Mersuvanhusteni dieselkoneisiin olen käyttänyt mm.
Mobil 1RF,
Total Quartz 5w40,
Total 10w40
TB Gold,
Mobil Delvac 1,
Castrol Lightec 10w40,
TB Diamond Diesel,
Mobil Delvac HP,
Castrol ???? 5w40
Delphi 5w40
TB Power Plus 10w30 (?)
jne...
Jokainen öljy on toiminut täsmälleen yhtä hyvin eli millään ei ole nostimet naputtaneet, mitään ei ole kulunut toista enempää, käynti ei ole muuttunut pehmeämmäksi / karkeammaksi tms.
Jollain öljyllä voi olla paineet kuumana 0,1-0,2 alemmat kuin jollain toisella - jos se vaivaa niin vika on kuskin päässä
Eroja on ainakin hinnoissa, mitään ei oo tarvinu lisätä vaihtovälillä ja se on ollu 10000km. Jotain on hiukan enempi kulunu. Joskus ajattelin että eroja on, enää en oo niin varma, mutta noista edellä luetelluista Rimula tuntuis olavan oikein passelia myös hinnan suhteen. Diamond dieseliä en enää koneeseen kaada.
Ite käyttäny ihan vaan diamondia bensavehkeissä (5w-40), ja mun mielestä pysyny hyvin sisällä (no ei ne muutkaan oo karannu juurikaan), ja muutenkin tuntunu iha ok... Ku melkein jokaisella on aina joku huono öljy, niin ei tässä mitään uskalla kohta käyttää.
Siis ajelin teboil diamond 5w-40 :llä pari vuotta hyvin kokemuksin ja sitten sitä ei saanukkaan hetkeen. Laitoin diamond dieselin väykkyyn ja alkoi ääntämään etenkin kylmänä rumasti. Ajelin ajatuksella jotta kyllä se tottuu mutta 2000 km jälkeen vaihdoin mobilia sisään. Siistiyty välittömästi käynti. Sittemmin oon ajellu rimuloilla ja tuntuu käyvän venojen osalta pehmosesti. Pari suutinta kyllä kylmällä ilmalla kalattaa tyhjäkäynnillä mutta se lie toinen juttu.
200 d sai myös sisuksiin rimulat ja sekin on tykänny. Aiemmin siinä on ollu diamond dieseliä ja ei se oo kai sitä ranttuillu. Kuitenkin kuvittelisin että rimulalla sekin käy pehmoisemmin, voi olla harhaa osittain, mutta pysynen rimulassa.
Siis ajelin teboil diamond 5w-40 :llä pari vuotta hyvin kokemuksin ja sitten sitä ei saanukkaan hetkeen. Laitoin diamond dieselin väykkyyn ja alkoi ääntämään etenkin kylmänä rumasti. Ajelin ajatuksella jotta kyllä se tottuu mutta 2000 km jälkeen vaihdoin mobilia sisään. Siistiyty välittömästi käynti
Itse olen olen käyttänyt viimeaikoina cdiissä Teboil diamond diiseliä eikä kyllä ääntele kylmänä tai kuumana sen enenpää kuin mobilillakaan
10tkm olen pitänyt vaihtovälinä eikä tarvitse lisäillä!
Mielestäni hintalaatusuhteeltaa ehdottomasti paras öljy diesel pannuun. Ja on tehty juuri nimenomaan diesel moottoriin.
10litran kannu on juuri sopiva tohon 300 koneeseen. jää vielä hieman, jos tarvii lisätä. Tai ruohonleikkuriin loput . Tarjoustalosta saa edulliesesti. En muista tarkkaa hintaa, mutta alle 70e muistaakseni.
Suorituskykyluokitukset
Diamond Diesel täyttää kansainväliset suorituskykyluokitukset ACEA B3 ja API CF. Se on myös VW 505.00 (turbodiesel TD) ja 505.01 (pumppusuutinmoottorit TDi) hyväksytty ja täyttää Mercedes-Benz 229.1 229.51 suorituskykyluokan vaatimukset.
Viimeksi muokannut jokkis, Pe 12.08.2011 11:25. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
kaveri oli joskus essolla myymässä ja talvella kun porukka osti öljyä, siis halvinta mineraali öljyä niin oli aina pitänyt kysyä että meinaatko lisätä heti. ja jos meinasi heti lisätä niin sitten käski viedä sen purkin takas tuohon ulko hyllyyn ja ottaa sisältä lämpimästä purkin että saa tulemaan purkista ulos
Hei!
Ajettelin vaihtaa mersuun moottori öljyt ennen kovia pakkasia niin mikäs sinne mahtaa olla hyvä öljy? autona toimii s202 220d ajettu 470000km
Teboilin diamond diesel 5w-40 tarkoituksena olisi laittaa mutta kertokaa toki jos jokin halvempi ajaa saman asian.
w210 270cdi laitoin justiin diamond diesel 5w-40 43,50/4lit MB 229.31 MB 229.51 ja purkin takana irrtettava liimatarralappu autoon saa nähä kuinka toimii tolla hinnalla.......
Mobil ESP 5w-30 lorahti 220CDI OM646 koneeseen. Outoa oli että ohjekirja kertoi 6,5L ja 6L:sta tuli tikun ylärajaan .??? Ajoa pari tuntia ja edelleen tikku ylärajassa. Taitaa olla tuo 6,5L liikaa?
Castrol 5w-40 Magnatekillä moottori rahisi kuin betonimylly kun talvipakkasilla käynnisti, kävi miltei sääliksi. Vaihdoin Mobil 0w-40 ja auto kävi kuin palmun alla. Eipä tule Magnaa enää ostettua.
Tällä hetkellä Valvolinen VR1 5w-50. En tiedä pitäiskö talveksi vaihtaa taas Mobilit sisään..
Tätä on tullut käytettyä. Joskus RF 5w-50 mutta mielummin tuota 3000sta. Ei ole sitten ihan niin lirua.
Testaillut myös Teboil goldia. Hyvin sekin näytti toimivan.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)