Viton automaattilaatikko..
Viton automaattilaatikko..
..sanoi sopimuksen irti, elikkä kojelautaan syttyi lootan merkkivalo ja samantien meno hyytyi. Ei liiku missään valitsimen asennossa. Huomasin laatikon tiputtaneen öljyä. Oisko tietoa mistä syystä nää öljyt tulee pihalle? Onko korjattavissa vai täystuho? Öljyä lienee turha lisätä kun tiputtaa kuitenkin, eli korjata pitää. Oisko kokemuksia tästä? Sitten tietysti kiinnostaa joku Lappeenrannan ympäristössä kuka ei heti nostas käsiä pystyyn kun kertoo että kyseessä automaattilaatikko.. auto siis Vito 112cdi -02.
Re: Viton automaattilaatikko..
Aluksi tuntuisi loogiselta tukkia öljyvuoto ja lisätä laatikkoon oikea määrä oikeata öljyä ja kokeilla josko se vielä on aivan ehjä. Täältä netin takaa on aika vaikea päätellä mistä se vuotaa...
Laatikon korjaus on sitten kokonaisuutena aika kallis operaatio. Vaatii koko koe/laatikkopaketin irroittamisen korista.
Laatikon korjaus on sitten kokonaisuutena aika kallis operaatio. Vaatii koko koe/laatikkopaketin irroittamisen korista.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Viton automaattilaatikko..
Joo..näyttäs siltä että kuskin puolen vetoakseli on irronnut laatikosta ja öljyt päässeet sitä kautta ulos. Miksi näin on päässyt käymään..sokka katkennut vai irronnut muuten vaan..? Liekö sitten vetopyörästö hajonnut..tai jotain muuta?
Re: Viton automaattilaatikko..
No nii..Vito kulkee taas! Eli vetari oli irronnut paikaltaan ja viimein tullut booreista ulos. Sokka olis pitänyt tilata Saksasta, no ei tähän hätään. Pientä "säätöä" ja takas paikalleen. Öljyt sisään n. 4l (Auto-Sunilta à 35€/litra..huh huh) Kaikki on näköjään mahdollista! Tilaan sen sokan, jos en tilaa, niin varmasti tulen sitä tarvitsemaan..
Re: Viton automaattilaatikko..
Harmi kun en ehtinyt kertomaan mutta peogeot/citroen merkkihuollosta saa samaa öljyä muistaakseni noin 13-17€/litra. Ei ole kauaa kun kävin sitä tinkaamassa mutta kun hyllyssä ei ollut 10 litraa niin jäi kauppa tekemättä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 21
- Liittynyt: Ti 04.12.2012 19:08
Re: Viton automaattilaatikko..
Lainataas tätä ketjua kun otsikko passaa asiaani.
Eli onko W638 vitojen automaattilaatikoissa eroja eri vuosimallien suhteen. Emännällä -97 2,3TD jossa vuotaa ne lauhduttimelle menevät putket, tai ainakin toinen niistä. ainakin siihen tulokseen tultiin kun sitä tiirailtiin, et se on lauhduttimen letku joka vuotaa. No kuitenkin, kyselin alustanumerolla uudemmasta CDI koneella varustetun viton letkujen sopivuutta ja sille antoi eri varaosanumeron kuin vanhempaan. Onko siis CDI koneisessa eri laatikko kuin vanhemmissa?
Eli onko W638 vitojen automaattilaatikoissa eroja eri vuosimallien suhteen. Emännällä -97 2,3TD jossa vuotaa ne lauhduttimelle menevät putket, tai ainakin toinen niistä. ainakin siihen tulokseen tultiin kun sitä tiirailtiin, et se on lauhduttimen letku joka vuotaa. No kuitenkin, kyselin alustanumerolla uudemmasta CDI koneella varustetun viton letkujen sopivuutta ja sille antoi eri varaosanumeron kuin vanhempaan. Onko siis CDI koneisessa eri laatikko kuin vanhemmissa?
Re: Viton automaattilaatikko..
Tätä on kysytty ennenkin, eikä selkeää vastausta silloin saatu. Perustyypiltään se on sama laatikko, mutta se ei vielä takaa mitään, onhan saabissa ja sitikassakin sama laatikko, mutta silti ihan erilainen monelta osin. CDI:n jäähdytin voi olla erilainen taikka vain ne öljyletkuvedot. Ne letkut pystynee teettämään hydrauliliikkeessä, mitään alkuperäisiä käytettyjä tuskin kannattaa alkaa laittamaan. Yksi vaihtoehto on laittaa jopa ihan erillinen jäähdytin sille automaattiöljylle. Kolmas vaihtoehto on laittaa juuri oikeat alkuperäiset, uudet, minkäs hintaiset ne olivat ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 21
- Liittynyt: Ti 04.12.2012 19:08
Re: Viton automaattilaatikko..
Alkuperäiset ois 125€ per ketale KL:ssä ja Veholla 148€/kpl. Jäi hommaamatta tuolla hinnalla. Tarkoitus olisi saada jostain vanhat joista käyttäisin vain ne metalli päät ja kumiletku ja puristimet väliin uusiksi. Tai saisi edes mallin niistä vanhoista, minkälaisia mutkia pitäisi olla. Omista voisi myös ottaa mallia, mutta nosturille pääsy aina satunnaista ja viikolla ei oikeastaan ollenkaan. Viikolla taas paikallinen putkia tekeväputiikki on auki ja viikonloppuisin vain lauantai aamun, jos sitäkään. No pitää koittaa jollain konstilla saada teetettyä uudet/korjauttaa vanhat.
Niin tuo vuodon syy voisi olla lohkolämmittimen johdossa. Ne menee heti syylärin jälkeen ihan ristiin ja siitä kohtaa se letku on mielestäni kostein, ovat hieroneet toisiinsa tarpeeksi kauan. Vuoto ei ole vielä paha, mutta ei se siitä paremmaksikaan muutu.
Eli jos jollakin on purussa tuollanen vanhempi ei CDI koneellinen automaatti vito, niin saa ottaa yhteyttä. Purkaamot myy ei oota.
Niin tuo vuodon syy voisi olla lohkolämmittimen johdossa. Ne menee heti syylärin jälkeen ihan ristiin ja siitä kohtaa se letku on mielestäni kostein, ovat hieroneet toisiinsa tarpeeksi kauan. Vuoto ei ole vielä paha, mutta ei se siitä paremmaksikaan muutu.
Eli jos jollakin on purussa tuollanen vanhempi ei CDI koneellinen automaatti vito, niin saa ottaa yhteyttä. Purkaamot myy ei oota.