
Forumin siistein W124
Re: Forumin siistein W124
Tuossa olis kuvia omasta w124 

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Forumin siistein W124
mullakin oli veho 50v tarra sataysikympin lasissa 

ex C124 230CE -89
ex w201 190 -89
ex w201 190 -89
Re: Forumin siistein W124
juu tuo tarra on ollut tuossa aina



Re: Forumin siistein W124
Tämmösellä lankulla tulee ajeltua.

Re: Forumin siistein W124
On kyllä siisti ja nätti mersu sinulla. Itelläki ois tarkotus vähän laitella tuota mut ei mitenkään hirveesti 

Re: Forumin siistein W124
Barzetta x-tra lipit alle, punaset roiskeläpät ja joku Biltemat tuuning ratti + lasit jätesäkillä mustaksi?martti-95 kirjoitti:On kyllä siisti ja nätti mersu sinulla. Itelläki ois tarkotus vähän laitella tuota mut ei mitenkään hirveesti

Minusta nämä "Foorumin siistein" topicit ovat menettäneet täysin merkityksensä kun jokatoinen kuva on paskaisesta, ruosteisesta peltivanne lintasta

Ei sillä, Martin auto näyttää olevan ikäisekseen hyvässä ryhdissä eikä varmaan kovin mätä kun L-kilvillä mutta en silti näe tuossa mitään erityisen hienoa

Poislukien aftermarket antenni, lisävalot ja vetokoukun suojanuppi

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Re: Forumin siistein W124
juu eipä tuossa pahemmin ruostetta ole paitsi tuosta lamppujen kummaltakin puolelta alaosasta pitäs maalata nuo valkeaksi
Re: Forumin siistein W124
Poikkean aiheesta mutta mitä tämä L-kilpihomma meinaa?Jube kirjoitti:Ei sillä, Martin auto näyttää olevan ikäisekseen hyvässä ryhdissä eikä varmaan kovin mätä kun L-kilvillä mutta en silti näe tuossa mitään erityisen hienoa![]()
Poislukien aftermarket antenni, lisävalot ja vetokoukun suojanuppi
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Forumin siistein W124
Oiskohan Lapinläänin auto. 

Re: Forumin siistein W124
Kyllä!Venymä kirjoitti:Oiskohan Lapinläänin auto.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Re: Forumin siistein W124
Vastaus tulikin jo tuossa ylempänä mutta laitan tämän silti jos jotakuta toista mietityttää oman Mersun (tai minkä tahansa muun auton) kilpi:Siekkinen kirjoitti:Poikkean aiheesta mutta mitä tämä L-kilpihomma meinaa?Jube kirjoitti:Ei sillä, Martin auto näyttää olevan ikäisekseen hyvässä ryhdissä eikä varmaan kovin mätä kun L-kilvillä mutta en silti näe tuossa mitään erityisen hienoa![]()
Poislukien aftermarket antenni, lisävalot ja vetokoukun suojanuppi
Timo L. kirjoitti:
Läänitunnukset olivat käytössä n. vuoteen 1989 saakka:
* A: Helsinki
* B: Helsinki (~1950-)
* C: Diplomaattikilvet, myös sarjat CA, CB, CE Helsinki (viimeisissä kaksikirjaimisissa tunnuksissa noin 1960)
* D: Ei käytössä
* E: Turun ja Porin lääni (~1950-)
* F: Turun ja Porin lääni (viimeisissä kaksikirjaimisissa tunnuksissa noin 1960)
* G: Kymen lääni (~1950-)
* H: Hämeen lääni
* I: Hämeen lääni (~1950-)
* J: Ei käytössä
* K: Kuopion lääni
* L: Lapin lääni (1938-)
* M: Mikkelin lääni
* N: alkujaan Hämeen lääni (viimeisissä kaksikirjaimisisssa tunnuksissa noin 1960); myöhemmin käytetty sellaisissa autoissa, joissa rekisterikilvelle varattuun tilaan ei mahdu kolmea kirjainta ja kolmea numeroa
* O: Oulun lääni
* P: Perävaunu
* Q: Ei käytössä
* R: Kymen lääni (~1950-)
* S: Kuopion lääni (1950-luvun lopulla), myöhemmin Pohjois-Karjalan lääni (vuodesta 1960)
* T: Turun ja Porin lääni
* U: Uudenmaan lääni
* V: Viipurin lääni (-1945), Vaasan lääni (1945-)
* VA: Vaasan lääni (-1945)
* W: Perävaunu, (~2000-)
* X: Keski-Suomen lääni (~1960-)
* Y: Vaasan lääni (~1950-)
* Z: Uudenmaan lääni (~1950-)
* ÅL: Ahvenanmaa
Joskus 60-lukua ennen kilven joutui vaihtamaan lähes Saksan malliin, jos auto vaihtoi omistajanmuutoksessa lääniä.

"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: Forumin siistein W124
Meinaako tuo 89 vuosi auton vuosimallia vai vuotta mihin asti tuo käytäntö on yleisesti ollu voimassa? Tuo mun auton rekkari nimittäin alkaa F-kirjaimella ja se on tuotu turkuun saksasta. Mutta 2000 luvulla.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Forumin siistein W124
Mulla on sellanen käsitys että vuoteen 1989 asti homma meni läänitunnuksien mukaan, nyt jos toisi pystylampun Saksasta niin rekisterinumero alkaisi varmaan jollain XZY tai vastaavalla..Siekkinen kirjoitti:Meinaako tuo 89 vuosi auton vuosimallia vai vuotta mihin asti tuo käytäntö on yleisesti ollu voimassa? Tuo mun auton rekkari nimittäin alkaa F-kirjaimella ja se on tuotu turkuun saksasta. Mutta 2000 luvulla.

"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: Forumin siistein W124
Terq- kirjoitti:Tämmösellä lankulla tulee ajeltua.
Komeita coupeja molemmilla`jantsa` kirjoitti:http://aijaa.com/doCPqY
Tämän voi foorumilaiset tunnistaakin mutta talven aikana muuttuu paljon

ex C124 230CE -89
ex w201 190 -89
ex w201 190 -89
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 39
- Liittynyt: Pe 28.05.2010 03:03
Re: Forumin siistein W124

Tulipa kuvailtua kaverin mersua tuossa alku syksystä
S211 320cdi airmatic
ex:
W210 320cdi
S202 220cdi
ex:
W210 320cdi
S202 220cdi
Re: Forumin siistein W124
Tuli itelle hommattua tollaane 250d manuaali
vanteet laitoin alle ja madaltaa pitäis mutta talven jälkeen... 


Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W115 320cdi+722.6-compound
S124 om606
s211 320cdi
S124 om606
s211 320cdi
Re: Forumin siistein W124
300DT -93 wald 

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Forumin siistein W124
Komia peli
Lissää kuvia 


Re: Forumin siistein W124
Tässä muutama lisää:)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Forumin siistein W124
Hele*etin komia. Itellä juuri samanlainen ja 210 km päivässä taittuu matkaa.martti-95 kirjoitti:Tuossa olis kuvia omasta w124
Re: Forumin siistein W124
Kärsiikö kysyä mitä "Siistiä" on autossa josta on jouset poikki joka nurkasta ja osa osista korvattu kiinalaisella tarvikekamalla?
W140 ja C126. Arkiajossa Englannin Lada Niva.
Re: Forumin siistein W124
Toiset haluavat erottua siitä massasta, toiset tekevät sen toisellatapaa kuin toiset, Erillaisuus on hyve, ja jos kaikki olisimme samanlaisia, kukaan ei erottuisi massasta.Juhanit kirjoitti:Kärsiikö kysyä mitä "Siistiä" on autossa josta on jouset poikki joka nurkasta ja osa osista korvattu kiinalaisella tarvikekamalla?
Siistimpi se on mielestäni lievällä madalluskella, varmasti monen mielestä myös jotka eivät sitä myönnä, itsekkin madaltaisin jos se ei ajo-ominaisuuksia veisi pois, ja sinne kaariin raapisi.... noh, ilma-alusta sitten kun siihen varaa on.
Jos et tietäs että on kiinalaista, osaisikko kuvista varmuudella kertoa ?? jos se tarvike on siistimpi mielestänsä, niin miksi ei vaihtais, laatu näissä ei vastaa orkkista (joka ei sekään aina ole sitä odotettua, ostin valmiiksi puolikuivat orkkis alapallot), mutta jos toimivat siinä missä orkkiksetkin niin miksi ei? kun et laadukkaampaa samanlaista saa niin pakko tyytyä kiinalaiseen.
Itseä harva automalli miellyttää "täysin virheettömänä" tehtaalta tullessaan, esim minua häiritsee w124 korimallissa peräkontin avausnappi joka on omasta mielestäni kuin "Finni otsassa", sekä pissapojansuuttimet, antenni, tms naurettavan pienet asiat (jotka suunnittelijat myös ovat huomanneet ja uudemmissa autoissa ne ovat piilossa), mutta jotka poistamalla näkyvistä lopputuloksesta tulee oikeinkin nätti. (jota ihmettelinkin kun ensimmäisessä kuvassa ei näy suuttimet, mutta muissa näkyy)
Re: Forumin siistein W124
Pikemminkin näissä "personoinneissa" taitaa olla kyse hyväksynnän ja yhteenkuuluvuuden hakemisesta kylillä. Nimittäin tämä vallalla tuuninkityyli on lähes täydellisen samanlaista riippumatta kylästä tai automerkistä. Lähteinä tietysti netti ja lehdet mutta selvää naapuriparkkiruudun plagiointia on nähtävillä. Onko tässä nyt sitten kyse tarviketilpehöörin niukasta saatavuudesta vai mistä?johani kirjoitti: Toiset haluavat erottua siitä massasta, toiset tekevät sen toisellatapaa kuin toiset, Erillaisuus on hyve, ja jos kaikki olisimme samanlaisia, kukaan ei erottuisi massasta.
En ole tässä kenenkään kulkinetta nyt osoittelemassa. Totean vain että muoti vetää joitakin perässään vähän samaan tapaan kuin housunpersusta polvitaipeita kohti.
Ei kai halpaa tarvikekamaa tehdä muualla? Tai tehdään. Sitä vieläkin halvempaa ja huonompaa taitaa tulla Intiasta josta osa jopa pakataan hologrammilaatikoihin.johani kirjoitti: Jos et tietäs että on kiinalaista, osaisikko kuvista varmuudella kertoa ?? jos se tarvike on siistimpi mielestänsä, niin miksi ei vaihtais, laatu näissä ei vastaa orkkista (joka ei sekään aina ole sitä odotettua, ostin valmiiksi puolikuivat orkkis alapallot), mutta jos toimivat siinä missä orkkiksetkin niin miksi ei? kun et laadukkaampaa samanlaista saa niin pakko tyytyä kiinalaiseen.
W140 ja C126. Arkiajossa Englannin Lada Niva.
Re: Forumin siistein W124
Noh, toiset tykkää ajaa hirvitornilla ja läskiprofiilikumeilla, millä ei ole minkään näköistä ajotuntumaa, itse en pidä ja tästä muistutti taas hyvin ajelut hetken aikaa tuolla S211:llä vakio alustalla ja vanteilla. HIRVEÄ ajotuntuma, mutta en syyttele jos joku tykkää mukavuudenhaluissaan tuollaisella hetekalla ajosta.
Mitä noihin jälkiasennettuihin osiin tulee, on tuo Wald nimenomaan yksi niistä harvoista korisarjoista minkä kehtaa autoonsa laittaa. Nämä kun on muovia, joten kestävyys "hieman" toisenlainen noihin kiinan ja ties minkä latvian lasikuituihmeisiin verrattuna, istuvuudesta nyt puhumattakaan.
Mitä noihin jälkiasennettuihin osiin tulee, on tuo Wald nimenomaan yksi niistä harvoista korisarjoista minkä kehtaa autoonsa laittaa. Nämä kun on muovia, joten kestävyys "hieman" toisenlainen noihin kiinan ja ties minkä latvian lasikuituihmeisiin verrattuna, istuvuudesta nyt puhumattakaan.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: Forumin siistein W124
On kyllä siisti, ei mikään räpellys. Noi pirkka-mallin vanteetkin sopii yllättävän hyvin, harvoin näyttää hyvältä missään autossa.jimppan kirjoitti:Tässä muutama lisää:)
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: Forumin siistein W124
Ihanko oikeasti pidät vakiokorkuista autoa hirvitornina? Ja 50-profiilia läskinä? Puhumattakaan siitä, että vakiokorkuinen vakiorenkailla on hirveä ajettava?sonikki kirjoitti:Noh, toiset tykkää ajaa hirvitornilla ja läskiprofiilikumeilla, millä ei ole minkään näköistä ajotuntumaa, itse en pidä ja tästä muistutti taas hyvin ajelut hetken aikaa tuolla S211:llä vakio alustalla ja vanteilla. HIRVEÄ ajotuntuma, mutta en syyttele jos joku tykkää mukavuudenhaluissaan tuollaisella hetekalla ajosta.
Mitä noihin jälkiasennettuihin osiin tulee, on tuo Wald nimenomaan yksi niistä harvoista korisarjoista minkä kehtaa autoonsa laittaa. Nämä kun on muovia, joten kestävyys "hieman" toisenlainen noihin kiinan ja ties minkä latvian lasikuituihmeisiin verrattuna, istuvuudesta nyt puhumattakaan.







E350CDI&A180CDI
Re: Forumin siistein W124
aidot waldit on muuten kuitua eikä muoviasonikki kirjoitti:tuo Wald nimenomaan yksi niistä harvoista korisarjoista minkä kehtaa autoonsa laittaa. Nämä kun on muovia, joten kestävyys "hieman" toisenlainen noihin kiinan ja ties minkä latvian lasikuituihmeisiin verrattuna, istuvuudesta nyt puhumattakaan.

Re: Forumin siistein W124
Kyllä mä pidän tuollaista w124 vakioalustalla melkoisena hirvitornina.ssuvik kirjoitti:Ihanko oikeasti pidät vakiokorkuista autoa hirvitornina?
ssuvik kirjoitti:Ja 50-profiilia läskinä?
Riippuu leveydestä, pelkkä 50-profiili kun ei sano vielä mitään

Minun mieltymyksillä: kyllä. Ei minkäänlaista tuntumaa tiehen, reippaasti ulosjoustoa iskareissa, ei hjuva, ei hjuva... MUN mielestä. Mutta ei siinä, onhan ne jenkki romutkin toisten mielestä "hyviä" ajettaviassuvik kirjoitti:Puhumattakaan siitä, että vakiokorkuinen vakiorenkailla on hirveä ajettava?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()

Kyllä noissa pääsääntöisesti lukee fiber reinforced plastic, minkä olen itse käsittänyt vahvistettuna muovina?epk kirjoitti:aidot waldit on muuten kuitua eikä muovia

S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: Forumin siistein W124
no olis sitte aikakin olla kunnon kamaa, ainakin nuot 124 sarjat on kuitua.