w124 300d ulinaa
w124 300d ulinaa
Moro!
Minulla on ollut päivittäisessä käytössä w124 300d vm 91 automaatti. Kilometrejä n.300 000
Viimeaikoina on alkanut kuulua ulinaa tietyillä kierroksilla ajaessa. Ulina kuulostaisi samanlaiselta kuin
tuulettajan hihna ulisisi, mutta ei ole sitä. Mielestäni se tulee koneesta tai mahdollisesti laatikosta.
Ulina katoaa kun kaasua höllää vähän ja laatikko vaihtaa suuremmalle vaihteelle.
Mikä voisi olla ulinan alkuperä?
t:Osku
Minulla on ollut päivittäisessä käytössä w124 300d vm 91 automaatti. Kilometrejä n.300 000
Viimeaikoina on alkanut kuulua ulinaa tietyillä kierroksilla ajaessa. Ulina kuulostaisi samanlaiselta kuin
tuulettajan hihna ulisisi, mutta ei ole sitä. Mielestäni se tulee koneesta tai mahdollisesti laatikosta.
Ulina katoaa kun kaasua höllää vähän ja laatikko vaihtaa suuremmalle vaihteelle.
Mikä voisi olla ulinan alkuperä?
t:Osku
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 81
- Liittynyt: To 28.06.2012 23:06
- Paikkakunta: Lahti
Re: w124 300d ulinaa
Tuleeko vapaalla jos rullaa vaikka 80 kmh tunnissa
-ex W124 300TE -91
-exW204 320 CDI-08
-ex W124 300E -85
ex-W220 320 CDI -04
ex-W211 320 -03
-W201 200d -91
-w211 220cdi -03
-exW204 320 CDI-08
-ex W124 300E -85
ex-W220 320 CDI -04
ex-W211 320 -03
-W201 200d -91
-w211 220cdi -03
Re: w124 300d ulinaa
Tasakaasulla 80nopeudesta jos tulee ja moottori jarrulla tai kiihdyttäessä ei, niin eiköhän perä siellä tee tota mutta voi se olla kardaanin tulilaakerikin...aloita halvemmasta ja helpommasta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w124 300d ulinaa
Voisiko vinossaoleva tuulettajanhihna kiristinrulla saada aikaan tuollaista? Edit vaikka meinasit ettei se siitä tule niin tarkista kuitenkin tuo rulla
Re: w124 300d ulinaa
Ja jos tämä kuulostaa kummalta, niin täsmennetään vielä, että tuo on näissä yleinen vika, joka aiheutuu sen kiristimen rungon keinumekanismin laakerin kulumisesta.Jari Ke kirjoitti:Voisiko vinossaoleva tuulettajanhihna kiristinrulla saada aikaan tuollaista? Edit vaikka meinasit ettei se siitä tule niin tarkista kuitenkin tuo rulla
Kardaanin tukilaakerilta tai perän vialta ei kuulosta sinänsä, jos moottorin kierrokset vaikuttavat asiaan. Eli siis, että samassa nopeudessa vaihteesta ja sitä myötä moottorin kierrosluvusta riippuen kuuluu tai ei kuulu, jos oikein ymmärsin alkuperäisen vikakuvauksen. Ei silti, kannattaa se tukilaakeri silti ainakin toisinaan tarkastaa.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: w124 300d ulinaa
Kuuluuko tuo ulina paikalla kaasua painellessa ja kuuluu niin ilmeisesti hihna tai kiristäjän rulla loppuOsku69 kirjoitti:Moro!
Minulla on ollut päivittäisessä käytössä w124 300d vm 91 automaatti. Kilometrejä n.300 000
Viimeaikoina on alkanut kuulua ulinaa tietyillä kierroksilla ajaessa. Ulina kuulostaisi samanlaiselta kuin
tuulettajan hihna ulisisi, mutta ei ole sitä. Mielestäni se tulee koneesta tai mahdollisesti laatikosta.
Ulina katoaa kun kaasua höllää vähän ja laatikko vaihtaa suuremmalle vaihteelle.
Mikä voisi olla ulinan alkuperä?
t:Osku
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: w124 300d ulinaa
Morjens!
Kiitos komenteista.
Ei kuulu kun rullaa 80 km vapaalla eikä myöskään kun kaasuttelee paikallaan.
Eli ainoastaan kun vaihtaa kierrokset tulee tiettyyn pisteeseen mielestäni kakkosvaihteella ja jos höllään hiukan kaasua ja vaihtuu suuremmalle kirskuminen loppuu tai ainakin pienenee ettei muun melun seasta sitä itse kuule.
Olisiko tuo kardaanin tukilaakeri mahdollisesti ?
Joku puhui jostain korjaussarjasta joka saattaisi auttaa yskään, mikähän se olisi mahdollisesti ? (kuulemma vaihdetaan laatikon öljynvaihdon ja suodattimen yhteydessä tarvittaessa )
-Osku-
Kiitos komenteista.
Ei kuulu kun rullaa 80 km vapaalla eikä myöskään kun kaasuttelee paikallaan.
Eli ainoastaan kun vaihtaa kierrokset tulee tiettyyn pisteeseen mielestäni kakkosvaihteella ja jos höllään hiukan kaasua ja vaihtuu suuremmalle kirskuminen loppuu tai ainakin pienenee ettei muun melun seasta sitä itse kuule.
Olisiko tuo kardaanin tukilaakeri mahdollisesti ?
Joku puhui jostain korjaussarjasta joka saattaisi auttaa yskään, mikähän se olisi mahdollisesti ? (kuulemma vaihdetaan laatikon öljynvaihdon ja suodattimen yhteydessä tarvittaessa )
-Osku-
Re: w124 300d ulinaa
Kardaanintukilaakeri on kardaanilla ja joku kympin laakeri ja askiin ei tartte koskea,voi olla että joutuu laakerinlehti ympärille vaihtamaan kumilimpun mutta tutki heiluta sitä ennenpurkua .
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w124 300d ulinaa
Se kardaani ja sitä myötä tukilaakeri pyörii tietyssä nopeudessa samaa vauhtia riippumatta siitä, millä vaihteella kyseistä nopeutta liikutaan, vai rullataanko vapaalla kyseistä nopeutta. Siinä mielessä olis vähän erikoista, jos se aiheuttaisi kuvatunlaista möykkää. Tulee siihen tietty vähän erilainen kuormitus vedätyksessä ja vapaalla rullatessa, että ääni voi kyllä sen myötä muuttua.
Kuitenkin, omasta mielestäni enemmän se vaihteistoon liittyvältä hämmingiltä vaikuttaisi. Yksi yleisesti laitettu korjaussarja on olemassa, ja se vaihdetaan vaihteistoöljyn ja suodattimen vaihdon yhteydessä helposti. Se terävöittää kakkoselta kolmoselle vaihtoa, ja yleensä laitetaan siinä vaiheessa, kun mainittu vaihto alkaa luistaa. Ja sen se yleensä ennen pitkää kyllä tekeekin. Olisikohan tätä se joku tarkoittanut? En ymmärrä, että sillä tämän asian kanssa olisi oikein mitään tekemistä. Tässä muuten keskustelua aiheesta; löytyy korjaussarjojen varaosanumerotkin alimmaisesta viestistä.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... jousisarja
Kuitenkin, omasta mielestäni enemmän se vaihteistoon liittyvältä hämmingiltä vaikuttaisi. Yksi yleisesti laitettu korjaussarja on olemassa, ja se vaihdetaan vaihteistoöljyn ja suodattimen vaihdon yhteydessä helposti. Se terävöittää kakkoselta kolmoselle vaihtoa, ja yleensä laitetaan siinä vaiheessa, kun mainittu vaihto alkaa luistaa. Ja sen se yleensä ennen pitkää kyllä tekeekin. Olisikohan tätä se joku tarkoittanut? En ymmärrä, että sillä tämän asian kanssa olisi oikein mitään tekemistä. Tässä muuten keskustelua aiheesta; löytyy korjaussarjojen varaosanumerotkin alimmaisesta viestistä.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... jousisarja
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: w124 300d ulinaa
Tattista.
Pitää koittaa nyt viikonloppuna vähän paneutua tuohon ongelmaan enemmän.
Vaihdan jokatapauksessa laatikon öljyt ja suodattimen, tuo korjaussarja on nyt ostamatta joten varmaankin joskus tulevaisuudessa sitten sen vuoro. Mikähän mahtaisi olla tuotenumero tuolle ?
Pitää kattella myös tuo kardaanin laakeri...
Nyt tuntuu laukeilevan kaikki, tänään menei vaimokkeen w202:sta takapönttö tippui tielle, eikä edes varoittanut ennen. Tätä kai satuu usein... Menee hitsailu hommiksi kun nää helkkarin pyhät tuli eteen ja ei pääse kauppaan uutta hommaamaan.
-Osku-
Pitää koittaa nyt viikonloppuna vähän paneutua tuohon ongelmaan enemmän.
Vaihdan jokatapauksessa laatikon öljyt ja suodattimen, tuo korjaussarja on nyt ostamatta joten varmaankin joskus tulevaisuudessa sitten sen vuoro. Mikähän mahtaisi olla tuotenumero tuolle ?
Pitää kattella myös tuo kardaanin laakeri...
Nyt tuntuu laukeilevan kaikki, tänään menei vaimokkeen w202:sta takapönttö tippui tielle, eikä edes varoittanut ennen. Tätä kai satuu usein... Menee hitsailu hommiksi kun nää helkkarin pyhät tuli eteen ja ei pääse kauppaan uutta hommaamaan.
-Osku-