
Forumin siistein W124
Re: Forumin siistein W124
Omastakin mielestä w124 on hirveän näkönen vakioalustalla. Ja aivan liian löysä ajettavaksi. Uudemmat autot, hiluxit ja lantikat erikseen 

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Forumin siistein W124
Juuri näinSiekkinen kirjoitti:Omastakin mielestä w124 on hirveän näkönen vakioalustalla. Ja aivan liian löysä ajettavaksi.

Mutta makujahan mahtuu noista jenkki lotkoista, tyyliin mikroautoon ja jokaiselle suotakoon oma mieltymys

S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: Forumin siistein W124
Asia nyt mulle mitään kuulu, mutta...sonikki kirjoitti:Kyllä noissa pääsääntöisesti lukee fiber reinforced plastic, minkä olen itse käsittänyt vahvistettuna muovina?epk kirjoitti:aidot waldit on muuten kuitua eikä muovia
- Kuitu (kuten lasikuitu tai hiilikuitu) on sellaista ohutta, kuin lankaa. Ja se voi olla kudottu tai muuten tehty matoksi, naruksi tms. Ei siitä sellaisenaan voi tehdä mitään helmoja, kuten kaikki tietävät.
- Hartsi, jota käytetään vaikkapa lasikuituhommissa, on muovia.
- Ja kun muovihartsista, kuten polyesteristä, ja kuitumatosta tehdään vaikka nyt sitten auton puskuri tai purjeveneen runko tai mikä vaan rakenne, niin se materiaali on lujitemuovia. Siis fiber reinforced plastic ulkomaan kielellä, mikä tosin määrittää tarkemmin, että kyse on nimenomaan kuitulujitteisesta muovista. Esim. yleisesti käytetty ilmaisu "lasikuituvene" on tarkalleen ottaen päin seiniä, koska ei siitä pelkästä kuidusta oikein saa vettäpitävää tai muotoaan säilyttävää venettä aikaiseksi. Lujitemuovivene olis korrekti termi teknisesti.
Ettei nyt mentäisi ihan pelkkää offtopiccia, niin laitetaan nyt vaikka omasta kärrystä kuva. Saa vissiin laittaa tuning-osastolle, kun siinä on tälle mallille ei-alkuperäiset vanteet tässä ja alustakin vähän tavallista matalampi. Tosin nykyään talvilookissa alusta on korkeammalla ja vanteet alkuperäiset, mutta mitäpä se tähän kuuluu...

Tää on siis E 300 Turbodiesel vuodelta 1994.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: Forumin siistein W124
Alunperin sonikki puhui tuolla 211-korista hirveänä ajaa. Mut ihan sama. Ei voi ymmärtääSiekkinen kirjoitti:Omastakin mielestä w124 on hirveän näkönen vakioalustalla. Ja aivan liian löysä ajettavaksi. Uudemmat autot, hiluxit ja lantikat erikseen

E350CDI&A180CDI
Re: Forumin siistein W124
Hirveä se onkin ajaa, ihan niin kuin mikä tahansa kottero tuolla mun mainitsemalla rengaistuksellassuvik kirjoitti:Alunperin sonikki puhui tuolla 211-korista hirveänä ajaa. Mut ihan sama. Ei voi ymmärtää

S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: Forumin siistein W124
Tämän sain itse maallikona huomata kun nykyisessä työssä kysyn tarjouksia lujitemuovikomponenteista. Lasikuitu terminä sai ammattilaiset lähinnä suuntaamaan säälittäviä katseita minuun.Nozki kirjoitti: Kuitu (kuten lasikuitu tai hiilikuitu) on sellaista ohutta, kuin lankaa. Ja se voi olla kudottu tai muuten tehty matoksi, naruksi tms. Ei siitä sellaisenaan voi tehdä mitään helmoja, kuten kaikki tietävät.
- Hartsi, jota käytetään vaikkapa lasikuituhommissa, on muovia.
- Ja kun muovihartsista, kuten polyesteristä, ja kuitumatosta tehdään vaikka nyt sitten auton puskuri tai purjeveneen runko tai mikä vaan rakenne, niin se materiaali on lujitemuovia. Siis fiber reinforced plastic ulkomaan kielellä, mikä tosin määrittää tarkemmin, että kyse on nimenomaan kuitulujitteisesta muovista. Esim. yleisesti käytetty ilmaisu "lasikuituvene" on tarkalleen ottaen päin seiniä, koska ei siitä pelkästä kuidusta oikein saa vettäpitävää tai muotoaan säilyttävää venettä aikaiseksi. Lujitemuovivene olis korrekti termi teknisesti.
Eräs nimi on lasikuituvahvisteinen muovi.
Mitäs tuo hiilikuitu siis tarkalleen on taikka miten hiilikuituvahvisteinen muovi tehdään? Sehän on siis tätä carbon fibre kamaa siis kait?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Forumin siistein W124
http://www.youtube.com/watch?v=504I_hJDFck" onclick="window.open(this.href);return false; teoriassa täysin samallalailla mutta kuitu eri.karra kirjoitti:Tämän sain itse maallikona huomata kun nykyisessä työssä kysyn tarjouksia lujitemuovikomponenteista. Lasikuitu terminä sai ammattilaiset lähinnä suuntaamaan säälittäviä katseita minuun.Nozki kirjoitti: Kuitu (kuten lasikuitu tai hiilikuitu) on sellaista ohutta, kuin lankaa. Ja se voi olla kudottu tai muuten tehty matoksi, naruksi tms. Ei siitä sellaisenaan voi tehdä mitään helmoja, kuten kaikki tietävät.
- Hartsi, jota käytetään vaikkapa lasikuituhommissa, on muovia.
- Ja kun muovihartsista, kuten polyesteristä, ja kuitumatosta tehdään vaikka nyt sitten auton puskuri tai purjeveneen runko tai mikä vaan rakenne, niin se materiaali on lujitemuovia. Siis fiber reinforced plastic ulkomaan kielellä, mikä tosin määrittää tarkemmin, että kyse on nimenomaan kuitulujitteisesta muovista. Esim. yleisesti käytetty ilmaisu "lasikuituvene" on tarkalleen ottaen päin seiniä, koska ei siitä pelkästä kuidusta oikein saa vettäpitävää tai muotoaan säilyttävää venettä aikaiseksi. Lujitemuovivene olis korrekti termi teknisesti.
Eräs nimi on lasikuituvahvisteinen muovi.
Mitäs tuo hiilikuitu siis tarkalleen on taikka miten hiilikuituvahvisteinen muovi tehdään? Sehän on siis tätä carbon fibre kamaa siis kait?
Re: Forumin siistein W124
Mielenkiintoinen pätkä. Tässä siis valmiiksi impregnoitua hiilikuitumattoa. Siis sellaista, jossa on kovettamaton muovimateriaali imeytetty punotun kuitumaton sisään ja ympärille. Alipaineella muotoillaan muotin mukaiseksi (ilmat pois) ja kuumentamalla kovetetaan.johani kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=504I_hJDFck" onclick="window.open(this.href);return false; teoriassa täysin samallalailla mutta kuitu eri.karra kirjoitti:Tämän sain itse maallikona huomata kun nykyisessä työssä kysyn tarjouksia lujitemuovikomponenteista. Lasikuitu terminä sai ammattilaiset lähinnä suuntaamaan säälittäviä katseita minuun.Nozki kirjoitti: Kuitu (kuten lasikuitu tai hiilikuitu) on sellaista ohutta, kuin lankaa. Ja se voi olla kudottu tai muuten tehty matoksi, naruksi tms. Ei siitä sellaisenaan voi tehdä mitään helmoja, kuten kaikki tietävät.
- Hartsi, jota käytetään vaikkapa lasikuituhommissa, on muovia.
- Ja kun muovihartsista, kuten polyesteristä, ja kuitumatosta tehdään vaikka nyt sitten auton puskuri tai purjeveneen runko tai mikä vaan rakenne, niin se materiaali on lujitemuovia. Siis fiber reinforced plastic ulkomaan kielellä, mikä tosin määrittää tarkemmin, että kyse on nimenomaan kuitulujitteisesta muovista. Esim. yleisesti käytetty ilmaisu "lasikuituvene" on tarkalleen ottaen päin seiniä, koska ei siitä pelkästä kuidusta oikein saa vettäpitävää tai muotoaan säilyttävää venettä aikaiseksi. Lujitemuovivene olis korrekti termi teknisesti.
Eräs nimi on lasikuituvahvisteinen muovi.
Mitäs tuo hiilikuitu siis tarkalleen on taikka miten hiilikuituvahvisteinen muovi tehdään? Sehän on siis tätä carbon fibre kamaa siis kait?
Muita tapoja on esim. sellainen, jossa on ihan erikseen hiilikuitumatto ja nestemäisen oloinen muovi, ja sitten mennään kuin perinteisessä lasikuitu-polyesterihommassa. On myös mahdollista laittaa muottiin pelkkä kuitumatto ja ruiskuttaa se hartsi sinne sitten seuraavaksi syöttökanavaa pitkin matalalla paineella niin, että alipaineella vedetään taas ilmat pois ja lämmöllä tai ihan vain hartsin sekaan laitetulla kovettimella kovettuu.
Sekin on mahdollista, että muoviraaka-aineen (granulaatin) joukkoon sekoitetaan pieniä kuitupätkiä (metallikuitua (kuin teräsvillaa), lasikuitua, hiilikuitua, ...) ja niistä sitten ihan normaalin oloisella ruiskuvaluprosessilla valetaan kappale, johon jää sisälle sitä kuitua, toivon mukaan mahdollisimman homogeenisesti jakautuneena. Esim. W124:n oven ulkokahvat ainakin ulkoisesti vaikuttavat kovasti siltä, että ovat tällaiset. Varmaan moni muukin osa autossa, mutta ei nyt tietenkään tule tässä mieleen muita esimerkkejä...
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: Forumin siistein W124
Mulla on juuri samanlainen valkoinen -89 200d, jossa myös L-rekkari ja ruostetta ei juuri ole. Kuitenkin alkuperäisten lappujen mukaan Savonlinnassa pyörinyt uudesta. Kyllä -89 vielä oli nämä lääneittän merkittävät rekkarit. L oli Lappi, O Oulu, B Uusimaa (useampia kirjaimia Uudellamaalla), I Tampereen seutu, S Savo jne.Jube kirjoitti:Kyllä!Venymä kirjoitti:Oiskohan Lapinläänin auto.
Re: Forumin siistein W124
Niin, onhan se Lapinläänissä rekisteröity auto voitu heti uutena ostaa Savonlinnaan...Behemoth kirjoitti:Mulla on juuri samanlainen valkoinen -89 200d, jossa myös L-rekkari ja ruostetta ei juuri ole. Kuitenkin alkuperäisten lappujen mukaan Savonlinnassa pyörinyt uudesta. Kyllä -89Jube kirjoitti:Kyllä!Venymä kirjoitti:Oiskohan Lapinläänin auto.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Re: Forumin siistein W124
Ens kesäks pari kierrosta jousista pois?


W124 300D 94
Skyline R32 90
W108 "380"se 67
W116 350sel ??
Skyline R32 90
W108 "380"se 67
W116 350sel ??
Re: Forumin siistein W124
Sen jälkeen se makaakin jo pohjassapoju89 kirjoitti:Ens kesäks pari kierrosta jousista pois?
[ http://poju89.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet/K%E4ytt%F6kaara/Iso+Valge/IMG_3435.JPG/_full.jpg ]

MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Re: Forumin siistein W124
Näyttää aika pitkälti saman korkuselta kun tuo oma kulkine ja se makaa jo keulasta kumien päälläpoju89 kirjoitti:Ens kesäks pari kierrosta jousista pois?

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Forumin siistein W124
Ei tämä vielä makaa muttei kyllä kaukana oleSiekkinen kirjoitti:Näyttää aika pitkälti saman korkuselta kun tuo oma kulkine ja se makaa jo keulasta kumien päälläpoju89 kirjoitti:Ens kesäks pari kierrosta jousista pois?

W124 300D 94
Skyline R32 90
W108 "380"se 67
W116 350sel ??
Skyline R32 90
W108 "380"se 67
W116 350sel ??
Re: Forumin siistein W124
Korkeus hyvä. Ota ennemmin ruoste kiinnipoju89 kirjoitti:Ei tämä vielä makaa muttei kyllä kaukana oleSiekkinen kirjoitti:Näyttää aika pitkälti saman korkuselta kun tuo oma kulkine ja se makaa jo keulasta kumien päälläpoju89 kirjoitti:Ens kesäks pari kierrosta jousista pois?Muutoksia on tulossa ennenkuin lisää tiputellaan..

Re: Forumin siistein W124
Tässä oma menopeli.
Eli allekirjoituksen auto. Automaattilaatikko ja tehdasmadallus.

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
MB 260E Sportline vm. 1991
Auto ja kuski samaa vuosimallia.
Auto ja kuski samaa vuosimallia.
Re: Forumin siistein W124
Mikä ihmeen ruoste///Mika kirjoitti:Korkeus hyvä. Ota ennemmin ruoste kiinnipoju89 kirjoitti:Ei tämä vielä makaa muttei kyllä kaukana oleSiekkinen kirjoitti:Näyttää aika pitkälti saman korkuselta kun tuo oma kulkine ja se makaa jo keulasta kumien päälläpoju89 kirjoitti:Ens kesäks pari kierrosta jousista pois?Muutoksia on tulossa ennenkuin lisää tiputellaan..

W124 300D 94
Skyline R32 90
W108 "380"se 67
W116 350sel ??
Skyline R32 90
W108 "380"se 67
W116 350sel ??
Re: Forumin siistein W124
Ärsyttää joka syksy (juuri nyt) kun talvirenkaat (195/65R15) vaihtuu alle ja se efekti kun ensin joustaa rengas, ja sitten iskunvaimenninsonikki kirjoitti:Hirveä se onkin ajaa, ihan niin kuin mikä tahansa kottero tuolla mun mainitsemalla rengaistuksellassuvik kirjoitti:Alunperin sonikki puhui tuolla 211-korista hirveänä ajaa. Mut ihan sama. Ei voi ymmärtääJa tällä hirvitornilla haettiin nimenomaan tuota vakiokorkuista w124:sta, siintä ja "katkenneista" jousista kun olikin puhe.

Jottei aivan offtopiciksi menis nii lisätään kuva, jossa vielä hyvän tuntuman omaavat 16" kesäset alla.

Re: Forumin siistein W124
Vähän OT, mutta eikös B ollut Hki?Behemoth kirjoitti:B Uusimaa
Re: Forumin siistein W124
B ja A oli Helsinki, kuten edellisellä sivulla on kirjoitettuRH kirjoitti:Vähän OT, mutta eikös B ollut Hki?Behemoth kirjoitti:B Uusimaa

"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
- Aurinkoinen
- Sisäänajossa
- Viestit: 19
- Liittynyt: To 02.09.2010 00:37
- Paikkakunta: Kankaanpää
Re: Forumin siistein W124
W124 200D -92
C124 230CE
C124 230CE
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 30
- Liittynyt: Ma 24.06.2013 13:35
Re: Forumin siistein W124
tuommosta rakenneltuna on joo, nyt kansirempassa ja tarkotusha ois vielä laittaa tonttiin ja jotai siistimpää vannetta alle.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Forumin siistein W124
^näinköhän minä nettiautossa tämän kesällä eli oletko hiljattain ostanut vai yrittänyt myydä
ainakin paljon saman näköisen olen nähnyt.

-
- Sisäänajossa
- Viestit: 30
- Liittynyt: Ma 24.06.2013 13:35
Re: Forumin siistein W124
Yritin myydä kun oli tarkotus hommata w210 farkku vaan eipä tullu kyselyjä yms niin otin pois ja rupesin laittaa tekniikkaa yms kaikkee kuntoon 

Re: Forumin siistein W124
Siinä oma rojekti, koneeseen syvennytään enemmän talven aikana

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W211 400cdi 2003
W124 300 td 1995
W124 300 td 1995
Re: Forumin siistein W124
Nyt alkaa olee luokattoman hieno vehje, ei parempia kuvia löytyis?h
W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Re: Forumin siistein W124
Ville126 kirjoitti:[ http://www1.garaget.org/archive/135/134483/274065/large_274065-3277891.jpg ]






Todella hienooooo!
W251
S211
Ex: W210 e 50 amg, S210 320 cdi, W638 V 220 , W201 2.5 16V
S211
Ex: W210 e 50 amg, S210 320 cdi, W638 V 220 , W201 2.5 16V
Re: Forumin siistein W124
On kyllä hienoja mersua teillä
itse odottelen kesää kun ois tarkotus ikkunat tummentaa ja puskurit maalata korinväriin ja jos jotku aluvanteet sais 


Re: Forumin siistein W124
Tosi hieno, värikin niikuin vanhasta Dunhill askistaVille126 kirjoitti:[ http://www1.garaget.org/archive/135/134483/274065/large_274065-3277891.jpg ]
