Moi
Mietiskelin tuon diisselimyllyn tilalle M114 tai M180 moottoreita. Kertokaas mielipiteitä ja ajatuksia onko tässä nyt mitään järkeä.
Harrasteautona miellyttäis enemmän tuommoinen 6-pyttyinen bensamoottori kuin tämä nykyinen koneremonttia vailla oleva 200d.
Osaatteko sanoa mitä muutoksia M114 vaatisi sopiakseen paikalleen? Passaako vaihdelaatikko, moottorinkannakkeet jne suoraan tästä vanhemmasta?
M180 käsittääkseni ei vaadi hirveitä muutoksia kun sitä kerran on sillä joskus tehtykin.
Muutoskatsastuksen puolesta molemmat on ok, tosin M114 tehoja pitäisi hieman rajoittaa ja vaatii siis dynamometriajon muutaman hassun kilowatin takia.
w110 +m114?
Re: w110 +m114?
Tiesitkin varmaan jo, että koria joudut muokkaamaan sen verran, että syyläri mahtuu lukkokehyksen sisään, mikä puolestaan vaatii taitetun etupalkin. Helpoimmalla sellaisen varmaan löydät w108 korimallista. Alkuperäinen 6-koneisen syyläri voi myös olla kiven alla.
Re: w110 +m114?
Juu tuo syylärin siirto oli kyllä tiedossa. Ajattelin sovittaa sinne ihan jonkun toisen syylärin, sillä eihän tätä museorekisteriin saa kuitenkaan väärällä moottorilla.
Jonkinlainen teline pitänee askarrella ja kiinnitys vaikka niistä alkuperäisistä paikoista, niin on mahdollista sitten palauttaa alkuperäiskuntoon. Paisuntasäiliön rakentelu on myös oma lukunsa.
Jonkinlainen teline pitänee askarrella ja kiinnitys vaikka niistä alkuperäisistä paikoista, niin on mahdollista sitten palauttaa alkuperäiskuntoon. Paisuntasäiliön rakentelu on myös oma lukunsa.