w124 kylmänä v......
Mb w124 300e
mikä on kun ei kylmänä pelitä, lähtee pyörimään mut sammuu ku on ryyppy pensat palanu, ja kierroksia ei ota ku polkasee ja lämpimänä kiekot jotain 1400
jos oikein pännii nii vedä kännii
Re: Mb w124 300e
Voi olla määränjakajassakin vikaa mutta eimennä niin pitkälle.
Perus juttuja läpi käyden...
-bensasuodin?
-jopa bensa pumppu mutta vaatii painemittauksen ettei turhaan ostele pumppua jos se ei autakaan.
-ota yj-releen päältä sulake pois ja muuttuuko käynti tyhjiksellä..voit ottaa sen käynnissä pois.
-aipainevuodot..esim. huohotin linjasto ja kumikaukalo ruiskun alla.
-kaasuläpällä ruiskun alla 3-toimi kytkimen testaus että löytyykö kolme erilaista toimintoa/aluetta sieltä.
-suorilla tinailisin uudelleen yj ja bensa releen.
-ja putsaisin potentiometsin massamittarilta ja säätöön.
Näillä saadaan jo aika rajusti rajattua vikaa mutta vielä niitä paikkoja on.
Onkos muuten missä kunnossa virranjakaja sisältä kun toi on tyypillinen ykkös ongelma kuutosissa.
Perus juttuja läpi käyden...
-bensasuodin?
-jopa bensa pumppu mutta vaatii painemittauksen ettei turhaan ostele pumppua jos se ei autakaan.
-ota yj-releen päältä sulake pois ja muuttuuko käynti tyhjiksellä..voit ottaa sen käynnissä pois.
-aipainevuodot..esim. huohotin linjasto ja kumikaukalo ruiskun alla.
-kaasuläpällä ruiskun alla 3-toimi kytkimen testaus että löytyykö kolme erilaista toimintoa/aluetta sieltä.
-suorilla tinailisin uudelleen yj ja bensa releen.
-ja putsaisin potentiometsin massamittarilta ja säätöön.
Näillä saadaan jo aika rajusti rajattua vikaa mutta vielä niitä paikkoja on.
Onkos muuten missä kunnossa virranjakaja sisältä kun toi on tyypillinen ykkös ongelma kuutosissa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Mb w124 300e
no oikkeesttaan on nuo kaikki tullu tehtyä paitsi tuo yj-releen testaus käynnissä, pittää huommenna kokkeilla.. nii toi virran jakaja on kyllä melko uus ja nuo pensa ja yj-releen kyllä otin toimivasta aatosta ja ei auttanu yhtään
jos oikein pännii nii vedä kännii
Re: Mb w124 300e
Aika paljon kyllä saisi selvemmän kuvan jos kerrot mitä on tehty listaten ja mitkä on oireet ihan paremmalla suomella kun tuosta ei oikein saa kovin selville mitä tekee...kiitos ..niin voimme auttaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Mb w124 300e
kun on kylmä kone ja laittaa virrat päälle ja starttaa nii hyvin lähtee pyörimään ja sammuu parin sekunnin jälkeen, tätä 2-5kertaan nii vähä kestää jo kaasua ku polkasee. yleensä parin minuutin lämmittely nii pysyy käynnissä ja pystyy ajamaan. nii ja lämpimänä kierrokset 1300-1400
vaihetut osat
-määräjakaja missä oli myös ehjä se kumikaukalo
-alipaine vuodot korjattu mut ei auttanu
-tulpat ja johdot
-virranjakajan kansi ja pyörijä
-tyhjäkäyntimoottori
-yj ja pensa rele
-kokeiltu myös jetronic poksin vaihtoa
siinä mitä nyt tuli mielleen
vaihetut osat
-määräjakaja missä oli myös ehjä se kumikaukalo
-alipaine vuodot korjattu mut ei auttanu
-tulpat ja johdot
-virranjakajan kansi ja pyörijä
-tyhjäkäyntimoottori
-yj ja pensa rele
-kokeiltu myös jetronic poksin vaihtoa
siinä mitä nyt tuli mielleen
jos oikein pännii nii vedä kännii
Re: Mb w124 300e
ka tuli kokkeilttuu koneen käyntiä sillä ku kiskkoo sulakkeet pois yj-releeltä mut ei vaikuttanu mihinkkään, nii ja nuohi lämpöanturittii on vaihettu
jos oikein pännii nii vedä kännii
Re: Mb w124 300e
Nyt on sähköinen jätti pois pelistä eli jokin sähkökomponentti on rikki.
Onko siis tyhjistä isoilla kierroksilla va ei kierrä kun tuon verran kun kerroit?
Jos tyhjistä kierrokset on noi niinlisäilmaluisti pois ja testaa toimiiko se suoralla virralla.
Muitakin paikkoja on mutta jostain lähdetään liikkeelle.
Toisaalta sieltä saisi pulssisuhdemittarilla vikakoodit ulos.
Onko siis tyhjistä isoilla kierroksilla va ei kierrä kun tuon verran kun kerroit?
Jos tyhjistä kierrokset on noi niinlisäilmaluisti pois ja testaa toimiiko se suoralla virralla.
Muitakin paikkoja on mutta jostain lähdetään liikkeelle.
Toisaalta sieltä saisi pulssisuhdemittarilla vikakoodit ulos.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Mb w124 300e
siis kun lämpeää nii otta kierrokset niinku pitää mut ku höllää kaasun nii ne kierrokset jää siihen 1300-1400,lisäilma luistin toimii hyvin ku kokeiltiin suoralla virralla jokunen päivä sitte
jos oikein pännii nii vedä kännii
Re: Mb w124 300e
tossa muute ku käynnissä ollessaa otettiin pistoke irti tosta mustasta poksista mikä menee ton määräjakajan niinku virranjakajan puoleiseen kylkeen ja katottiin virta kynällä et tulleeko sinne virttoo, nii ylimmäiseen napaan ku laitto kynän nii kierrokset putos siitä 1300kierroksesta siihe 700 ja nii nätisti pyöri, en tiiä oliko tosta nyt mittään hyöttyy mut ilimotin kumminki
jos oikein pännii nii vedä kännii
Re: Mb w124 300e
Katsopa onko jouset kaasuvivustolla ehjät molemmat ja kaasuvaijerilla löysää palautua kotiinsa.
Voisi olla että kannattaisi puhdistaa ja säätää potentiomeri.
Mutta toi sähköruisku kylläpitäisi saada nyt mukaan toimintaan siksi se ei kylmänä jekkase.
Yj-rele....jos se oli käytetty jonka laitoit niin tinaapa molemmat uudelleen ja katso ettei relepohjna N liittimet ole työntäneet sisään.
Voisi olla että kannattaisi puhdistaa ja säätää potentiomeri.
Mutta toi sähköruisku kylläpitäisi saada nyt mukaan toimintaan siksi se ei kylmänä jekkase.
Yj-rele....jos se oli käytetty jonka laitoit niin tinaapa molemmat uudelleen ja katso ettei relepohjna N liittimet ole työntäneet sisään.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Mb w124 300e
joo kyllä kaasuvivusto pelaa niinku pitää ja on jousetki ehjät ja vaijerissa on löysää. tota mikäs toi potentiomeri on jos sen vaikka seuraavaks kattelis. tuoki yj-rele on kyllä käytetystä aatosta mut kyllä se siinä pelas
jos oikein pännii nii vedä kännii
Re: Mb w124 300e
Tietokoneet re massajakeluun iPadin näpyttelyä ei oikei suju niin ota ylhäältä Google hakuun sanat :potentiomeri säätö kryptonite. Ja muuttele sanoja niin .
Kryptoniten tropiikissa on kuviakin ja säätö ohjeet
Kryptoniten tropiikissa on kuviakin ja säätö ohjeet
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Mb w124 300e
ton potentiomeri poksin puhistus ja säätelyllä ei vaikutusta ja oli ainaki ehjä nii ja releen pohja ja vasta kappale oli puhas ja semmonen ku pittää ollakki.. vaan juolahti mielleen et liekkö toi kaasuläppä hengissä jos huommenna sen mittaisi.. oisko taas sitte jottain muutaki mielessä mistä vois vikkoo etiskellä
jos oikein pännii nii vedä kännii
w124 kylmänä v......
eli sama onkelma vaivaa vieläki, eli kylmäkäynnistys. hörähtää ja sammuu. tossa edellisissä viesteissä kerroin mitä tekee ja mitä tehty... tossa tinailin sen yj- releen uudelleen mut eepä ku ei.. nyt alakkaa pikku hiljaa tuntummaan et vähä v....as.. nyt neuvoja et sais kunttoon
jos oikein pännii nii vedä kännii
Re: w124 kylmänä v......
kun on kylmä kone ja laittaa virrat päälle ja starttaa nii hyvin lähtee pyörimään ja sammuu parin sekunnin jälkeen, tätä 2-5kertaan nii vähä kestää jo kaasua ku polkasee. yleensä parin minuutin lämmittely nii pysyy käynnissä ja pystyy ajamaan. nii ja lämpimänä kierrokset 1300-1400
vaihetut osat
-määräjakaja missä oli myös ehjä se kumikaukalo
-alipaine vuodot korjattu mut ei auttanu
-tulpat ja johdot
-virranjakajan kansi ja pyörijä
-tyhjäkäyntimoottori
-yj ja pensa rele,,, ton yj-releen tinasin
-kokeiltu myös jetronic poksin vaihtoa
-potentiometrin puhdistus ja säätöä
siinä vielä kertaalleen
vaihetut osat
-määräjakaja missä oli myös ehjä se kumikaukalo
-alipaine vuodot korjattu mut ei auttanu
-tulpat ja johdot
-virranjakajan kansi ja pyörijä
-tyhjäkäyntimoottori
-yj ja pensa rele,,, ton yj-releen tinasin
-kokeiltu myös jetronic poksin vaihtoa
-potentiometrin puhdistus ja säätöä
siinä vielä kertaalleen
jos oikein pännii nii vedä kännii
Re: w124 kylmänä v......
Mittaa kannen etuosassa olevan vihreän anturin antamat lukemat....pitää olla samat tai vaihda liittymien paikkaa.
Toinen juttu eli kokeile toisella ryyppy suuttimilla ta ota se irti ja putkeen kiinni virtoineen ja katso ruiskuttaako se kylmänä bensaa
Toinen juttu eli kokeile toisella ryyppy suuttimilla ta ota se irti ja putkeen kiinni virtoineen ja katso ruiskuttaako se kylmänä bensaa
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w124 kylmänä v......
toi vihree anturi ali kannen taka oasassa vaan en mitannu vaan käänsin liittimien paikat vaan ei mitään, ja sit tos äsken huomasin et ku otin kylmäkäynnistys suuttimen päästä liittimen irti ja kokkeilin nii hörähti ja sammu samalla tavalla ku aina enninnii, eli sekin on pelistä pois
jos oikein pännii nii vedä kännii
Re: w124 kylmänä v......
Ja ne yj:n sulakkeet oli varmasti ehjät? Mullakin oli kylmäkäynnistys ongelmaa kun oli toinen sulake palanut, vaikka olin katsonut että oli muka ehyt 

Re: w124 kylmänä v......
Mittaava anturin vastus
Sitten kylmäsuutin voi myös tukkeentua ajan myötä vaikka muuten olisi kaikki ok.
Mittaa vaikka suuttimien pistokkeesta kylmänä lampulla välähtääkö
Sitten aina ei yj releen tinailut auta vaan on hankittava toinen rele
Sitten kylmäsuutin voi myös tukkeentua ajan myötä vaikka muuten olisi kaikki ok.
Mittaa vaikka suuttimien pistokkeesta kylmänä lampulla välähtääkö
Sitten aina ei yj releen tinailut auta vaan on hankittava toinen rele
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w124 kylmänä v......
mites pitkään tonne kk-suuttimelle tulee virtaa ku virrat laittaa päälle. ja sitäkö ohjaa yj-rele ja toi 2napanen vihree anturi
jos oikein pännii nii vedä kännii
Re: w124 kylmänä v......
Siitä virran kestosta ei ole varmaa tietoa mutta kokeile virtakynällä kun mittari ei välttämättä ehdi lukemaan jos se tulee pulssia.
Tosiaan se vihreä anturi,yj rele ja tieten Ecu ja kokeilla voi myös syöttää suutin irt ja paine linjastossa suoraan virtaa pistokkeeseen
Tosiaan se vihreä anturi,yj rele ja tieten Ecu ja kokeilla voi myös syöttää suutin irt ja paine linjastossa suoraan virtaa pistokkeeseen
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w124 kylmänä v......
joo tossa kokeilin nii kyllä kk-suutin toimii hyvin mut suihku loppuu heti ku lopettaa starttauksen ja hörähtää, mut eikös sen suuttimen pitäs ruokkii pitemppään
jos oikein pännii nii vedä kännii
Re: w124 kylmänä v......
nii ja se vihree anturi on ehjä.. mikä p.....e tossa on, osia vaihettu nii mersu vaan ellää ommoo sielun elämmee
jos oikein pännii nii vedä kännii
Re: w124 kylmänä v......
Poijaat kertoi että eha alkaisi syöttämään kakkua ton kk-suuttimien yhden ruiskauksen jälkeen.jonip86 kirjoitti:joo tossa kokeilin nii kyllä kk-suutin toimii hyvin mut suihku loppuu heti ku lopettaa starttauksen ja hörähtää, mut eikös sen suuttimen pitäs ruokkii pitemppään
Bosch car serviisistä kyllä osaisi testereineen paikantaa ja säätää ton sulle kuntoon
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w124 kylmänä v......
nii se oliki toi musta poksi määräjakan kylessä tulipellin puolella mut pystyskö sitä vähä ite säätämmään
jos oikein pännii nii vedä kännii
Re: w124 kylmänä v......
Voihan sitä säätää mutta ota pistoke irti ja pitkät piuhat vaikka tuulilasin pyyhkijän alle jonne laitat yleis mittarin ja amppelit aluetta mittaat.
Eli ehan läpimenevää virtaa mittaat...siis vaikka toinen pistokkeesta johto menee ehan napaan ja toisen navan ja ehan väliin y-mittari.
Se pitäisi ajossa tai noin2500 kierroksella näyttää nollaa ja jos ajat sillä niin se on pysyttävä -15 ja plus 15 milliamppeerin välissä jolloin se on toiminta alueella...ei liian laihalla eikä rikkaalla.
Sen voi myös säätää testipistokkeesta joidenkin napojen välistä ja 2500rpm ja oliko 38astetta eli jotain 50 prosenttia...se taisi näkyä keulapellin lapussa...ainakin tyhjiksellä prosentti.
Eha pois ja takana on ruuvi ja se pois ja sitten on pieni kuusiokolo jota kerrallaan 1/6kierrosta kerrallaan ja muista lähtö kohta...on sitten herkkä peli....varo irrottaessa kun bensa nimittäin lentää joka kerta kun auto sitä.
Eli ehan läpimenevää virtaa mittaat...siis vaikka toinen pistokkeesta johto menee ehan napaan ja toisen navan ja ehan väliin y-mittari.
Se pitäisi ajossa tai noin2500 kierroksella näyttää nollaa ja jos ajat sillä niin se on pysyttävä -15 ja plus 15 milliamppeerin välissä jolloin se on toiminta alueella...ei liian laihalla eikä rikkaalla.
Sen voi myös säätää testipistokkeesta joidenkin napojen välistä ja 2500rpm ja oliko 38astetta eli jotain 50 prosenttia...se taisi näkyä keulapellin lapussa...ainakin tyhjiksellä prosentti.
Eha pois ja takana on ruuvi ja se pois ja sitten on pieni kuusiokolo jota kerrallaan 1/6kierrosta kerrallaan ja muista lähtö kohta...on sitten herkkä peli....varo irrottaessa kun bensa nimittäin lentää joka kerta kun auto sitä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w124 kylmänä v......
en kyllä usko et tämä tappaus tulisi kunttoon säätelyllä, ku käynnissä ollessa saa nyppiä esim. kaasuläpältä ja tyhjäkäynti moottorilta nii ei tapahu mittään. sähkövika mut missä..
jos oikein pännii nii vedä kännii
Re: w124 kylmänä v......
tota nyt kyrppii jo sen verran et tos tilasin samanlaisesta täysin toimivasta mersusta koko imusarjan kaikkine paskoneen nii jokohan asettus vai vieläkö vittuilee. mitäs mieltä muut.
jos oikein pännii nii vedä kännii