w124 300D automaattiongelma
w124 300D automaattiongelma
Pystyykö tuota laatikkoa säätämään niin ettei pistäis nelos vaihdetta jo 40km/h vauhdissa? On vähä kettumainen ajella kun lähtee nätisti kakkoselta liikkeelle, sitten vaihtaa kolmoselle ja sit käy ykkönen ja takas kolmoselle =D. Mitään ongelmaa ei ollut sillon kun en ollut syöttöjä nostanut. Ei luista hirveenä, vähän kyllä vois paineitakin nostella. Oon kuullut että vaijeria löysäämällä saa parannettua, mutta mistä löydän vaijerin ja mikä vaijeri kyseessä? Sitten missä on tuo paineenkorotus ruuvi? Kick-down kyllä toimii moitteetta eikä hirveenä mietikkään vaihdoissa.
Re: w124 300D automaattiongelma
siis käsitinkö nyt oikein, että kun lähdet kiihdyttään paikaltaan, niin vaihteet menee näin: 2,3,1,4? jotain vähän vakavempaa vikaahan siellä on oltava, jos tosiaan noin tekee. veikkaampa vaan, että kolmoselta neloselle vaihto luistaa niin paljon, että kierrokset nousee, kunnes lopulta vaihde kytkeytyy päälle.
jos soppaa on sörkitty lisää, niin lootahan ei sitä tiedä. loota tietää tavallaan vaan "kaasun asennon". ja kun kerta on enemmän soppaa, niin koneesta irtoaa huomattavasti enemmän tehoa samalla kaasunasennolla, kun ennenkin. näin ollen voi käydä niin, että esim. osakaasulla vaihdot luistaa.
paineita voi nostaa sieltä lootan kyljestä. seuraamalla sitä alipainelinjaa, mikä lähtee syöttöpumpun kyljestä lootalleppäin, niin löytyy se lootan päässä oleva säädin. jos kaikki on orkkiskuosissaan, eikä mitään ole hukattu, niin siellä on musta kuminen suojatulppa, mikä otetaan pois ja sen alta paljastuu sellanen monilovinen härpätin, minkä sisään on tungettu T mallinen säätö"työkalu". sitä työkalua vedetään ulos sen verran, että sitä pääsee pyörittään. sitten vaan pyöritellään vaikka parikierrosta kiinnippäin, niin vaihdot kiristyy. ja lopulta se avain painetaan takas pohjaan ja suojatulppa päälle ja menoks.
vaihteiden vaihtoajankohtaa saa säädettyä sillä vaijerilla. se taas lähtee kaasuvivustosta toiselle puolelle lootaa. siinä se on ihan näkyvillä pakosarjan puolella. normaalisti siinäkin on säätö siinä yläpäässään jossain. siitä vaan vaijeria kireämmälle, niin vaihdot venyy isommille kierroksille. tässäkin kohtaa loota tietää vaan kaasunasennon. eli kaasua painamalla vaijeri kiristyy.
jos soppaa on sörkitty lisää, niin lootahan ei sitä tiedä. loota tietää tavallaan vaan "kaasun asennon". ja kun kerta on enemmän soppaa, niin koneesta irtoaa huomattavasti enemmän tehoa samalla kaasunasennolla, kun ennenkin. näin ollen voi käydä niin, että esim. osakaasulla vaihdot luistaa.
paineita voi nostaa sieltä lootan kyljestä. seuraamalla sitä alipainelinjaa, mikä lähtee syöttöpumpun kyljestä lootalleppäin, niin löytyy se lootan päässä oleva säädin. jos kaikki on orkkiskuosissaan, eikä mitään ole hukattu, niin siellä on musta kuminen suojatulppa, mikä otetaan pois ja sen alta paljastuu sellanen monilovinen härpätin, minkä sisään on tungettu T mallinen säätö"työkalu". sitä työkalua vedetään ulos sen verran, että sitä pääsee pyörittään. sitten vaan pyöritellään vaikka parikierrosta kiinnippäin, niin vaihdot kiristyy. ja lopulta se avain painetaan takas pohjaan ja suojatulppa päälle ja menoks.
vaihteiden vaihtoajankohtaa saa säädettyä sillä vaijerilla. se taas lähtee kaasuvivustosta toiselle puolelle lootaa. siinä se on ihan näkyvillä pakosarjan puolella. normaalisti siinäkin on säätö siinä yläpäässään jossain. siitä vaan vaijeria kireämmälle, niin vaihdot venyy isommille kierroksille. tässäkin kohtaa loota tietää vaan kaasunasennon. eli kaasua painamalla vaijeri kiristyy.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: w124 300D automaattiongelma
Heh joo käsitit oikein
tuo laatikko on aivan sekaisin. Mtn ongelmaa ei ollu ennen syöttöjen lisäystä. Mut kiitti vinkeistä. Näillä meknään 

