W211 sammuu ajossa
W211 sammuu ajossa
Aloitinpa uuden aiheen, kun tuo vastaava kylmänä sammuminen ei vastaa minun ongelmiani.
Eli 220 CDI (ajettu 330tkm) on alkanut sammuilemaan kesken ajon. Yleensä tapahtuu hiljaisessa vauhdissa, kun löysää kaasua. Tai sitten liikennevaloissa, kun lähtee liikkeelle. Kojetaulussa palaa keltainen moottorin kuva. Auto on lastoitettu vuosia sitten.
Itse epäilen moottorin karstoittumista, siksipä kaadoin putelin Sonaxin karstanpoistajaa tankkiin. Vielä ei ole vaikutusta huomannut.
Vai onko syynä jotain vakavampaa ja aihetta viedä pajalle?
Eli 220 CDI (ajettu 330tkm) on alkanut sammuilemaan kesken ajon. Yleensä tapahtuu hiljaisessa vauhdissa, kun löysää kaasua. Tai sitten liikennevaloissa, kun lähtee liikkeelle. Kojetaulussa palaa keltainen moottorin kuva. Auto on lastoitettu vuosia sitten.
Itse epäilen moottorin karstoittumista, siksipä kaadoin putelin Sonaxin karstanpoistajaa tankkiin. Vielä ei ole vaikutusta huomannut.
Vai onko syynä jotain vakavampaa ja aihetta viedä pajalle?
<E220D W211 -02>
Re: W211 sammuu ajossa
Käy starin piuhan päässä testamaassa mikä siellä mättää voisi olla ilmamassa mittarin anturi. Tai sitten kampi- tai nokkaakselin tunnistin anturi
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 sammuu ajossa
Onhan näitä hidastaessa/ hiljaisestaMaileri kirjoitti:Aloitinpa uuden aiheen, kun tuo vastaava kylmänä sammuminen ei vastaa minun ongelmiani.
Eli 220 CDI (ajettu 330tkm) on alkanut sammuilemaan kesken ajon. Yleensä tapahtuu hiljaisessa vauhdissa, kun löysää kaasua. Tai sitten liikennevaloissa, kun lähtee liikkeelle. Kojetaulussa palaa keltainen moottorin kuva. Auto on lastoitettu vuosia sitten.
Itse epäilen moottorin karstoittumista, siksipä kaadoin putelin Sonaxin karstanpoistajaa tankkiin. Vielä ei ole vaikutusta huomannut.
Vai onko syynä jotain vakavampaa ja aihetta viedä pajalle?
vauhdista sammuvia ollut,
Ja useimiten syy löytyy määrän säätimestä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W211 sammuu ajossa
Mites sitten kun mulla 270cdi ML sammuu vedätettäessä ja viaksi staari sanoo että rail-paine ylittyy.
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W211 sammuu ajossa
Ei tuossa paljon mahdollisuuksia ole. ECUA kutiteltu tai vaurioitunut tai railpainetunnistimessa vikaa.Mika.T kirjoitti:Mites sitten kun mulla 270cdi ML sammuu vedätettäessä ja viaksi staari sanoo että rail-paine ylittyy.
Starilla voi tutkia paineensäätöventtiilin ja y94 määräsäädön venttiilin arvot. Mitä Stari näyttää tyhjäkäynnillä....onko ohjearvossa ja mitä näyttää täydellä kaasulla.
Re: W211 sammuu ajossa
Mika.T kirjoitti:Mites sitten kun mulla 270cdi ML sammuu vedätettäessä ja viaksi staari sanoo että rail-paine ylittyy.
Aina, kun nämä cdi,t sammuu ajossa, on syynä polttoaineen (paineen) vajaus, tai loppuminen.
Ensimmäisessä tapauksessa olen samaamieltä CDI203,n kanssa.
Liittyy pieneen rasitukseen, pumpun kyljessä on "kevennysventtiili" pieniä polttoainemääriä varten ja kartta jonka mukaan kevennys tapahtuu.
Jos määränsäädin alkaa epätoimimaan niin, että se antaakin liikaa, alkaa tyhjäkäynti humppaamaan rajoitinta vasten, jos liian vähän, sammuu moottori polttoaineen puutteeseen.
Mikan tapauksessa vikakoodi kyllä tulee polttoaineen paineen ylityksestä, mutta se ei sammuta moottoria.
Tässä vanhemmassa järjestelmässä on vain yksi polttoaineen painetta ja riittävyyttä tarkkaileva anturi, railpaine anturi.
Polttoaineen loppumisesta ei tule vikakoodia, kun se ei ole varsinaisesti vika jos tankki on tyhjä.
Sammuttaminen on varmuustoimenpide, johtuu liian pienestä paineesta, ettei muuta vauriota järjestelmään pääse kuivana pyöriessä tulemaan.
Staari kyllä kertoo tämänkin ja pyytää tarkistamaan juuri oikeat kohteet.
Sammutusraja on 1100bar muistaakseni - tässä järjestelmässä.
Vaikken tieten voi tietää, mutta olisin aivan varma kuitenkin, ettei ohjelman tekijä ole paineeseen koskenut, siihen kun ei ole tarvettakaan.
Polttoaineen seassa olevat ilmakuplat aiheuttavat sen, että rail paineen säädin ei saa pidettyä painetta riittävän vakaana.
Vaan seurauksena on ylityksiä ja alituksia.
Kun vaihtelu kasvaa riittävän suureksi, on seurauksena vikakoodia ja sammuminen, inhottava vaiva, mutta ei vaarallinen.
Lähtee heti uudestaan käyntiin, vika tulee vaan "äärimmäisessä" rasituksessa.
Vian aiheuttaja on siis polttoaine järjestelmässä oleva ilma.
Helppo korjata, O-renkaista kannattaa aloittaa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W211 sammuu ajossa
tuikku kirjoitti:
Aina, kun nämä cdi,t sammuu ajossa, on syynä polttoaineen (paineen) vajaus, tai loppuminen.
Höpö...höpö.
Ei se nyt näinkään aina mene ! CDI -Mersut povistuu / sammuu ajosta monesta muustakin syystä. Sähkö / elektroniikkaviat muunmuassa.
Re: W211 sammuu ajossa
tuikku kirjoitti:mutta ei vaarallinen.
Suorastaan hengenvaarallinen kun auto sammuu rekan rinnalla vastaantulevien kaistalla.
Tuollaisen ohjelman tekijä pitäisi hirttää munistansa...
Ymmärtäisin jos se vain rajaisi tehon kuten normaali vikatila mutta ei. Sammuu saatana, eikä kytke käynnistyttyään vaihdetta päälle ennenkuin vauhti pysähtyy. Kiva jonossa kesken ohituksen palata omalle kaistalle ja pysähtyä sekunniksi tien laitaan ja eikun uus yritys.

Re: W211 sammuu ajossa
Sammumisongelma on todella vaarallinen, liikenteessä kuljettajan huomio kiinnittyy siihen ja muut tienkäyttäjät eivät osaa odottaa äkillistä vauhdin hidastumista ym...
Kiihdytyksessä sammumiset johtuvat käytännöllisesti katsoen aina railpaineen putoamisesta; suutin, suuttimet, railpaineensäädin, korkeapainepumppu... W211 sammahtaa epäsäännöllisen satunnaisesti määränsäätimen vian vuoksi, jossain vaiheessa senkin vikoessa voi alkaa sammuilla aina vedätyksessä.
Muita syitä kampiakselin asentoanturin vika, vanhoissa suuttimen johdotukset jne... mutta ne harvinaisempia.
Kiihdytyksessä sammumiset johtuvat käytännöllisesti katsoen aina railpaineen putoamisesta; suutin, suuttimet, railpaineensäädin, korkeapainepumppu... W211 sammahtaa epäsäännöllisen satunnaisesti määränsäätimen vian vuoksi, jossain vaiheessa senkin vikoessa voi alkaa sammuilla aina vedätyksessä.
Muita syitä kampiakselin asentoanturin vika, vanhoissa suuttimen johdotukset jne... mutta ne harvinaisempia.
wiimax.fi
Re: W211 sammuu ajossa
turha sitä ohjelman tekijää on hirttää.Tietysti sitten jos on räplännyt suutinkarttaa kuten minun w 211 autossa oli tehty.Mika.T kirjoitti:tuikku kirjoitti:mutta ei vaarallinen.
Suorastaan hengenvaarallinen kun auto sammuu rekan rinnalla vastaantulevien kaistalla.
Tuollaisen ohjelman tekijä pitäisi hirttää munistansa...
Ymmärtäisin jos se vain rajaisi tehon kuten normaali vikatila mutta ei. Sammuu saatana, eikä kytke käynnistyttyään vaihdetta päälle ennenkuin vauhti pysähtyy. Kiva jonossa kesken ohituksen palata omalle kaistalle ja pysähtyä sekunniksi tien laitaan ja eikun uus yritys.
W 203 teki tuon saman sammumisen kovan kiihdytyksen lopussa lastutuksen jälkeen ja vikakoodi railpaineen ylitys.En saanut vikaa paikallistettua vaikka jonnin verran vaihtelin osia.Säätimiä en raaskinut ostaa vaikka niissähän se vika tod.näköisesti oli.Tai sitten sata muuta mahdollisuutta.Imevä järjestelmä on vikaherkkä.
Ohjelma muokattiin siten että ongelma poistui,mutta tehot säilyi lähes entisellään
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: W211 sammuu ajossa
Oiotaan nyt sen verran että tarkoitin tuolla ohjelman tekijällä tehtaan suunnitteluporrasta joka tekee noin käsittämättömiä ohjelmia näihin romuihin.koyama kirjoitti: turha sitä ohjelman tekijää on hirttää.Tietysti sitten jos on räplännyt suutinkarttaa kuten minun w 211 autossa oli tehty.
En suinkaan näitä "viri" ohjelmia tekeviä. Vaikkakin sellaisella ohjelmalla ko. vika tulee helposti esille.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 sammuu ajossa
Siis tehtaan jäljiltä on tuo sammuisen syy... OhjelmassaMika.T kirjoitti:tuikku kirjoitti:mutta ei vaarallinen.
Suorastaan hengenvaarallinen kun auto sammuu rekan rinnalla vastaantulevien kaistalla.
Tuollaisen ohjelman tekijä pitäisi hirttää munistansa...
Ymmärtäisin jos se vain rajaisi tehon kuten normaali vikatila mutta ei. Sammuu saatana, eikä kytke käynnistyttyään vaihdetta päälle ennenkuin vauhti pysähtyy. Kiva jonossa kesken ohituksen palata omalle kaistalle ja pysähtyä sekunniksi tien laitaan ja eikun uus yritys.
Jos ajatellan toisesta näkö kulmasta

niin sinne hirteen pitäisi
Vetää kaikki tuolla tavalla rikki olevilla autoilla tietoisesti"eli ajo jatkuu ensimäisen
sammumisen jälkeen samaan tapaan..."
ajavat "itsekin jatkanut monesti tuon jälkeen ajoa jättänyt vaan
ohitelut kunnes vika on korjattu"
ja ajoa ennen korjausta jatkavat,
(Täysin ehjä autohan ei tuota tee kunhan tankissa on polttoainetta oli sitten ohjelma
Tehtaan jäljiltä tai kunnolinen muutettu)
moni muukinvika joka tulee varoitamatta ja
sammutta koneen kerrasta/tipautaa tehot,
olisko parempi että
Tai jotenkin turvalisempaa jos paineen äkilinen lasku ei sammutaisi
Konetta ja sen seurauksena siirto/korkeapaine pumppu hajoaisivat
"Kuivana käymisen takia" kun vaikapa polttoaine käy vähiin tankissa
tai orinkulat vuotaa ilmaa, ruosteinen siirtoputki hajoaa tms
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 193
- Liittynyt: Su 31.01.2010 23:38
- Paikkakunta: Turku
Re: W211 sammuu ajossa
Itselläni on pari tapausta, joissa rail-paineensäädin teki tuon tempun. Kiihdytyksen jälkeen sammui. Heräsi uudestaan eloon, kun levähti tienpientareella jonkin sekunnin. Molemmat 220 cdi S211. Ohjelmoituja. Todella hankala vika, vaikkapa juuri, kuten Mika T. mainitsi, ohitustilanteessa ei paljoa naurata, kun auto hyytyy.
Tähti näyttäköön tien.
Re: W211 sammuu ajossa
Tai sitten säätimien vaihtokaan ei auta.Rahan säästämiseksi osien "lainaaminen"ei ole huono homma.tähdellinen kirjoitti:Itselläni on pari tapausta, joissa rail-paineensäädin teki tuon tempun. Kiihdytyksen jälkeen sammui. Heräsi uudestaan eloon, kun levähti tienpientareella jonkin sekunnin. Molemmat 220 cdi S211. Ohjelmoituja. Todella hankala vika, vaikkapa juuri, kuten Mika T. mainitsi, ohitustilanteessa ei paljoa naurata, kun auto hyytyy.
Minun auton tapauksessa auto sammui juuri 2-3 vaihteen vaihtamishetkellä ,,,automaatti .Moottori nosti kierrokset juuri samoin kuin kytkintä olisi hieman painettu ja kierrokset nousi rynnäten.Laatikko oli korjattu edellisen omistajan toimesta.Laakereita sun muuta .Olisiko jäänyt remontti hieman vajaaksi.
Voiko viallinen kyb venttiili tehdä tuollaista

Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: W211 sammuu ajossa
Muuta en tehnyt kuin kaasin pullollisen Sonaxin karstanpoistajaa tankkiin ja ongelma näkyy poistuneen.
Muutaman kerran annoin lyhyen aikaa kierroksia kunnolla ajossa (kakkosella 80km/h). Jos vika selvisi tällä, olen melko varma että syy oli joko karstoittumassa tai kosteudessa polttoaineessa.
Kiitos kaikille asiantuntijoille vinkeistä kuitenkin!
Muutaman kerran annoin lyhyen aikaa kierroksia kunnolla ajossa (kakkosella 80km/h). Jos vika selvisi tällä, olen melko varma että syy oli joko karstoittumassa tai kosteudessa polttoaineessa.
Kiitos kaikille asiantuntijoille vinkeistä kuitenkin!
<E220D W211 -02>
Re: W211 sammuu ajossa
Optimismi on hyvä asia. 99,5% näistä vioista tulee kuntoon korjaamalla.Se 0,5 % on sitten jotain ihan muuta kuin tankkiin kaadettavat litkutMaileri kirjoitti:Muuta en tehnyt kuin kaasin pullollisen Sonaxin karstanpoistajaa tankkiin ja ongelma näkyy poistuneen.
Muutaman kerran annoin lyhyen aikaa kierroksia kunnolla ajossa (kakkosella 80km/h). Jos vika selvisi tällä, olen melko varma että syy oli joko karstoittumassa tai kosteudessa polttoaineessa.
Kiitos kaikille asiantuntijoille vinkeistä kuitenkin!
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: W211 sammuu ajossa
Mulla rupes s202 cdi sammuilemaan lastutuksen jälkeen ja staari kertoi että rail paine ylittynyt. Vaihdoin paineensäätimen ja vika poistui.
Ennen lastutusta tyhjäkäynti välillä vähän humpasi. Sammuminen tapahtui juuri kiihdytyksen jälkeen kaasua löysätessä.
Ennen lastutusta tyhjäkäynti välillä vähän humpasi. Sammuminen tapahtui juuri kiihdytyksen jälkeen kaasua löysätessä.
Re: W211 sammuu ajossa
Tähän ketjuun loppukommenttina voin kertoa, että sammumisvika korjautui polttoaineen määränsäätimen uusimisella.
<E220D W211 -02>
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 sammuu ajossa
CDI203 kirjoitti:Onhan näitä hidastaessa/ hiljaisestaMaileri kirjoitti:Aloitinpa uuden aiheen, kun tuo vastaava kylmänä sammuminen ei vastaa minun ongelmiani.
Eli 220 CDI (ajettu 330tkm) on alkanut sammuilemaan kesken ajon. Yleensä tapahtuu hiljaisessa vauhdissa, kun löysää kaasua. Tai sitten liikennevaloissa, kun lähtee liikkeelle. Kojetaulussa palaa keltainen moottorin kuva. Auto on lastoitettu vuosia sitten.
Itse epäilen moottorin karstoittumista, siksipä kaadoin putelin Sonaxin karstanpoistajaa tankkiin. Vielä ei ole vaikutusta huomannut.
Vai onko syynä jotain vakavampaa ja aihetta viedä pajalle?
vauhdista sammuvia ollut,
Ja useimiten syy löytyy määrän säätimestä
Eli siis toinen vastaus oliMaileri kirjoitti:Tähän ketjuun loppukommenttina voin kertoa, että sammumisvika korjautui polttoaineen määränsäätimen uusimisella.

Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W211 sammuu ajossa
Eli oireet kuten Mailerilla, mutta ei korjaantunut määräsäätimen vaihdolla.
Eli potilas w211 320cdi, suorakutonen, sammuu risteykseen tullessa tms tilanne jossa kierrokset ja kuormitus alhainen. Alkuun vikaa muutaman kerran viikossa, josta vikamäärät kasvaneet jokapäiväiseksi/jatkuviksi.
Antaa vikakoodin 0201-008, 0202-008, 0203-008. Eli suuttimien 1,2 tai 3 general error. Star ehdottaa mittailemaan vastuksia suuttimista tai johtosarjasta suuttimen ja ohjainlaitteen välillä. Epäilyttävät suuttimien johdot+pistokkeet korjattu. Epäilykset johtovikaan hävisi kun todettiin ettei auto sammu, vaikka nyppäsee suuttimen johdon pois+antaa selkeän open circuit vikakoodin.
Ensimmäinen kalliimpi korjaus oli vaihtaa kakkossuutin uuteen, kun tuntui että sille tulee eniten näitä vikoja. Ei oikeastaan vaikutusta, antaa edelleen kaikille samoja general error vikakoodeja. Myös syl 2, eli ei ole kelavika.
Seuraavaksi epäillys kohdistui ohjainlaitteeseen, joka kävi sercapissa hoidossa. => ei vaikutusta oireisiin. Piirilevyltä oli korjailtu mahdollisia kylmäjuotoksia.. Ihmetyttää ettei kaikkia suutinpiireja ole uudelleen kolvattu.
Sen jälkeen vaihdoin määräsäätimen korkeapainepumpun vierelle. => ei vaikutusta. Käytin varmuudelta säätimen vielä kertaalleen irti, kun viisaat pelotteli että asentaessa on helppo rikkoa orenkaat. Ehjät olivat.
Seuraavaksi uusi polttoainesuodatin => ei ollut siinäkään tukosta.
Viimeisin korjausyritys oli lähettää loput suuttimet Kajaaniin Karjalaisen hoitoon. Kahteen oli tarvinnut tehdä korjausta. Ei vaikutusta oireisiin. Korjauskertoimet ovat nyt tyhjäkäynnillä nätit.
Alkaa pikkuhiljaa olla konstit loppu. Yleinen ja myös omakin mielipide on, että sammuu polttoaineen puutteeseen. Starin määräsäädin ja paineensäädin testit menevät pääsääntöisesti läpi. Sanan painolla pääsääntöisesti. Joskus osaa sammua myös etenkin määräsäädin testissä. Ja lähes jokaisessa korkeapainepumpun testin lopussa.
Korkeapainepumpun testi päättyy siis "FAULT" Communication error 8.600.0 , siitä kun pakittaa että pääsee lukemaan päälläolevan vikakoodin => 2017-001 Rail pressure monitoring via volume control valve The rail pressure is too low. Tälle mahdollisia testejä fuel tank level / test pressure in fuel low pressure circuit / test component Y74 & Y94 eli paine- ja määräsäädin.
Siirtopumppu vaikuttaa toimivan. Sammuu jos starilla sammuttaa siirtopumpun. Painetta yritin kertaalleen mitata, mutta ei ollut ihan sopivat liittimet. > dieseliä jokapuolella,
mutta vaikutti että mittari meni lähes tappiin. Veikkaan että painetta tuli se 6bar. Kokeilen vielä uudestaa kun saan käypäset osat.
Eli potilas w211 320cdi, suorakutonen, sammuu risteykseen tullessa tms tilanne jossa kierrokset ja kuormitus alhainen. Alkuun vikaa muutaman kerran viikossa, josta vikamäärät kasvaneet jokapäiväiseksi/jatkuviksi.
Antaa vikakoodin 0201-008, 0202-008, 0203-008. Eli suuttimien 1,2 tai 3 general error. Star ehdottaa mittailemaan vastuksia suuttimista tai johtosarjasta suuttimen ja ohjainlaitteen välillä. Epäilyttävät suuttimien johdot+pistokkeet korjattu. Epäilykset johtovikaan hävisi kun todettiin ettei auto sammu, vaikka nyppäsee suuttimen johdon pois+antaa selkeän open circuit vikakoodin.
Ensimmäinen kalliimpi korjaus oli vaihtaa kakkossuutin uuteen, kun tuntui että sille tulee eniten näitä vikoja. Ei oikeastaan vaikutusta, antaa edelleen kaikille samoja general error vikakoodeja. Myös syl 2, eli ei ole kelavika.
Seuraavaksi epäillys kohdistui ohjainlaitteeseen, joka kävi sercapissa hoidossa. => ei vaikutusta oireisiin. Piirilevyltä oli korjailtu mahdollisia kylmäjuotoksia.. Ihmetyttää ettei kaikkia suutinpiireja ole uudelleen kolvattu.

Sen jälkeen vaihdoin määräsäätimen korkeapainepumpun vierelle. => ei vaikutusta. Käytin varmuudelta säätimen vielä kertaalleen irti, kun viisaat pelotteli että asentaessa on helppo rikkoa orenkaat. Ehjät olivat.
Seuraavaksi uusi polttoainesuodatin => ei ollut siinäkään tukosta.
Viimeisin korjausyritys oli lähettää loput suuttimet Kajaaniin Karjalaisen hoitoon. Kahteen oli tarvinnut tehdä korjausta. Ei vaikutusta oireisiin. Korjauskertoimet ovat nyt tyhjäkäynnillä nätit.

Alkaa pikkuhiljaa olla konstit loppu. Yleinen ja myös omakin mielipide on, että sammuu polttoaineen puutteeseen. Starin määräsäädin ja paineensäädin testit menevät pääsääntöisesti läpi. Sanan painolla pääsääntöisesti. Joskus osaa sammua myös etenkin määräsäädin testissä. Ja lähes jokaisessa korkeapainepumpun testin lopussa.
Korkeapainepumpun testi päättyy siis "FAULT" Communication error 8.600.0 , siitä kun pakittaa että pääsee lukemaan päälläolevan vikakoodin => 2017-001 Rail pressure monitoring via volume control valve The rail pressure is too low. Tälle mahdollisia testejä fuel tank level / test pressure in fuel low pressure circuit / test component Y74 & Y94 eli paine- ja määräsäädin.
Siirtopumppu vaikuttaa toimivan. Sammuu jos starilla sammuttaa siirtopumpun. Painetta yritin kertaalleen mitata, mutta ei ollut ihan sopivat liittimet. > dieseliä jokapuolella,

Ihan vain näin mersumiesten kesken...
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
Re: W211 sammuu ajossa
Tänään sain tehtyä mittaukset polttoaineen linjapaineista, niin mittaria vastaan tulee 7,5bar ja linjasta haaroittamalla 4bar. Paine ei tipu mittaria vastaan mitattaessa ja haarasta mitattaessa paine tippuu kun pumppu sammuu. Uskoisin että siirtopumppu ok noilla arvoilla.
Korkeapainepumpun testissä paine romahtaa 2bar vähän ennen kuin auto sammuu. Ja edelleen sama 2017-001 vikakoodi muistissa. Paine tipahtuu niin kuin siirtopumppu sammuisi tai vastapaine katoaisi kokonaan. Ja edelleen ihmetyttää miksi ajossa tulevat suuttimien vikakoodit on pelkästään suuttimille 1-3, ei siis koskaan 4,5 tai 6.

Korkeapainepumpun testissä paine romahtaa 2bar vähän ennen kuin auto sammuu. Ja edelleen sama 2017-001 vikakoodi muistissa. Paine tipahtuu niin kuin siirtopumppu sammuisi tai vastapaine katoaisi kokonaan. Ja edelleen ihmetyttää miksi ajossa tulevat suuttimien vikakoodit on pelkästään suuttimille 1-3, ei siis koskaan 4,5 tai 6.

Ihan vain näin mersumiesten kesken...
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
Re: W211 sammuu ajossa
Tänään vaihdettu toisesta autosta määränsäädin, paineeensäädin ja paineanturi, eikä edelleen ongelma poistunut. Painesäätimien vaihdon jälkeen ei pysy enää tyhjäkäynnillä käynnissä vaikka vaihtaa oman säätimen takaisin.
Nyt se antaa vikakoodeiksi samoja, kuin mitä tulee ajossa sammuessa. Vika pitäisi olla joko ohjainlaitteessa tai korkeapainepumpussa. Ei ehkä kuitenkaan KP-pumppu, kun railipaineet eivät näytä testerissä putoavan ennen sammumista. Mutta mikä lie viive tuossa reaalidatassa, niin voin toki olla väärässä. Omasta mielestä vika on todennäköisesti ohjainlaitteessa, kun kuitenkin ollaan jo kolmella eri määränsäätimellä testattu ja vikakoodit viittaa enemmän sähköön kuin polttoaineeseen.

Nyt se antaa vikakoodeiksi samoja, kuin mitä tulee ajossa sammuessa. Vika pitäisi olla joko ohjainlaitteessa tai korkeapainepumpussa. Ei ehkä kuitenkaan KP-pumppu, kun railipaineet eivät näytä testerissä putoavan ennen sammumista. Mutta mikä lie viive tuossa reaalidatassa, niin voin toki olla väärässä. Omasta mielestä vika on todennäköisesti ohjainlaitteessa, kun kuitenkin ollaan jo kolmella eri määränsäätimellä testattu ja vikakoodit viittaa enemmän sähköön kuin polttoaineeseen.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Ihan vain näin mersumiesten kesken...
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
Re: W211 sammuu ajossa
Tähän väliin kysymys jonka koen hyväksi samaan aiheesee liittyen kysyä. Appiukolla on W209 -07 CLK220CDI 175tkm nyt menty. Vuoden ollut hänellä ja tekee erittäin, siis erittäin harvoin niin että sammuu ajaessa vauhdissa hetkeksi, syttyy kaikki mittarin merkkivalot mutta samantien käynnistyy itsestään eikä jää mitään vikatilaa. Välillä myös sammunut yhtäkkiä esim kaupan pihassa tyhjäkäynnillä ja toki siinä vaatii uudelleen käynnistyksen ja ei jää vikatilaa. Se auto kävi ihan kunnon starin päässä ja ei yhtään mitään ollut, oli siis ihan MB asiantuntija joka katsoi. Olivat pari anturia vaihtaneet varmuudeksi jotka usein kuulemma syynä, pahus kun en vaan muista millään mitkä ne oli. No mutta auto toimi viikon hienosti kunnes oli taas yhtenä aamuna kerran vauhdissa sammunut ja sitten kaupan pihas taas uudelleen, edelleen ei vikatiloja jää näkyviin ja taas auto on pari viikkoa toiminutki moitteetta. Auto on muuten ihan uskomattoman upeassa kunnossa ja kutakuinki virheetön noilla kilometreillä toki eli tollainen vika on melko ärsyttävä vaikka ei nyt ole matkaa keskeyttänyt (vielä)... Mitäs täällä asiantuntijat veikkaavat syyksi?
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
Re: W211 sammuu ajossa
Aika jännä tapaus, jos käynnistyy uudestaan ajossa. Ainakin tämä minun potilas pitää pysäyttää ja käyttää virrat pois ja takaisin käyntiin.
Ihan vain näin mersumiesten kesken...
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
Re: W211 sammuu ajossa
Jep niin on. Kyllä hämmästys oli suuri kun itsekin sen kyydissä ollessa koin moottoritiellä.Antti L. kirjoitti:Aika jännä tapaus, jos käynnistyy uudestaan ajossa. Ainakin tämä minun potilas pitää pysäyttää ja käyttää virrat pois ja takaisin käyntiin.
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W211 sammuu ajossa
Tuo mikä käynistty onko manuaaliAntti L. kirjoitti:Aika jännä tapaus, jos käynnistyy uudestaan ajossa. Ainakin tämä minun potilas pitää pysäyttää ja käyttää virrat pois ja takaisin käyntiin.
kummasakin tapauksessa tarkistella samissa oieva rele mikä ohjaa virtoja eculle
jos mittän koodeja ei testerillä näy
virta katkeaa normali reittiä ikään kuin se käänettäisin avaimesta sammuksiin
Mökkillä
'
'
Re: W211 sammuu ajossa
Automaatti kyseessä siisFinlandMerceds kirjoitti:
Tuo mikä käynistty onko manuaali
kummasakin tapauksessa tarkistella samissa oieva rele mikä ohjaa virtoja eculle
jos mittän koodeja ei testerillä näy
virta katkeaa normali reittiä ikään kuin se käänettäisin avaimesta sammuksiin
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
Re: W211 sammuu ajossa
Minun tapauksessa tulee siis nuo selvät suutinpiirin vikakoodit. Googlauksen perusteella joko jännite tai vastus tippuu.
Tänään tilanne taas palautunut askeleen takaisin päin, eli ei sammu tyhjäkäynnillä tai parkissa kaasutellessa. Ajamassa en jaksanut käydä, kun tiedän että se sammuu.
Tuossa vielä kuva sercapin korjauksesta tai ainakin yrityksestä. Vahva epäillys on ettei korjaus ole onnistunut tai jäänyt puutteelliseksi. Kolmea pientä ludetta ("toinen alarivi, vasen laita") ei ole uudelleen juotettu, niin oiskohan niissä kuitenkin heikko juotos.
Toinen mikä vähän ihmetyttää, niin eikö näihin pitäisi uusia tuota lämmönsiirtotahnaa tms. korjauksessa.
Tänään tilanne taas palautunut askeleen takaisin päin, eli ei sammu tyhjäkäynnillä tai parkissa kaasutellessa. Ajamassa en jaksanut käydä, kun tiedän että se sammuu.
Tuossa vielä kuva sercapin korjauksesta tai ainakin yrityksestä. Vahva epäillys on ettei korjaus ole onnistunut tai jäänyt puutteelliseksi. Kolmea pientä ludetta ("toinen alarivi, vasen laita") ei ole uudelleen juotettu, niin oiskohan niissä kuitenkin heikko juotos.

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Ihan vain näin mersumiesten kesken...
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
Re: W211 sammuu ajossa
MercMan kirjoitti:Tähän väliin kysymys jonka koen hyväksi samaan aiheesee liittyen kysyä. Appiukolla on W209 -07 CLK220CDI 175tkm nyt menty. Vuoden ollut hänellä ja tekee erittäin, siis erittäin harvoin niin että sammuu ajaessa vauhdissa hetkeksi, syttyy kaikki mittarin merkkivalot mutta samantien käynnistyy itsestään eikä jää mitään vikatilaa. Välillä myös sammunut yhtäkkiä esim kaupan pihassa tyhjäkäynnillä ja toki siinä vaatii uudelleen käynnistyksen ja ei jää vikatilaa. Se auto kävi ihan kunnon starin päässä ja ei yhtään mitään ollut, oli siis ihan MB asiantuntija joka katsoi. Olivat pari anturia vaihtaneet varmuudeksi jotka usein kuulemma syynä, pahus kun en vaan muista millään mitkä ne oli. No mutta auto toimi viikon hienosti kunnes oli taas yhtenä aamuna kerran vauhdissa sammunut ja sitten kaupan pihas taas uudelleen, edelleen ei vikatiloja jää näkyviin ja taas auto on pari viikkoa toiminutki moitteetta. Auto on muuten ihan uskomattoman upeassa kunnossa ja kutakuinki virheetön noilla kilometreillä toki eli tollainen vika on melko ärsyttävä vaikka ei nyt ole matkaa keskeyttänyt (vielä)... Mitäs täällä asiantuntijat veikkaavat syyksi?
Ei taideta osata täällä viasta mitään sanoa?
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W211 sammuu ajossa
Onko se uudellen itsestään käynistymisen ja samumisen välinen aikaMercMan kirjoitti:MercMan kirjoitti:Tähän väliin kysymys jonka koen hyväksi samaan aiheesee liittyen kysyä. Appiukolla on W209 -07 CLK220CDI 175tkm nyt menty. Vuoden ollut hänellä ja tekee erittäin, siis erittäin harvoin niin että sammuu ajaessa vauhdissa hetkeksi, syttyy kaikki mittarin merkkivalot mutta samantien käynnistyy itsestään eikä jää mitään vikatilaa. Välillä myös sammunut yhtäkkiä esim kaupan pihassa tyhjäkäynnillä ja toki siinä vaatii uudelleen käynnistyksen ja ei jää vikatilaa. Se auto kävi ihan kunnon starin päässä ja ei yhtään mitään ollut, oli siis ihan MB asiantuntija joka katsoi. Olivat pari anturia vaihtaneet varmuudeksi jotka usein kuulemma syynä, pahus kun en vaan muista millään mitkä ne oli. No mutta auto toimi viikon hienosti kunnes oli taas yhtenä aamuna kerran vauhdissa sammunut ja sitten kaupan pihas taas uudelleen, edelleen ei vikatiloja jää näkyviin ja taas auto on pari viikkoa toiminutki moitteetta. Auto on muuten ihan uskomattoman upeassa kunnossa ja kutakuinki virheetön noilla kilometreillä toki eli tollainen vika on melko ärsyttävä vaikka ei nyt ole matkaa keskeyttänyt (vielä)... Mitäs täällä asiantuntijat veikkaavat syyksi?
Ei taideta osata täällä viasta mitään sanoa?
miten pitkä,
sinäns outohan se olis jos jos joku vian keksisi näkemättä ihan pelkän lyhen selostuksen perustella
jos kerran auto kävi ihan kunnon starin päässä ja ei yhtään mitään ollut,
ja oli siis ihan MB asiantuntija joka katsoi, eikä ole edes tiedossa mitä osia vaihdettu varmuuden vuoksi
Mökkillä
'
'