
w140 bensakoneella?
w140 bensakoneella?
Elikkäs autokuumetta olis ilmassa ja w140 koppasia ässiä himoinnu aina. Joten mitäs tyypivikoja noissa bensavehkeissä on? Pitääkö paikkansa että 2.8L kutosmylly kuluttaa käytännössä saman kuin 5.0L v8? Johtosarjan hapertumista oliko -95 vuoteen asti? Kansipahviropleemia? Mitäs nuon ylipäänsä onko kalliita remontteja tiedossa jos tuommoseen sekaantuu? Nykynen väykky ollu kyllä luotettava muuten paitsi webasto on jokavuotinen ongelma ollut, että joutuuko sitä pulaan jos tämmösen menis hommaamaan pihaan väykyn kaveriks 

W210 E320cdi
Re: w140 bensakoneella?
Ohjekirjassa muistaakseni 400 vie vähiten bensaa...Tiedä sitten.Meillä oli 320 ja oli kyllä hyvä peli.Oisko ollu 5vuotta ja ei mitään ihmeellistä vikaa ollut.Ajaisin vieläkin jos ei veis bensaa niin paljon.
W124 300d-90 ex
W124 300d-89 ex
W123 300d ex
W123 300d ex
W123 240d ex
W124 300d-89 ex
W123 300d ex
W123 300d ex
W123 240d ex
Re: w140 bensakoneella?
Vuodesta 2005 oon s320 vm 94 ajennut. 153 tkm -> 231 tkm
Kulutus ollun n. 10 l/100km
Korjattu tyyppiviat:
Moottorin johtosarja, kaasuläpän johtosarja, ilmamassamittarille tulevat johdot ja asentotunnistimien johdot.
Moottorin kansipahvi (+kaikki muut yläpään tiivisteet) vaihdettu öljyvuodon takia.
Muuta vahdettu.
Lamda
Ilmamassamittari
imunokan solenoidi
jakoketju + kiristin ( venymää 5 astetta )
laturin hiilet + kollektori + laakeri
moniurahihnan kiristyspyörät
vesipumppu
sahköflektien etuvastus
tuulilasi
lämppärin moottori + etuvastus
kardaanin laakeri + ristikko
lasin nostaja takaoveen
kaikki tukivarret ja puslat
ohjausiskari
etulaakerit on menossa vaihtoon kunhan ne posti tuo....
Tässä vähän listausta... Tietenkin normi suodattimien, öljyjen ja nesteiden vaihdot ja ilmastoinnin huollot sekä paljon pikkunäpräyksiä omaksi ilokseen...
Jos harrastepeliksi meinaat w140:stä niin ilmanmuuta s500L ja loppupään malli kaikilla kerkuilla
Kulutus ollun n. 10 l/100km
Korjattu tyyppiviat:
Moottorin johtosarja, kaasuläpän johtosarja, ilmamassamittarille tulevat johdot ja asentotunnistimien johdot.
Moottorin kansipahvi (+kaikki muut yläpään tiivisteet) vaihdettu öljyvuodon takia.
Muuta vahdettu.
Lamda
Ilmamassamittari
imunokan solenoidi
jakoketju + kiristin ( venymää 5 astetta )
laturin hiilet + kollektori + laakeri
moniurahihnan kiristyspyörät
vesipumppu
sahköflektien etuvastus
tuulilasi
lämppärin moottori + etuvastus
kardaanin laakeri + ristikko
lasin nostaja takaoveen
kaikki tukivarret ja puslat
ohjausiskari
etulaakerit on menossa vaihtoon kunhan ne posti tuo....
Tässä vähän listausta... Tietenkin normi suodattimien, öljyjen ja nesteiden vaihdot ja ilmastoinnin huollot sekä paljon pikkunäpräyksiä omaksi ilokseen...
Jos harrastepeliksi meinaat w140:stä niin ilmanmuuta s500L ja loppupään malli kaikilla kerkuilla

Re: w140 bensakoneella?
Minulla on harraste-Mersuna W140 400 SE/S420 vuodelta 1992 ja olen toisaalla täällä foorumissa kertonut siitä mm. seuraavaa:
Ajoin aikavälillä 1.4-15.11 2012 eräänlaisen kesto-ja kulutustestin s420:llä (w140). Kilometrejä kertyi maantie painotteisesti 41500 kappaletta ja auto sinänsä toimi aivan loistavasti. Motonet etujarrupalat tosin savusivat taivaan tuuliin alle 20000 kilometrin matkalla, mutta alkuperäiset tuntuvat kestävän. Vakiokoon renkailla ajettavuus ainakin huippuluokkaa vaikka sivutuulen päälle auto tuntui kyllä ymmärtävän. Vakiovaivana oli mittariston valojen ajoittainen äkillinen välähdys sadesäällä ja hetkittäinen tuulen "suhahtelu" vastatuulessa. Näihin ei ole löytynyt syytä, mutta ehkä joku täällä tietää asiasta jotain? Etuiskunvaimentimet ja joku alustan nivel väsähtivät tällä matkalla ja vaihtoon menevät keväällä kun otan ajoon. Moottorin voima riittää ja soundi mahtava, mutta saman ajomukavuuden saa varmaan kutosellakin. Bensaa paloi koko matkalla keskimäärin 12,9 litraa ja paino oli rauhallisessa matka-ajossa ilman turhia repimisiä. Alle kympin se ei kulje missään tilanteessa. Ko auto on hienossa alkuperäis-kunnossa ja pilkulleen huollettu, sekä omaa tiedossa olevan Suomi-historian uudesta. Kilometrejä nyt 352.000 kpl. Yhteenveto ässästä käyttöautona:
Plussat:
-Mahtava ajaa maantiellä
-Yleinen laadun "huokuminen" autosta vanhakin (En osaa selittää tarkemmin)
-Vakiopenkki yllättävän hyvä istua istua pitkilläkin matkoilla.
-Meluttomuus ja kaikenlaisten nitinöiden puuttuminen
-Ohjaustuntuma, vaikka tehostusta onkin reippaasti
-Moottorin vaivaton ajettavuus kaikissa tilanteissa (ainakin kasi-koneella)
-Ei pikkuvikoja
-Kaikki nestemäärät mitoitettu riittäviksi pitkiinkin siirtymiin
-Perushuoltaminen järkevän hintaista
Miinukset:
-Taajamissa tiettyjä "hankaluuksia" ison kokonsa vuoksi
-Bensaa palaa, mutta tämä nyt päivänselvää.
-Alkuperäinen rengaskoko 235/60-16. Kumit pirun kalliita, 17 tuumasia saa halvemmalla.
-Kuluttaa renkaitaan, koska painaa...
-Joidenkin vara-osien hinta aika suolainen.
-Vakio ajovalot aivan onnettomat
-Ohjauksen laiska palautus hitaissa nopeuksissa (Mersun ominaisuus yleisesti)
Mutta muuten kaikinpuolin voin suositella. Kyllä ässä on ässä, vanhempanakin:)
Ajoin aikavälillä 1.4-15.11 2012 eräänlaisen kesto-ja kulutustestin s420:llä (w140). Kilometrejä kertyi maantie painotteisesti 41500 kappaletta ja auto sinänsä toimi aivan loistavasti. Motonet etujarrupalat tosin savusivat taivaan tuuliin alle 20000 kilometrin matkalla, mutta alkuperäiset tuntuvat kestävän. Vakiokoon renkailla ajettavuus ainakin huippuluokkaa vaikka sivutuulen päälle auto tuntui kyllä ymmärtävän. Vakiovaivana oli mittariston valojen ajoittainen äkillinen välähdys sadesäällä ja hetkittäinen tuulen "suhahtelu" vastatuulessa. Näihin ei ole löytynyt syytä, mutta ehkä joku täällä tietää asiasta jotain? Etuiskunvaimentimet ja joku alustan nivel väsähtivät tällä matkalla ja vaihtoon menevät keväällä kun otan ajoon. Moottorin voima riittää ja soundi mahtava, mutta saman ajomukavuuden saa varmaan kutosellakin. Bensaa paloi koko matkalla keskimäärin 12,9 litraa ja paino oli rauhallisessa matka-ajossa ilman turhia repimisiä. Alle kympin se ei kulje missään tilanteessa. Ko auto on hienossa alkuperäis-kunnossa ja pilkulleen huollettu, sekä omaa tiedossa olevan Suomi-historian uudesta. Kilometrejä nyt 352.000 kpl. Yhteenveto ässästä käyttöautona:
Plussat:
-Mahtava ajaa maantiellä
-Yleinen laadun "huokuminen" autosta vanhakin (En osaa selittää tarkemmin)
-Vakiopenkki yllättävän hyvä istua istua pitkilläkin matkoilla.
-Meluttomuus ja kaikenlaisten nitinöiden puuttuminen
-Ohjaustuntuma, vaikka tehostusta onkin reippaasti
-Moottorin vaivaton ajettavuus kaikissa tilanteissa (ainakin kasi-koneella)
-Ei pikkuvikoja
-Kaikki nestemäärät mitoitettu riittäviksi pitkiinkin siirtymiin
-Perushuoltaminen järkevän hintaista
Miinukset:
-Taajamissa tiettyjä "hankaluuksia" ison kokonsa vuoksi
-Bensaa palaa, mutta tämä nyt päivänselvää.
-Alkuperäinen rengaskoko 235/60-16. Kumit pirun kalliita, 17 tuumasia saa halvemmalla.
-Kuluttaa renkaitaan, koska painaa...
-Joidenkin vara-osien hinta aika suolainen.
-Vakio ajovalot aivan onnettomat
-Ohjauksen laiska palautus hitaissa nopeuksissa (Mersun ominaisuus yleisesti)
Mutta muuten kaikinpuolin voin suositella. Kyllä ässä on ässä, vanhempanakin:)
Nyk:
W211 220 cdi
W140 S420
VW T3 syncro "metsästysvankkuri"
Pontiac Trans Am targa -89
ex:
W210 290 td
w124 250d
w210 200cdi
W210 220cdi
E32 BMW 730ia
E39 BMW 520i
E39 BMW 525da
E60 BMW 530dA
W211 220 cdi
W140 S420
VW T3 syncro "metsästysvankkuri"
Pontiac Trans Am targa -89
ex:
W210 290 td
w124 250d
w210 200cdi
W210 220cdi
E32 BMW 730ia
E39 BMW 520i
E39 BMW 525da
E60 BMW 530dA
Re: w140 bensakoneella?
Ja tyyppivikana tästäkin yksilöstä löytyy hikoilevat yläpään tiivisteet, kosteutta vähän siellä täällä, mutta ei vakavia vielä. Sähkösarja vikoja näissä on ollut, mutta sen korjaaminen ei nyt ihan tolkuttoman hintaista. Maksaa toki ihan rahaa ja hankalahko tehdä kotioloissa (vaihto). En voi suositella muuten 95E:ellä ajamista, vaikka sen sanotaan käyvän. Pienet lämpenemisvaiheen aikana olleet ajoittaiset nypytykset/yskähtelyt loppuivat toisella tankillisella Shellin v-poweria, vaikka tulppia syypääksi arvelinkin. Huoltomieheni kielsi käyttämästä muuta 98 tai V-power. Kaikin puolin vahva auto, mutta halvempiakin harrastuksia on;)
Nyk:
W211 220 cdi
W140 S420
VW T3 syncro "metsästysvankkuri"
Pontiac Trans Am targa -89
ex:
W210 290 td
w124 250d
w210 200cdi
W210 220cdi
E32 BMW 730ia
E39 BMW 520i
E39 BMW 525da
E60 BMW 530dA
W211 220 cdi
W140 S420
VW T3 syncro "metsästysvankkuri"
Pontiac Trans Am targa -89
ex:
W210 290 td
w124 250d
w210 200cdi
W210 220cdi
E32 BMW 730ia
E39 BMW 520i
E39 BMW 525da
E60 BMW 530dA