Mersun bensamoottorit oli huonoja jo tehtaalta tullessaStarglazer kirjoitti:Liekö sitten dieselissä kestävemmät venttiilit

Itse kokeilin 700 tkm ajettuja venttiilejä niin hyvät oli. Monivenassahan ongelma on seeti, ei vältämättä itse venttiili, tosin jos seetillä on paha olo niin molempia saa nysvätä. Pitää vain päättää tekeekö siitä "uuden" moottorin vai korjaako vain hajonneen tiivisteen sieltä. Hintaeroa noille tulee enemmän kuin vaihtokone maksaa

Venttiilivarren kumit on nopeaan vaihdettu vaikka venttiiliä varsinaisesti irroittamatta, tosin vähän sama asia siinä tapahtuu. Kumit osasin minäkin vaihtaa kotona, joten miksi maksaa siitä (tarvitaan se venttiilijousen puristin lainaksi jostakin). ...mutta jos auto ei ole savutellut sinistä niin miksi ihmeessä
Vesi voi valua kannen ja lohkon välistä pihalle, se voi lipsahtaa palotilaan jolloin sa palaa hauskalla savulla höyryksi. Ei se kannentiivisteen vika aina edes tarkoita suurta veden häviämistä vaan vaikkapa vain painetta järjestelmään, joka sitten alkaa oireilemaan lämmityslaitteen toiminnassa. Vesi katoaa myös siitä jäähdytyskorkin juuressa olevasta ylivuotoletkusta silloin kun nestettä on tarpeeksi ja paine on noussut yli korkin avautumispaineen, eli yleensä kun kunnolla polkee motarilla.Petteri Kivimäki kirjoitti:mihin ne muuten katoaa jos kannentiiviste vuotaa, puskeeko se paineella ne vesiletkujen&vesipumpun ym liitoksista?