. Viimeksi liittimet oli öljyssä ja putsattiin, tänään ei enää öljyä.
Boschin testeri näyttää lamdavikaa?? Voiko tuo uusi (etummainen lambda) hajota, mennä oikariin siitä öljykylvystä? Siis johtosarjasta valui vielä tuonne uudenkin liittimiin öljyä.
Nyt en keksi mitä seuraavaksi pitäis tutkia vai haetaan taas uusi lambda? :evil:

T: Jone
auttaako enää muu kuin moottorin johtosarjan vaihto? jos johdoissa niin paljon öljyä ettei lambda saa tarpeeksi virtaa....
Jep. Sitähän vähän pelkään. Voiko tuota virran saantia testata jotenkin? Toi johtosarjan vaihto on vissiin aika duuni?
kyllä sen varmaan jotenki sais mitattua kun tietäis paljo se tarviis oikeesti virtaa... meillä sama vika .. eculle ja lambdan pistokkeelle pääsi öljy kulkeutumaan... ecu ja lambdat uusittu ei vaikutusta... johtosarja on vaihtamatta:) päivän homma kuulemma vaihtaa johtosarja
jusber
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ke 06.01.2010 20:52

Re: 2.0 kompressor öljyä johtosarjassa & Diaknoosivalo

Viesti Kirjoittaja jusber »

jones50 kirjoitti:
jusber kirjoitti:
jones50 kirjoitti:
mese CLK kirjoitti:Tää vikahan sitten korjautui tuolla lambadan vaihdolla & valon nollauksella mökkireissu takana yli 1300km ajettu, kulutus 8,2l & kulkee niinkuin pitää.

Edit: Kenellä vastaava kone niin kyllä suosittelen tarkistamaan tuon säätelijän sähköliittimen, mikäli öljyinen niin tarkista myös ohjainboxissa olevat sekä lambadan liittimet & jos öljyssä niin putsaa ne & vaihtaa sen säätelijän ennen kuin rikkoo muuta.

Sen verran yleinen vika tuntuis olevan & halpa / helppo korjata kun ajoissa huomaa.
Moi. Nyt on vaihdettu säätäjät ja lambdat. Viimeksi liittimet oli öljyssä ja putsattiin, tänään ei enää öljyä.
Boschin testeri näyttää lamdavikaa?? Voiko tuo uusi (etummainen lambda) hajota, mennä oikariin siitä öljykylvystä? Siis johtosarjasta valui vielä tuonne uudenkin liittimiin öljyä.
Nyt en keksi mitä seuraavaksi pitäis tutkia vai haetaan taas uusi lambda? :evil:

T: Jone

auttaako enää muu kuin moottorin johtosarjan vaihto? jos johdoissa niin paljon öljyä ettei lambda saa tarpeeksi virtaa....
Jep. Sitähän vähän pelkään. Voiko tuota virran saantia testata jotenkin? Toi johtosarjan vaihto on vissiin aika duuni?
onko tullut auto kuntoon?
Vastaa Viestiin