W210 M111 ajoittainen käyntihäiriö
W210 M111 ajoittainen käyntihäiriö
- Vika ilmaantuu aina samoissa olosuhteissa: ensin "moottorijarrutus" esim. kun edessäajava on kääntymässä ja sen jälkeen kaasua polkaistessa veto pois ja alkaa käydä huonosti kuin olis 2 sylinteriä pois pelistä
- Vika poistuu kun sammuttaa ja käynnistää uudelleen
- Tehnyt viikon sisällä saman tempun kolmasti
- Viime talvena yli -10C pakkasilla käynnistyksen jälkeen kävi usien huonosti, korjaantui kun sammutti ja käynnisti uudelleen.
Missä vika?
- Vika poistuu kun sammuttaa ja käynnistää uudelleen
- Tehnyt viikon sisällä saman tempun kolmasti
- Viime talvena yli -10C pakkasilla käynnistyksen jälkeen kävi usien huonosti, korjaantui kun sammutti ja käynnisti uudelleen.
Missä vika?
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)
Re: W210 M111 ajoittainen käyntihäiriö
Mulla M111.942 :ssa teki noin kun oli puola rikki. hajotti samalla yhden tulpan.Puola 60-90 eur merkistä riippuen (ei Motonet)
Huonosti tyhjäkäyntiä tai ei vastaa kaasuun-> kaasuläppäkotelo 650 eur.
Polttoainesuodatin on kyllä halvin aloittaa mutta tuskinpa siitä johtuu.
Huonosti tyhjäkäyntiä tai ei vastaa kaasuun-> kaasuläppäkotelo 650 eur.
Polttoainesuodatin on kyllä halvin aloittaa mutta tuskinpa siitä johtuu.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Re: W210 M111 ajoittainen käyntihäiriö
Puola tai tulpanjohtovikaa luultavasti.
Juuri viimeviikolla oli W124 M111 koneella, lämmettyään kävi kahdella.
Varsinainen vika oli tulpanjohdoissa, vaihdoin kyllä puolatkin kun olivat alkuperäisiä.
Juuri viimeviikolla oli W124 M111 koneella, lämmettyään kävi kahdella.
Varsinainen vika oli tulpanjohdoissa, vaihdoin kyllä puolatkin kun olivat alkuperäisiä.
S212 E220 CDI A T -2012
S210 E280 A T 4matic -1997
S210 E280 A T 4matic -1997
Re: W210 M111 ajoittainen käyntihäiriö
Bensapumppu? tai suodatin myös mahdollisia.
Itsellä oli hieman vastaava että kävi huonosti lämpöisellä koneella.
Välillä joutui lämpimänä starttaamaan muutaman kerran että kävi normaalisti.
Bensansuodattimen päineensäädin rikki ja siitä muutama tuhat KM myöhemmin hajosi bensapumppu.
Itsellä oli hieman vastaava että kävi huonosti lämpöisellä koneella.
Välillä joutui lämpimänä starttaamaan muutaman kerran että kävi normaalisti.
Bensansuodattimen päineensäädin rikki ja siitä muutama tuhat KM myöhemmin hajosi bensapumppu.
MB S211
Kawasaki Z1000
Kawasaki Z1000
Re: W210 M111 ajoittainen käyntihäiriö
Saattaa olla kaukaa haettu mutta voisiko k40 rele aiheuttaa ongelmaa...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=70b-LJsbFqk[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=70b-LJsbFqk[/youtube]
Re: W210 M111 ajoittainen käyntihäiriö
Aattelin aloittaa uusimalla puolan johdot, tilasin marmoritiskiltä uudet liittimet puolan päähän ja komponenttikaupasta silikonikaapelia. Puolan liittimen juotos on kerran ollut murtunut, samanlaiset oireet mutta vika oli koko ajan päällä.
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)
Re: W210 M111 ajoittainen käyntihäiriö
Johdot uusittu, etummaisen puolan johto oli niin kireällä että liitin oli vähän vinossa.
Nyt on letkeämmät johdot ja liittimet kunnolla paikallaan, seuraan tilannetta uusiiko vika.
Nyt on letkeämmät johdot ja liittimet kunnolla paikallaan, seuraan tilannetta uusiiko vika.
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)
Re: W210 M111 ajoittainen käyntihäiriö
Toiminut moitteettomasti johtojen uusimisen jälkeen 

-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)
Re: W210 M111 ajoittainen käyntihäiriö
Mulla W210 E200 -99 facelift, tuppas käymään kylmänä kahdella ja kolmella. Yks vikakoodi oli päällä, P0302, kakkospytyn sytytyshäiriö. Ei kärsinyt antaa kierroksia, rupes käymään kolmella. Sammutus vauhdissa ja käymään, vika poissa. Tuli vaihdettua puolien syöttöpiuhat, tulpan johdot, tulpan hatut, tulpat, puolia vaihdettiin. Ei mitään vaikutusta, kunnes vaihdoin ilmamassamittarin alkuperäiseen Boschilaiseen. Siihen loppu käyntiongelmat. Kannattaa tarkistaa kampikammion huohotinputket imusarjan alta, olivat ihan korppua ja kirjaimellisesti murenivat käsiin.