c32 amg

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Seinäjoelta, Rengastien Autotarvikkeelta ostin uudet NGK iridiumit, 11 € / kpl. Saman kaupungin käyttöautolla 22 € / kpl.

Eli kotimaastakin saa ihan ok hintaan kun vain kyselee.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5494
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja S202 »

Tuolta minäkin hain ja rekisterinumeron perusteella anto nuo boschit. Kyllä näissä platinaa ja iridiumia on, liekkö aika uus malli ku noita kirjaimia ja numeroja on pitkä rivi :D Ja tuskinpa tuo bosch mikään huono merkki on :problem:
S124 300TE
W124 300D
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Bossilaisista en muuta tiedä, mutta taannoin noi platinat ei kestänyt virivehkeissä, kun taas normi ngk kesti...ei ole sen jälkeen paljon Bossin tulppia tullut ostettua.

amgenter, noi ei varmaan ollu Laser Iridium? Tuo Laser taisi vastata OEM tulppaa ja ainakin itsellä noi on toimineet paremmin. Pitäis tilailla itsellekin yksi Laser sarja, vai kokeilisko jo Pulstar tulppia..
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Platinoihin vaihdon jälkeen joutunut haeskelemaan monesti
Uudet lämpöarvot ja joissain koneissa myös säädöt
Ennen kuin niistä sai hyötyä ja kestivät
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Pansu, muistaakseni oli Laserit mutta tarkistan vielä kun löydän sen paketin (on se jossain tallessa vanhojen tulppien kanssa).
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

He's The Reason Why AMG Engines Are Hand-Signed

http://www.youtube.com/watch?v=Z5gE0t2LC8w

Omassa autossa ei tuota plakaattia ole (alkupuolen tuotantoa).
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Alkaa olla se aika taas vuodesta kun ajot loppuu ja auto lähtee talliin ensin seisomaan ja sitten ensi vuoden puolella alkaa taas purku. Josko sitä hieman talven aikana jäähdytystä ja pakopuolta parantelisi. Keväällä sitten uutta ohjelmaa. Jos oikein penkissä kävisi tekemässä.

Siinä mielessä hyvä aika laittaa seisomaan kun viikko sitten tuli leima uusittua. Muutenkin hävettää ajella kun rengas vain pyörii tyhjää.

Pansuhan tällaisesta seisokista ymmärrä mitään. :lol:
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

No en, käyttöautojahan nämä on eikä mitään keräilyharvinaisuuksia :lol:
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5494
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja S202 »

Sain ton ec:n tcu boksin lainaan, just sellanenhan se on että tokii tosi nopeesti isompaa pykälää. Toi manuaalitila oli aika jännä, kun se vaihtaa pienempää niin se osaa laittaa sinne näyttöönkin pienemmän, ja se sitte pysyy päällä.

Ja sitten tuohon rykimisvaivaan, se on vaan pahentunu. Testailin tossa tota vaihteistoa, niin se sähköflekti humisi koko ajan. Siis ihan heti ku lähdin ajelemaan. Tulin takas ja kauhee sähkönhaju, konepelli auki ja haistelemaan. Haju tuli siitä ilmapumpusta? siis siitä isosta mokelosta mikä on siinä oikean etuvalon takana, ja se moottori oli niin kuuma että sormi meinas palaa. Tuossa se vika varmaan on. Mutta onko se hajalla (nyt varmaan on tai pian jos ei jo kärähtäny) vai onko tuola nyt joku lämpöanturi rikki kun se flektikin huusi kokoajan :?: :roll:

Jos lämpötilatieto on väärä, niin alkaako noi flektit huutamaan kokoajan, varmuuden vuoksi? Ja samalla tuo toisioilmapumppu lykkää ilmaa pakoputkeen, lambdat saa väärää tietoa ja seokset menee perseelleen, ja alkaa tuo rykiminen?
S124 300TE
W124 300D
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

S202 kirjoitti:Sain ton ec:n tcu boksin lainaan, just sellanenhan se on että tokii tosi nopeesti isompaa pykälää. Toi manuaalitila oli aika jännä, kun se vaihtaa pienempää niin se osaa laittaa sinne näyttöönkin pienemmän, ja se sitte pysyy päällä.

Ja sitten tuohon rykimisvaivaan, se on vaan pahentunu. Testailin tossa tota vaihteistoa, niin se sähköflekti humisi koko ajan. Siis ihan heti ku lähdin ajelemaan. Tulin takas ja kauhee sähkönhaju, konepelli auki ja haistelemaan. Haju tuli siitä ilmapumpusta? siis siitä isosta mokelosta mikä on siinä oikean etuvalon takana, ja se moottori oli niin kuuma että sormi meinas palaa. Tuossa se vika varmaan on. Mutta onko se hajalla (nyt varmaan on tai pian jos ei jo kärähtäny) vai onko tuola nyt joku lämpöanturi rikki kun se flektikin huusi kokoajan :?: :roll:

Jos lämpötilatieto on väärä, niin alkaako noi flektit huutamaan kokoajan, varmuuden vuoksi? Ja samalla tuo toisioilmapumppu lykkää ilmaa pakoputkeen, lambdat saa väärää tietoa ja seokset menee perseelleen, ja alkaa tuo rykiminen?
Alkaa puhaltamaan varmmudeksi samoin jos
ECU on rikki(oikosulussa oleva ilma pumppu esim voi sen rikkoa)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5494
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja S202 »

No voi helvetti jos ecukin on rikki. Jos ilmapumpulta ottaa johdon pois, niin tekeekö tuo muutaku vikavalon?
S124 300TE
W124 300D
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

S202 kirjoitti:No voi helvetti jos ecukin on rikki. Jos ilmapumpulta ottaa johdon pois, niin tekeekö tuo muutaku vikavalon?
Siis jos,
Syyksi riittää vaikka ohjaus piuhan poikki olo
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5494
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja S202 »

Heh, otin johdon pois tuolta ilmapumpulta niin auto ei oo toiminu koskaa niin hyvin kun nyt. Starttauksen jälkeen kierrokset ei käy sielä 2000, vaan lähtee suoraan käymään siistiä tyhjäkäyntiä(puolilämmin moottori), paikallaan kaasutellessa kierrokset laski ennemmin hitaasti, nyt ne tippuu saman tien niinku kuuluukin. Jotain rykimistä tuola tien päällä oli, mutta eiköhän se ollu vaan esp mikä hidasteli menoa. Luulis ainakin että ku bensakonetta ruvetaan rajoittamaan täydestä vedosta niin saattaa se vähän yskiä, tai sitten ei. Esp pois päältä ei mitään rykimistä, no oli siinä joku yskäisy vähän kovemmassa vauhdissa. No joka tapauksessa, tuo ilmapumppu on ilmeisesti lykännyt sitä ilmaa sinne kokoajan. Saiko se pansu sen sieltä ohjelmasta pois niin saa nakata menemään koko pumpun, tulee konetilastakin siistimpi.

Ja niin, flekti ei enää mennyt päälle.
S124 300TE
W124 300D
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=126273

Tuolla voi koettaa ohjelmasta poistoa.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5494
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja S202 »

Eli pitäis starilla onnistua. Sieltä menee vissiin putki pakoputkeen, vai minne se sitä ilmaa lykkää? Imusarjoihin menee letkut, mutta se ilmeisesti ottaa sen ilman sieltä? Että minkälaisella tulpalla sen pakoputken sitten tukkii :roll: Pitäis tietenkin löytää syy että minkätakia tuo pumppu hajos, kaks johtoa sinne vaan tulee. Onko se ollu kokoajan päällä, ja sille tuli nyt tunnit täyteen :roll: Pumppaako se sitä ilmaa sillon ku moottori on kylmä? Lämpömittari näyttää oikein, mutta olikos sielä nyt toinenkin lämpöanturi? Voiskohan olla mahdollista että se laatikon nykäisy olis johtunu tuosta?
S124 300TE
W124 300D
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Vakiovika. Ilmapumpun rele hitsaa kiinni ja pahimmassa tapauksessa polttaa sitten itse pumpun.

Pumpusta menevä ilma menee niihin imusarjan päissä oleviin venttiileihin ja siitä se menee pakokanavaan. Ei tarvii mitään tulppailla. Starilla saa pumpun herjan pois päältä.

Ja flekti on päällä jos sinulla on ilmastointi päällä :roll:
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5494
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja S202 »

Huh hyvä! Kiitti tiedosta! Missä toi rele on? Aattelin ottaa sen ilmapumpun kokonaan pois, se on aika ylimääräisen näköinen sielä, eli ne venttiilien putkenpäät vois jollain tukkia. En kyllä käyttäny pakkasella ilmastointia, eihän se mene päälle jos ulkolämpötila on matala?? Lasit oli kyllä helvetin huurussa, johtunee siitä että yllätys yllätys vettä on päässy jalkatilaan ja se superlooni ihan märkä. Että pitäiskö sen ilmastoinnin kuitenkin pelata, kuivais vähän sitä ilmaa nii olis vähä poistanu sitä huurua.
S124 300TE
W124 300D
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Rele on siinä boxissa missä ecukin, eli kuskin puolella konehuonessa siinä tuulilasin alla. Marssii Veholle kysymään ilmapumpun releen, niin pitäis kyllä löytyä, sen verran paljon noihin on niitä vaihdettu.
juukeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Ma 22.07.2013 18:32

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja juukeli »

Mulla oli koko johto irti pumpusta eikä sytyttäny mitään valoja ja pelas niinkuin ennenkin
wc124
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ke 26.12.2012 00:36

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja wc124 »

S202 kirjoitti:Eli pitäis starilla onnistua. Sieltä menee vissiin putki pakoputkeen, vai minne se sitä ilmaa lykkää? Imusarjoihin menee letkut, mutta se ilmeisesti ottaa sen ilman sieltä? Että minkälaisella tulpalla sen pakoputken sitten tukkii :roll: Pitäis tietenkin löytää syy että minkätakia tuo pumppu hajos, kaks johtoa sinne vaan tulee. Onko se ollu kokoajan päällä, ja sille tuli nyt tunnit täyteen :roll: Pumppaako se sitä ilmaa sillon ku moottori on kylmä? Lämpömittari näyttää oikein, mutta olikos sielä nyt toinenkin lämpöanturi? Voiskohan olla mahdollista että se laatikon nykäisy olis johtunu tuosta?
Olikos se niin, että tuo pumppu toimii n. ensimmäiset 30 sek. kun auto käynnistetään, jonka jälkeen sen pitäisi mennä pois päältä?
W124, W202, C32 AMG ja mitä niitä nyt onkaan ;)
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

juukeli kirjoitti:Mulla oli koko johto irti pumpusta eikä sytyttäny mitään valoja ja pelas niinkuin ennenkin
Oliko jo ostettaessa? Jospa siihen on tehty "myyntikikat" ja herjaus poistettu Starilla..
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

wc124 kirjoitti:Olikos se niin, että tuo pumppu toimii n. ensimmäiset 30 sek. kun auto käynnistetään, jonka jälkeen sen pitäisi mennä pois päältä?
Pumpun toiminta löytyy ihan wikipediasta. Ei mitenkään monimutkainen laite. Yksistään tällä laitteella estetään napajäätiköiden sulaminen ja turvataan Jaska Jääkarhun olemassa olo. :lol:

http://en.wikipedia.org/wiki/Secondary_air_injection
juukeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Ma 22.07.2013 18:32

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja juukeli »

Pansu kirjoitti:
juukeli kirjoitti:Mulla oli koko johto irti pumpusta eikä sytyttäny mitään valoja ja pelas niinkuin ennenkin
Oliko jo ostettaessa? Jospa siihen on tehty "myyntikikat" ja herjaus poistettu Starilla..

Siis purin pumpun irti kun kokeilin suoralla virralla toimintaa, ja toimi mutta unohdin muutamaks päiväks liittimen irti kunnes sattumalta huomasin että irti on, ja ei mitään herjaa tullut, en sitten tiedä vaikka poistettu koko härveli käytöstä :lol:
Jukikyy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Jukikyy »

S202 kirjoitti:Missä toi rele on?
Mulla on "sulake" numero 62. Kuvassa oleva harmaa iso möntti.

Kuva
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Zamppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ma 17.12.2012 10:45

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Zamppa »

Se pumpun herja voi pysyä viikonkin pois vaikka pumppu ei ole paikallaan, mutta ilmestyy kyllä, jos ei ole ohjelmoitu pois.
S202 kirjoitti: Lasit oli kyllä helvetin huurussa, johtunee siitä että yllätys yllätys vettä on päässy jalkatilaan ja se superlooni ihan märkä. Että pitäiskö sen ilmastoinnin kuitenkin pelata, kuivais vähän sitä ilmaa nii olis vähä poistanu sitä huurua.
Revi pois edestä sisälokarin takaa ne kumitutit. Ne on tukossa ja valuttaa nyt vedet sisälle. Etupenkit ja keskikonsoli irti ja lattiaverhoilut pesuun ja kuivatukseen muutamaksi päiväksi, niin pelastat ruostumiselta ja sähköt toimii jatkossa. Ne eristeet on niin paksut ja muovi yläpuolella, että ei kuiva koskaan paikalla ollessa.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5494
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja S202 »

Joo, täytyy nollata toi vikavalo pois ja kattoa mitä tapahtuu. Joo pitää tehdä oikein kunnon operaatio, ei noi matot muuten kuiva. Samalla vaihtaa ne vivut.
S124 300TE
W124 300D
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Välijäähdyttimen parantelua E55:ssa.

http://mbworld.org/forums/5854135-post48.html
http://mbworld.org/forums/5854785-post53.html

Todennäköisesti samanlaiset systeemit C32:ssa.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

amgenter kirjoitti:Välijäähdyttimen parantelua E55:ssa.

http://mbworld.org/forums/5854135-post48.html
http://mbworld.org/forums/5854785-post53.html

Todennäköisesti samanlaiset systeemit C32:ssa.
Samanlainen on C32.

"pitäisi näkyä parannusta", jäikin se topikin tärkein kertomatta eli se mitä oikeasti tapahtuu seinät poistamalla. Tuohonhan vaikuttaa paljon moni muukin asia, kuten veden virtausnopeus jne. Tuolla toisissa harrastuksissa olen aikoinaan perehtynyt paljonkin vedellä jäähdytykseen, olisi mielenkiintoista nähdä paljonko on vedenlämmöllä eroa tulo/lähtö, kun tämänkin modin ainoa perustelu/oletus on että vesi kerkeää lämmitä liikaa välijäähdyttimessä. Ja ainakin vakio pumpulla taitaa virtausnopeus laskea modin myötä, niin mikähän mahtaa olla homman tuoma hyöty.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5494
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja S202 »

No eihän se toimi. Pitoja kun on vähänkään niin heti rykii. Ongelma on vaan pahentunu pakkasien myötä. Kuinka noi ahdot tässä nousee, jos kierroksia on paljon mutta moottoria ei kuormita täysillä? Eli kakkosella lähes kaasu pohjassa? Pääseekö ne sen bypassin kautta pois vai miten? Maksimi ahdot oli noin 170 kPa, eli 0,7 baria? Ei kyllä rykinyt noilla ahdoilla. Sen verran liukasta että pitää olla vähän isompi vaihde ja vauhtia reilummin että saa rykimään, sitten varmaan on ahtoja se kilo ja päälle :roll: Tyhjäkäynnillä' painetta n. 40 kPa. Nyt se teki sellastakin että paikallaan kun kaasutta ja antaa kierrosten laskea, niin melkeen sammua tupsauttaa ennen tyhjäkäyntiä.
S124 300TE
W124 300D
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Ei ole mitään bypass venttiiliä. Osakaasulla paine tietenkin rajoittuu jonkun verran.

Paha tuosta "rykimisestä" mitään päätellä, mutta ehkä se ei saa tarpeeksi polttoainetta. Tuo sitten voi johtua pumpusta, suodattimesta, bensanpaineensäätimestä, map-anturista jne.
Vastaa Viestiin