Olen jo muutaman vuoden kuolannut noitten superturbojen perään, nyt halu tehdä oma on noussut liian kovaksi. Koneeksi olisi tulossa om606 alkuperäinen turbodiesel. Vaihteistoksi pitäisi saada joku manuaali, joka kestää 300-350hv tehot. Tiedän että se automaatti kestäisi paremmin, mutta silti. Olen noista vanhoista topiceista kaivellut tietoa näistä superturboista sitä on kyllä löytynyt, mutta en ole liikaa tietoa tuosta ’’606 + manuaali’’ kokoonpanosta löytänyt niin on pakko kysyä.
Tuleeko td 606sen moottorinohjauksen kanssa ongelmia kun automaatin tilalle vaihtaa tuon manuaalin? W201 Cossun Getrak ymmärtääkseni kestävä vaihtoehto? Parempia laatikko vaihtoehtoja? Kestävä kytkin löytyisi lukemani perusteella sprintteristä tai jostain m-sarjan bemarista? Kiinnostaisi tietää millaisia manuaali/kytkin kokoonpanoja foorumilaisilla on ollut noitten superturbo 606ten perässä ja minkälaista muokkausta ovat vaatineet toimiakseen?
om606 st + manuaali
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: om606 st + manuaali
Ei tule ongelmaa...joudut kuitenkin vaihtamaan OM 603 ruiskutuspumpun alkuperäisen tilalle.tup kirjoitti: Tuleeko td 606sen moottorinohjauksen kanssa ongelmia kun automaatin tilalle vaihtaa tuon manuaalin?
Superturbot rakennetaan karvalakki malliksi, mekaniikkaa...mekaniikkaa...mekaniikkaa.
Re: om606 st + manuaali
http://www.google.fi/cse?cx=partner-pub ... gsc.page=1" onclick="window.open(this.href);return false;
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: om606 st + manuaali
Ei tarvii muita sähköjä kuin hehkut. Ja tietysti lämpöanturit yms. Om603 moottorista otetaan mekaaninen syöttöpumppu ja kaikkea pikkuosaa.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: om606 st + manuaali
Kiitoksia vastauksista! Voisitko Siekkinen kertoa tarkemmin nuo 603sen tarvittavat pikkuosat?Siekkinen kirjoitti:Ei tarvii muita sähköjä kuin hehkut. Ja tietysti lämpöanturit yms. Om603 moottorista otetaan mekaaninen syöttöpumppu ja kaikkea pikkuosaa.
Re: om606 st + manuaali
Kaasuvivusto jo ei halua itse tehdä (pieniä muokkauksia vaatii se om603 jalkakin mutta kyllä se sinne menee), lämpöanturia, pakosarjasta riippuen se sisäkierrolta termarikotelolle tuleva vesiputki, ehkä öljynsuodattimen jalka (en tiiä miten manuaalin kanssa mutta automaatin kaasuvivusto ei mahdu jos on om606 suodatinjalka), polttoainesuodattimen jalka, moottorin jalat, kierrosmittari.. Tuossa nyt jotain mitä tulee ensimmäisenä mieleen. Saatto olla muutakin mutta en äkkiseltään muista.tup kirjoitti:Kiitoksia vastauksista! Voisitko Siekkinen kertoa tarkemmin nuo 603sen tarvittavat pikkuosat?Siekkinen kirjoitti:Ei tarvii muita sähköjä kuin hehkut. Ja tietysti lämpöanturit yms. Om603 moottorista otetaan mekaaninen syöttöpumppu ja kaikkea pikkuosaa.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103