AMG E55 ja tehon "vajaus"

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
AMGE55
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: To 29.12.2011 08:11

AMG E55 ja tehon "vajaus"

Viesti Kirjoittaja AMGE55 »

Moro ihmettelin tuossa että kui ei saanut enempää teho kyseisillä vireillä. Eli auto on w211 kompressor AMG ja siihen on sujautettu marteliuksen räätälöimä putkisto kisakateilla, pienempi kompressorin pyörä ja isompi välijäähdyttimen pumppu. Oli tuossa ohjelmoitavan ja vakiona oli 433hp/720nm ja ohjelmoinnin jälkeen 489hp/820nm? ei ymmärrä... toiset lupaa kyl aika huikei tehoi noilla vireillä....? :shock:
AMGE55
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: To 29.12.2011 08:11

Re: AMG E55 ja tehon "vajaus"

Viesti Kirjoittaja AMGE55 »

Tässä harisen sivuilta:


Mercedes
AMG 55 V8 kompressor
5.5 litraista kompressoriahdettua AMG V8 moottoria on käytössä neljänä eri tehoversiona eri malleissa. Moottorit eivät eroa toisistaan mekaanisesti, tehoero on toteutettu kompressorin välityssuhdetta muuttamalla ja ohjelmallisesti.

Ohjelmamuutoksella saavutetaan 370-390kW 730-740 Nm

AMG 55 kompressoriahdettuun moottoriin on saatavana suurempi kompressoripyörä, paremmat pakosarjat ja ohjelma. Näillä, suhteellisen pienillä mekaanisilla muutoksilla teho nousee 565hv 870 Nm lukemiin.

vakio muutettu
CLS 55 AMG 350kW 476hv 700 Nm 370kW 503hv 730 Nm
E 55 AMG 350kW 476hv 700 Nm 370kW 503hv 730 Nm
G 55 AMG 368kW 500hv 700 Nm 384kW 522hv 730 Nm
S 55 AMG 368kW 500hv 700 Nm 384kW 522hv 730 Nm
CL 55 AMG 368kW 500hv 700 Nm 384kW 522hv 730 Nm
SL 55 AMG 380kW 517hv 720 Nm 390kW 530hv 740 Nm
Ohjelmoinnissa huomioitavia seikkoja:
Ohjausyksikön ohjelmaa ei ole mahdollista lukea diagnostiikkaväylästä. Ohjelman asennus suoritetaan ohjausyksikön muistipiiriä vaihtamalla, ohjausyksikön avaaminen on muutoinkin säätämisen kannalta välttämätöntä sillä jokainen AMG säädetään yksilöllisesti dynamometrissä.

5.5l V8 moottori ja voimansiirto kestävät ohjelmanmuutoksen sekä kompressorin välityksen muutoksen tuoman tehonlisäyksen rasitteet helposti.
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: AMG E55 ja tehon "vajaus"

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Missä kävit ohjelman teettämässä?

Onko "paketti"-ohjelma vai dynossa tehty?
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: AMG E55 ja tehon "vajaus"

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Mutta onhan tuossa vääntöä enemmän kuin Harinen lupaa...ja reilusti.

.
Opel, "weird lieben autos"....
AMGE55
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: To 29.12.2011 08:11

Re: AMG E55 ja tehon "vajaus"

Viesti Kirjoittaja AMGE55 »

amgenter kirjoitti:Missä kävit ohjelman teettämässä?

Onko "paketti"-ohjelma vai dynossa tehty?

Moonlight motorsport ja motorbitin yhteistyötä oli tuo ohjelma. Eli oli penkissä ja sitten säädettiin ja taas ajettiin...
AMGE55
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: To 29.12.2011 08:11

Re: AMG E55 ja tehon "vajaus"

Viesti Kirjoittaja AMGE55 »

LopenUupunut kirjoitti:Mutta onhan tuossa vääntöä enemmän kuin Harinen lupaa...ja reilusti.

.


harisella 870 täs 820. vääntö on oikeen hyvä mut toi teho hiukan ihmetyttää...
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: AMG E55 ja tehon "vajaus"

Viesti Kirjoittaja amgenter »

AMGE55 kirjoitti:
amgenter kirjoitti:Missä kävit ohjelman teettämässä?

Onko "paketti"-ohjelma vai dynossa tehty?
Moonlight motorsport ja motorbitin yhteistyötä oli tuo ohjelma. Eli oli penkissä ja sitten säädettiin ja taas ajettiin...
Ok, täällä koti-Suomessa ei ole oikein monta pajaa, jotka alkavat näihin ohjelmia tekemään. Motorbit on minulla ollut mielessä, josko loppukesästä ehtisi käydä.

Noista tehoista sen verran, että vertailukohtia olet ilmeisesti hakenut jenkkipuolelta, jossa E55:et ovat todella suosittuja virityskohteita. Sen verran ollaan huomattu, että heidän arvot viritysosien tuomasta lisätehosta ovat yleensä liioiteltuja. Esim. pelkillä pakosarjoilla luvataan 50 takapyörille lisää (tms.). Tuo 50 heppaa on ihan kohtalainen tehonlisäys ja vääntöä on kuitenkin tullut roimasti lisää. Toki eri penkkien välilläkin on eroja.

Näistä 32:ia kun ollaan viritelty niin 100 heppaa lisää tekee aika lailla tiukkaa saada lisää. Nimimerkillä Pansu taitaa olla noin 450 vaikka viriosien toimittajien mukaan pitäisi olla jo ainakin 600. :)

Onko sulla magneettikytkimellä oleva ahtimen rulla vai koko ajan kytkettynä?
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: AMG E55 ja tehon "vajaus"

Viesti Kirjoittaja RAM »

Eihän tuosta luvatusta puutu kuin 14hv ja kun kerran vääntö on yli luvatun, niin olisiko mitatessa käynyt niin, että liian pienillä kierroksilla on mittaus tehty :?:
AMGE55
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: To 29.12.2011 08:11

Re: AMG E55 ja tehon "vajaus"

Viesti Kirjoittaja AMGE55 »

RAM kirjoitti:Eihän tuosta luvatusta puutu kuin 14hv ja kun kerran vääntö on yli luvatun, niin olisiko mitatessa käynyt niin, että liian pienillä kierroksilla on mittaus tehty :?:


AMG 55 kompressoriahdettuun moottoriin on saatavana suurempi kompressoripyörä, paremmat pakosarjat ja ohjelma. Näillä, suhteellisen pienillä mekaanisilla muutoksilla teho nousee 565hv 870 Nm lukemiin.
AMGE55
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: To 29.12.2011 08:11

Re: AMG E55 ja tehon "vajaus"

Viesti Kirjoittaja AMGE55 »

amgenter kirjoitti:
AMGE55 kirjoitti:
amgenter kirjoitti:Missä kävit ohjelman teettämässä?

Onko "paketti"-ohjelma vai dynossa tehty?
Moonlight motorsport ja motorbitin yhteistyötä oli tuo ohjelma. Eli oli penkissä ja sitten säädettiin ja taas ajettiin...
Ok, täällä koti-Suomessa ei ole oikein monta pajaa, jotka alkavat näihin ohjelmia tekemään. Motorbit on minulla ollut mielessä, josko loppukesästä ehtisi käydä.

Noista tehoista sen verran, että vertailukohtia olet ilmeisesti hakenut jenkkipuolelta, jossa E55:et ovat todella suosittuja virityskohteita. Sen verran ollaan huomattu, että heidän arvot viritysosien tuomasta lisätehosta ovat yleensä liioiteltuja. Esim. pelkillä pakosarjoilla luvataan 50 takapyörille lisää (tms.). Tuo 50 heppaa on ihan kohtalainen tehonlisäys ja vääntöä on kuitenkin tullut roimasti lisää. Toki eri penkkien välilläkin on eroja.

Näistä 32:ia kun ollaan viritelty niin 100 heppaa lisää tekee aika lailla tiukkaa saada lisää. Nimimerkillä Pansu taitaa olla noin 450 vaikka viriosien toimittajien mukaan pitäisi olla jo ainakin 600. :)

Onko sulla magneettikytkimellä oleva ahtimen rulla vai koko ajan kytkettynä?

Ostin vesa v:ltä tuon pyörän koko en tiiä, mutta pitäisi olla eurocharger:lta
Avatar
H.E. von Kuusi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 639
Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
Paikkakunta: Åbo

Re: AMG E55 ja tehon "vajaus"

Viesti Kirjoittaja H.E. von Kuusi »

Vähän offtopicia, mutta näin 200cdi:llä ajavana 489hp/820Nm ja tehon vajaus samassa lauseessa kuulostaa aavistuksen erikoiselta :roll:
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Avatar
270w210
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 386
Liittynyt: Ti 14.08.2012 14:06

Re: AMG E55 ja tehon "vajaus"

Viesti Kirjoittaja 270w210 »

H.E. von Kuusi kirjoitti:Vähän offtopicia, mutta näin 200cdi:llä ajavana 489hp/820Nm ja tehon vajaus samassa lauseessa kuulostaa aavistuksen erikoiselta :roll:
No pitäähän isossa autossa olla kuitenkin reilusti tehoa että se edes tuntuu. :D
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: AMG E55 ja tehon "vajaus"

Viesti Kirjoittaja amgenter »

AMGE55 kirjoitti:Ostin vesa v:ltä tuon pyörän koko en tiiä, mutta pitäisi olla eurocharger:lta
Sitten se on ihan normaali vakio, jossa magneettikytkin toiminnassa. Tuosta on olemassa toinenkin malli, jossa ahdin pyörii koko ajan.

Kannattaa lukaista alla oleva läpi ja tarkistaa, ettei rulla ole virheellinen:

http://mbworld.org/forums/w211-amg/4983 ... ilure.html

Tuossa on video siitä miltä kuulostaa kun niitit/jouset rullassa ovat antaneet periksi:

http://www.youtube.com/watch?v=a6MdDyGDoxg
AMGE55
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: To 29.12.2011 08:11

Re: AMG E55 ja tehon "vajaus"

Viesti Kirjoittaja AMGE55 »

amgenter kirjoitti:
AMGE55 kirjoitti:Ostin vesa v:ltä tuon pyörän koko en tiiä, mutta pitäisi olla eurocharger:lta
Sitten se on ihan normaali vakio, jossa magneettikytkin toiminnassa. Tuosta on olemassa toinenkin malli, jossa ahdin pyörii koko ajan.

Kannattaa lukaista alla oleva läpi ja tarkistaa, ettei rulla ole virheellinen:

http://mbworld.org/forums/w211-amg/4983 ... ilure.html

Tuossa on video siitä miltä kuulostaa kun niitit/jouset rullassa ovat antaneet periksi:

http://www.youtube.com/watch?v=a6MdDyGDoxg

Tais "vajaus" löytyy... vedon alussa imuilma n.30 astet vedon keskivaiheil n.80. pitäis olla kuulema maks.50?????? eli välijäähy asentamaan!!!
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: AMG E55 ja tehon "vajaus"

Viesti Kirjoittaja amgenter »

AMGE55 kirjoitti:Tais "vajaus" löytyy... vedon alussa imuilma n.30 astet vedon keskivaiheil n.80. pitäis olla kuulema maks.50?????? eli välijäähy asentamaan!!!
En usko, että saat pysymään 50 asteessa. Ehkä jos takakonttiin laitat jääboksin niin sitten voi onnistua. Mulla on isompi jäähdytin keulalla ja lisäksi eriytetty kierto ja silti IAT kohoaa 70 asteeseen nopeuden noustessa 220 km /h.

Jotain käppyröitä IAT:n käyttäytymisestä:

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... &start=660
AMGE55
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: To 29.12.2011 08:11

Re: AMG E55 ja tehon "vajaus"

Viesti Kirjoittaja AMGE55 »

Tänään penkitetty! 502hp 5300rpm, 820nm pienien ongelmien kera. Lämmöt pysyivät kurissa viidennelle vedolle asti josta saatiin nuo tehot. lämmöt pyörivät n.35-55 asteen välillä, paitsi viimisellä vedolla nousivat n.65.
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1605
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: AMG E55 ja tehon "vajaus"

Viesti Kirjoittaja aziz »

Paljonko on ahtopaineita tällä hetkellä ja paljonko se sun ahtimen pyörä on pienempi vakioon verrattuna?
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
AMGE55
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: To 29.12.2011 08:11

Re: AMG E55 ja tehon "vajaus"

Viesti Kirjoittaja AMGE55 »

aziz kirjoitti:Paljonko on ahtopaineita tällä hetkellä ja paljonko se sun ahtimen pyörä on pienempi vakioon verrattuna?
Ahtoi en tiiä. Kysytään. Vakio pyörä 90, nyt 84
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: AMG E55 ja tehon "vajaus"

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Ei tiedetä edes ahtopaineen lisäystä vs. vakio ja tehoa pitäs vaan olla jostain syystä enemmän :eh:

Ehkäpä se moonlight ja motorbit ei vaan osaa, ainakaan kummankaan tuotokset ei ole minua vakuuttaneet kun eräänkin tapauksen tiedän :roll:
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: AMG E55 ja tehon "vajaus"

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Pansu kirjoitti:Ehkäpä se moonlight ja motorbit ei vaan osaa, ainakaan kummankaan tuotokset ei ole minua vakuuttaneet kun eräänkin tapauksen tiedän
Yllä mainittujen lisäksi myös Harisen sivuilla tekstiä, jonka mukaan tekevät ohjelmia näihin.

Onko Suomessa yhtään pajaa, joka osaa tehdä näihin kompura-ahdettuihin kunnollista ohjelmaa vai pitääkö tyytyä jenkkien boksi-ohjelmiin?
AMGE55
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: To 29.12.2011 08:11

Re: AMG E55 ja tehon "vajaus"

Viesti Kirjoittaja AMGE55 »

Pansu kirjoitti:Ei tiedetä edes ahtopaineen lisäystä vs. vakio ja tehoa pitäs vaan olla jostain syystä enemmän :eh:

Ehkäpä se moonlight ja motorbit ei vaan osaa, ainakaan kummankaan tuotokset ei ole minua vakuuttaneet kun eräänkin tapauksen tiedän :roll:

Voi olla... tartteepi kattella mitä vesa saa tehoja irti. Tarttee tutkia asiaa.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5260
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: AMG E55 ja tehon "vajaus"

Viesti Kirjoittaja S202 »

Niin kai nämä on takapyörätehoja?
S124 300TE
S211 E500
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1605
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: AMG E55 ja tehon "vajaus"

Viesti Kirjoittaja aziz »

Mä en oikein ymmärrä, miksi yleensä koskaan missään tarvii puhua takapyörätehoista. Kaikkialla maailmassa auton valmistajat ilmoittavat kuitenkin mitä moottorista irtoaa. Eli jos joku käy penkissä auton kanssa, niin kertokoon aina suoraan konetehot, koska se kansaa eniten kiinnostaa.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
Hokke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 25.06.2004 11:53
Paikkakunta: Espoonlahti

Re: AMG E55 ja tehon "vajaus"

Viesti Kirjoittaja Hokke »

AMGE55 kirjoitti:
amgenter kirjoitti:
AMGE55 kirjoitti:Ostin vesa v:ltä tuon pyörän koko en tiiä, mutta pitäisi olla eurocharger:lta
Sitten se on ihan normaali vakio, jossa magneettikytkin toiminnassa. Tuosta on olemassa toinenkin malli, jossa ahdin pyörii koko ajan.

Kannattaa lukaista alla oleva läpi ja tarkistaa, ettei rulla ole virheellinen:

http://mbworld.org/forums/w211-amg/4983 ... ilure.html

Tuossa on video siitä miltä kuulostaa kun niitit/jouset rullassa ovat antaneet periksi:

http://www.youtube.com/watch?v=a6MdDyGDoxg

Tais "vajaus" löytyy... vedon alussa imuilma n.30 astet vedon keskivaiheil n.80. pitäis olla kuulema maks.50?????? eli välijäähy asentamaan!!!
Tuon kompurakoneen ongelma on nimenomaan lämmön tuottaminen. Jos haluatkaan ahtopaineen lisää niin pitää huolehtia ahtoilman riittävästä jääähdytyksestä.

C32 on sama ongelma vaikka onkin vesivälijäähy, alkuperäinen pumppu ei ihan riitä, moni on pumpun vaihtanut.
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: AMG E55 ja tehon "vajaus"

Viesti Kirjoittaja Pansu »

aziz kirjoitti:Mä en oikein ymmärrä, miksi yleensä koskaan missään tarvii puhua takapyörätehoista. Kaikkialla maailmassa auton valmistajat ilmoittavat kuitenkin mitä moottorista irtoaa. Eli jos joku käy penkissä auton kanssa, niin kertokoon aina suoraan konetehot, koska se kansaa eniten kiinnostaa.
Takapyöräteho on se mikä autoa liikuttaa, siksi se kiinnostaan paljon enemmän. Voimansiirron hävikit kun on aina autokohtaisia ja varsinkin automaattien kohdalla voi olla että penkki laskee konetehot aivan miten sattuu. On minullakin penkkipaperit yli 600hv:n konetehoista, uskoo ken lystää pitääkö paikkaansa :lol:

Summa summarum, koneteho ei kerro auton suorituskyvystä yhtään mitään, joten se ei ainakaan minua kiinnosta pätkääkään.
AMGE55
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: To 29.12.2011 08:11

Re: AMG E55 ja tehon "vajaus"

Viesti Kirjoittaja AMGE55 »

Pansu kirjoitti:
aziz kirjoitti:Mä en oikein ymmärrä, miksi yleensä koskaan missään tarvii puhua takapyörätehoista. Kaikkialla maailmassa auton valmistajat ilmoittavat kuitenkin mitä moottorista irtoaa. Eli jos joku käy penkissä auton kanssa, niin kertokoon aina suoraan konetehot, koska se kansaa eniten kiinnostaa.
Takapyöräteho on se mikä autoa liikuttaa, siksi se kiinnostaan paljon enemmän. Voimansiirron hävikit kun on aina autokohtaisia ja varsinkin automaattien kohdalla voi olla että penkki laskee konetehot aivan miten sattuu. On minullakin penkkipaperit yli 600hv:n konetehoista, uskoo ken lystää pitääkö paikkaansa :lol:

Summa summarum, koneteho ei kerro auton suorituskyvystä yhtään mitään, joten se ei ainakaan minua kiinnosta pätkääkään.
Mullakin löytyy sellanen paperi mis on vajaa 1100nm vääntöö...
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1605
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: AMG E55 ja tehon "vajaus"

Viesti Kirjoittaja aziz »

Pansu kirjoitti:
aziz kirjoitti:Mä en oikein ymmärrä, miksi yleensä koskaan missään tarvii puhua takapyörätehoista. Kaikkialla maailmassa auton valmistajat ilmoittavat kuitenkin mitä moottorista irtoaa. Eli jos joku käy penkissä auton kanssa, niin kertokoon aina suoraan konetehot, koska se kansaa eniten kiinnostaa.
Takapyöräteho on se mikä autoa liikuttaa, siksi se kiinnostaan paljon enemmän. Voimansiirron hävikit kun on aina autokohtaisia ja varsinkin automaattien kohdalla voi olla että penkki laskee konetehot aivan miten sattuu. On minullakin penkkipaperit yli 600hv:n konetehoista, uskoo ken lystää pitääkö paikkaansa :lol:

Summa summarum, koneteho ei kerro auton suorituskyvystä yhtään mitään, joten se ei ainakaan minua kiinnosta pätkääkään.
Alkuperäiseen on hankala tehdä vertailuja, jos puhutaan takapyörätehosta.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5260
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: AMG E55 ja tehon "vajaus"

Viesti Kirjoittaja S202 »

Onhan se totta, mutta hankala verrata vakioon, tässä tosin oli vakio takapyörätehokin ilmoitettu. Mutta jos joku nyt ottaa vaikka c32:sta 330 heppaa takapyöriltä, niin hankala verrata kun vakiona on koneteho 354. On tuo vakio takapyörätehokin jossain mitattu mutta se ei ole tehtaan arvo.
S124 300TE
S211 E500
AMGE55
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: To 29.12.2011 08:11

Re: AMG E55 ja tehon "vajaus"

Viesti Kirjoittaja AMGE55 »

aziz kirjoitti:Paljonko on ahtopaineita tällä hetkellä ja paljonko se sun ahtimen pyörä on pienempi vakioon verrattuna?
0.8 ahdot
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1605
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: AMG E55 ja tehon "vajaus"

Viesti Kirjoittaja aziz »

AMGE55 kirjoitti:
aziz kirjoitti:Paljonko on ahtopaineita tällä hetkellä ja paljonko se sun ahtimen pyörä on pienempi vakioon verrattuna?
0.8 ahdot
Mut tuohan on vakiopaine? Jos tuo alkuperäine 433 oli takapyöriltä, niin onko nykyinen koneteho sitte 10% hävikillä 560 hevosta?
Tää takapyöräteho on vähän sama asia, kuin tavan kuluttajille alettaisiin puhumaan alvittomista hinnoista. Eli kertokaa sitten ihmeessä mitä tehoja ilmotatte ja mikä on mahdollinen tehohävikki, niin ei tule sekaannuksia.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Vastaa Viestiin