Sprinterien erot

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Kapukipa
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Pe 14.06.2013 22:01

Sprinterien erot

Viesti Kirjoittaja Kapukipa »

Mitä eroja on 07-08 vuoden neloskoneellisissa Maxi-Sprintereissä 309, 311, 313, 315? Saako 309:stä ohjelmoimalla tehtyä 315:n vai onko näissä erilaisia perävälityksiä ja kenties vaihteistoissa tai voimansiirrossakin eroja? Onko kaikki manuaalit 6-vaihteisia ja miten kestää automaatit näissä isoissa? Kevyehköön työajoon tarvittaisiin isokorinen auto ja Saksasta on ajateltu hommata joku tämmönen.
Avatar
vimakuus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ma 30.07.2007 09:41
Paikkakunta: Satakunta

Re: Sprinterien erot

Viesti Kirjoittaja vimakuus »

Kapukipa kirjoitti:Mitä eroja on 07-08 vuoden neloskoneellisissa Maxi-Sprintereissä 309, 311, 313, 315? Saako 309:stä ohjelmoimalla tehtyä 315:n vai onko näissä erilaisia perävälityksiä ja kenties vaihteistoissa tai voimansiirrossakin eroja?
Turboissa taitaa olla eroja. 315 on tuplaturbo ja pienemmät yhdellä. Muuten ne taitaa olla aika samanlaisia. Kokemuksia ei ole kuin 311, 315 ja kun baanalla niitä testailtiin, niin aika samoja lukemia ne kulki. 315 kiihtyy vaan mukavammin.
S300
300GD
E320
Unimog 411 110
Ellunkana
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Pe 23.12.2011 18:20
Paikkakunta: Satakunta/Etelä-Pohojammaa Suupohoja

Re: Sprinterien erot

Viesti Kirjoittaja Ellunkana »

Automaatti ehdottomasti, konekkin kestää paremmin kun ei isolla vaihteella vedätetä pienillä kierroksilla.
X218 350cdi BT -17 ampumajarru
X218 350cdi BE -12 ampumajarru
W906 muutamia
W903
W115 220D -74
W124.036 -94
Tähdellistä touhua
Vastaa Viestiin