2.0 kompressor öljyä johtosarjassa & Diaknoosivalo

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
jones50
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: To 26.05.2011 17:58

Re: 2.0 kompressor öljyä johtosarjassa & Diaknoosivalo

Viesti Kirjoittaja jones50 »

jusber kirjoitti:
jones50 kirjoitti:
jusber kirjoitti:
jones50 kirjoitti:
mese CLK kirjoitti:Tää vikahan sitten korjautui tuolla lambadan vaihdolla & valon nollauksella mökkireissu takana yli 1300km ajettu, kulutus 8,2l & kulkee niinkuin pitää.

Edit: Kenellä vastaava kone niin kyllä suosittelen tarkistamaan tuon säätelijän sähköliittimen, mikäli öljyinen niin tarkista myös ohjainboxissa olevat sekä lambadan liittimet & jos öljyssä niin putsaa ne & vaihtaa sen säätelijän ennen kuin rikkoo muuta.

Sen verran yleinen vika tuntuis olevan & halpa / helppo korjata kun ajoissa huomaa.
Moi. Nyt on vaihdettu säätäjät ja lambdat. Viimeksi liittimet oli öljyssä ja putsattiin, tänään ei enää öljyä.
Boschin testeri näyttää lamdavikaa?? Voiko tuo uusi (etummainen lambda) hajota, mennä oikariin siitä öljykylvystä? Siis johtosarjasta valui vielä tuonne uudenkin liittimiin öljyä.
Nyt en keksi mitä seuraavaksi pitäis tutkia vai haetaan taas uusi lambda? :evil:

T: Jone

auttaako enää muu kuin moottorin johtosarjan vaihto? jos johdoissa niin paljon öljyä ettei lambda saa tarpeeksi virtaa....
Jep. Sitähän vähän pelkään. Voiko tuota virran saantia testata jotenkin? Toi johtosarjan vaihto on vissiin aika duuni?
onko tullut auto kuntoon?

No ei! Nyt on vaihdettu johtosarja, samaan konkurssiin jakoketju+ huolto. 250km ajoa ja vikavalo syttyi. Huomenna tutkitaan starilla, oisko edelleen lambda herjaa...
jusber
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ke 06.01.2010 20:52

Re: 2.0 kompressor öljyä johtosarjassa & Diaknoosivalo

Viesti Kirjoittaja jusber »

no voi vit.. jos ei oo lambda saanu "kipiää" öljykylvystä....j
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12616
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: 2.0 kompressor öljyä johtosarjassa & Diaknoosivalo

Viesti Kirjoittaja epk »

mese CLK kirjoitti:Jatketaampa tätä. Eli tinailujen jälkeen pääsin n 300km kunnes diaknoosivalo taas syttyi. no taas lambadan sähköliittimen putsaus nyt öljyä huomattavasti vähemmän & öljy ei enää ole mennyt ohjain boxiin.
No taas valo sytty. Eilen kävin ostamassa tuon säätelijän tai mikä lienee 64e + yks tulppa siihen keskelle 4e
Vaihto oli kyllä todella helppo kolme kuusiokoloa auki tiivistepinnan putsaus, uudet liimat ja kiinni.
Tänään putsasin vielä sen Lamban jälleen nyt oli enää tosi vähän tullu öljyä, pitää toivoa että toi ois ollu vika kerta, nyt ei ainakaan enää tursuu säätelijästä.

No meen iltapäivällä nollaamaan tuon diaknoosivalon.
Onko tietoa että ovatko nuo Lambadat joita autossa 2kpl samanlaisia kun viimeksi nollatessa näyttivät eri arvoja (milliampeereja) Otan tänään noi arvot ylös jos joku noista jotain tajuais. Eli ois kiva tietää onks toi Lambda hajonnu.
mitäs liiimaa tuohon kandee käyttää ?
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2379
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: 2.0 kompressor öljyä johtosarjassa & Diaknoosivalo

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

Hyvälaatuista tiivisteliimaa. Merkki on lähinnä makuasia. Tärkeintä on pintojen ehdoton puhtaus rasvasta yms. liasta. Pinnat saa puhdistettua esim. jarrupuhdistus-spraylla tai asetonilla. Puhdistuksen jälkeen tiivistepintoja EI kosketa enää sormin.

Puhdistuspsray:

http://www.motonet.fi/fi/tuote/606075/C ... iste-500ml" onclick="window.open(this.href);return false;

Eräs hyvä tiivisteliima voisi olla esim:

http://www.motonet.fi/fi/tuote/602301/P ... iima-118ml" onclick="window.open(this.href);return false;
Vastaa Viestiin