Lähinnä 1 - 1,5 - 2 erot, tuollahan oli aiemmin jo 0,5->1.0 erot.
On tämä kanssa kun 70-luvun Mersu ja versioita on kuin windowsissa

Ilmeisesti ainakin takavalot ovat vaihtuneet sileistä W123-tyyppisiksi jossakin välissä?
Kiitos jo etukäteen,
Henkka
Yksi aika omintakeinen ruostumiskohde selviää tästä:Henri Junkkala kirjoitti:Niin ja mitkäs on W114 akilleen kantapäät ruosteen osalta
H
Ruoste:Henri Junkkala kirjoitti:Niin ja mitkäs on W114 akilleen kantapäät ruosteen ja tekniikan osalta?
H
Kaapon muinainen W114 250 edusti vuosimallia '72, mutta nuo takavalojen lasit olivat jo nämä uritetut. Paljonhan näitä päivitettiin jälkikäteen, vaan olisiko "herraskaisemassa" pystylampussa ollut ko. lasit jo vuotta aikaisemmin - vähän samaan tapaan kuin kanttilamppuja oli W123-sarjan coupeissa ja kutoskoneisissa jo vuotta aikaisemmin, kun dieseleissä ja bensanelosissa oli vielä pyöreät? Ihan vaan uteliaisuudesta....Henry V. kirjoitti:Ratkaisevimmat muutokset tuli '73 syksyllä :
* Takavalo "ritilälasit "
Kyllä etupuskuri muuttui siten, että w114- isommista kutosista, jäi nuoKaapo kirjoitti: Paljonhan näitä päivitettiin jälkikäteen, vaan olisiko "herraskaisemassa" pystylampussa ollut ko. lasit jo vuotta aikaisemmin
Muistanko väärin, että näillä "ritilälaseilla" oli esitteissä yms. joku virallinen nimikin, olisiko ollut "rihlatut takavalojen lasit"... menee aivan muistinvarapeliksi
Muuttuivatkos puskuritkin 73-vuoden kasvoleikkauksen myötä, näin voisi ainakin kuvitella, kun ei muista.
No nyt on pakko jo todeta että millä HELVETILLÄ tunnistit? Olin sentään kääntänyt se peilikuvaksi, vaihtanut vanteet, madaltanut autoa reippaasti ja vielä sävyttänyt koko komistuksen seepiaksi, kallistanut 5 astetta ettei näyttäisi niin takakenoiselta, leikannut kuvan pienemmäksi ja sitten julkaisin sen 150 x jotain pikseliä avatarkoossa.Saul kirjoitti: P.S: Et kai Henkka ole mennyt varastamaan avatarin raakakuvaan meikäläisen sivuilta? No saat ottaa tämän kerran, vaikka hakupalkkaa.![]()
Minä taas arvaisin, että tuo on W114, ja 280:n tunnusmerkkeihin kuuluu pitkät takapuskurit.Jossi kirjoitti:Vanhempi, arvaisin 1.5: (huomaa takana pidemmät ja edessä tuplapuskurit)
http://www.kolumbus.fi/timo.tervio/mb/autot/mainos2.jpg
Minä tunnen omani ja omani tuntevat minut.Henri Junkkala kirjoitti:No nyt on pakko jo todeta että millä HELVETILLÄ tunnistit?
Ja anteeksi maalaisuuteni, mutta mitäs eroa niillä on?Daaz kirjoitti:Erikoista tässä W115-dieselissä on W114:n maskiritilä.![]()
En usko, että menisi läpi. Itsekin pidän niistä sileistä (ruumisautoa varten on sellaiset jo jemmassa), mutta museotarkastaja ei varmaankaan tässä mallissa. Ennemminkin omaa aikaansa edustaisi alunperin sileävaloinen, johon olisi tuunattu rihlatut takavalot, mutta tuskin siitäkään museokatsastuksessa tykättäisiin.Tuc kirjoitti:Olen itse tykästynyt noihin sileisiin takavaloihin. Mitäs veikkaatte, jos lähtisi joskus tuota mun pystäriä museorekisteriin pukkaamaan niin haittaisiko, jos olisi sileät muovit takavaloissa? Tosin se on hienoa, että nyt tuo mun auto kuvastaa oman aikansa tyyliä. Niin se varmaan pitää ollakin.
Tulikohan tässä nyt vastattua itse omaan kysymykseensä
Ne on silleen että eroa on vain ns. kapeamaskisissa eli Seirie 0,5-1,5. Vanha W115 on sellaisella W110-tyyppisellä rei’itetyllä pelti(?)levyllä. Reikiä on paljon, katso kuvasta.Saul kirjoitti:Ja anteeksi maalaisuuteni, mutta mitäs eroa niillä on?Daaz kirjoitti:Erikoista tässä W115-dieselissä on W114:n maskiritilä.![]()
Niin juu siis muistuttakoon tossiaan vielä, että erilaiset verkot ovat vain Serie 0,5-1,5 -malleissa eli "kapeamaskisissa". Serie 2,0:aa tämä ei koske, vaan siinä maskiritilä on aina samanlainen.Saul kirjoitti:Minulla olikin muistikuva alumiinisesta maskiverkosta. Ihmettelin vain, että miksen muista mitään erikoista omasta W114:sta. No sehän johtui tietenkin siitä, että se on 2.5 sarjaa.
No enkös minä jo tämän todennut ja oppinutkin?Daaz kirjoitti:Niin juu siis muistuttakoon tosiaan vielä, että erilaiset verkot ovat vain Serie 0,5-1,5 -malleissa eli "kapeamaskisissa". Serie 2,0:aa tämä ei koske, vaan siinä maskiritilä on aina samanlainen.Saul kirjoitti:Minulla olikin muistikuva alumiinisesta maskiverkosta. Ihmettelin vain, että miksen muista mitään erikoista omasta W114:sta. No sehän johtui tietenkin siitä, että se on 2.5 sarjaa.
Kylläkyllä, mutta kun se ei yksiselitteisesti ilmene tuosta yhäällä olevasta, niin ajattelin muita varten sen tähän vielä teroittaa. Mutta ehkä tämä nyt on asian tärkeyteen nähden vähintäänkin riittävästi palstatilaa saanut ja kaikille selvä homma.Saul kirjoitti:No enkös minä jo tämän todennut ja oppinutkin?
Hmm... En kyllä tajua että miten tuosta nyt vaihdekepin voi nähdä.Jossi kirjoitti:Tuossa kolmannessa on kyllä mielestäni uudemman mallin vaihdekeppi. Mutta helppohan sellainenkin on jälkikäteen vaihtaa.
No ei noista varsinaisesti thyyninkia ole kuin ne mulkolamput. Ja jos vaihdekepissä on sellainen "W123:n" suojapussi, niin se on myös vaihdettu. Vanha ratti on ihan hyvin voinut vielä olla alkuvuodesta rekisteröidyissa autoissa. Mutta muuten, kuten todettua, niin ihan sekamuunnoksiahan kaikki pystärit nykyään on.Itselläni omassa 1.5 sarjan W114 vm -73 on mulkosilmälamput, musta bakeliitti ratti, 123 mallin vaihdekeppi ja sileät takavalot. Eli ota näistäkin sitten selvää
Tai sitten ei... Mulla ei ole minkäännäköistä faceliftiä tehty, koska liftattavaa 2.0:ssa tuskin paljoa olisikaan. Eli alkuperäisen näköisellä köröttelen. Peltiä uusittu niin paljon, ettei kehtaa enää alkuperäisestä puhua.Daaz kirjoitti: Mutta muuten, kuten todettua, niin ihan sekamuunnoksiahan kaikki pystärit nykyään on.-Daaz