124:sen yllättävän helposti ruostuva kohta!
- Kardaaniveto
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ke 22.08.2012 21:41
- Paikkakunta: Jyväskylä
124:sen yllättävän helposti ruostuva kohta!
Hei kaikki foorumilaiset, jotka huristelevat lankulla,
tarkastakaapa takalokasuojien sisältä pyörän koteloista kumitulppien ympärykset. Eli ne kumitulpat, joista ruiskutetaan kotelosuoja-aineet sisälle koteloihin. Niitä on useampi siellä ja irtoavat meisseliä apuna käyttäen.
Suihkuttelin kotelosuojaa isäni 250D:hen (-90), ja kumitulppaa takaisin laittaessa huomasin että parin tulpan reiän reunukset olivat aivan lahoja!
Koteloissa on tehtaan massaus päällä, ja ruoste pääsee noissa kohdissa helposti muhimaan massan alla.
Varmasti tuttua juttua monelle mesekuskille mutta ajattelinpa ilmoittaa kun itselle oli ainakin uusi juttu että tuolta saattaa ruostua! Ko. auto oli kuitenkin muuten käytännössä ruosteeton.
Helpohko paikka kuitenkin korjata.
tarkastakaapa takalokasuojien sisältä pyörän koteloista kumitulppien ympärykset. Eli ne kumitulpat, joista ruiskutetaan kotelosuoja-aineet sisälle koteloihin. Niitä on useampi siellä ja irtoavat meisseliä apuna käyttäen.
Suihkuttelin kotelosuojaa isäni 250D:hen (-90), ja kumitulppaa takaisin laittaessa huomasin että parin tulpan reiän reunukset olivat aivan lahoja!
Koteloissa on tehtaan massaus päällä, ja ruoste pääsee noissa kohdissa helposti muhimaan massan alla.
Varmasti tuttua juttua monelle mesekuskille mutta ajattelinpa ilmoittaa kun itselle oli ainakin uusi juttu että tuolta saattaa ruostua! Ko. auto oli kuitenkin muuten käytännössä ruosteeton.
Helpohko paikka kuitenkin korjata.
C 200 CDI Elegance (W204)
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
Re: 124:sen yllättävän helposti ruostuva kohta!
Pitäisköhän huolestua...
Oliko ruoste pyöränkotelon puolella vai kotelon sisäpuolella?
Onko autossa muovilokarit?
Oliko ruoste pyöränkotelon puolella vai kotelon sisäpuolella?
Onko autossa muovilokarit?
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Re: 124:sen yllättävän helposti ruostuva kohta!
Ensimmäisiä ruostuvia kohtia jos haetaan niin taka-apurungon etukiinnitys, "tyynyjen" yläpuolelta.
Erittäin siistikuntoisessa vähän ajetussa saattaa olla massan alla aivan laho paikka vaikka muuten terve kori.
Erittäin siistikuntoisessa vähän ajetussa saattaa olla massan alla aivan laho paikka vaikka muuten terve kori.
wiimax.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: 124:sen yllättävän helposti ruostuva kohta!
Tuota ihmetellyt itsekkin myös,tullut vastaan joitakin siistejä tapauksia missä ko kohta reillä tai hitsattu uusiksi miten kuten.dealer kirjoitti:Ensimmäisiä ruostuvia kohtia jos haetaan niin taka-apurungon etukiinnitys, "tyynyjen" yläpuolelta.
Erittäin siistikuntoisessa vähän ajetussa saattaa olla massan alla aivan laho paikka vaikka muuten terve kori.
Farkussa tuohon kai pääsee yläkautta käsiksi jos ei muuten,niin poraamalla reijän mistä suihkia suoja aineita,esimerkiksi öljy-vaseliini seosta joka kapillarisoituu ympäri kotelon.Parasta tuohon on osoittautunut rikitttömän öljyn ja Shellin teräksen valtamerikuljetuksiin tarkoitetun vaseliinin seos,joka ruiskutetaan koteloon,pysäyttää alkaneen ruostumisen ja tai suojaa tehokkaasti muuten!Muistelisin,että antavat tuolle vaseliini käsittelylle muuten suojaamattomalle teräkselle lähes kahden vuoden takuun..Tiedä sitten..
Mistähän kohtaa sedaneissa tuo yläkautta tehtävä poraus olisi hyvä tehdä,onko kellä kokemusta tietoa!?Reikä olisi hyvä olla sen verran iso,että pääsisi endoskooppi kameralla vilkaisemaan sisäpuolta ennen ja jälkeen hoidon,reijän koko pitäisi ainakin meikäläisen laitteistolle olla 12-13mm halkaisijaltaan.
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Re: 124:sen yllättävän helposti ruostuva kohta!
Se kumityynyt korvake alkaa hilseilemän ta selvästi kun koputtelee niin on pehmeä kunnes repeää.
Itse en ota pulttia tai suojaa sitä nyt vaan kun korjaan ne niin 3mm levystä korjailemaan ja ulkopuolelle sitten pikku reikä ylös jonnelkin niin että koko kotelo suojautuu.
Miten muuten ja onko se vasta mutteri heti palkin sisällä vai etempänä ,ylempänä palkistossa....korjauksen kannalta kun muistelen että oli aika pikä se tyynyn pultti?
Toisekseen yksi ruostuva paikka sedanissa takalasin ylälista liito ja etelokarin sisältä takapään palkinpäälllä oleva paska joka hapattamalla palkin.
Pitäis lokari ottaakin joskus pois ja tutkia vauriot ja korjata.
Itse en ota pulttia tai suojaa sitä nyt vaan kun korjaan ne niin 3mm levystä korjailemaan ja ulkopuolelle sitten pikku reikä ylös jonnelkin niin että koko kotelo suojautuu.
Miten muuten ja onko se vasta mutteri heti palkin sisällä vai etempänä ,ylempänä palkistossa....korjauksen kannalta kun muistelen että oli aika pikä se tyynyn pultti?
Toisekseen yksi ruostuva paikka sedanissa takalasin ylälista liito ja etelokarin sisältä takapään palkinpäälllä oleva paska joka hapattamalla palkin.
Pitäis lokari ottaakin joskus pois ja tutkia vauriot ja korjata.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 124:sen yllättävän helposti ruostuva kohta!
En tiedä tarkoititko tätä kohtaa mikä kuvassa, mutta ainakin samoilla nurkilla pyöritään. Nuoli osoittaa takakelkan etumaisen kiinnityspisteen kohtaa, siis nurjalta puolelta. Mulla on nuo ruosteet molemmin puolin ja löyty ihan vahingossa. Ulkoa päin ei siis näkynyt mitään vaurioita. Auton mittarissa 199500 ja muilta osin varsin siistikuntoinen, pintapelleiltään ruosteeton.dealer kirjoitti:Ensimmäisiä ruostuvia kohtia jos haetaan niin taka-apurungon etukiinnitys, "tyynyjen" yläpuolelta.
Erittäin siistikuntoisessa vähän ajetussa saattaa olla massan alla aivan laho paikka vaikka muuten terve kori.

MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
- Kardaaniveto
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ke 22.08.2012 21:41
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 124:sen yllättävän helposti ruostuva kohta!
Pelti oli läpiruostunut, joten molemmilla puolilla.paloviita kirjoitti:Pitäisköhän huolestua...
Oliko ruoste pyöränkotelon puolella vai kotelon sisäpuolella?
Onko autossa muovilokarit?

Kyseisessä autossa ei ollut takana sisälokareita.
Ei kai siinä kuin käy katsomassa mikä on tilanne, naputtele vasaralla ja kuulostele. Kuuluu kyllä erilainen ääni jos on mätää..
Ja tuosta toisesta ruostekohdasta minkä dealer mainitsi en ollut myöskään kuullut!
Katsovatkohan leimalla näitä ruostepaikkoja...
C 200 CDI Elegance (W204)
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
Re: 124:sen yllättävän helposti ruostuva kohta!
Mulla katsuri oli sen verran haltioissaan auton yleiskunnosta, ettei vaivautunut edes etsimään ruostepaikkoja. Tuo ruostepaikka on tosin semmoisessa piilossa, että on todella hankala havaita. Ei olis mullakaan mitään hajua, ellen olisi verhoiluja repinyt irti sisäpuolelta.Kardaaniveto kirjoitti: Pelti oli läpiruostunut, joten molemmilla puolilla.![]()
Kyseisessä autossa ei ollut takana sisälokareita.
Ei kai siinä kuin käy katsomassa mikä on tilanne, naputtele vasaralla ja kuulostele. Kuuluu kyllä erilainen ääni jos on mätää..
Ja tuosta toisesta ruostekohdasta minkä dealer mainitsi en ollut myöskään kuullut!
Katsovatkohan leimalla näitä ruostepaikkoja...
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: 124:sen yllättävän helposti ruostuva kohta!
yksi missä o kans melkee jokaisessa autossa, on apukuskin lampun takana säiliöiden alla. Ei näy kunnolla vaikka katselisi tarkemminkin.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: 124:sen yllättävän helposti ruostuva kohta!
Mulla löyty myös kuskin puolelta, hydraulisäiliön alta.Sergey kirjoitti:yksi missä o kans melkee jokaisessa autossa, on apukuskin lampun takana säiliöiden alla. Ei näy kunnolla vaikka katselisi tarkemminkin.

MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: 124:sen yllättävän helposti ruostuva kohta!
nojoo seki on samanlainen piilpotero. Jännä miten se sinne kertyy vaikka ei teorias pitäs mitää erikoista olla.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: 124:sen yllättävän helposti ruostuva kohta!
Tollaset ruoste hommat nyt tulee väkisin väistämättä ajan myötä ja auto arvo on mitä on mutta ketuttaa kun muuten ruosteeton auto ja sieltä jostain löytyy hapatusta niin...... 

Viimeksi muokannut atlas, To 07.11.2013 19:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 124:sen yllättävän helposti ruostuva kohta!
Mulla oli kertyny sinne säiliön alapuolelle reilu määrä lehtiä ja kaikkea muuta paskaa. Tämän multakerroksen alla saanut ruoste muhia kaikessa rauhassa.Sergey kirjoitti:nojoo seki on samanlainen piilpotero. Jännä miten se sinne kertyy vaikka ei teorias pitäs mitää erikoista olla.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: 124:sen yllättävän helposti ruostuva kohta!
ATF öljy on parasta ruostesuojaukseen sen lähes ilmiömäisen kapillaari ominaisuutensa takia. Menee todella pieniin rakoihin.
- terasjussi
- Vakiokalustoa
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ti 30.12.2008 08:48
- Paikkakunta: Lapinkylä
Re: 124:sen yllättävän helposti ruostuva kohta!
Ruostuuko se 124:nenkin
Luulin, että se on vanhempien ja uusimpien Mersujen omistajien murheita

Luulin, että se on vanhempien ja uusimpien Mersujen omistajien murheita

Re: 124:sen yllättävän helposti ruostuva kohta!
Omassa ostettaessa 94tkm ajetussa 250D:säkin oli sormen puolikkaan kokoinen ruosteläntti tuolla pissapojan säiliön alla. Säiliön pohja nojaa peltiin ja ainakin dieselissä tärinä saa säiliön hinkkaamaan maalikalvon puhki ja sitten alkaa ruostua. Hioin ruosteet pois, laitoin Noveroxia ja sitten korjausmaalin päälle. Pitääpä ottaa tuo säiliö irti ja vilkaista miten korjaus jaksaa. Liimasin säiliön pohjaan siihen pellin kosketuskohtaan palan kumia suojaksi. Saapi nähdä, auttoiko...Sergey kirjoitti:yksi missä o kans melkee jokaisessa autossa, on apukuskin lampun takana säiliöiden alla. Ei näy kunnolla vaikka katselisi tarkemminkin.
* Mustanaamion Mersulla on 320 hevosen voimat. *
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku
* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.
W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku
* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.
W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
Re: 124:sen yllättävän helposti ruostuva kohta!
M.o.t. Pitää hoidattaa kuntoon voimadieselistäkin kumien vaihdon yhteydessä...dealer kirjoitti:Ensimmäisiä ruostuvia kohtia jos haetaan niin taka-apurungon etukiinnitys, "tyynyjen" yläpuolelta.
Erittäin siistikuntoisessa vähän ajetussa saattaa olla massan alla aivan laho paikka vaikka muuten terve kori.

* Mustanaamion Mersulla on 320 hevosen voimat. *
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku
* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.
W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku
* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.
W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
-
- Mersumies
- Viestit: 1640
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: 124:sen yllättävän helposti ruostuva kohta!
Hei ! Palstalaiset luettelen itse havaitsemiani kohti aroiksi paikoiksi ruostumiselle. Apukuskin puoleisen etulokarin heti valojen takana on superlooni tyyny joka pitää poistaa ja puhdistaa alue ja suojata. Molempien etulokarien takapäässä muovilokarin takana on kynnys kotelopalkin pää jonka päälle kertyy kuraa se kannattaa katsoa myös. Myös auton etupalkki jäähdyttimen edessä kannattaa suojata hyvin sisältä päin. 

Meseillään
Re: 124:sen yllättävän helposti ruostuva kohta!
Farmari 124 oli revennyt molemmat taka-apurungon etukiinnitykset irti rungosta, tämäkin auto on pohjasta muuten ihan siisti. Miten olette korjanneet kiinnityskohdat? Aika hankalalta paikalta näyttää, jos meinaa saada nk.ikuiseksi.dealer kirjoitti:Ensimmäisiä ruostuvia kohtia jos haetaan niin taka-apurungon etukiinnitys, "tyynyjen" yläpuolelta.
Erittäin siistikuntoisessa vähän ajetussa saattaa olla massan alla aivan laho paikka vaikka muuten terve kori.
Re: 124:sen yllättävän helposti ruostuva kohta!
Hetken oli pihassa vähintään 804000 ajettu -92 250D, muuten ei hitsailtu eikä tarvetta mutta nuo paikat korjattu 600tkm kohdilla.dealer kirjoitti:Ensimmäisiä ruostuvia kohtia jos haetaan niin taka-apurungon etukiinnitys, "tyynyjen" yläpuolelta.
Erittäin siistikuntoisessa vähän ajetussa saattaa olla massan alla aivan laho paikka vaikka muuten terve kori.
Taka-apurungon kun irrottaa niin saa kunnolla tehtyä. Muuten vähän ahdasta, mutta saahan sitä "kelkkaa" vähän alaspäin kun irrottaa etupultit ja kardaanin takapään...
wiimax.fi
Re: 124:sen yllättävän helposti ruostuva kohta!
Tässä mallia jos nosturi käytössä:
https://www.youtube.com/watch?v=lh9S9m1rj0Y" onclick="window.open(this.href);return false;
hakusanalla:
Hinterachsaufnahme W124
enemmän valokuvia.
Nuo osat 90 ... euroa /puoli.
https://www.ebay.de/itm/Mercedes-Benz-E ... SwP65beY0x" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=lh9S9m1rj0Y" onclick="window.open(this.href);return false;
hakusanalla:
Hinterachsaufnahme W124
enemmän valokuvia.
Nuo osat 90 ... euroa /puoli.
https://www.ebay.de/itm/Mercedes-Benz-E ... SwP65beY0x" onclick="window.open(this.href);return false;
Auto:
Unelmieni harmikki 250 D W124
Muut neljällä tukipisteellä kulkevat:
Navara
Lancer
Luokittelemattomat:
Aktiv Alaska XT
Unelmieni harmikki 250 D W124
Muut neljällä tukipisteellä kulkevat:
Navara
Lancer
Luokittelemattomat:
Aktiv Alaska XT