W140 CL600 Ehostusprojekti

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: W140 CL600 Ehostus (Kasailuhommia)

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

Kiitoksia kiitoksia. :)

Tässä on nyt aikaa näplätä noita sisustajuttuja kun saan ne lattiamatot laitettua vasta tiistaina paikoilleen niin aloin miettimään ratkaisua sisustan puuosille.

Hankalinhan on varmaan noi liukukannet etupenkkien kyynärnojan alla ja takapenkkien kyynärnojan alla.

Purin sen taakapenkkien välissä olevan ja totesin, että siinä on puusoiroja jotka on liimattu nahan palaan kiinni. Purin puusoirot irti, että ne on helppo kunnostaa.

Kuva

Eli lakkahalkeamien takiahan nämä laitetaan, hirveen näkösiä tuommoset halkeilleet lakat. Mutta mitäs näille sitten kannattais tehdä?

Uudelleen jos haluaa lakata niin vanhat lakat pitää poistaa kokonaan tasaisesti ja osa puuosista on niin ohkaisia, että pelkään niiden rikkoutuvan.

Toinen vaihtoehto olisi varmaan poistaa lakkahalkeamat ja sen jälkeen teipata + lakata. Aika työläs mutta vois saada ihan kivan näköisen esim. harjatun teräksen jäljitelmällä.

Jos joku tietää keinoja, että mitä näille kannatta tehdä niin otan mielelläni ehdotuksia vastaan, voin tarvittaessa myös ulkoistaa nämä sisustan puuosat näppärälle kunnostajale.
Avatar
tango
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: Ke 06.02.2008 08:13
Paikkakunta: 44200 Suolahti

Re: W140 CL600 Ehostus (Kasailuhommia)

Viesti Kirjoittaja tango »

Ilmaister kirjoitti:Kyllähän ne matot pesusta tuli.. Yhtä paskaisina toisin kuin mennessään, ne oli pesty kuulema useampaan kertaan. Vittuuntuneena vein ne toiseen paikkaan pestäväksi jossa seurasin ensimmäisen pesun vierestä ja voila! Melkein kaikki tahrat lähti. Sanoi, että pesee ne vielä pariin kertaan eri puhdistusaineilla jonka jälkeen jättää ne kuivumaan, tiistaina saa kuulema hakea matot.

Soitin vielä perään ekaan paikkaan jossa matot oli ja kysyin, että onko mattoja oikeasti pesty, puhelimeen vastannut nainen alkoi selvittää sitä. Vaikka aikaisemmin puhelimessa sanottiin, että matot on valmiit...

Vähän aikaa sitten kyseisen firman omistaja soitti ja kertoi itse aloittaneensa mattojen pesun painepesurilla ja puhdistusaineen suihkuttamisella ja kertoi myös, että matot eivät olleet vielä valmiit vaikkakin hakiessani mattoja fiksari sanoi pesseensä matot ja kertoi, ettei niistä lähde lika. Ei ihan mene yhteen noi kyseisen firman edustajien selitykset.... No lupasivatpahan antaa rahat takaisin.
:thumbup: Isot peukut tuosta. Minusta ihmiset antaa liian harvoin asiallisen, (Huom. asiallisen) negatiivisen palautteen. Tyydytään siihen mitä saatiin, vaikka tilattiin ihan jotain muuta.
Ilmaister kirjoitti:Kiitoksia kiitoksia. :)

Tässä on nyt aikaa näplätä noita sisustajuttuja kun saan ne lattiamatot laitettua vasta tiistaina paikoilleen niin aloin miettimään ratkaisua sisustan puuosille.

Hankalinhan on varmaan noi liukukannet etupenkkien kyynärnojan alla ja takapenkkien kyynärnojan alla.

Purin sen taakapenkkien välissä olevan ja totesin, että siinä on puusoiroja jotka on liimattu nahan palaan kiinni. Purin puusoirot irti, että ne on helppo kunnostaa.

[ http://jarmopesonen.com/hallinta/tiedostot/Sisustan%20liukuva%20puukansi.jpg ]

Eli lakkahalkeamien takiahan nämä laitetaan, hirveen näkösiä tuommoset halkeilleet lakat. Mutta mitäs näille sitten kannattais tehdä?

Uudelleen jos haluaa lakata niin vanhat lakat pitää poistaa kokonaan tasaisesti ja osa puuosista on niin ohkaisia, että pelkään niiden rikkoutuvan.

Toinen vaihtoehto olisi varmaan poistaa lakkahalkeamat ja sen jälkeen teipata + lakata. Aika työläs mutta vois saada ihan kivan näköisen esim. harjatun teräksen jäljitelmällä.

Jos joku tietää keinoja, että mitä näille kannatta tehdä niin otan mielelläni ehdotuksia vastaan, voin tarvittaessa myös ulkoistaa nämä sisustan puuosat näppärälle kunnostajale.
Tuossapa riittää haastetta. Viilu on varmaan aika ohkaista ja jäljet näkyy heti. Soiroja on sitten jokunen kappale, vai? No. Viikko tai pari.
Juha_M117
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1096
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: W140 CL600 Ehostus (Kasailuhommia)

Viesti Kirjoittaja Juha_M117 »

Ilmaister kirjoitti: Eli lakkahalkeamien takiahan nämä laitetaan, hirveen näkösiä tuommoset halkeilleet lakat. Mutta mitäs näille sitten kannattais tehdä?

Uudelleen jos haluaa lakata niin vanhat lakat pitää poistaa kokonaan tasaisesti ja osa puuosista on niin ohkaisia, että pelkään niiden rikkoutuvan.

Toinen vaihtoehto olisi varmaan poistaa lakkahalkeamat ja sen jälkeen teipata + lakata. Aika työläs mutta vois saada ihan kivan näköisen esim. harjatun teräksen jäljitelmällä.

Jos joku tietää keinoja, että mitä näille kannatta tehdä niin otan mielelläni ehdotuksia vastaan, voin tarvittaessa myös ulkoistaa nämä sisustan puuosat näppärälle kunnostajale.
Minun mielipide: näin perusteellisen ja alkuperäiselle suunnittelulle uskollisen kunnostuksen jälkeen älä ainakaan tupeloi jalopuiden tilalle mitään teräs- tai hiilikuituteippiä. Se ois vähän kuin leipoisit vimosen päälle täytekakun, ja koristelisit sen heittämällä maantiesoraa päälle.

En ole asiantunteva sanomaan miten jalopuut kannattaa kotitekoisesti kunnnostaa, mutta muistan että aiheesta on ollut täällä keskustelua aikaisemmin. Summa summarum ne puut vaatii täyden lakanpoiston joko mekaanisesti tai kemiallisesti ja sen jälkeen lakkaamisen erittäin kärsivällisellä monikerroksisella prosessilla käyttäen juuri oikeanlaista lakkaa, eikä ihan mitä tahansa (UV:n takia).

Ulkoistaa voi esimerkiksi Maderalle jenkkeihin, lopputulos on todistetusti laatua. Hinta tietysti on sen mukainen, eli puhutaan nelinumeroisesta summasta joka ei välttämättä ala ykkösellä kun on kyseessä näin iso kasa puuta. Halvempaa kuitenkin kuin ostaa kaikki mersulta ja pääset valitsemaan sävyn itse.
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
Ex:
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: W140 CL600 Ehostus (Kasailuhommia)

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

tango: Kirosin mattoja autoon kantaessani, että oli kyllä turhin työ mistä oon maksanu. Mietin vielä matkalla kotiin, että ei hitossa voi olla mahdollista etteivät saa parempaa tulosta kun minä suihkulla ja mattoharjalla. :D Onneksi vein ne vielä toiseen paikkaan "arvioitavaksi". Tiistaina laitan kuvan jossa matto on paikallaan niin näkee, että tuliko oikeasti puhdas.


Kiitoksia Juhalle linkistä!

Selvittelin hiukan tuota hommaa, että miten noita palikoita kunnostettaan. Ja ilmeisesti nykypäivänä homman kulku on kutakuinkin seuraavanlainen.

-Puuosien irroittaminen ja erittely toisistaan
-Lakkahalkeamat poistetaan ja epätasaisuudet hiotaan tasaisiksi
-Jos tehdään ruskeaa puukuviota niin palikat maalataan ruskealla maalilla. (en ole vielä ihan varma, että mikä maali on parasta)
-Tämän jälkeen palikat upotetaan "kalvon" läpi veteen, jossa kelluu tämä kyseinen puukuvioinen "kalvo"
-Annetaan kuivua jonka jälkeen lakataan pariin kertaan.

[Edit] Löyty vielä juutuupista loistavat ohjeet. http://www.youtube.com/watch?v=wj6W7NQWPQo" onclick="window.open(this.href);return false; &
http://www.youtube.com/watch?v=DarTJsvbaQk" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: W140 CL600 Ehostus (Kasailuhommia)

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

Noi sisustan puupalikat saavat nyt jäädä hetkeksi ajatushautomoon. Ja otin alle takavanteiden istuvuuden. Ei se paljosta jäänyt kiinni mutta jäi kuitenkin ettei rengas mahdu nousemaan kaasen sisälle vaan natisee renkaista sisäkaariin..

Kuva

Tässä ei kai ole vaihtoehtoja, kuin kapeampi rengas hieman korkeammalla profiililla ja venyttämällä paikoilleen. + jarrulevyjen pyöritys sorvissa, että saa napaa vasten tulevan pinnan ohuemmaksi. Napaakin vois muuten sorvailla mutta siinä on niitä kohdistustappeja ja muutenkin on melko ohkainen.

Onko vanneguruilla joitain vinkkejä miten muuten saisin vanteen syvemmälle? Kaariin en aijo koskea. :)
Avatar
ClubKRP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 376
Liittynyt: La 21.04.2007 08:07
Paikkakunta: Pohjois Satakunta

Re: W140 CL600 Ehostus (Kasailuhommia)

Viesti Kirjoittaja ClubKRP »

Hienon näkösistä työtä!!

Kaarimankelilla koittaa pullistaa sisälokaria??
ON kalustoa jos jonkin laista..
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1638
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: W140 CL600 Ehostus (Kasailuhommia)

Viesti Kirjoittaja aziz »

Ilmaister kirjoitti:Noi sisustan puupalikat saavat nyt jäädä hetkeksi ajatushautomoon. Ja otin alle takavanteiden istuvuuden. Ei se paljosta jäänyt kiinni mutta jäi kuitenkin ettei rengas mahdu nousemaan kaasen sisälle vaan natisee renkaista sisäkaariin..

[ http://jarmopesonen.com/hallinta/tiedostot/vanne%20kaaressa.jpg ]

Tässä ei kai ole vaihtoehtoja, kuin kapeampi rengas hieman korkeammalla profiililla ja venyttämällä paikoilleen. + jarrulevyjen pyöritys sorvissa, että saa napaa vasten tulevan pinnan ohuemmaksi. Napaakin vois muuten sorvailla mutta siinä on niitä kohdistustappeja ja muutenkin on melko ohkainen.

Onko vanneguruilla joitain vinkkejä miten muuten saisin vanteen syvemmälle? Kaariin en aijo koskea. :)
Mitkäs ovat renkaiden/vanteiden speksit?
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: W140 CL600 Ehostus (Kasailuhommia)

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

aziz kirjoitti: Mitkäs ovat renkaiden/vanteiden speksit?
takavanteet10,5 x 20 et20
takarenkaat: 305/25-20
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12841
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W140 CL600 Ehostus (Kasailuhommia)

Viesti Kirjoittaja epk »

ei kait se tuommoisia läskejä ihan tarvitse, kokoa paria kapeemmat nakit niin se on siinä.
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: W140 CL600 Ehostus (Kasailuhommia)

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

Päästin renkaat pois ja nyt vanne menee justiinsa kaaren sisälle, ei jää montaakaan milliä rakoa mutta ilmeisesti ei tarvitsekkaan? Ajattelin, että jos venyttäisi 275/35 20" falkenit taakse niin luultavasti menisivät mukavan viistosti vanteen reunalle.

Sain tänään matot toisesta pesulasta ja matkalla kävin hakemassa rahat takaisin ensimmäisestä pesulasta. Voi veljet, että hymyilytti kun hain oikeasti puhtaat matot takaisin.

Kuva Kuva

Kuva

Ja sitten semmonen kyssäri, että jos joku muistaa mitä tuohon vänkkärin puoleisen takapenkiin alla olevan tyhjiöpumpun ja muiden sähkölaitteiden päälle tulee? Tuossa kun ei ollut purkaessa mitään ja uskoisin,että siihen jotain tulee.

Kuva
[ESA-77]
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 150
Liittynyt: Pe 29.01.2010 08:55
Paikkakunta: Kangasala

Re: W140 CL600 Ehostus (Kasailuhommia)

Viesti Kirjoittaja [ESA-77] »

Ilmaister kirjoitti: Selvittelin hiukan tuota hommaa, että miten noita palikoita kunnostettaan. Ja ilmeisesti nykypäivänä homman kulku on kutakuinkin seuraavanlainen.

-Puuosien irroittaminen ja erittely toisistaan
-Lakkahalkeamat poistetaan ja epätasaisuudet hiotaan tasaisiksi
-Jos tehdään ruskeaa puukuviota niin palikat maalataan ruskealla maalilla. (en ole vielä ihan varma, että mikä maali on parasta)
-Tämän jälkeen palikat upotetaan "kalvon" läpi veteen, jossa kelluu tämä kyseinen puukuvioinen "kalvo"
-Annetaan kuivua jonka jälkeen lakataan pariin kertaan.

[Edit] Löyty vielä juutuupista loistavat ohjeet. http://www.youtube.com/watch?v=wj6W7NQWPQo" onclick="window.open(this.href);return false; &
http://www.youtube.com/watch?v=DarTJsvbaQk" onclick="window.open(this.href);return false;
Kannattaa yrittää vaan hioa lakka pois ja lakata uudestaan. Lakatussa puussa näkyy "kolmiulotteinen" puun rakenne. Maalattu puujäljitelmä on aina keinotekoisen näköinen. Muutkin työt on tehty viimeisen päälle.
Esa

E S211 280 4Matic -08
E W211 280cdi -05
Ex-GL X164 420cdi -07
Ex-ML W163 320 -01
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1638
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: W140 CL600 Ehostus (Kasailuhommia)

Viesti Kirjoittaja aziz »

Ilmaister kirjoitti:Päästin renkaat pois ja nyt vanne menee justiinsa kaaren sisälle, ei jää montaakaan milliä rakoa mutta ilmeisesti ei tarvitsekkaan? Ajattelin, että jos venyttäisi 275/35 20" falkenit taakse niin luultavasti menisivät mukavan viistosti vanteen reunalle.
Kannattaa varmistaa katsurilta, mikä on renkaan minimi leveys tuon kokoiselle vanteelle ennen ostopäätöstä. Mutta luulissa tuolla profiililla ja leveydellä olevan ok. Mä sain viime keväänä hylkytuomion liian kapeesta renkaasta.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12841
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W140 CL600 Ehostus (Kasailuhommia)

Viesti Kirjoittaja epk »

jep, 275-35 on laillinen tuolle vanteelle. Semmoinen 5mm rakoa kaareen pitäisi jo olla idiootti varma ettei ota kiinni.
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: W140 CL600 Ehostus (Kasailuhommia)

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

Kiitoksia tiedoista!
Zaari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Ma 08.12.2008 07:49
Paikkakunta: Länsirannikko

Re: W140 CL600 Ehostus (Kasailuhommia)

Viesti Kirjoittaja Zaari »

aziz kirjoitti: Kannattaa varmistaa katsurilta, mikä on renkaan minimi leveys tuon kokoiselle vanteelle ennen ostopäätöstä. Mutta luulissa tuolla profiililla ja leveydellä olevan ok. Mä sain viime keväänä hylkytuomion liian kapeesta renkaasta.
Menee vähän aiheesta ohi, mutta leveydethän selviää STRO-normeista eli ei ole pakko katsuria vaivata.
Löytyvät esim tästä

http://www.nettivanne.fi/hyvaksyt-vanneleveydet/" onclick="window.open(this.href);return false;
c180cdi T 7g -11

ex: CLS 320 cdi -06
ex: c270cdiA T -01
ex: 3 x VW tdi
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1638
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: W140 CL600 Ehostus (Kasailuhommia)

Viesti Kirjoittaja aziz »

Tuo onkin hyvä sivusto, kiitos. 275/30 olisikin jo näköjään laittomuuksien puolella.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: W140 CL600 Ehostus (Kasailuhommia)

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

Dodih,

nyt on kasailtu halluhyllylle kaijuttimet ja johdotukset. Samoin huolettu ja asennettu epäkunnossa oleva takalasin verhon mekanismi.
Kuva

Meinasin, että oisin saanu kasattua hattuhyllyn, niskatuet ja muut härpäkkeet mutta tuo äänieristysmatto joka tulee tuohon tavaratilan ja takamatkustamon väliseinään on repeilly niin monesta kohtaa ja on melko hirviän näköinen. Liimailin sitä polymeeriliimalla kasaan mutta rumaksihan se tietysti jäi. Kahden vaiheilla, että kehtaako tuota ees laittaa paikkaansa. Noh, täytyy tiedustella veholta hintaa kyseiselle eristeelle.

Vanne mahtuu nousemaan jouston loppuun mutta lopussa jää alle millin rako kaareen. Sen taidan kuitenkin mankeloida kun se kohta on niin ylhäällä.

Kuva
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: W140 CL600 Ehostus (Kasailuhommia)

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

Pikkusen tullu kasailtua tuota sisustaa, että saa talliin tilaa. Tuntuu karkailevan auton osat jo sisälle ja emäntä meinaa hermostua. :D

Saapui nuo etulokaritkin vihdoin. Valitettavasti toi oikea lokari oli saanu kolhun kuljetuksessa ja sitä piti hiukan näpräillä.

Kuva Kuva Kuva

Konsolihommia ilman puusomisteita ja etummaisia jalkamattoja.
Kuva

Takapenkkien alle tuleva eriste löytyi Raptecilta vastaavasta sedan kopasta.
Kuva
Viimeksi muokannut Ilmaister, Su 17.11.2013 20:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
tango
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: Ke 06.02.2008 08:13
Paikkakunta: 44200 Suolahti

Re: W140 CL600 Ehostus (Kasailuhommia)

Viesti Kirjoittaja tango »

Ilmaister kirjoitti: Saapui nuo etulokaritkin vihdoin. Valitettavasti toi vasen lokari oli saanu kolhun kuljetuksessa ja sitä piti hiukan näpräillä.
Ja vastuu jäi vastaanottajalle?
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: W140 CL600 Ehostus (Kasailuhommia)

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

Juu, vastuu jäi vastaanottajalle. Mutta ei onneksi ollu menny pahasti. Lokarit oli 99,99usd/kpl niin olisin saanut vakuutettua ne siitä arvosta jota en nähnyt tarpeelliseksi.
Avatar
makke190
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Ke 20.02.2008 21:57

Re: W140 CL600 Ehostus (Kasailuhommia)

Viesti Kirjoittaja makke190 »

Ilmaister kirjoitti:Pikkusen tullu kasailtua tuota sisustaa, että saa talliin tilaa. Tuntuu karkailevan auton osat jo sisälle ja emäntä meinaa hermostua. :D
Jotenkin tuttu tunne, väyrysen sisusta itsellä eksynyt tupaan asti :D muttakun ei henno pitää kosteassa tallissa :D
W210 300TDT
W638 108D
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: W140 CL600 Ehostus (Kasailuhommia)

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

Paljoa ei ole tapahtunut auton osalta, jalka vihoittelee ja korkea polviasento tuottaa tuskaa. Oon koittanu pähkäillä ja touhuta noitten puupalikoiden kanssa. Se viilu on niin ohkasta, että sen hioo ihan samantien puhki jos koittaa lakkoja poistaa. Mulla oli toi keskikonsolin iso puupalikka nahattavana (mikä lie olis oikea sana)

Omaan silmään ei jotenki istu. Näyttää niin kovin muoviselta. Seuraavana listassa on maalaus mustaksi, pari paksua lakkareissua ja kiillotus.
Kuva
Avatar
makke190
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Ke 20.02.2008 21:57

Re: W140 CL600 Ehostus (Kasailuhommia)

Viesti Kirjoittaja makke190 »

Olen kyllä samaa mieltä ettei ole kyllä kovin hyvän näköinen ja tosiaan tule hieman semmoinen "muovinen yleistunnelma" kun kuvaa katsoo.

Mitä jos teippauttas puut? Voisi helpommin vaihtaa eri sävyjä kun etsisi/koittaisi sopivaa väriä?
W210 300TDT
W638 108D
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: W140 CL600 Ehostus (Kasailuhommia)

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

Luulen, että teipit saa tän auton sisustasta jäädä pois niinku tuossa aiemminkin todetiin. :)

Nahat poistettu ja puupalikan pohjatyöt tehty uusiksi + syvämusta vesimassa + pari kerrosta lakkaa. Sovitin puupalikkaa konsoliin ja totesin, ettei tarvii polttaa puuosia uunissa. Jotenki istuu siihen sisustan tunnelmaan ihan tajuttoman hyvin. Ainakin omaan silmään. :)

Kuva

Nappuloita en laitellut paikoilleen, koska täytyy kiillottaa kunhan lakka on kuivunut kovaksi. Noin 1kk.

Eli kaikille puuosille samanlainen käsittely. Ensiviikolla leikataan uudestaan toi minun reistaileva polvi niin kopan maalaus viivästyy.. Mutta täytyy näpräillä näitä pikkujuttuja.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: W140 CL600 Ehostus (Kasailuhommia)

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

ei saa#¤%&/

Pitikin "pilata" nuo puuosat.
Juuri puut tuo näihin sen "arvokkuuden" joka näissä piilee. :)
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: W140 CL600 Ehostus (Kasailuhommia)

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

Mika.T kirjoitti:ei saa#¤%&/

Pitikin "pilata" nuo puuosat.
Juuri puut tuo näihin sen "arvokkuuden" joka näissä piilee. :)

Haha, itse hieman kammoksun tuota puukuosia. :D Ne oli Mika.T todella huonossa kunnossa, lakat halki monesta kohdasta ja todellla naarmusia. Omat taidot ei riittäny lakkojen poistoon vaan puhkasin päälimmäisen viilupinnan kun koitin lakkoja poistaa. Ja uudelleen viilutettavaksi rahat eivät valitettavasti riittäneet.
Andreas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 473
Liittynyt: Ma 22.03.2004 14:16

Re: W140 CL600 Ehostus (Kasailuhommia)

Viesti Kirjoittaja Andreas »

Puutyöt ja viiluttaminenhan on vallan terapeuttista puuhaa -ainakin niin kauan kun osat ovat yhteen suuntaan kaartuvia tai suoria ; )

http://www.classicdigest.com/readers-st ... eas/33/304" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Re: W140 CL600 Ehostus (Kasailuhommia)

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

Ilmaister kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:ei saa#¤%&/

Pitikin "pilata" nuo puuosat.
Juuri puut tuo näihin sen "arvokkuuden" joka näissä piilee. :)

Haha, itse hieman kammoksun tuota puukuosia. :D Ne oli Mika.T todella huonossa kunnossa, lakat halki monesta kohdasta ja todellla naarmusia. Omat taidot ei riittäny lakkojen poistoon vaan puhkasin päälimmäisen viilupinnan kun koitin lakkoja poistaa. Ja uudelleen viilutettavaksi rahat eivät valitettavasti riittäneet.
Tässä ei käsittääkseni tehä myöhemmin mr rekkariin kelpaavaa vehettä...

Minusta rakentaja teki oikean peliliikkeen. Sopii auton ilmeeseen. :thumbup:
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Avatar
ClubKRP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 376
Liittynyt: La 21.04.2007 08:07
Paikkakunta: Pohjois Satakunta

Re: W140 CL600 Ehostus (Kasailuhommia)

Viesti Kirjoittaja ClubKRP »

Kyllähän tuo "pianolakattu" on arvokkaan näköinen ja sopii ulko asuun hienosti..!
ON kalustoa jos jonkin laista..
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: W140 CL600 Ehostus (Kasailuhommia)

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

Dodih,

nyt on auto otettu pyörilleen ja pohjat tehty. Nyt voi hyvillä mielin mennä huomenna polvileikkaukseen. :wave:

Kuva Kuva

Kuva
Vastaa Viestiin