61000km ja glykoolit laatikossa!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Eero1
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ma 09.07.2012 21:29

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja Eero1 »

mulla on c180 kompressori bensavehje, w203 vm 2003.
Avatar
masterrontti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: La 04.07.2009 13:53
Paikkakunta: Tampere

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja masterrontti »

onko s w220 2003 glygoli ongelmia ?
Espr1t
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: La 15.01.2011 17:26

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja Espr1t »

Pitipäs kanssa tutkia. Vekotin on W211 320cdi, vm 2003. Ei mitään oireita tosin, kohta 300 000 tkm mittarissa.

Syylärin päällä seisoo Valeo A2115000154, ja google kertoilee ilmastoinnin kennosta...katsoinko väärän numeron? :lol: Päivämääräkin mukana 18.6.2003.

Ainakin tuota on joskus purettu syylärin kohdilta, jäljistä päätellen..
Espr1t
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: La 15.01.2011 17:26

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja Espr1t »

Espr1t kirjoitti:Pitipäs kanssa tutkia. Vekotin on W211 320cdi, vm 2003. Ei mitään oireita tosin, kohta 300 000 tkm mittarissa.

Syylärin päällä seisoo Valeo A2115000154, ja google kertoilee ilmastoinnin kennosta...katsoinko väärän numeron? :lol: Päivämääräkin mukana 18.6.2003.

Ainakin tuota on joskus purettu syylärin kohdilta, jäljistä päätellen..
Itsellein vastaten; sehän siis ilmastoinnin lauhdutin jota katselin. :D

Tarkempi tutkimus ei tehnyt paljoa viisaammaksi; tosin tuosta valkoisesta tarrasta (kuva) olen jossain nähnyt juttua. Se voisi olla Valeon tarra, joka vaan kulunut kokonaan valkoiseksi? Ihme juttu tosin että olisi noin kulunut, viereinen lauhduttimen tarra on kuin uusi..

Mitään muita merkintöjä ei tuon syylärin yläosassa ei ole..

Kuva
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5494
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja S202 »

Aki P kirjoitti:
Lixu kirjoitti:Terve! Minulla on tuommonen W203 270cdi automaatti, vm.2002 ja ajettu 192tkm.
Auto on tullut saksasta viime talvena ja siinä on vetokoukku (jos sillä on vaikutusta).

Hakua käytin mutta vastaavaa en löytänyt, eli omassa autossani vaihteiston öljyt kiertävät imusarjan alla olevassa erillisessä lauhduttimessa, joka on kytketty vesikiertoon. Elikkä putket eivät mene ollenkaan syylärille asti.
Kysymys onkin onko kellään tietoa onko tämä tehtaan alkuperäinen lauhdutin vai joku jälkikäteen asennettu? (Näyttäisi alkuperäiseltä)
Ja onko tämä malli huonompi/parempi kuin nämä surullisen kuuluisat valeon syylärit, eli onko syytä pelätä että glykolit pääsevät vaihteistoon?

Autoni ei ole tässä topicissa olleissa riskiryhmä listoissa, koska on valmistenumeroltaan 203.016...

Kiitokset jo etukäteen!
Näissä on se vanhanmallin lauhdutin moottorin kyljessä joka ei ole riski.
Siis mitä? Mulla on -01 C270cdi, 203.016 joka ei löydy miltään riskilistalta. Onko tosiaan niin että tuossa ei oo koko vuotavaa syyläriä? Jäähdyttäjän varaosanumero on A2035000803

Nappasinpa pohjamuovin pois ja toden totta: jäähdyttäjään ei mene mitään muuta kuin vesiletkut. Laatikolta tulevat putket menee kuin meneekin siihen lämmönvaihtimeen 8) Ovatko nämä ensimmäiset 270:it ainoat w203 joissa on tavallinen jäähdyttäjä?
S124 300TE
W124 300D
Avatar
Capri89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 61
Liittynyt: Ke 29.04.2009 10:04
Paikkakunta: Helsinki

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja Capri89 »

Joku jo tuossa ehtikin kysellä, että koskeeko tää glygoli ongelma sekä bensa, että diesel koneita? Veholla sanottiin, että ei olisi bensakoneellisten ongelma.
Tuli juuri hommattua 1/-03 E240 bensa 170 tkm.
Avatar
Diodi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ti 12.02.2013 19:07

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja Diodi »

Tässä lueskellut suurpiirteisesti koko ketjun nyt läpi ja vähän jäi epäselväksi että koskeeko tämä ongelma nyt W209 clk 240 vm02?
Suurinosa näistä ongelmista mitä porukka on esille tuonut tuntuisi olevan diisseli vehkeissä, mutta koskeeko siis myös bensoja?
Autollani ajettu nyt 170tkm ja semmoisen vian olen nyt lootassa havainnut että pitkästi yli 2000rpm vetää kierroksia monesti ennenkuin vaihtaa isompaa laatikon ollessa "S"llä ja tuolla "W"llä mielestäni vaihtaa järkevämmin eikä vedätä?
http://www.veetee-parts.fi/kauppa/produ ... cts_id=717" onclick="window.open(this.href);return false; tuommoinen olisi tarkoitus nyt kaverin kanssa viritellä tuollevaihteisto öljylle paikalleen vaan jokohan mahtaa olla liian myöhäistä :/
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Diodi kirjoitti:Tässä lueskellut suurpiirteisesti koko ketjun nyt läpi ja vähän jäi epäselväksi että koskeeko tämä ongelma nyt W209 clk 240 vm02?
Suurinosa näistä ongelmista mitä porukka on esille tuonut tuntuisi olevan diisseli vehkeissä, mutta koskeeko siis myös bensoja?
Autollani ajettu nyt 170tkm ja semmoisen vian olen nyt lootassa havainnut että pitkästi yli 2000rpm vetää kierroksia monesti ennenkuin vaihtaa isompaa laatikon ollessa "S"llä ja tuolla "W"llä mielestäni vaihtaa järkevämmin eikä vedätä?
http://www.veetee-parts.fi/kauppa/produ ... cts_id=717" onclick="window.open(this.href);return false; tuommoinen olisi tarkoitus nyt kaverin kanssa viritellä tuollevaihteisto öljylle paikalleen vaan jokohan mahtaa olla liian myöhäistä :/
kaikissa missä öljy ja vesi on samassa lauhdutimessa on se mahdolista,
joitenkin syylarien kohdalla riski on isompi,

jos laitat erilisen lauhdutimen laita myös sille termostaati
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
makke10
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 119
Liittynyt: Pe 30.12.2011 18:26

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja makke10 »

jussilampi kirjoitti:
esukki kirjoitti:Kiitos, nyt voi taas nukkua öisin...
Vosiko tuon pitemmän listan myös julkaista täällä?
Glykoli ongelma koskee seuraavia malleja,lista valokuvina koska olen laiska kirjoittaan.Toimenpiteet tehtaalla 09/2003 muutetun tiivistyskonseptin käyttö Valeo-jäähdyttimissä.Eli ilmeisesti paksumpi tiiviste mutteriin jolla öljynlauhdutin on kiinni syylärissä,mutterissa oleva tiiviste tulee uraan joka näkyy kuvassa ja jos se on liian ohut mutteri pohjaa eikä tiivistä tarpeeksi,jolloin syylärissä oleva neste pääsee kierrettä pitkin öljynlauhduttimeen.Mielestäni vian pystyy korjaamaan vaihtamalla tiivisteet 2kpl paksumpiin,joka ilmeisesti tehtaalla tehty 9/2003.Ihmetyttää ettei noin olematonta korjausta ole tehty jokaiseen autoon huollon yhteydessä
http://imageshack.us/photo/my-images/71 ... 11181.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/70 ... 11182.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/26 ... 11184.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuva mutterista
http://imageshack.us/photo/my-images/21 ... 1187f.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mielenkiinnosta aihetta kohtaan pitää kysäistä koska en saanut tuon listan ensimmäistä kuvaa avattua auto on W203 220cdi -02, 203206 syylärissä lappu jossa präntättynä 203 500 06 ei mainintaa Valeosta. Onkohan tässä mallissa pelättävissä kyseinen homma.
Avatar
Diodi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ti 12.02.2013 19:07

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja Diodi »

CDI203 kirjoitti:
Diodi kirjoitti:Tässä lueskellut suurpiirteisesti koko ketjun nyt läpi ja vähän jäi epäselväksi että koskeeko tämä ongelma nyt W209 clk 240 vm02?
Suurinosa näistä ongelmista mitä porukka on esille tuonut tuntuisi olevan diisseli vehkeissä, mutta koskeeko siis myös bensoja?
Autollani ajettu nyt 170tkm ja semmoisen vian olen nyt lootassa havainnut että pitkästi yli 2000rpm vetää kierroksia monesti ennenkuin vaihtaa isompaa laatikon ollessa "S"llä ja tuolla "W"llä mielestäni vaihtaa järkevämmin eikä vedätä?
http://www.veetee-parts.fi/kauppa/produ ... cts_id=717" onclick="window.open(this.href);return false; tuommoinen olisi tarkoitus nyt kaverin kanssa viritellä tuollevaihteisto öljylle paikalleen vaan jokohan mahtaa olla liian myöhäistä :/
kaikissa missä öljy ja vesi on samassa lauhdutimessa on se mahdolista,
joitenkin syylarien kohdalla riski on isompi,


jos laitat erilisen lauhdutimen laita myös sille termostaati
Jaa että termostaakkin. Miksi sinne semmoinen pitää laittaa?
Avatar
jvk210cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 725
Liittynyt: Ma 09.01.2012 11:32
Paikkakunta: Pk seutu

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja jvk210cdi »

Ilmajäähdyttimen ja laatikon väliin niin, että öljykierto menee myös ilman jäähdytystä takaisin...

http://www.moposport.fi/fi/termostaatti ... l-/OT-2/dp" onclick="window.open(this.href);return false;
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Diodi kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
Diodi kirjoitti:Tässä lueskellut suurpiirteisesti koko ketjun nyt läpi ja vähän jäi epäselväksi että koskeeko tämä ongelma nyt W209 clk 240 vm02?
Suurinosa näistä ongelmista mitä porukka on esille tuonut tuntuisi olevan diisseli vehkeissä, mutta koskeeko siis myös bensoja?
Autollani ajettu nyt 170tkm ja semmoisen vian olen nyt lootassa havainnut että pitkästi yli 2000rpm vetää kierroksia monesti ennenkuin vaihtaa isompaa laatikon ollessa "S"llä ja tuolla "W"llä mielestäni vaihtaa järkevämmin eikä vedätä?
http://www.veetee-parts.fi/kauppa/produ ... cts_id=717" onclick="window.open(this.href);return false; tuommoinen olisi tarkoitus nyt kaverin kanssa viritellä tuollevaihteisto öljylle paikalleen vaan jokohan mahtaa olla liian myöhäistä :/
kaikissa missä öljy ja vesi on samassa lauhdutimessa on se mahdolista,
joitenkin syylarien kohdalla riski on isompi,


jos laitat erilisen lauhdutimen laita myös sille termostaati
Jaa että termostaakkin. Miksi sinne semmoinen pitää laittaa?
Että pysyy oikean lämpöisenä mahdolisimman tarkaan
Aiheesta löytyy kyllä juttua
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Diodi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ti 12.02.2013 19:07

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja Diodi »

Okei no sen verran nyt painajaisia tän ketjun jälkeen nähnyt että laitettiin nyt tuo linkkini jäähytin sinne paikoilleen ilman termaria kun semmoista ei paikallisista liikkeistä löytynyt.
Eipähän ainakaan pääse nyt glykoolit laatikkoon jos ne eivät sielä jo olleet*kopkop*
Katottiin samalla tuossa pajottaessa tikulla että automaatti oilia oli liika ja vähän vähennettiin ja nyt tuntuisi ainakin näin äkkiseltään laatikko toimivankin paremmin ennen vähän vedätti joskus eli päästi yli 2000rpm ennenkuin vaihtoi melkein 3t.
Mutta jäähdytin on nyt sielä paikallaan ja laitoin köyhänmiehen termarin sinne (pahvin :D )
Ei kai se vähän 80C kylmempi oili vaikuta muta kun voi vähän tönkimmin toimi loota eikai se mitään riko, kai se silti voitelee sielä kylymänäkin?:D
Termari tosin meni tilaukseen jenkkilästä sehän pitäisi olla heleppo sinne lisäillä.
makke10
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 119
Liittynyt: Pe 30.12.2011 18:26

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja makke10 »

makke10 kirjoitti:
jussilampi kirjoitti:
esukki kirjoitti:Kiitos, nyt voi taas nukkua öisin...
Vosiko tuon pitemmän listan myös julkaista täällä?
Glykoli ongelma koskee seuraavia malleja,lista valokuvina koska olen laiska kirjoittaan.Toimenpiteet tehtaalla 09/2003 muutetun tiivistyskonseptin käyttö Valeo-jäähdyttimissä.Eli ilmeisesti paksumpi tiiviste mutteriin jolla öljynlauhdutin on kiinni syylärissä,mutterissa oleva tiiviste tulee uraan joka näkyy kuvassa ja jos se on liian ohut mutteri pohjaa eikä tiivistä tarpeeksi,jolloin syylärissä oleva neste pääsee kierrettä pitkin öljynlauhduttimeen.Mielestäni vian pystyy korjaamaan vaihtamalla tiivisteet 2kpl paksumpiin,joka ilmeisesti tehtaalla tehty 9/2003.Ihmetyttää ettei noin olematonta korjausta ole tehty jokaiseen autoon huollon yhteydessä
http://imageshack.us/photo/my-images/71 ... 11181.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/70 ... 11182.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/26 ... 11184.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuva mutterista
http://imageshack.us/photo/my-images/21 ... 1187f.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mielenkiinnosta aihetta kohtaan pitää kysäistä koska en saanut tuon listan ensimmäistä kuvaa avattua auto on W203 220cdi -02, 203206 syylärissä lappu jossa präntättynä 203 500 06 ei mainintaa Valeosta. Onkohan tässä mallissa pelättävissä kyseinen homma.
Olisko kellään tietoo kysesen mallin riskistä ??
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re:

Viesti Kirjoittaja koyama »

Atro kirjoitti:
jussilampi kirjoitti:
Atro kirjoitti:Onkohan kellään muulla sattunu arpajaisissa yhtä hyvää voittoa kuin mulla :lol: meinaan kun mulla ei ole olleskaan valeon systeemejä vaikka on 2002 malli. :shock: :lol: eli on niinku 210:ssä lauhutin

Siinä on kyllä,melkoinen onnenkantamoinen,jos211 2002 ja eri systeemi ,millainen vaihteiston jähytys siinä on,kun yhdellä tutulla myös 2002 211 270CDI,toivottavasti siinäki eri systeemi.
Ite en paljon ynmärrä niistä, mutta hartikaisella se räjäytyskuvia katteli ja sano että samanlainen systeemi ku väykyssä eli joku "härpäkesysteemi moottorin takaosassa laatikkoo varten. Joku viisaampi osannee selventää :oops:
Onkohan oheisen auton räjäytyskuvassa erillinen lauhdutin vaihteistossa kuten "atrolla"
.Vertasin erääseen 320 cdiin vin koodi haulla jossa tuota nro 11 osaa ei ollut jäähdytysjärjestelmässä mikä löytyy 270 cdiin varusteista
kysymyksessä tämä auto Valm.nr wdb2110161a021784.En saanut kaapattua kuvaa.Ei riitä nörttitaidot
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja koyama »

koyama kirjoitti:
Atro kirjoitti:
jussilampi kirjoitti:
Atro kirjoitti:Onkohan kellään muulla sattunu arpajaisissa yhtä hyvää voittoa kuin mulla :lol: meinaan kun mulla ei ole olleskaan valeon systeemejä vaikka on 2002 malli. :shock: :lol: eli on niinku 210:ssä lauhutin

Siinä on kyllä,melkoinen onnenkantamoinen,jos211 2002 ja eri systeemi ,millainen vaihteiston jähytys siinä on,kun yhdellä tutulla myös 2002 211 270CDI,toivottavasti siinäki eri systeemi.
Ite en paljon ynmärrä niistä, mutta hartikaisella se räjäytyskuvia katteli ja sano että samanlainen systeemi ku väykyssä eli joku "härpäkesysteemi moottorin takaosassa laatikkoo varten. Joku viisaampi osannee selventää :oops:
Onkohan oheisen auton räjäytyskuvassa erillinen lauhdutin vaihteistossa kuten "atrolla"
.Vertasin erääseen 320 cdiin vin koodi haulla jossa tuota nro 11 osaa ei ollut jäähdytysjärjestelmässä mikä löytyy 270 cdiin varusteista
kysymyksessä tämä auto Valm.nr wdb2110161a021784.En saanut kaapattua kuvaa.Ei riitä nörttitaidot
Vastaanpa itse kun löytyi dokumentti tuosta omasta kulkineesta. 4/2002 valmistettu ja korvaavan jäähdyttimen valmistuspäivä 27/05/ 2005.Pitänee vielä glykolitesti teettää vaikka laatikko toimii hienosti.
Ei näissä ole väyrysten jäähdytyksiä kuten räjäytyskuvakin näyttää
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Avatar
Pitkis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ma 19.02.2007 19:13
Paikkakunta: Oulu

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja Pitkis »

S202 kirjoitti:
Aki P kirjoitti:
Lixu kirjoitti:Terve! Minulla on tuommonen W203 270cdi automaatti, vm.2002 ja ajettu 192tkm.
Auto on tullut saksasta viime talvena ja siinä on vetokoukku (jos sillä on vaikutusta).

Hakua käytin mutta vastaavaa en löytänyt, eli omassa autossani vaihteiston öljyt kiertävät imusarjan alla olevassa erillisessä lauhduttimessa, joka on kytketty vesikiertoon. Elikkä putket eivät mene ollenkaan syylärille asti.
Kysymys onkin onko kellään tietoa onko tämä tehtaan alkuperäinen lauhdutin vai joku jälkikäteen asennettu? (Näyttäisi alkuperäiseltä)
Ja onko tämä malli huonompi/parempi kuin nämä surullisen kuuluisat valeon syylärit, eli onko syytä pelätä että glykolit pääsevät vaihteistoon?

Autoni ei ole tässä topicissa olleissa riskiryhmä listoissa, koska on valmistenumeroltaan 203.016...

Kiitokset jo etukäteen!
Näissä on se vanhanmallin lauhdutin moottorin kyljessä joka ei ole riski.
Siis mitä? Mulla on -01 C270cdi, 203.016 joka ei löydy miltään riskilistalta. Onko tosiaan niin että tuossa ei oo koko vuotavaa syyläriä? Jäähdyttäjän varaosanumero on A2035000803

Nappasinpa pohjamuovin pois ja toden totta: jäähdyttäjään ei mene mitään muuta kuin vesiletkut. Laatikolta tulevat putket menee kuin meneekin siihen lämmönvaihtimeen 8) Ovatko nämä ensimmäiset 270:it ainoat w203 joissa on tavallinen jäähdyttäjä?
Sama juttu täälläkin -01 C270cdi mutta 203.216 oliko tuotakaan listoilla?! Mulla taitaa olla sama syyläri auto valmistunut 09.07.01 Autolla ajettu nyt 209tkm ja automaatin öljy+suod. vaihdettiin juuri perjanataina n.-70tkm edellisestä vaihdosta, samalla uusittiin p-a putket korkeapainepumpulle..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
____________________________
W212 E350 4MATIC -09 Avantgarde (135tkm-?)
S203 C270 CDI A T -01 Elegance (83-221tkm)
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5494
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja S202 »

Sun auto on .216 koska se on farkku. 203.016 sedan. Ei pelkoa tuossa mallissa.
S124 300TE
W124 300D
makke10
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 119
Liittynyt: Pe 30.12.2011 18:26

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja makke10 »

Mimmosta se tärinä on jos glykoolia on laatikossa? Täristääkä koko ajan vai pelkästään kiihdyttäessä??? Auto ei ole siinä listalla mainittu mutta tuntuu tasaisessa ajossa jonkinlaista tärinää :shock: Kiihdyttäessä ei tunnu. W203 -02 220 cdi OM611.962
makke10
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 119
Liittynyt: Pe 30.12.2011 18:26

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja makke10 »

makke10 kirjoitti:Mimmosta se tärinä on jos glykoolia on laatikossa? Täristääkä koko ajan vai pelkästään kiihdyttäessä??? Auto ei ole siinä listalla mainittu mutta tuntuu tasaisessa ajossa jonkinlaista tärinää :shock: Kiihdyttäessä ei tunnu. W203 -02 220 cdi OM611.962
Voisko joku selventää tuota asiaa.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18034
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vedätyksessä se alkaa tuntumaan. Nytkin on yksi W211 270 cdi korjaamon pihassa, niin pahasti "ryskyttää" että mahtaako enää öljynvaihdolla ja syylärijumpalla tulla kuntoon :(
wiimax.fi
makke10
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 119
Liittynyt: Pe 30.12.2011 18:26

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja makke10 »

Ok, ei sitten ole välttämättä kyse glykoolista mutta pitänee varmistaa ja teettää se glykoolitesti.
makke10
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 119
Liittynyt: Pe 30.12.2011 18:26

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja makke10 »

:shock: Onhan ne glykoolit sittenkin laatikossa, vaikka malli ei siellä listoilla olekaan voihan :twisted: Ei muuta kun erillisjäähdytintä etsimään ja asentamaan.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

makke10 kirjoitti::shock: Onhan ne glykoolit sittenkin laatikossa, vaikka malli ei siellä listoilla olekaan voihan :twisted: Ei muuta kun erillisjäähdytintä etsimään ja asentamaan.
Vaikka sen tekee niin
Aika usein on lopputuloksena irroneet kitka pinnat jonkun kilometrin(riipuen kuinka pitkään on altistus kestänyt) jälkeen
toinen monesti hajova on laakerit
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
bonkkis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: To 09.05.2013 08:23

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja bonkkis »

mulla auto ns. glykoolit lootassa riskiryhmässä. kävin pitäjänmäen, hki, veholla tiedustelemassa. 1 kahdesta mersumekaanikosta tiesi ongelmasta, työnjohdosta samoin 1 kahdesta. täällä olevat kuvat riskilistasta tuntuvat olevan aidosta mersun tiedotteesta.

nyt kymysys. mulla on ilmastoinnin syylärin edessä yksi pieni syyläri, jota mersulla kukaan 4:stä "asiantuntijasta" ei tunnistanut ( samaa kuvaa näytin). tietääkö joku mikä toi pikkusyyläri on? en pääse itse kurkkimaan alle, joten olisi kiva tietää onko se mahdollisesti ongelman ratkaisemiseksi jälkiasennettu vaihteistoöljyn lauhdutin vai mikä. kun jotain on pakko tehdä asian eteen ja pian.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
C209 CLK270CDI A -03
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

bonkkis kirjoitti:mulla auto ns. glykoolit lootassa riskiryhmässä. kävin pitäjänmäen, hki, veholla tiedustelemassa. 1 kahdesta mersumekaanikosta tiesi ongelmasta, työnjohdosta samoin 1 kahdesta. täällä olevat kuvat riskilistasta tuntuvat olevan aidosta mersun tiedotteesta.

nyt kymysys. mulla on ilmastoinnin syylärin edessä yksi pieni syyläri, jota mersulla kukaan 4:stä "asiantuntijasta" ei tunnistanut ( samaa kuvaa näytin). tietääkö joku mikä toi pikkusyyläri on? en pääse itse kurkkimaan alle, joten olisi kiva tietää onko se mahdollisesti ongelman ratkaisemiseksi jälkiasennettu vaihteistoöljyn lauhdutin vai mikä. kun jotain on pakko tehdä asian eteen ja pian.

Jaa ei ollut tietoa vaikka pari kertaa sen lähes kädestä pitäen kertonut/näyttänyt sikälisen koneen ruudulta

Ei ole se on myös "syyläri" polttoaineen jähdytykeselle löytyy ja siinä on myös termostaati siinä töötin vaihella
(minkä olemassa olo oli ilmeisen harvan tiedossa vielä jokunen vuosi sitten... ;) )
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
bonkkis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: To 09.05.2013 08:23

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja bonkkis »

kiitos paljon pikaisesta vastauksesta. joo-o, aika asiantuntijoita heillä siellä. työnjohtaja katto mun rekkarilla järjestelmästä aikaisemmista ongelmatapauksista listastaan ja löysi yhden laatikonravistusoireilla. siinä kai mainittiin tämä glykooliongelma.

seuraava kysymys, nyt kun tarve jatkotoimenpiteille on varmistunut.

miten otan näytteen vahteiston "mittatikun" putkesta? samalla veholla sanoivat,että 0.5ml öljyä riittää heille. pitäiskö ostaa metri jotain ohutta , läpinäkyvää, letkua ja imeä apteekin 0.40€ ruiskulla?
C209 CLK270CDI A -03
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1799
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja sompio »

Minä otin emännän W211 mersusta ohuella läpinäkyvällä muoviletkulla ihan suulla imemällä öljyä puhtaaseen purkkiin ja vein Hartikaiselle kuopioon ohikulkiessani. Ei ollut glykolia onneksi.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
HarryB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Ke 11.09.2013 11:33

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja HarryB »

jussilampi kirjoitti: Glykoli ongelma koskee seuraavia malleja,lista valokuvina koska olen laiska kirjoittaan.Toimenpiteet tehtaalla 09/2003 muutetun tiivistyskonseptin käyttö Valeo-jäähdyttimissä.Eli ilmeisesti paksumpi tiiviste mutteriin jolla öljynlauhdutin on kiinni syylärissä,mutterissa oleva tiiviste tulee uraan joka näkyy kuvassa ja jos se on liian ohut mutteri pohjaa eikä tiivistä tarpeeksi,jolloin syylärissä oleva neste pääsee kierrettä pitkin öljynlauhduttimeen.Mielestäni vian pystyy korjaamaan vaihtamalla tiivisteet 2kpl paksumpiin,joka ilmeisesti tehtaalla tehty 9/2003.Ihmetyttää ettei noin olematonta korjausta ole tehty jokaiseen autoon huollon yhteydessä
http://imageshack.us/photo/my-images/71 ... 11181.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/70 ... 11182.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/26 ... 11184.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuva mutterista
http://imageshack.us/photo/my-images/21 ... 1187f.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Onkos nämä listat nyt varmoja? En ole kyllä vielä havainnut mitään värinöitä, mutta haluaisin välttyä siltä pommilta, koska ajan kysymyshän se vain taitaa olla milloin vuoto tapahtuu. Oma autoni on siis -02 W203.206 kone 220CDI 143Hv, eli ilmeisesti juuri täällä pariin kertaan mainittu OM611.

Onko tässä omassani tuo öljyn jäähdytys tehty jotenkin eri tavalla, eri jäähdyttimellä vai onko se vaan unohtunut sieltä listasta? Tarvitseeko tunkkailla, mönkiä auton alle ja tutkia vai näkeekö tietäjä sen suoraan konepellin alta?
makke10
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 119
Liittynyt: Pe 30.12.2011 18:26

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja makke10 »

HarryB kirjoitti:
jussilampi kirjoitti: Glykoli ongelma koskee seuraavia malleja,lista valokuvina koska olen laiska kirjoittaan.Toimenpiteet tehtaalla 09/2003 muutetun tiivistyskonseptin käyttö Valeo-jäähdyttimissä.Eli ilmeisesti paksumpi tiiviste mutteriin jolla öljynlauhdutin on kiinni syylärissä,mutterissa oleva tiiviste tulee uraan joka näkyy kuvassa ja jos se on liian ohut mutteri pohjaa eikä tiivistä tarpeeksi,jolloin syylärissä oleva neste pääsee kierrettä pitkin öljynlauhduttimeen.Mielestäni vian pystyy korjaamaan vaihtamalla tiivisteet 2kpl paksumpiin,joka ilmeisesti tehtaalla tehty 9/2003.Ihmetyttää ettei noin olematonta korjausta ole tehty jokaiseen autoon huollon yhteydessä
http://imageshack.us/photo/my-images/71 ... 11181.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/70 ... 11182.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/26 ... 11184.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuva mutterista
http://imageshack.us/photo/my-images/21 ... 1187f.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Onkos nämä listat nyt varmoja? En ole kyllä vielä havainnut mitään värinöitä, mutta haluaisin välttyä siltä pommilta, koska ajan kysymyshän se vain taitaa olla milloin vuoto tapahtuu. Oma autoni on siis -02 W203.206 kone 220CDI 143Hv, eli ilmeisesti juuri täällä pariin kertaan mainittu OM611.

Onko tässä omassani tuo öljyn jäähdytys tehty jotenkin eri tavalla, eri jäähdyttimellä vai onko se vaan unohtunut sieltä listasta? Tarvitseeko tunkkailla, mönkiä auton alle ja tutkia vai näkeekö tietäjä sen suoraan konepellin alta?
Mulla sama auto kuin sinulla, ei ole tuolla listalla mutta glykolit oli laatikossa :shock: . Kannattaa tehdä se glykolitesti maksaa 30-50e ja asentaa erillinen öljyn jäähdytin joka tapauksessa, halpa homma eikä tartte miettiä asiaa sen jälkeen.
Vastaa Viestiin