Dieselvuoto koneen oikealta puolen
Dieselvuoto koneen oikealta puolen
Jopa myrskyn lykkäsi; W124 alkoi tiputtaa naftaa.
Aluksi kabiinissa tuntui ehkä päivän verran vieno käry, sitten seuraavana päivänä talkkari huomautti että taitaa autosta tippua jotain, kun märällä asfaltilla tuli keulanlevyinen sateenkaarilammikko pihaan. Saman päivän iltana auto ei sitten lähtenytkään suosiolla käyntiin seistyään 10h nokka aivan piirun verran ylöspäin. Pitkällä sahauksella lähti.
No, pimeässä taskulampulla tiirasimme vuotopaikkaa alustavasti. Polttoaineletkuissa näkyy ehkä jonkin verran kosteutta, mutta kuka sen sanoo mitä se on. Mielenkiintoisempaa on se, että selvä tiputtelupaikka löytyi hanttimiehenpuolelta ja aivan koneen takaosasta. Jostain tippu pohjapanssarille pisara muutaman sekunnin välein. Auton käydessä tuntui selvä dieselin aromi konetilassa.
Kysymys; olen aina luullut, että tulo- ja paluulinja menevät molemmat auton kuskinpuolella. Onko tuolla apukuskinpuolella joku pa-lnjan kiemura myös ja miten mahdollinen paluuvuoto yleensäkään vaikuttaa käynnistymiseen? Vai löysimmekö jonkun ihan muun tiputtelevan paikan? Tämä on siis koneen takaosassa ja näkyi kun keulasta vähän kumarrellen katsoi pakoputken ja panssarin välistä kohti perää...
Aluksi kabiinissa tuntui ehkä päivän verran vieno käry, sitten seuraavana päivänä talkkari huomautti että taitaa autosta tippua jotain, kun märällä asfaltilla tuli keulanlevyinen sateenkaarilammikko pihaan. Saman päivän iltana auto ei sitten lähtenytkään suosiolla käyntiin seistyään 10h nokka aivan piirun verran ylöspäin. Pitkällä sahauksella lähti.
No, pimeässä taskulampulla tiirasimme vuotopaikkaa alustavasti. Polttoaineletkuissa näkyy ehkä jonkin verran kosteutta, mutta kuka sen sanoo mitä se on. Mielenkiintoisempaa on se, että selvä tiputtelupaikka löytyi hanttimiehenpuolelta ja aivan koneen takaosasta. Jostain tippu pohjapanssarille pisara muutaman sekunnin välein. Auton käydessä tuntui selvä dieselin aromi konetilassa.
Kysymys; olen aina luullut, että tulo- ja paluulinja menevät molemmat auton kuskinpuolella. Onko tuolla apukuskinpuolella joku pa-lnjan kiemura myös ja miten mahdollinen paluuvuoto yleensäkään vaikuttaa käynnistymiseen? Vai löysimmekö jonkun ihan muun tiputtelevan paikan? Tämä on siis koneen takaosassa ja näkyi kun keulasta vähän kumarrellen katsoi pakoputken ja panssarin välistä kohti perää...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: Dieselvuoto koneen oikealta puolen
Aku P kirjoitti:Jopa myrskyn lykkäsi; W124 alkoi tiputtaa naftaa.
Aluksi kabiinissa tuntui ehkä päivän verran vieno käry, sitten seuraavana päivänä talkkari huomautti että taitaa autosta tippua jotain, kun märällä asfaltilla tuli keulanlevyinen sateenkaarilammikko pihaan. Saman päivän iltana auto ei sitten lähtenytkään suosiolla käyntiin seistyään 10h nokka aivan piirun verran ylöspäin. Pitkällä sahauksella lähti.
No, pimeässä taskulampulla tiirasimme vuotopaikkaa alustavasti. Polttoaineletkuissa näkyy ehkä jonkin verran kosteutta, mutta kuka sen sanoo mitä se on. Mielenkiintoisempaa on se, että selvä tiputtelupaikka löytyi hanttimiehenpuolelta ja aivan koneen takaosasta. Jostain tippu pohjapanssarille pisara muutaman sekunnin välein. Auton käydessä tuntui selvä dieselin aromi konetilassa.
Kysymys; olen aina luullut, että tulo- ja paluulinja menevät molemmat auton kuskinpuolella. Onko tuolla apukuskinpuolella joku pa-lnjan kiemura myös ja miten mahdollinen paluuvuoto yleensäkään vaikuttaa käynnistymiseen? Vai löysimmekö jonkun ihan muun tiputtelevan paikan? Tämä on siis koneen takaosassa ja näkyi kun keulasta vähän kumarrellen katsoi pakoputken ja panssarin välistä kohti perää...
Suuttimien paluuputket vuotaa.
Re: Dieselvuoto koneen oikealta puolen
Ne kangaspintaiset tumpit suuttimien välissä? Mitä kautta se paluulinja sitten tankille menee, jostain hanttimiehenpuolelta?Mesemies89 kirjoitti:
Suuttimien paluuputket vuotaa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: Dieselvuoto koneen oikealta puolen
Ne juuri.Aku P kirjoitti:
Ne kangaspintaiset tumpit suuttimien välissä? Mitä kautta se paluulinja sitten tankille menee, jostain hanttimiehenpuolelta?
Paluulinjan letku tulee polttoainesuodattimen jakoliittimeen ja siitä edelleen polttoainetankille.
Re: Dieselvuoto koneen oikealta puolen
Mesemies89 kirjoitti:Ne juuri.Aku P kirjoitti:
Ne kangaspintaiset tumpit suuttimien välissä? Mitä kautta se paluulinja sitten tankille menee, jostain hanttimiehenpuolelta?
Paluulinjan letku tulee polttoainesuodattimen jakoliittimeen ja siitä edelleen polttoainetankille.
OK. Metkaa, että hanttarin puolelta jostain tiputtelee. Ja paluupuolen vuoto voi siis vaikuttaa myös käynnistymiseen?
Auto oli eilen jonkin aikaa nokka alaspäin ja lähti kyllä siitä kuin palmun alta. Nyt se oli seissyt ihan inasen perä ylöspäin 14 h ja lähti avainta näyttämällä.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Re: Dieselvuoto koneen oikealta puolen
nafta valuu moottorin takaosasta ulos. kytkinkopan päälle ja pitkin kylkeä alas.
Onko suutinkupit naftassa?
Viimeisessä suuttimessa on tulppa? Onko paikallaan?
Onko suutinkupit naftassa?
Viimeisessä suuttimessa on tulppa? Onko paikallaan?
autodidakti
Re: Dieselvuoto koneen oikealta puolen
Niin mullahan justiin tuolta kohtaa tiputteli nestettä. Lätäkkö tuli eturenkaan takapuolelle. Vuotopaikka oli syylarin alavesiletkun löysä klemmari
Meinaan vain sitä että juuri tuolla kohtaa muovisissa "alasuojissa" on juorureikä. Tulee siitä kohtaa alas vaikka vuoto olisi toisaalla.
Ei silti voi vuoto olla tosiaan myös ylivuodoissa.
Meinaan vain sitä että juuri tuolla kohtaa muovisissa "alasuojissa" on juorureikä. Tulee siitä kohtaa alas vaikka vuoto olisi toisaalla.
Ei silti voi vuoto olla tosiaan myös ylivuodoissa.
Re: Dieselvuoto koneen oikealta puolen
...onko tuo sinun auto 7/93 eteenpäin eli om606
Jos niin sieltähän se paluu muovin alta vuotaa tulviessaan
Jos niin sieltähän se paluu muovin alta vuotaa tulviessaan
Re: Dieselvuoto koneen oikealta puolen
602:n eli kapeakantinen tuo on ja 6/93 (jos kysymys oli osoitettu minulle?)cuuno kirjoitti: ...onko tuo sinun auto 7/93 eteenpäin eli om606
Jos niin sieltähän se paluu muovin alta vuotaa tulviessaan
Re: Dieselvuoto koneen oikealta puolen
Topiikin auto on allekirjoituksen mukaan S124 300TD -93 mutta mistä saa järkevimin ostettua paluuletkua, veholla maksoi viimeksi 50€ ja se letku meni audiin En jaksanut silloin kierrellä ja kaarella ja kun veho sattui matkan varrelle niin kävin sieltä rapulaiselta myyjältä kysymässä aamutoimaan...
Voisi ostaa ison rullan tallin seinustalle...
Voisi ostaa ison rullan tallin seinustalle...
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Dieselvuoto koneen oikealta puolen
Gatesin polttoaineletku on toiminut hyvin.
Tosin on paksua, pitää hieman ohentaa suuttimen rungon puolelta
Tosin on paksua, pitää hieman ohentaa suuttimen rungon puolelta
autodidakti
Re: Dieselvuoto koneen oikealta puolen
Kl varaosista minä olen tuota alkuperäistä harmaata tilannu metritavarana, maksaa muistaakseni 1/3 siitä mitä veholla.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: Dieselvuoto koneen oikealta puolen
Motonetista olen itte ostanu. On muistaakseni hydrauliletkun nimellä ja kokokumista oli ekasetti. Useilla eri sisähalkaisijalla löyty. On ainakin toistaiseksi kestäny tuossa vaunuveturissa 4 vuotta. Olisko ollu 1.5m pätkissä. Hintaa en jaksa muistaa muttei todellakaan mitään 50€/m. Harmaa muistikuva on että alle 10€ tuo 1.5m pätkä?
Hyvää tavaraa tilasin joskus myös HiFlex -liikkeestä Turusta. http://www.dunlophiflex.fi/" onclick="window.open(this.href);return false; Tässäkään tapauksessa hintaa en jaksa muistaa mutta luulisin että osaavat myydä letkua joka kestää kun kertoo mihin on tulossa
Tämä kuvassa oleva on Motonetin tavaraa mutta eriä kuin mitä aikoinaan ostin. Tästä ei vuotta pitempää kokemusta ole.
Hyvää tavaraa tilasin joskus myös HiFlex -liikkeestä Turusta. http://www.dunlophiflex.fi/" onclick="window.open(this.href);return false; Tässäkään tapauksessa hintaa en jaksa muistaa mutta luulisin että osaavat myydä letkua joka kestää kun kertoo mihin on tulossa
Tämä kuvassa oleva on Motonetin tavaraa mutta eriä kuin mitä aikoinaan ostin. Tästä ei vuotta pitempää kokemusta ole.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Dieselvuoto koneen oikealta puolen
Se on tuo motonet vähän huono homma kun en minä oikein lottoakaan harrasta Kun tietäisi millä nimellä sitä hydrauliliikkeestä kysyy, kun sielläkin on se lotto, eli riippuu ihan myyjästä tuleeko pöljää, vai järjetöntä tavaraa kun pyytää tiettyyn käyttöön (näin siis salossa)
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Dieselvuoto koneen oikealta puolen
On 603-kone juu. Katseltiin tänään päivänvalossa, niin ainakin kuutospytyn suuttimenjuuri oli jokseenkin märkä.veskola kirjoitti:Topiikin auto on allekirjoituksen mukaan S124 300TD -93 mutta mistä saa järkevimin ostettua paluuletkua, veholla maksoi viimeksi 50€ ja se letku meni audiin En jaksanut silloin kierrellä ja kaarella ja kun veho sattui matkan varrelle niin kävin sieltä rapulaiselta myyjältä kysymässä aamutoimaan...
Voisi ostaa ison rullan tallin seinustalle...
Auto oli seissyt päivän vaaterissa olevalla asfaltilla ja käyntiin kun ei mitään. Sitten 5 h nokka ylöspäin eikä käyntiin millään, ennen kuin avasi suutinputkea ja antoi apuvirtaa. Sitten vuorokausi nokka alamäkeen ja taas käyntiin avainta näyttämällä.
Aika reilusti se lorottaa, auto kävi n. 20 minuuttia itsekseen ja kun lähdin liikkeelle, panssarin päältä oikein hulahti naftaa.
Eiköhän tuota letkua ole korjaamolla metrikamana, jos kysyy. Eikö siihen käy mikä vaan polttoaineen kestävä kumiletku?
Omaan järkeen ei silti mene, miten paluupuolen vuoto käynnistyvyyteen vaikuttaa - vai onko se sitten vaan niin, että normaalistikin neste valuisi auton seistessä nokka ylämäkeen "takapakkia"; nyt vaan jossain kohtaa nesteen korvaa ilma, jota putken reiästä tulee tilalle. EIkö jonnekin polttoainesuotimien väliin kannattaisi iskeä takaiskuventtiili, niin ainakaan ei tyhjenisi siitä pidemmälle?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: Dieselvuoto koneen oikealta puolen
Aku P kirjoitti: On 603-kone juu. Katseltiin tänään päivänvalossa, niin ainakin kuutospytyn suuttimenjuuri oli jokseenkin märkä.
Auto oli seissyt päivän vaaterissa olevalla asfaltilla ja käyntiin kun ei mitään. Sitten 5 h nokka ylöspäin eikä käyntiin millään, ennen kuin avasi suutinputkea ja antoi apuvirtaa. Sitten vuorokausi nokka alamäkeen ja taas käyntiin avainta näyttämällä.
Aika reilusti se lorottaa, auto kävi n. 20 minuuttia itsekseen ja kun lähdin liikkeelle, panssarin päältä oikein hulahti naftaa.
Eiköhän tuota letkua ole korjaamolla metrikamana, jos kysyy. Eikö siihen käy mikä vaan polttoaineen kestävä kumiletku?
Omaan järkeen ei silti mene, miten paluupuolen vuoto käynnistyvyyteen vaikuttaa - vai onko se sitten vaan niin, että normaalistikin neste valuisi auton seistessä nokka ylämäkeen "takapakkia"; nyt vaan jossain kohtaa nesteen korvaa ilma, jota putken reiästä tulee tilalle. EIkö jonnekin polttoainesuotimien väliin kannattaisi iskeä takaiskuventtiili, niin ainakaan ei tyhjenisi siitä pidemmälle?
Kannattaa laittaa suosiolla biodieselin kestävät polttoaineputket, tavalliset kestää vain vuoden päivät kun turpoavat ja alkaa taas vuotamaan.
Kun tutkiskelee niitä polttoaineputkien kiertoa, niin selviää miksi paluupuolen vuodot vaikuttaa mainittuun käynnitymisongelmaan.
Re: Dieselvuoto koneen oikealta puolen
Joo, nyt oivalsin kun vähän pengoin asiaa. Olin jotenkin aina ajatellut, että paluupuoli menisi suoraan tankille.Mesemies89 kirjoitti:Aku P kirjoitti: On 603-kone juu. Katseltiin tänään päivänvalossa, niin ainakin kuutospytyn suuttimenjuuri oli jokseenkin märkä.
Auto oli seissyt päivän vaaterissa olevalla asfaltilla ja käyntiin kun ei mitään. Sitten 5 h nokka ylöspäin eikä käyntiin millään, ennen kuin avasi suutinputkea ja antoi apuvirtaa. Sitten vuorokausi nokka alamäkeen ja taas käyntiin avainta näyttämällä.
Aika reilusti se lorottaa, auto kävi n. 20 minuuttia itsekseen ja kun lähdin liikkeelle, panssarin päältä oikein hulahti naftaa.
Eiköhän tuota letkua ole korjaamolla metrikamana, jos kysyy. Eikö siihen käy mikä vaan polttoaineen kestävä kumiletku?
Omaan järkeen ei silti mene, miten paluupuolen vuoto käynnistyvyyteen vaikuttaa - vai onko se sitten vaan niin, että normaalistikin neste valuisi auton seistessä nokka ylämäkeen "takapakkia"; nyt vaan jossain kohtaa nesteen korvaa ilma, jota putken reiästä tulee tilalle. EIkö jonnekin polttoainesuotimien väliin kannattaisi iskeä takaiskuventtiili, niin ainakaan ei tyhjenisi siitä pidemmälle?
Kannattaa laittaa suosiolla biodieselin kestävät polttoaineputket, tavalliset kestää vain vuoden päivät kun turpoavat ja alkaa taas vuotamaan.
Kun tutkiskelee niitä polttoaineputkien kiertoa, niin selviää miksi paluupuolen vuodot vaikuttaa mainittuun käynnitymisongelmaan.
No, ei tämä yksin mitään; verstas soitti eilen että ylivuotoputket tosiaan olivat olleet ihan mureat, mutta dieseliä tuli myös pumpusta pihalle. Säännöllinen tiputus kuulemma. Pumppu nyt pestiin aluksi, että tarkka vuotopaikka selviää. Tämähän tietysti on voinut olla "päällä" jo kauan.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: Dieselvuoto koneen oikealta puolen
Biodiesel tekee perinteisille polttoaineputkille saman kuin syöpä...takuuvarmasti kuolema seuraa aikanaan.
Re: Dieselvuoto koneen oikealta puolen
Voi olla. Nuo ylivuodotkin on noin vuonna 2009 jo uusittu. Lienee tuota biokomponenttia sen verran joukossa, että tankkaa mistä vaan niin aina tekee hallaa.Mesemies89 kirjoitti:Biodiesel tekee perinteisille polttoaineputkille saman kuin syöpä...takuuvarmasti kuolema seuraa aikanaan.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Re: Dieselvuoto koneen oikealta puolen
No niin, tämä tapaus voidaan tuomita kohtalaisen taputelluksi.
Nyt on uutta niin ylivuodot kuin suihkuputkien lähdöissä olevat tiivisteetkin. Samalla meni uusiksi koneen päällinen huohotusputki ja naftan paluu"tukin" kumiosat. O-renkaatkin oli kuulemma saanut suunnilleen imuroida jauhona pois pesistään.
Kun imusarjakin pestiin, tuntuu että autoon tuli remontissa kymmenen hevosvoimaa lisää.
Mielenkiintoista tosin, että kylmäkäynnistyminen muuttui: aiemmin auto lähti käyntiin ihan avainta näyttämällä ja kävi heti varsin siististi. Nyt se rytkyttää selvästi enemmän ensimmäiset 2-3 sekuntia. Myös tyhjäkäynti lämpimänä tuntuu nousseen selvästi.
Nyt on uutta niin ylivuodot kuin suihkuputkien lähdöissä olevat tiivisteetkin. Samalla meni uusiksi koneen päällinen huohotusputki ja naftan paluu"tukin" kumiosat. O-renkaatkin oli kuulemma saanut suunnilleen imuroida jauhona pois pesistään.
Kun imusarjakin pestiin, tuntuu että autoon tuli remontissa kymmenen hevosvoimaa lisää.
Mielenkiintoista tosin, että kylmäkäynnistyminen muuttui: aiemmin auto lähti käyntiin ihan avainta näyttämällä ja kävi heti varsin siististi. Nyt se rytkyttää selvästi enemmän ensimmäiset 2-3 sekuntia. Myös tyhjäkäynti lämpimänä tuntuu nousseen selvästi.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: Dieselvuoto koneen oikealta puolen
" Remontissa " on nyt sössitty jotakin. Jostain ottaa ilmaa polttoainelinjaan tai ELR-rele pois pelistä tai ylijännitereleen sulake palanut tai yj-rele muuten viallinen. Vaihdettiinko polttoainesuodatin ? Jos vaihdettiin...huolehdittiinko tiivistepintojen o-renkaiden kunnosta ja ettei vanhasta suodattimesta jäänyt mitään ylimääräistä polttoainesuodattimen jalkaan ?Aku P kirjoitti:No niin, tämä tapaus voidaan tuomita kohtalaisen taputelluksi.
Nyt on uutta niin ylivuodot kuin suihkuputkien lähdöissä olevat tiivisteetkin. Samalla meni uusiksi koneen päällinen huohotusputki ja naftan paluu"tukin" kumiosat. O-renkaatkin oli kuulemma saanut suunnilleen imuroida jauhona pois pesistään.
Kun imusarjakin pestiin, tuntuu että autoon tuli remontissa kymmenen hevosvoimaa lisää.
Mielenkiintoista tosin, että kylmäkäynnistyminen muuttui: aiemmin auto lähti käyntiin ihan avainta näyttämällä ja kävi heti varsin siististi. Nyt se rytkyttää selvästi enemmän ensimmäiset 2-3 sekuntia. Myös tyhjäkäynti lämpimänä tuntuu nousseen selvästi.
Re: Dieselvuoto koneen oikealta puolen
Vaihdettiin molemmat suodattimet. Mielenkiintoista tyhjäkäynnissä on se, että se on siis kohollaan kun tulee vaikka töistä kotiin ja pysähtyy pihaan. Uudelleenkäynnistyksen jälkeen tuntuu, kuin kierrosluku olisi alhaisempi. Itselleni tuli ihan mieleen, että kaasuvaijeri nahistaa inasen verran, niin että se ei aina palaudu viimeistä milliä myöten.Mesemies89 kirjoitti:" Remontissa " on nyt sössitty jotakin. Jostain ottaa ilmaa polttoainelinjaan tai ELR-rele pois pelistä tai ylijännitereleen sulake palanut tai yj-rele muuten viallinen. Vaihdettiinko polttoainesuodatin ? Jos vaihdettiin...huolehdittiinko tiivistepintojen o-renkaiden kunnosta ja ettei vanhasta suodattimesta jäänyt mitään ylimääräistä polttoainesuodattimen jalkaan ?Aku P kirjoitti:No niin, tämä tapaus voidaan tuomita kohtalaisen taputelluksi.
Nyt on uutta niin ylivuodot kuin suihkuputkien lähdöissä olevat tiivisteetkin. Samalla meni uusiksi koneen päällinen huohotusputki ja naftan paluu"tukin" kumiosat. O-renkaatkin oli kuulemma saanut suunnilleen imuroida jauhona pois pesistään.
Kun imusarjakin pestiin, tuntuu että autoon tuli remontissa kymmenen hevosvoimaa lisää.
Mielenkiintoista tosin, että kylmäkäynnistyminen muuttui: aiemmin auto lähti käyntiin ihan avainta näyttämällä ja kävi heti varsin siististi. Nyt se rytkyttää selvästi enemmän ensimmäiset 2-3 sekuntia. Myös tyhjäkäynti lämpimänä tuntuu nousseen selvästi.
Ajattelin muutenkin koettaa, ovatko vaivat lopullisesti ohi - jättää auton päiväksi nokka ylöspäin siis. Meidän piha on varsin vaaterissa ja siitä ainakin lähti.
Mitä kylmäkäynnistykseen tulee, niin mietin myös sellaista vaihtoehtoa että yksi hehkuista on jo muita huonompi. Ei se siis paljoa ravista, mutta sillain VW Transporter 2,4D-tyyliin kumminkin.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Re: Dieselvuoto koneen oikealta puolen
Nostetaas tämä vielä kerran.
Seurailin tyhjäkäyntiä eilen. Se tuntuu tippuvan "pykälittäin", kun kaasun päästää: ensin siihen tonnin viivan alapuolelle ja kohta loput.
Kylmäkäynnistys on toinen juttu. Tänään oli pakkasta 6-7 astetta ja auto oli roikassa pari tuntia. Hehkutusaika lyheni tietty, mutta sekö haittaisi: auto lähti tulille ihan avainta näyttämällä ja jäi heti pyörimään todella kauniisti. Viittaisiko tämä nyt kuitenkin sinne, että joku hehkuista on ikääntymässä?
Seurailin tyhjäkäyntiä eilen. Se tuntuu tippuvan "pykälittäin", kun kaasun päästää: ensin siihen tonnin viivan alapuolelle ja kohta loput.
Kylmäkäynnistys on toinen juttu. Tänään oli pakkasta 6-7 astetta ja auto oli roikassa pari tuntia. Hehkutusaika lyheni tietty, mutta sekö haittaisi: auto lähti tulille ihan avainta näyttämällä ja jäi heti pyörimään todella kauniisti. Viittaisiko tämä nyt kuitenkin sinne, että joku hehkuista on ikääntymässä?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: Dieselvuoto koneen oikealta puolen
Aku P kirjoitti:Nostetaas tämä vielä kerran.
Seurailin tyhjäkäyntiä eilen. Se tuntuu tippuvan "pykälittäin", kun kaasun päästää: ensin siihen tonnin viivan alapuolelle ja kohta loput.
Kylmäkäynnistys on toinen juttu. Tänään oli pakkasta 6-7 astetta ja auto oli roikassa pari tuntia. Hehkutusaika lyheni tietty, mutta sekö haittaisi: auto lähti tulille ihan avainta näyttämällä ja jäi heti pyörimään todella kauniisti. Viittaisiko tämä nyt kuitenkin sinne, että joku hehkuista on ikääntymässä?
Lisään aikaisempaan selvitykseeni vikamahdollisuuksista;
Hehkutulpat voi mitata kylmänä ja käyttölämpöisenä laadukkaalla digimittarilla, vastusarvoista voi päätellä hehkutulpan kunnon.
Jos lämpöisenä kierrokset alenee pätkittäin, on joko kaasuvaijeri huollon tarpeessa tai ELR-rele viallinen tai ruiskutuspumppu vaatii huoltoa.
Ruiskutusennakkokin voi olla inan pielessä kylmäkäynnistyshäiriöön.
Re: Dieselvuoto koneen oikealta puolen
Huoltajan tavat tietäen olisin voinut vitsillä veikata, että Belmontin tuhkaa tippunut jonnekin väärään väliin, mutta tuskin sentäänMesemies89 kirjoitti:Aku P kirjoitti:Nostetaas tämä vielä kerran.
Seurailin tyhjäkäyntiä eilen. Se tuntuu tippuvan "pykälittäin", kun kaasun päästää: ensin siihen tonnin viivan alapuolelle ja kohta loput.
Kylmäkäynnistys on toinen juttu. Tänään oli pakkasta 6-7 astetta ja auto oli roikassa pari tuntia. Hehkutusaika lyheni tietty, mutta sekö haittaisi: auto lähti tulille ihan avainta näyttämällä ja jäi heti pyörimään todella kauniisti. Viittaisiko tämä nyt kuitenkin sinne, että joku hehkuista on ikääntymässä?
Lisään aikaisempaan selvitykseeni vikamahdollisuuksista;
Hehkutulpat voi mitata kylmänä ja käyttölämpöisenä laadukkaalla digimittarilla, vastusarvoista voi päätellä hehkutulpan kunnon.
Jos lämpöisenä kierrokset alenee pätkittäin, on joko kaasuvaijeri huollon tarpeessa tai ELR-rele viallinen tai ruiskutuspumppu vaatii huoltoa.
Ruiskutusennakkokin voi olla inan pielessä kylmäkäynnistyshäiriöön.
Mitenkä elr reagoi ,jos sen johto on irti tai huonosti kiinni? Ajattelin, että on se voitu vahingossa pumppua ropatessa sohaista löysälle.
Pumpun kunnosta en osaa sanoa, se on sen 520 000 km ajettu eli ei ihan tehdasuusi, mutta ei kyllä oireile mitenkään muuten.
Ja autoon tosiaan tuli se 15 hevosvoimaa lisää. Toki voisi olla niinkin, että tyhjäkäynti vaan tuntuu nousseen, kun joka pytty saa taas tasaisesti tavaraa?
Oliko niin, että jakoketju pyörittää myös pumppua? Ketju on siis vaihdettu runsaat 100 tkm sitten. Kone käy niin nätisti kuin korjaamaton tuon verran ajettu voi.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3151
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Dieselvuoto koneen oikealta puolen
Oli. Ei pitäis noilla kilometreillä ketjun vielä venyä niin paljon, että vaikuttaisi merkitsevästi ennakkoon.Aku P kirjoitti:Oliko niin, että jakoketju pyörittää myös pumppua? Ketju on siis vaihdettu runsaat 100 tkm sitten.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: Dieselvuoto koneen oikealta puolen
Aku P kirjoitti:
Mitenkä elr reagoi ,jos sen johto on irti tai huonosti kiinni? Ajattelin, että on se voitu vahingossa pumppua ropatessa sohaista löysälle.
Pumpun kunnosta en osaa sanoa, se on sen 520 000 km ajettu eli ei ihan tehdasuusi, mutta ei kyllä oireile mitenkään muuten.
Ja autoon tosiaan tuli se 15 hevosvoimaa lisää. Toki voisi olla niinkin, että tyhjäkäynti vaan tuntuu nousseen, kun joka pytty saa taas tasaisesti tavaraa?
ELR-rele voi tapauksessasi olla viallinen. Kylmäkäynnistyksessä rele " rikastaa " polttoaineen ruiskutusta. Moottorin lämpötila-anturi voi olla myös viallinen tai johto irti. Lämpimällä moottorilla rikastukseen ei ole merkitystä, eikä käyntinopeus muutu miksikään vaikka johdon nyppää irti.
Re: Dieselvuoto koneen oikealta puolen
Ok, jatketaan seurailua. Ilmaa ainakaan ei taida mennä mistään: työpäivän ajan auto kestää hyvin seistä nokka vähän kohollaan.
Käyntinopeus on siis mittarin tarkkuudella luokkaa 800 r/min, kun se aiemmin oli 700 varvin pinnassa. Juuri sen verran, että omistajan korva kuulee pienen eron.
Ylijännitereleen vikaantumiseen viittaavia muita oireita ei ole ollut. Lämpötila-anturista en osaa sanoa: mittari toimii ainakin oikein, samoin hehkutus.
Elr voisi olla ihan vahva ehdokas. Minusta tilanne on se, että lämmin kone käy vähän liian kovin, kun tulee suoraan ajosta, mutta uudelleenkäynnistyksen jälkeen kierroksia on vähemmän?
Tietysti sitä voisi varmistaa asioita ja pikaisella soitolla varmistaa, että eihän o-renkaiden vaihtaja samalla kertaa puuttunut säätöihin. Tosin tuskinpa vaan. Kaasuvaijerista esitin valistuneen veikkauksen siksi, että imusarja ja sen päällä olevia kaasuvivuston palikoitahan nosteltiin sivuun, kun pumppua ropattiin. Kuka sen sanoo, ettei siinä samalla ole jäänyt vaijeri vähän jengalle.
Käyntinopeus on siis mittarin tarkkuudella luokkaa 800 r/min, kun se aiemmin oli 700 varvin pinnassa. Juuri sen verran, että omistajan korva kuulee pienen eron.
Ylijännitereleen vikaantumiseen viittaavia muita oireita ei ole ollut. Lämpötila-anturista en osaa sanoa: mittari toimii ainakin oikein, samoin hehkutus.
Elr voisi olla ihan vahva ehdokas. Minusta tilanne on se, että lämmin kone käy vähän liian kovin, kun tulee suoraan ajosta, mutta uudelleenkäynnistyksen jälkeen kierroksia on vähemmän?
Tietysti sitä voisi varmistaa asioita ja pikaisella soitolla varmistaa, että eihän o-renkaiden vaihtaja samalla kertaa puuttunut säätöihin. Tosin tuskinpa vaan. Kaasuvaijerista esitin valistuneen veikkauksen siksi, että imusarja ja sen päällä olevia kaasuvivuston palikoitahan nosteltiin sivuun, kun pumppua ropattiin. Kuka sen sanoo, ettei siinä samalla ole jäänyt vaijeri vähän jengalle.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: Dieselvuoto koneen oikealta puolen
[quote="Aku P"]
Lämpötila-anturista en osaa sanoa: mittari toimii ainakin oikein, samoin hehkutus.
quote]
Kysymyksessä olevassa auton moottorissa on kaksi moottorin lämpötilaa tunnustelevaa anturia, toinen mainittuun ELR-toimintaan vaikuttava ja toinen mittaristolle jäähdytysnesteen lämpötilaa osoittava.
Lämpötila-anturista en osaa sanoa: mittari toimii ainakin oikein, samoin hehkutus.
quote]
Kysymyksessä olevassa auton moottorissa on kaksi moottorin lämpötilaa tunnustelevaa anturia, toinen mainittuun ELR-toimintaan vaikuttava ja toinen mittaristolle jäähdytysnesteen lämpötilaa osoittava.
Re: Dieselvuoto koneen oikealta puolen
Pitääpi miettiä elr-relettä seuraavaksi. Auto siis tosiaan käynnistyy hyvin, vetää paljon entistä paremmin, ei -kiitos imusarjan pesun- savuta sitäkään vähää kuin aikaisemmin - eikä myöskään vuoda naftaa eikä kärytä. Vain tuo joutokäynti kuumana on juuri sen verran korkeampi, että sen huomaa. Eihän se käyttöä haittaa ja oikeastaan 800 r/min kuulostaakin paljon kivemmalta ulospäin kuin aiempi 750
Tänään tutkin asiaa sen verran, että myöskään vaijeri ei nahista, eikä vivusto.
Tänään tutkin asiaa sen verran, että myöskään vaijeri ei nahista, eikä vivusto.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97