Eli tuonne lähetetään oman auton virranjakaja, se puhdistetaan täydellisesti ja muutetaan sisäosa täysin elektroniseksi. Onko kellään kokemusta tuollaisesta tahi muista 123ignitionin tuotteista? Onko tällaisia muita vastaavia olemassa?
Tuntuu nuo ruiskun kärjet olevan vähän herkkiä ja muutenkin tuntuu olevan herkin osa tuossa koko moottorissa. Tuommoisellahan voisi saada aika paljon huolettomuutta lisää...
Mainoksen kuvan jakaja on muuten K-Jetronic jakaja. Jutussa ei myöskään puhuttu mitään D-Jetronicien ruiskun kärjistä. Sinänsähän noita kärkiä ei ole monimutkaista muuttaa kärjettömiksi ja tuo firma varmaan osaa sen tehdä. Kannattaa kuitenkin tarkistaa D-Jetronicin kärkien kohtalo.
Sinänsähän ne ruiskun kärjet eivät ole mikään ongelma. Hyvät ruiskun kärjet kestävät pienellä huollolla 60000tkm. Ennemmin olisin huolissani sytytyskärjistä sekä alipaineanturista. Alipaineanturti on myöskin kuluva osa. Siihen en ole nähnyt korvaavaa modulia ikinä missään. Alipaineanturissa alpainekennona on messinkinen palje joka nitkuu aikanaan rikki. Alipaineanturi on tuon systeemin aivot. Jokainen anturi on sovitettu erikseen jokaiselle konetyypille ja ilmeisesti vielä viritettykin yksittäin. Anturi muuttaa kahden sisään rakennetun kelan indukstanssia ja sitäkautta ruiskusignaalin kestoa.
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Itselin olen jonkinverran tutkaillut D-jetillisen koneen muuttamista kärjettömäksi, siis sytyn osalta. Setti maksaa muistaakseni pari sataa ja pitäisi olla helppo tehdä itsekin se muunnos. Minuakin jäi epäilyttämään, että tuo Ebayn ratkaisu ei taida ulottua ruiskun ohjaukseen vaan vain sytytykseen. Jos osaa itse laitella, niin tuntuisi edukkaammalle tilata sarja, jolla sytytyksen saa kärjettömäksi ja asentaa itse, kuin lähetellä tuonne asennettavaksi.
Joo, niinpä tuo tosiaan taitaakin olla että ruiskun kärkiin ei kosketa ollenkaan. Siinä tapauksessa tuo vaihtoehto on kyllä ihan järkyttävän hintainen.
Minun M117 450 moottoriin on asennettu Megasquirtin ruisku. Näin ollen ruiskunkärkiä ja alkuperäistä alipaineanturia ei tarvita.
Huonona puolena on että vaatii syventymistä megasquirttiin ja melkoisesti netinpenkomista että saa kaikki asetukset kohdilleen.
Olen haeskellut alkuperäisen kärjellisen jakajan tilalle K-jetronic koneen kärjetöntä jakajaa, mutta ei ole vielä löytynyt.
Ignitor sarjalla en saanut kipinää tulemaan lukuisista yrityksistä huolimatta. Liekö ollut viellinen sarja kyseessä.
Tämä 123-systeemi on varmaan sama, vaikka eri maissa onkin erilaiset nettisivut? Taitaa olla vaan jälleenmyyjäa-asia, tehdäänkö nuo Holannissa vai? Petteri Kivimäkihän tuollaisen kai asenti?
123IGNITION ist weltweit eine respektierte Marke geworden von Entzündungssysteme für klassischen Autos.
Est ist darum das 123IGNITION-CONVERSIONS die einzige Firma ist die von ALBERTRONIC B.V. Hersteller von 123IGNITION, ihren Elektronika gebrauchen darf für Konversion im Originalgehäuse.