W220 Kysy&vastaa.
Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
Alkuperäset CL:n vanteet on kyseessä. Eli et oli 44 tai 46...
Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
Mulla oli muistaakseni ET 35 noissa, mutta ne olivat vain 9" leveät tosin.Ville500 kirjoitti:Alkuperäset CL:n vanteet on kyseessä. Eli et oli 44 tai 46...
Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
Ja mullahan tuo raapiminen lakkasi perää n. 1,5 senttiä nostamalla..noroljan kirjoitti:Kyllä ne nyt sitten paremmin sopii keskenään, on vain alkuperäiseen nähden n. 15 mm halkaisija kokosarjassa nyt pienempi, mittarivirheeseen vaikuttaa ainakin vähän, muuhun en tiedä, olen vaan pyrkinyt pitämään halkaisijan lähellä alkuperäistä, kun noi autot on niin tarkkoja. Joku viisaampi voi kertoa vaikuttaako tuo mihinkään, jos koko kierros on pienempi, mutta tasapainossa keskenään kuitenkin.Ville500 kirjoitti:
Kun vanteet mulle tuli, oli takana 275/35/19 kumit.. Mut ne oli kaljut ja kun kokeilin raapis jossain kohtaa kaariin. Niimpä menin ostaa 255/35/19 niihin... Mut en raaskinu hävittää sillon etusia, kun niissä oli parille kesälle pintaa. Nyt ne on loppu. tilasin eteen 225/40/19 kumit.Saa sit ainaki tiputtaa alemmas, eikä rengas ota kiinni. Halkaisia on melkeen sama 5mm heittoa..
Vanteen offsetista luultavasti on kiinni toi raapiminen, mulla oli edellisessä 500 takana 285/30/20, eikä ne ottanut mihinkään kiinni, nyt ne vanteet pyörii "Esa H.":n autossa.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
ja uusia murheita pukkaa. on se perkele kun ei rupea pysymään jäädytysnesteet sisällä. ensin vuoti vesipumppu, jonka vaihdoin. sitten meni letkua paskaks, jonka vaihdoin, nyt jäähäriä tulee jostain vaihdelaatikon kohalta alta. kone siis 400cdi om628. koitin googlettaa vähän mut en löytäny viel tietoo. mikäs helekutti siellä voi vuotaa? meneekö vaihelaatikkoon jäähäriä ja nyt sit joku letku sieltäkin vuotaa? ketun paska sanon mä. senverta raotin pohjamuoveja että tiedän sen tulevan laatikon kohdilta. omalle nosturille ei nyt pääse (varattu). taidan ajaa suoraan jonnekki korjaamoon jos ei foorumin tietäjilläkään ole tietoa asiasta??? kiitos.
W220 2001 S400 CDI
Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
Missä vuosimalleissa oli automaatti laatikoissa vikoja ?
W211 320CDI A-07
EX:W212 220CDI A - 09
EX:W211 220 CDI A - 07
EX :W210 200CDI A-02
EX : S203 200CDI A-05
EX : W202 220D A -96
EX:W212 220CDI A - 09
EX:W211 220 CDI A - 07
EX :W210 200CDI A-02
EX : S203 200CDI A-05
EX : W202 220D A -96
Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/6028873
onko tuttu auto kellekkään? mitä kannattaa autosta kysellä/katsoa jos menen ostelemaan?
onko tuttu auto kellekkään? mitä kannattaa autosta kysellä/katsoa jos menen ostelemaan?
BMW e60 545 -04
Mercedes benz E 320 cdi -03
Chevrolet Camaro RS BB402 -70
Mercedes benz E 320 cdi -03
Chevrolet Camaro RS BB402 -70
Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
Auto ei ole tuttu, mutta...ilkka_83_ kirjoitti:http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/6028873
onko tuttu auto kellekkään? mitä kannattaa autosta kysellä/katsoa jos menen ostelemaan?
-Ruosteet, samat paikat kuin W210, ruostuu reilusti. Lokasuojat, kontinluukku, ovien ala ja yläreunat, takapuskurin alta ja yläpuolelta, pohja tietenkin.
-Alusta, millon viimeksi pussit vaihdettu vai onko ikinä, toimiiko ilmajousituksen kaikki vaihtoehdot oikein ja ilman ihmeellisiä ääniä.
Pelkästään nuo kunnolla tarkistamalla voit säästää tuhansia euroja ja toivottavasti vältät ne huonoimmat yksilöt.

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
Joo ja noissahan about kaikki toimii sähköllä, eli kannattaa vähän tsekata ettei puolet varusteista ole pimeänä. Tulee kalliiksi&wituttaa.Nach kirjoitti:Auto ei ole tuttu, mutta...ilkka_83_ kirjoitti:http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/6028873
onko tuttu auto kellekkään? mitä kannattaa autosta kysellä/katsoa jos menen ostelemaan?
-Ruosteet, samat paikat kuin W210, ruostuu reilusti. Lokasuojat, kontinluukku, ovien ala ja yläreunat, takapuskurin alta ja yläpuolelta, pohja tietenkin.
-Alusta, millon viimeksi pussit vaihdettu vai onko ikinä, toimiiko ilmajousituksen kaikki vaihtoehdot oikein ja ilman ihmeellisiä ääniä.
Pelkästään nuo kunnolla tarkistamalla voit säästää tuhansia euroja ja toivottavasti vältät ne huonoimmat yksilöt.
E350CDI&A180CDI
Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
Sanoisin, että jos muutama tonni menee osasiin, niin ei saa tuntua kalliilta/wituttaa.
Ajolenkki kertoo yhtä sun toista. Testaat kaikki härpäkkeet ja kuuntelet ulinat, nitinät ja paukkeet, niin osaat sitten tinkiä. Onko ohjauksessa väljää, uliseeko ohjaus, rallattaako laturi, pöriseekö pakari, uliseeko sisätilapuhallin, toimiiko ilmastointi, toimiiko REST, pelaako penkkien säädöt ja muut toiminnot, vuotaako öljyä, onko pohjassa reikiä jne. jne.
Sen verran vielä, että ei ässämersua osteta siksi, kun haluaa säästää rahaa ja jättää ison perinnön.
Ajolenkki kertoo yhtä sun toista. Testaat kaikki härpäkkeet ja kuuntelet ulinat, nitinät ja paukkeet, niin osaat sitten tinkiä. Onko ohjauksessa väljää, uliseeko ohjaus, rallattaako laturi, pöriseekö pakari, uliseeko sisätilapuhallin, toimiiko ilmastointi, toimiiko REST, pelaako penkkien säädöt ja muut toiminnot, vuotaako öljyä, onko pohjassa reikiä jne. jne.
Sen verran vielä, että ei ässämersua osteta siksi, kun haluaa säästää rahaa ja jättää ison perinnön.
Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
kyl 10 tonnin autoon saa ketuttaa jos menee heti usiampi tonni remonttiin. 
kiitti vinkeistä, mikä on REST? Mitähän webasto maksaa ässäläiseen tai lokilämmitin.
pitääpä huomenna soittaa tuosta yksilöstä.
jos joku on omaasa myymässä niin ei muuta ku privaa. hinta pitäs olla tuon auton luokkaa ja vaihossa ottaa parin tonnin s80 tiisseli volvo. mesen pitää olla musta ja mustalla sisustalla

kiitti vinkeistä, mikä on REST? Mitähän webasto maksaa ässäläiseen tai lokilämmitin.
pitääpä huomenna soittaa tuosta yksilöstä.
jos joku on omaasa myymässä niin ei muuta ku privaa. hinta pitäs olla tuon auton luokkaa ja vaihossa ottaa parin tonnin s80 tiisseli volvo. mesen pitää olla musta ja mustalla sisustalla

BMW e60 545 -04
Mercedes benz E 320 cdi -03
Chevrolet Camaro RS BB402 -70
Mercedes benz E 320 cdi -03
Chevrolet Camaro RS BB402 -70
Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
Jos ostat uuden pikkuauton, niin sitten saa, jos taasen ostat ton hintasen ässä mersun, niin ei oikeasti saa pistää vihaksi vielä yhtään.ilkka_83_ kirjoitti:kyl 10 tonnin autoon saa ketuttaa jos menee heti usiampi tonni remonttiin.
kiitti vinkeistä, mikä on REST? Mitähän webasto maksaa ässäläiseen tai lokilämmitin.
REST on "taukolämmitys". Letkulämmittimen noihin ainakin saa.
Kannattaa vähän tutkia sitä pohjaa, sieltä noi omat on ainakin ruostuneet, tosin helmamuovien alle ei oikeastaa näe mitenkään, ilman purkamista. Tai sitten asennoituu vaan siihen, että jos korjattavaa löytyy ne täytyy vaan korjata. Aina parempi myös, jos kalliita iskareita on vaihdettu, mutta tossa hintaluokassa se on epätodennäköistä. Auto saisi olla myös mieluummin tuotu jostain etelämmstä, täällä olleet autot on takuulla ruosteessa, mutta kun varaa remonteihin aikaa tai rahaa, niin ihan hyviä pelejä noi on. Sähköistä ainakin välttämättömät saisi toimia, että penkit liikkuu ja vaihdelaatikko vaihtaa, kuten pitää.
Lisätään vielä sen verran, että vaikka tossa ilmoituksessa navigaattoria mainostetaankin, siihen ei taida iän perusteella suomen karttoja saada. Kannattaa myös katsoa, että se Comand yleensä toimii.
Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
Nii... jos ostaa uuten 160 000 eksua maksaneen auton 10 000 eksulla, niin ..... Ei jaksa selittää 

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
vika korjattu. tulipellin luona oli yks etusormenvahvunen vesiletku murtunut. se vaihdettii uuteen ja taas matka jatkuu. ei paha, eikä kallis remontti, ainut vaan että oli perkeleen ahdas paikka vaihtaa kuulemma.Aku Ankka kirjoitti:ja uusia murheita pukkaa. on se perkele kun ei rupea pysymään jäädytysnesteet sisällä. ensin vuoti vesipumppu, jonka vaihdoin. sitten meni letkua paskaks, jonka vaihdoin, nyt jäähäriä tulee jostain vaihdelaatikon kohalta alta. kone siis 400cdi om628. koitin googlettaa vähän mut en löytäny viel tietoo. mikäs helekutti siellä voi vuotaa? meneekö vaihelaatikkoon jäähäriä ja nyt sit joku letku sieltäkin vuotaa? ketun paska sanon mä. senverta raotin pohjamuoveja että tiedän sen tulevan laatikon kohdilta. omalle nosturille ei nyt pääse (varattu). taidan ajaa suoraan jonnekki korjaamoon jos ei foorumin tietäjilläkään ole tietoa asiasta??? kiitos.
W220 2001 S400 CDI
Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
Juu kyllähän se fakta on että jos Ässäläisen laittaa käyttöautoksi, täytyy oikeasti olla takataskussa irroittaa yllättäviin kuluihin. Esimerkkinä kun muutamia vuosia sitten ajoin omalla (kyseessä kylläkin W140) ympäri vuoden, meni yksi talvipäivä pyöränlaakeri vauhdista jumiin
hinaamalla Hartikaiselle ja 1500 euron lasku.
W220 ei varmastikaan ole yhtään halvempi ylläpidettävä. Totuus iskee jossain vaiheessa vasten kasvoja ja silloin ei saa ketuttaa. 



1991 420 SE
- tuomkiti81
- Vakiokalustoa
- Viestit: 438
- Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
Vaikka ulkokuori(kuvat) eivät kerrokkaan ku murto-osan niin siitä ainakin plussaa että auto on fiksattu kuvia varten edustavan näköiseksi...että on nähty edes vähän vaivaa...ilkka_83_ kirjoitti:http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/6028873
onko tuttu auto kellekkään? mitä kannattaa autosta kysellä/katsoa jos menen ostelemaan?
Cls 350 cdi -11 (W218)
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13
Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13
Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
Nyt on pakko varoittaa heti alkuun, että oma tietämättömyyden taso on erittäin korkea. Toivon kuitenkin, että joku teistä viisaammista viitsisi valaista aloittelijaa.
Elipä siis kortin sain vajaa vuosi sitten ja nyt on reilut 6kk alla rullannut E46 korinen 316i BMW. Syksystä lähtien on kuitenkin ollut jo suunnitelmissa vaihtaa johonkin vähän mielenkiintoisempaan kulkineeseen, kunhan olen loppukeväästä saanut hoidettua ylioppilaskirjoitukset pois alta. Olenkin ihastunut tällaisen s-sarjalaisen muotoiluun ja muutenkin luksus tyyppinen vehje houkuttelisi (tuoreelle kortille tyypilliset kaahailut on jo kokeiltu ja majesteettinen lipuminen on alkanut tuntua sittenkin houkuttelevammalta).
Noh jaarittelut sikseen.. Onko mitään järkeä lähteä enemmän tai vähemmän opiskelijabudjetilla sekaantumaan näihin vanhempiin ässiin? Ostaapa sitä nyt minkä tahansa yli 10 vuotta vanhan auton niin turha alkaa itkemään jos jotain hajoaa. Lähinnä kiinnostaa miten kallista tämmösen aikansa lippulaiva mallin liikenteessä pitäminen on noin vuosi tasolla verrattuna johonkin enempi kansanautoon esim. c- tai e-sarjalaiseen tai kilpailijan leirissä 3- tai 5-sarjalaiseen? Olen kyllä innokas tekemään itse sen mitä pystyn ja lasken itseni autoharrastajaksi vaikkakaan osaamista saati kokemusta ei vielä kovin kummoisesti ole. Lopuksi vielä pari yksilöä Saksasta, jotka vaikuttavat omasta mielestä ihan kohtuullisilta.. Voiko ensinnäkään olettaa, että 7500-9000e hintahaarukasta olisi mahdollista löytää Saksasta kunnollista ässää tollasella 320cdi koneella?
- http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... LSO_EXPORT" onclick="window.open(this.href);return false;
- http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... LSO_EXPORT" onclick="window.open(this.href);return false;
Elipä siis kortin sain vajaa vuosi sitten ja nyt on reilut 6kk alla rullannut E46 korinen 316i BMW. Syksystä lähtien on kuitenkin ollut jo suunnitelmissa vaihtaa johonkin vähän mielenkiintoisempaan kulkineeseen, kunhan olen loppukeväästä saanut hoidettua ylioppilaskirjoitukset pois alta. Olenkin ihastunut tällaisen s-sarjalaisen muotoiluun ja muutenkin luksus tyyppinen vehje houkuttelisi (tuoreelle kortille tyypilliset kaahailut on jo kokeiltu ja majesteettinen lipuminen on alkanut tuntua sittenkin houkuttelevammalta).
Noh jaarittelut sikseen.. Onko mitään järkeä lähteä enemmän tai vähemmän opiskelijabudjetilla sekaantumaan näihin vanhempiin ässiin? Ostaapa sitä nyt minkä tahansa yli 10 vuotta vanhan auton niin turha alkaa itkemään jos jotain hajoaa. Lähinnä kiinnostaa miten kallista tämmösen aikansa lippulaiva mallin liikenteessä pitäminen on noin vuosi tasolla verrattuna johonkin enempi kansanautoon esim. c- tai e-sarjalaiseen tai kilpailijan leirissä 3- tai 5-sarjalaiseen? Olen kyllä innokas tekemään itse sen mitä pystyn ja lasken itseni autoharrastajaksi vaikkakaan osaamista saati kokemusta ei vielä kovin kummoisesti ole. Lopuksi vielä pari yksilöä Saksasta, jotka vaikuttavat omasta mielestä ihan kohtuullisilta.. Voiko ensinnäkään olettaa, että 7500-9000e hintahaarukasta olisi mahdollista löytää Saksasta kunnollista ässää tollasella 320cdi koneella?
- http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... LSO_EXPORT" onclick="window.open(this.href);return false;
- http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... LSO_EXPORT" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
Hyvältä näyttää kumpikin.
Omastani S500 mallista maksoin 5000 eksua ja ei ole kukaan vielä kehunut omansa olevan selkeästi parempi. Multa löytyy sitten arnottin uudet ilmajouset joka nurkkaan
Nuo linkittämäsi autot näyttävät kumpikin erittäin hyviltä ja mulle kelpaisi kumpikin. Silmää miellyttää enempi tuo vanhempi, mutta uudempi on jo faceliftmalli, joten siihen varmasti kannattaa mennä.
Kun tuot autosi suomeen, suojaa se heti kunnolla ruosteelta.
Teet varmasti oikein, kun et osta sitä kaikkein halvinta, kuten minä. Tuolta linkin takaa saat hieman käsitystä rahan menosta. Ainakin itsellä on puuhaa riittänyt, mutta toisaalta on tullut kyllä paljon kilometrejäkin.
http://mese.fi/forum/viewtopic.php?t=28965&highlight=" onclick="window.open(this.href);return false;
Omastani S500 mallista maksoin 5000 eksua ja ei ole kukaan vielä kehunut omansa olevan selkeästi parempi. Multa löytyy sitten arnottin uudet ilmajouset joka nurkkaan

Nuo linkittämäsi autot näyttävät kumpikin erittäin hyviltä ja mulle kelpaisi kumpikin. Silmää miellyttää enempi tuo vanhempi, mutta uudempi on jo faceliftmalli, joten siihen varmasti kannattaa mennä.
Kun tuot autosi suomeen, suojaa se heti kunnolla ruosteelta.
Teet varmasti oikein, kun et osta sitä kaikkein halvinta, kuten minä. Tuolta linkin takaa saat hieman käsitystä rahan menosta. Ainakin itsellä on puuhaa riittänyt, mutta toisaalta on tullut kyllä paljon kilometrejäkin.
http://mese.fi/forum/viewtopic.php?t=28965&highlight=" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
Tuo RAM:n tarina kannattaa ehdottomasti lukea.
En itsekkään ihmeempää ongelmaa tässä asiassa näe, kun ei tässä kyllä perinteisessä mielessä opiskelijabudjetilla olla liikkeellä. Kunhan et kaikkia rahojasi autoon laita, että jää vähän korjauksiinkin varalle.
Mikä sitten on kokonaisbudjettisi auton suhteen, ton 07/2003 194,664 km auton verot saattaa kyllä olla melko korkeat. Toisaalta tollanen 320CDI, ehkä kannaakin vielä tuoda ulkomailta. Bensakoneisia saa täältäkin välillä todella edullisesti ja niissä on verot nykyverotuksen takia ihan järkyttävät, joten sellaisen tuonnissa ei välttämättä voita mitään. Kilometrejä saa kyllä tulla reilusti, jos Dieseliin päädyt, niiden hinta, kun jonkin verran bensa-autoja korkeammat, itse ajattelin niin, että sillä erotuksella ostaa bensaa melkosen määrän.
En itsekkään ihmeempää ongelmaa tässä asiassa näe, kun ei tässä kyllä perinteisessä mielessä opiskelijabudjetilla olla liikkeellä. Kunhan et kaikkia rahojasi autoon laita, että jää vähän korjauksiinkin varalle.
Mikä sitten on kokonaisbudjettisi auton suhteen, ton 07/2003 194,664 km auton verot saattaa kyllä olla melko korkeat. Toisaalta tollanen 320CDI, ehkä kannaakin vielä tuoda ulkomailta. Bensakoneisia saa täältäkin välillä todella edullisesti ja niissä on verot nykyverotuksen takia ihan järkyttävät, joten sellaisen tuonnissa ei välttämättä voita mitään. Kilometrejä saa kyllä tulla reilusti, jos Dieseliin päädyt, niiden hinta, kun jonkin verran bensa-autoja korkeammat, itse ajattelin niin, että sillä erotuksella ostaa bensaa melkosen määrän.
Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
Kuinkas paljon joudut opiskelijana ajelemaan että iso diesel on kannattava valinta? Itsellä on ollut aina sellainen nyrkkisääntö että halvimmasta ja kalleimmasta päästä olevat autot jätän samantien katsomatta, halvat on ollut yleensä pommeja vaikka on kehuttu maasta taivaisiin ja kalleimmat on vain noh.. liian kalliita.
terveisin. opiskelija
terveisin. opiskelija

"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
Rahaa autoon on käyttää noin 12k. Kesän puolestavälistä tammikuussa alkavaan inttiin saakka ois tarkotus saada tehtyä mahd. paljon töitä, joten sieltä pitäis tulla rahaa mahdollisia korjauksia varten.. Jos nyt jotain heti hajoaa, olen onneksi sen verran onnekkaassa asemassa, että lähipiiristä varmaan pystytään lainaamaan kunhan sitten palkoista makselen taas takaisin.
Ajotahti on nyt ollut 15-20tkm/vuosi alkuinnostuksen jälkeen. Vaikka kilometrejä tulisi vain vaikka 8,5tkm/vuosi, laskeskelin että bensankoneen kulutus on niin paljon dieseliä suurempi, että käyttövoimavero kuittaantuu. Muutenkin olen pääasiassa katsellut Saksan tarjontaa, kun sieltä tuntus enemmän löytyvän hyvän olosia yksilöitä. Sieltä tuodessa ostohinnan ero kuittaantuu kutakuinkin tuontiverossa. Lisäksi olen aina elänyt siinä uskossa, että dieseltekniikka on lähes aina bensatekniikkaa kestävämpää ja käyttövarmempaa. Tämä siis vain kauan sitten pinttynyt mielikuva korjatkaa toki, jos aivan päin metsiä
. Dieselissä vielä kiehtoo heti alhaalta käytettävissä olevan väännön määrä.
Ja kiitos tähän mennessä tulleista vastauksista!
Ajotahti on nyt ollut 15-20tkm/vuosi alkuinnostuksen jälkeen. Vaikka kilometrejä tulisi vain vaikka 8,5tkm/vuosi, laskeskelin että bensankoneen kulutus on niin paljon dieseliä suurempi, että käyttövoimavero kuittaantuu. Muutenkin olen pääasiassa katsellut Saksan tarjontaa, kun sieltä tuntus enemmän löytyvän hyvän olosia yksilöitä. Sieltä tuodessa ostohinnan ero kuittaantuu kutakuinkin tuontiverossa. Lisäksi olen aina elänyt siinä uskossa, että dieseltekniikka on lähes aina bensatekniikkaa kestävämpää ja käyttövarmempaa. Tämä siis vain kauan sitten pinttynyt mielikuva korjatkaa toki, jos aivan päin metsiä

Ja kiitos tähän mennessä tulleista vastauksista!

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
Kannattaa suhtautua realistisesti siihen hyvyyteen kun suunnittelee matkaa ja sen kannattavuutta. Omista W140/W220 ostoreissuista yksi kolmesta on onnistunut...noviisi kirjoitti:Muutenkin olen pääasiassa katsellut Saksan tarjontaa, kun sieltä tuntus enemmän löytyvän hyvän olosia yksilöitä. Sieltä tuodessa ostohinnan ero kuittaantuu kutakuinkin tuontiverossa
Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
Rehellisesti sanottuna jos itsellä olisi 12k rahaa käytettävissä kaiken kaikkiaan käyttöauton hankintaan niin mielummin hankkisin sillä rahalla W210 tai W203 korisen auton pienellä 200-220 CDI -koneella jos kilometrejä tulisi yli 25tkm.
Ruostesuojaus, ohjelmointi, uudet nasta- ja kitkarenkaat + perushuollot sun muut hörppää jo heti pari tonnia pois. Airmatic käyttöautoon on viimeinen asia mitä itse haluaisin siihen tunkea.. todella hyvähän se on kun se toimii mutta auta armias kun siinä tai Active Body Controllissa (ABC) menee jokin myttyyn. Eri asia on jos on hyvätuloinen eikä rahalla ole niiiin suurta merkitystä niin antaa mennä vaan. Mutta itsekkin kun olen vielä opiskelija niin en haluaisi tommosia korjauslaskuja maksella, varsinkaan jos siihen tarvitsisi lainaa.
Mutta jos kaikki ostaisi järjellä autoja niin meillä kaikilla olisi joku Corolla tai Mondeo alla, on toki hyvä jos jotkut pystyvät ostamaan tunteella autonsa että saadaan vähän väriä autokantaan
Ruostesuojaus, ohjelmointi, uudet nasta- ja kitkarenkaat + perushuollot sun muut hörppää jo heti pari tonnia pois. Airmatic käyttöautoon on viimeinen asia mitä itse haluaisin siihen tunkea.. todella hyvähän se on kun se toimii mutta auta armias kun siinä tai Active Body Controllissa (ABC) menee jokin myttyyn. Eri asia on jos on hyvätuloinen eikä rahalla ole niiiin suurta merkitystä niin antaa mennä vaan. Mutta itsekkin kun olen vielä opiskelija niin en haluaisi tommosia korjauslaskuja maksella, varsinkaan jos siihen tarvitsisi lainaa.
Mutta jos kaikki ostaisi järjellä autoja niin meillä kaikilla olisi joku Corolla tai Mondeo alla, on toki hyvä jos jotkut pystyvät ostamaan tunteella autonsa että saadaan vähän väriä autokantaan

"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
Vähän samansuuntaisia ajatuksia tuli minunkin mieleeni. Hyvin varusteltu ja siistikuntoinen Väyrynen tai C-sarjalainen antaa ihan hyvät kyydit, mutta varaosat, käyttömaksut sekä ylläpitokulut ovat yleensä huomattavasti halvemmat. Toki huonoja yksilöitä on niissäkin, mutta yleisesti ottaen elämä niiden kanssa pitäisi olla helpompaa. Eräällä tutullani on W220-korinen S500 ja korjauksiin on mennyt varmaankin pienen uuden auton verran. Automaattilaatikko, ilmajouset, sähkölaitteita jne. Autolla on ajettu muistaakseni noin 100-150tkm ja kilometrien paikkansapitävyyttä ei ole syytä epäillä.
Toisaalta, sanotaanhan että Ässä on aina Ässä.
Toisaalta, sanotaanhan että Ässä on aina Ässä.
Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
Onhan se niin ettei kannata hankkia autoa josta jo ennen ostoa pelkää vikoja ja sitä miten selviää laskuista.Niitä laskuja tulee aivan varmasti. Mitä erikoisempi auto sen kalliimmaksi sen pitäminen tulee.Hage sen sanoi hyvin tossa edellä, et jos lompsa kestää, ostaa sen minkä haluaa ja jos ei kestä ostaa sen mikä on järkevää
Corolla on edullinen pitää, s mersut on vähän kalliimpia.Ei ihan viimeisiä rahojaan kannata laittaa autoon johon voi tulla huonolla säkällä seittemän tonnin remontit vuoden aikana.

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
No on teillä jutut, kun alatte ässää haluavalle höpöttämään väykyistä ja C-sarjalaisista
Eiköhän semmoset vehkeet jätetä toisiin topikkeihin.
JOS HALUAA AJAA ÄSSÄMERSULLA EI OLE MUUTA VAIHTOEHTOA. Tähän lainaan vielä suurta autoalan ajattelijaa Jeremy Clarksonia "In an ordinary car, you motor. In an S-class, you travel.". Hyvä että pieni prosentti kansasta ei tyydy ihan mihin tahansa.
Ässä maksaa enemmän kuin muut ja sehän nyt on aivan selvä asia. Itse ajelin aikoinaan inttiin kuplavolkkarilla ja sitä kohtaloa en halua kenenkään maailmassa kokea. Se on ihan eri fiilis ajaa tenttiin ässämersulla (eikä inttikään varmaan tunnu niin pahalta ässän ratin takaa) ja ihmisen pitää eläessään tajuta, että pitää tehdä just niitä asioita, mitä haluaa. Justiinsa ajelin ässällä koulusta kotiin kovassa pakkasessa ja parempaa talviautoa en ole kyllä itse kokenut. Aivan mahtava vehje.
PS. olen itsekin opiskelija... viimeistä vuotta viedään

Eiköhän semmoset vehkeet jätetä toisiin topikkeihin.

JOS HALUAA AJAA ÄSSÄMERSULLA EI OLE MUUTA VAIHTOEHTOA. Tähän lainaan vielä suurta autoalan ajattelijaa Jeremy Clarksonia "In an ordinary car, you motor. In an S-class, you travel.". Hyvä että pieni prosentti kansasta ei tyydy ihan mihin tahansa.
Ässä maksaa enemmän kuin muut ja sehän nyt on aivan selvä asia. Itse ajelin aikoinaan inttiin kuplavolkkarilla ja sitä kohtaloa en halua kenenkään maailmassa kokea. Se on ihan eri fiilis ajaa tenttiin ässämersulla (eikä inttikään varmaan tunnu niin pahalta ässän ratin takaa) ja ihmisen pitää eläessään tajuta, että pitää tehdä just niitä asioita, mitä haluaa. Justiinsa ajelin ässällä koulusta kotiin kovassa pakkasessa ja parempaa talviautoa en ole kyllä itse kokenut. Aivan mahtava vehje.
PS. olen itsekin opiskelija... viimeistä vuotta viedään

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
En ainakaan minä tarkoittanut ettei saa jotain haluta tai ostaa sitä mitä haluaa.
Itse halusin ässän ja ostin sellaisen.Mutta en ennen ostoa kysellytkään keneltäkään mikä siitä voi mennä hajalle ja paljonko se tulee maksamaan. Onhan se hyvä miettiä että pystyykö sillä ajamaan ja pitämään sen ajokunnossa.

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
Juu eihän Ässää voi verrata tai rinnastaa pienempiin Mersuihin, mutta ottaen huomioon Ässästä kiinnostuneen kysyjän elämäntilanteen ja budjetin, ehkä tässä vaiheessa se Elegance-varusteinen Väykky tai C voisi olla järkevämpi valinta. Eikä nekään sentään ole edellämainittujen Corollan ja Mondeon tyylisiä muovisia tavisautoja, vaan hintaluokassaan varmasti mukavimpia. Ja mikä estää häntä päivittämästä autonsa Ässään, jos ja kun elämäntilanne ja taloudellinen tilanne paranee.RAM kirjoitti:No on teillä jutut, kun alatte ässää haluavalle höpöttämään väykyistä ja C-sarjalaisista![]()
Eiköhän semmoset vehkeet jätetä toisiin topikkeihin.![]()
JOS HALUAA AJAA ÄSSÄMERSULLA EI OLE MUUTA VAIHTOEHTOA. Tähän lainaan vielä suurta autoalan ajattelijaa Jeremy Clarksonia "In an ordinary car, you motor. In an S-class, you travel.". Hyvä että pieni prosentti kansasta ei tyydy ihan mihin tahansa.
Ässä maksaa enemmän kuin muut ja sehän nyt on aivan selvä asia. Itse ajelin aikoinaan inttiin kuplavolkkarilla ja sitä kohtaloa en halua kenenkään maailmassa kokea. Se on ihan eri fiilis ajaa tenttiin ässämersulla (eikä inttikään varmaan tunnu niin pahalta ässän ratin takaa) ja ihmisen pitää eläessään tajuta, että pitää tehdä just niitä asioita, mitä haluaa. Justiinsa ajelin ässällä koulusta kotiin kovassa pakkasessa ja parempaa talviautoa en ole kyllä itse kokenut. Aivan mahtava vehje.
PS. olen itsekin opiskelija... viimeistä vuotta viedään
Mutta jokainen tekee toki itse päätöksensä eikä kannata liikaa välittää tällaisen nuukailijan mielipiteistä


- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
RAM kirjoitti:No on teillä jutut, kun alatte ässää haluavalle höpöttämään väykyistä ja C-sarjalaisista![]()
Eiköhän semmoset vehkeet jätetä toisiin topikkeihin.![]()
JOS HALUAA AJAA ÄSSÄMERSULLA EI OLE MUUTA VAIHTOEHTOA. Tähän lainaan vielä suurta autoalan ajattelijaa Jeremy Clarksonia "In an ordinary car, you motor. In an S-class, you travel.". Hyvä että pieni prosentti kansasta ei tyydy ihan mihin tahansa.
Ässä maksaa enemmän kuin muut ja sehän nyt on aivan selvä asia. Itse ajelin aikoinaan inttiin kuplavolkkarilla ja sitä kohtaloa en halua kenenkään maailmassa kokea. Se on ihan eri fiilis ajaa tenttiin ässämersulla (eikä inttikään varmaan tunnu niin pahalta ässän ratin takaa) ja ihmisen pitää eläessään tajuta, että pitää tehdä just niitä asioita, mitä haluaa. Justiinsa ajelin ässällä koulusta kotiin kovassa pakkasessa ja parempaa talviautoa en ole kyllä itse kokenut. Aivan mahtava vehje.
PS. olen itsekin opiskelija... viimeistä vuotta viedään

väykjä ja C sarjalaisia yhdistää
ässän että kaikissa on neljä pyörää

Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
Kiitos kaikille vastauksista! Tosiaan käytettävissä olevalla budjetilla yritän tässä etsiä jotain järkevää harraste- ja käyttöauton kompromissia, koska kahta autoa ei nyt ainakaan ole varaa pitää. Ässä nyt selvästikkin osuu tällä skaalalla aikalailla tonne harrasteautopuolelle. Autoahan en välttämättömästi tarvitse jokapäivä, tietenkinhän sillä on kiva kulkea jos toimii, mutta pk-seudulla onneksi julkisillakin pääsee hätätapauksissa
. Tässä nyt on vielä muutama kuukaus aikaa pyöritellä mielessä näitä erivaihtoehtoja, nyt saadut vastaukset kuitenkin auttavat punnitsemaan ässää muihin vaihtoehtoihin nähden. Varmasti sitten loppukeväästä taas ilmestyn tänne häiriköimään ainakin, jos jonkun mersun itselleni hommaan
.


Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.
ässäthän on ässiä!
no joo, osaako joku arvata mikä vois olla hämminkinä, kun yhtäkkiä meni keskuslukko mykäksi. ei toimi mitenkään päin mistään napista ja myöskään peräkontti ei aukea mistään napista. ei kuulu sitä naksahdustakaan kontista. avaimella tietty aukeaa ne missä sille paikka on. pakkasta -15 ja luulen sen olevan osasyyllinen siihen, vaikkakaan se ei ole ennen vaikuttanut noin.
kiitos.
no joo, osaako joku arvata mikä vois olla hämminkinä, kun yhtäkkiä meni keskuslukko mykäksi. ei toimi mitenkään päin mistään napista ja myöskään peräkontti ei aukea mistään napista. ei kuulu sitä naksahdustakaan kontista. avaimella tietty aukeaa ne missä sille paikka on. pakkasta -15 ja luulen sen olevan osasyyllinen siihen, vaikkakaan se ei ole ennen vaikuttanut noin.
kiitos.
W220 2001 S400 CDI