Kierroslukumittarin anturi 603/606
Kierroslukumittarin anturi 603/606
Terve kaikille,
rakentelen G350 maasturiin OM606 turbokonetta, autossa siis OM603 turbokone aiemmin. 603 kierroslukumittarin anturi on siellä öljypohjassa ja sen anturin pistoke sopii siis autoon. 606 koneen anturi on siinä lohkossa vähän ylempänä. Vetolevyt kun ovat erilaiset, niin epäilen ettei 603 anturi anna mittarille tietoa (on siis kuitenkin se G350 öljypohja siinä 606 moottorissa) ja näin ollen voisin käyttää sitä 606 anturia. 606 anturiin ei ole johtoa ja töpselipää on sellainen tv-antennin näköinen. Onko kellään kokemusta tai tietoa siitä, että jos saan 606 johdon jostain niin välittyykö tieto mittarille vai miten sen saa pelaamaan. Vetolevyä en ajatellut tämän ongelman takia ruveta vaihtamaan, enkä muutenkaan. 606 johto tarvitaan myös, mikäli ongelma sillä ratkeaa.
ile
rakentelen G350 maasturiin OM606 turbokonetta, autossa siis OM603 turbokone aiemmin. 603 kierroslukumittarin anturi on siellä öljypohjassa ja sen anturin pistoke sopii siis autoon. 606 koneen anturi on siinä lohkossa vähän ylempänä. Vetolevyt kun ovat erilaiset, niin epäilen ettei 603 anturi anna mittarille tietoa (on siis kuitenkin se G350 öljypohja siinä 606 moottorissa) ja näin ollen voisin käyttää sitä 606 anturia. 606 anturiin ei ole johtoa ja töpselipää on sellainen tv-antennin näköinen. Onko kellään kokemusta tai tietoa siitä, että jos saan 606 johdon jostain niin välittyykö tieto mittarille vai miten sen saa pelaamaan. Vetolevyä en ajatellut tämän ongelman takia ruveta vaihtamaan, enkä muutenkaan. 606 johto tarvitaan myös, mikäli ongelma sillä ratkeaa.
ile
Nykyiset:
W463 320cdi -08
w211 420cdi -07
w140 350 turbodiesel -94
w140 420 SE
w140 500SEL -91
w123 300TD Turbodiesel, -83
w123 230E -83
w126 560SEC, -89
w124 E500 Limited, -95
w201 2.5-16 EVO2, -90
w201 2.5-16 -90
w109 300SEL 6.3 -71
w209 CLK 500 Carlsson
OSTETAAN 2.5-16 osia ja autoja
W463 320cdi -08
w211 420cdi -07
w140 350 turbodiesel -94
w140 420 SE
w140 500SEL -91
w123 300TD Turbodiesel, -83
w123 230E -83
w126 560SEC, -89
w124 E500 Limited, -95
w201 2.5-16 EVO2, -90
w201 2.5-16 -90
w109 300SEL 6.3 -71
w209 CLK 500 Carlsson
OSTETAAN 2.5-16 osia ja autoja
Re: Kierroslukumittarin anturi 603/606
laita vaan se 603:anturi paikalleen niin toimii sen puolesta kyllä.
603:n pyörintätieto mitataan starttikehästä ja 606:n kuudesta nastasta jotka on vetolevyssä.
603:n pyörintätieto mitataan starttikehästä ja 606:n kuudesta nastasta jotka on vetolevyssä.
Re: Kierroslukumittarin anturi 603/606
Kiitos jukkis vastauksesta. Näin teen. Lisäkysymyksenä kysyn vielä sitä, että pelaako mittari jos 606 anturin kytkee autossa olevaan piuhaan. Just in case.
ile
ile
Nykyiset:
W463 320cdi -08
w211 420cdi -07
w140 350 turbodiesel -94
w140 420 SE
w140 500SEL -91
w123 300TD Turbodiesel, -83
w123 230E -83
w126 560SEC, -89
w124 E500 Limited, -95
w201 2.5-16 EVO2, -90
w201 2.5-16 -90
w109 300SEL 6.3 -71
w209 CLK 500 Carlsson
OSTETAAN 2.5-16 osia ja autoja
W463 320cdi -08
w211 420cdi -07
w140 350 turbodiesel -94
w140 420 SE
w140 500SEL -91
w123 300TD Turbodiesel, -83
w123 230E -83
w126 560SEC, -89
w124 E500 Limited, -95
w201 2.5-16 EVO2, -90
w201 2.5-16 -90
w109 300SEL 6.3 -71
w209 CLK 500 Carlsson
OSTETAAN 2.5-16 osia ja autoja
Re: Kierroslukumittarin anturi 603/606
Ei toimi. 606 anturilla tulee 6 pukssia per kierros ja 603 anturista jotain 160 per kierros, eli mittari periaatteessa toimii mutta näyttää niin paljon liian vähän ettei neula käytännössä nouse vaikka antaisi kuinka kierroksia.
Re: Kierroslukumittarin anturi 603/606
Bensa mosat ottaa vauhtipyörältä sellaisilta hitstuilta pelti levyiltä sen singnaalin ja oliko kaksi vai kolme singnaalin per kierros ja pistoke on tv antennimainen.
Mietin vain että olisiko mahdollista että se muka ottaa starttihammaskehältä sen tiedon?
Mietin vain että olisiko mahdollista että se muka ottaa starttihammaskehältä sen tiedon?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Kierroslukumittarin anturi 603/606
606 ei ota startti kehältä, vanhat mekaanisella pumpulla olevat ottaa. ja niissä makaanisella pumpulla olevissa se anturi on ihan erillainen ja eri paikassa.
niissä pensa koneisessa niiden pelti liuskojen määrä riippuu sylinteri määrästä, 4syl koneessa 2kpl, 6syl 3kpl, 8syl 4kpl.
niissä pensa koneisessa niiden pelti liuskojen määrä riippuu sylinteri määrästä, 4syl koneessa 2kpl, 6syl 3kpl, 8syl 4kpl.
Re: Kierroslukumittarin anturi 603/606
Niin on. Ainoa järkevästi toteutettava toimiva vaihtoehto on se om603 anturi. 18mm reikä mahollisimman keskelle ja pultille reikä ja kierteet.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Kierroslukumittarin anturi 603/606
Kiitos taas kaikille tiedoista. Mulla sopii se 603 anturi sinne suoraan kun on G350 oma öljypohja. Laitoin sen sinne jo ja on parin millin päässä starttikehän hampaista. Näkee sitten kun saa koneen kiinni, että pelaako normaalisti.
Nykyiset:
W463 320cdi -08
w211 420cdi -07
w140 350 turbodiesel -94
w140 420 SE
w140 500SEL -91
w123 300TD Turbodiesel, -83
w123 230E -83
w126 560SEC, -89
w124 E500 Limited, -95
w201 2.5-16 EVO2, -90
w201 2.5-16 -90
w109 300SEL 6.3 -71
w209 CLK 500 Carlsson
OSTETAAN 2.5-16 osia ja autoja
W463 320cdi -08
w211 420cdi -07
w140 350 turbodiesel -94
w140 420 SE
w140 500SEL -91
w123 300TD Turbodiesel, -83
w123 230E -83
w126 560SEC, -89
w124 E500 Limited, -95
w201 2.5-16 EVO2, -90
w201 2.5-16 -90
w109 300SEL 6.3 -71
w209 CLK 500 Carlsson
OSTETAAN 2.5-16 osia ja autoja
Re: Kierroslukumittarin anturi 603/606
Pitäs pelata.iukkonen kirjoitti:Kiitos taas kaikille tiedoista. Mulla sopii se 603 anturi sinne suoraan kun on G350 oma öljypohja. Laitoin sen sinne jo ja on parin millin päässä starttikehän hampaista. Näkee sitten kun saa koneen kiinni, että pelaako normaalisti.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103