Alfamerin W124-kirja ei käsittele juuri mallia E320, mutta dieselien ja pienempien bensavehkeiden laatkoista kerrotaan, että tangot säädetään niin, että laitetaan keppi vapaalle ensin. Sitten säätöön käytettävä asetustappi työnnetään kepin alla olevien vaihdevipujen läpi. SIIS... Kuva olis kiva, mutta kun sitä mulla ei nyt ole. Se tappi on reilu 40mm pitkä ja halkaisijaltaan 5,9mm (5,5mm poranterää olen itse joskus käyttänyt muistaakseni.) Vaihdesiirtovivuissa on ihan lattian lähellä (siis alapuolella) reiät, joista kaikista kerrallaan työnnetään se tappi läpi. Se lukitsee ne paikalleen, jolloin vaihteensiirtotankojen pituudet voi passata niihin. EDPT... Se tappi tulee siis paitsi kolmen vaihdesiirtovivun läpi, myös kahden vaihdesiirtomekanismissa kiinteästi paikallaan olevan reiän läpi, ja sillä ne tangot siis lukitaan tarkalleen oikeaan paikkaan.hismajestics kirjoitti:Vaihteensiirtäjien tangot ovat hiukkasen liian pitkiä. Miten olisi fiksuinta lähteä oikeaa mittaa etsimään? Missä asennossa tulee kepinpään tankojen olla tms.? Näissä kuvissa vaihteet ovat vapaalla.
Oliskos tässä vastaava mahdollista? En kyllä edes enää muista, mistä laitteesta tämän vaihdekeppi ja systeemit edes ovat...