Ce barembi Wäyrynen (w210 200CDI -02)
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
Tuo soittamatta jättäminen voi johtua siitä, että kansioissa on skandeja tai jotain muita ihme merkkejä. Tai liian pitkiä tiedostonimiä
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
aina nuo härvelit jättää jtn soittamatta.4 v ollut ja ei se soita koskaan kaikkia kpleita.Kaukosäädin toimii kyllä
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3168
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
Joo, ei se autuus nyt tainnut tuon kojeen kanssa koittaa... 

Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
Jälleen kerran en mistään mitään tiedä kun ei kyseisenlaisen auton johtoja ole tullut koskaan käpisteltyä. Vaan hainpa silti Ebaysta kun oletin notta Mersun Audio10-mallinen liitin pitäisi saada ISO-malliseksi. Tuossahan noita piuhoja on ihan kohtuullisen hyvin lompakolle sopivaan hintaan. Näkyypä Kiinan pojat rakennelleet moduulinkin, joka ilmeisesti laitetaan CD-boxin paikkaan ja sisältää paikat muistikortille ja tikulle. Olisipa melko OEM-ratkaisu kun hyvään piiloon tuuppaisi. Tästäpä:
http://www.ebay.com/itm/NEU-USB-SD-MP3- ... 1e61c233d4" onclick="window.open(this.href);return false;
Piuhoja sun muuta sitten löytyy:
http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=me ... o&_sacat=0" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.com/itm/NEU-USB-SD-MP3- ... 1e61c233d4" onclick="window.open(this.href);return false;
Piuhoja sun muuta sitten löytyy:
http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=me ... o&_sacat=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Engineered to move the human spirit.
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3168
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
89,90€ näkyi maksavan sellainen johto, joka edes vähänkään näytti käypäiselle... Tuohon hintaan ostaa jo jostain tarjouksesta soittimen, johon käy suoraan nuo Audio 10:n töpselit...74t3 kirjoitti:Tuossahan noita piuhoja on ihan kohtuullisen hyvin lompakolle sopivaan hintaan.

Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
joo kansioiden ja tiedostojen nimet ei saa olla kovin kummosia.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
No entäs sitten tuollainen palikka joka menee kiinni CD-boksin liitäntään? Siihen saa sitten tikun kiinni. Sillekin toki tulee hintaa mutta eipä tarvitse luopua alkuperäisestä soittimesta.Pakardinen kirjoitti:89,90€ näkyi maksavan sellainen johto, joka edes vähänkään näytti käypäiselle... Tuohon hintaan ostaa jo jostain tarjouksesta soittimen, johon käy suoraan nuo Audio 10:n töpselit...74t3 kirjoitti:Tuossahan noita piuhoja on ihan kohtuullisen hyvin lompakolle sopivaan hintaan.

Engineered to move the human spirit.
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
Cd levyjä nuo väyrysen alkuperäset soittimet ei oo soittanu enää moneen vuoteen, mutta silti: eikö ne piisit ceedeelläkin ole jonossa, eikä kansioissa?
heitä ne kansiot sieltä muistikortilta mäkeen, ja laita pelkät piisit kortille, nii toimii melkein moitteitta. Omasta härpäkkeestä on kuulunut kaikki piisit toistaseksi, mutta valitettavasti bassot jää lähes kokonaan pois.
heitä ne kansiot sieltä muistikortilta mäkeen, ja laita pelkät piisit kortille, nii toimii melkein moitteitta. Omasta härpäkkeestä on kuulunut kaikki piisit toistaseksi, mutta valitettavasti bassot jää lähes kokonaan pois.
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3168
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
Emmie taija jaksaa tapella noiden ihmevehkeiden kanssa, hommaan jostain toisen soittimen. Audio 10 tieten pidetään tallessa tilannetta varten, kun auto joskus tulee myytyä.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
Minkähänlainen operaatio olis jos tuohon iskisi semmosen alkuajan Commandin
Hieno Paavo, yksi viidestä Paven väreistä jotka todella mielyttää silmää
Tarkkana sen ruosteen kanssa sitten !

Hieno Paavo, yksi viidestä Paven väreistä jotka todella mielyttää silmää

"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3168
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
Liian iso!Hage kirjoitti:Minkähänlainen operaatio olis jos tuohon iskisi semmosen alkuajan Commandin![]()

Jep, minäkin tykkään. Ristittiin muuten tuo värikoodi erään työkaverin kanssa (auton valmistusmaan johdosta, ei mitenkään muuten!) Nazihimmelblau:ksi...Hage kirjoitti:Hieno Paavo, yksi viidestä Paven väreistä jotka todella mielyttää silmääTarkkana sen ruosteen kanssa sitten !

Ni meinaat, että minä tämmöisen muutaman tonnin ruppanan tähen alan repimään persettäni ruosteiden takia...?


Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3168
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
Nyt se minua jo alkaa riivaamaan noiden sähköjensä kanssa.
Eihän siihen mokomaan rotteloon voi vaihtaa soitinta ilman, että vetää herätesähöille uuden piuhan. Audio10:n kun tulee heräte kuulemma siitä rattinappuloilta tulevasta karvasta. Noh, tupakinsytyttimeltä varastamma herätteen ja odottelemma sen jälkeen auton palamista...

Eihän siihen mokomaan rotteloon voi vaihtaa soitinta ilman, että vetää herätesähöille uuden piuhan. Audio10:n kun tulee heräte kuulemma siitä rattinappuloilta tulevasta karvasta. Noh, tupakinsytyttimeltä varastamma herätteen ja odottelemma sen jälkeen auton palamista...

Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
Hyvin se toimii kun ottaa herätteen tupakansytyttimeltä, eikä pala mitään. Siksi noihin myydään niitä can-väylä adaptereita että tulee heräte, radion taustavalot yms sieltä mistä kuuluukin. Hinta vaan on vähän kova noilla johdonpätkillä...
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3168
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
No sepä siinä just onkin. Kun tuolla aiemmin oli linkitettynä niitä eto johdonpätkiä, niin edullisemmaksi tuli ostaa uusi soitin. Ja on kuitenkin Pioneerin soitin, ettei ihan suttapaskaa tarvinnu ostaa...Jolle kirjoitti:Hinta vaan on vähän kova noilla johdonpätkillä...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3168
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
Nytpä löysi Pinohiiri paikkansa kojelaudasta. Ja johan alkoi soimaan v****ilemati ja soipi vielä hyvin! Vaikuttaa aika hyvältä äänentoistojärjestelmältä tuo Audio10... 

Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3168
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
Ja sitten vielä tämmönen huomio. Klassikossa kun oli tuo Kenwoodin mankka, jota enste suunnittelin tähänkin laittaa ostamalla sen "välikaapelin". No olipa hyvä, etten sitten laittanutkaan, koska:
Kenwoodin mankka ei ymmärtänyt tuota kappaleiden sekoitustoimintoa "oikein". Se toisti randomijärjestyksessä ainoastaan ne biisit, jotka olivat samassa kansiossa. Ts., jos kansio oli Led Zeppelin, se sotki ne biisit randomijärjestykseen siinä nimenomaisessa kansiossa, eli soitteli Led Zeppelinin kipaleet mullin mallin. Pinohiiri tuntuu ymmärtävän sekoittaa myös kansiot. Eli: soittaa yhden kappaleen Juice Leskistä, sitten hyppääkin Jethro Tulliin, sen jälkeen mennään Lynyrd Skynyrdiin ja sieltä Timo Rautiaisen kautta Led Zeppeliiniin. Noh, kyllä te tajuatte...
Juuri näin sen pitääkin toimia!
Kenwoodin mankka ei ymmärtänyt tuota kappaleiden sekoitustoimintoa "oikein". Se toisti randomijärjestyksessä ainoastaan ne biisit, jotka olivat samassa kansiossa. Ts., jos kansio oli Led Zeppelin, se sotki ne biisit randomijärjestykseen siinä nimenomaisessa kansiossa, eli soitteli Led Zeppelinin kipaleet mullin mallin. Pinohiiri tuntuu ymmärtävän sekoittaa myös kansiot. Eli: soittaa yhden kappaleen Juice Leskistä, sitten hyppääkin Jethro Tulliin, sen jälkeen mennään Lynyrd Skynyrdiin ja sieltä Timo Rautiaisen kautta Led Zeppeliiniin. Noh, kyllä te tajuatte...
Juuri näin sen pitääkin toimia!

Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3168
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
Tuli pakkaset ja sen myötä tuli huomio, että kyllä ne lämpenee toooooooodella hitaasti nuo pienikoneiset cdi:t. Tässä eräänä kertana lähdin töihin, ajelin kahdeksaakymppiä sen ensimmäiset 60km ja lämmöt ei kertaakaan käyneet yli 70 asteen. Sitten kun motari alkoi, niin sitten nousi sinne 85 - 90 asteeseen.
Noh, tänään sitten askartelin paskartelin solumuovista maskin sisäpuolelle peitteen ja nippareilla maskiin kiinni. Mitä nyt tänään ajelin, niin nosti jo kahdeksaakymppiä ajellessakin lämmöt normiin. Pakkasta nyt ei ihan niin paljon ollut, mutta jospa tuosta nyt jotain hyötyä olis.
Noh, tänään sitten askartelin paskartelin solumuovista maskin sisäpuolelle peitteen ja nippareilla maskiin kiinni. Mitä nyt tänään ajelin, niin nosti jo kahdeksaakymppiä ajellessakin lämmöt normiin. Pakkasta nyt ei ihan niin paljon ollut, mutta jospa tuosta nyt jotain hyötyä olis.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
Oiskohan kuitenkin termostaatti=?Pakardinen kirjoitti:Tuli pakkaset ja sen myötä tuli huomio, että kyllä ne lämpenee toooooooodella hitaasti nuo pienikoneiset cdi:t. Tässä eräänä kertana lähdin töihin, ajelin kahdeksaakymppiä sen ensimmäiset 60km ja lämmöt ei kertaakaan käyneet yli 70 asteen. Sitten kun motari alkoi, niin sitten nousi sinne 85 - 90 asteeseen.
Noh, tänään sitten askartelin paskartelin solumuovista maskin sisäpuolelle peitteen ja nippareilla maskiin kiinni. Mitä nyt tänään ajelin, niin nosti jo kahdeksaakymppiä ajellessakin lämmöt normiin. Pakkasta nyt ei ihan niin paljon ollut, mutta jospa tuosta nyt jotain hyötyä olis.
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
Jeps, ei voi käsittää miksi faceliftissa jätettiin webasto pois vakiovarustelistastaTuli pakkaset ja sen myötä tuli huomio, että kyllä ne lämpenee toooooooodella hitaasti nuo pienikoneiset cdi:t.

wiimax.fi
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
Paljonko sitä lämpöä tulee kabiiniin? ittel oli termostaatti nii finaalissa että -5 pakkasella auton sisälle sai ehkä 7-10c plussaa. Just ja just pysy lasit puhtaana, nurkista huurtui. Uus termari ni lämpeni jo ilman webaakin ok.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
Termostaatteja menee rikki ja kannattaa vaihtaa jos on epäilystä ettei toimi, mutta minkäänlaisella termostaatilla / sähköisellä lisälämmittimellä OM611-koneisesta ei saa edes kohtuullisen nopeasti lämpenevää tai kovalla pakkasella lämmintä autoa.
wiimax.fi
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3168
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
Ei olla termostaagivika, sekin vaihdettiin jo kertaalleen, turhaan tosin. Kas kun hommahan meni näin: auton ostettuani ihmettelin, kun lämpömittari ei nouse missään vaiheessa yli 70 asteen, mutta kulutus on pientä ja hytissä tarkenee hyvin. Noh, termostaatti vaihdettiin mutta auttoiko, eipä auttanut ei. Uutta ihmettelyä ja havaittiin, että lämpömittarin viisari on väärässä asennossa.
Eli koneen lämmöt oli oikein, viisarin näyttämä väärin.
Se on vaan tuo kone näköjään semmonen, että ilman maskipeittoa on talvella turha ajatellakaan ajelevansa, se ei vaan kertakaikkiaan lämpene jos tuuletus syylärille on "kunnossa". Mutta nyt kun siellä se peitto on, niin kyllä se vielä näillä pakkasilla lämpeää normilämpöihin vähän rauhallisemminkin ajellen.

Se on vaan tuo kone näköjään semmonen, että ilman maskipeittoa on talvella turha ajatellakaan ajelevansa, se ei vaan kertakaikkiaan lämpene jos tuuletus syylärille on "kunnossa". Mutta nyt kun siellä se peitto on, niin kyllä se vielä näillä pakkasilla lämpeää normilämpöihin vähän rauhallisemminkin ajellen.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3168
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
Jaah juuh, unehtu kertoa: tämäkin kakkula sai taas vuoden ajoaikaa. Kaiken sen lisäksi, että tämä oli budjettiostos (nettiauton halvin...
), niin siitä oli leima menossa kuukauden sisällä vanhaks... Ai oonko hullu? No enpä!!!
Tokihan siihen täytyi "pientä" fixiä tehdä ennen leimaa: hieman sähköhommaa ja alustaan uutta palikkaa. Sähköhommat olikin aika erikoisia: auto poltti ABS, BAS, ESP vikavaloa ostettaessa. Myyjän mukaan johtui siitä, ettei vaihdettua ohjauksen kääntökulma-anturia ollut kalibroitu starilla. Kaikkihan me tiedetään, että kalibrointi on niinkin vaikea homma kun kääntelee rattia laidasta laitaan pari kertaa. No sepä ei auttanutkaan. Pärnäsen korjaamolle, molle, mollepa molle. Sille kääntökulma-anturille ei tullut karvaa laisinkaan!
Kukahan sen sieltäkin oli pöllinyt ja mihin tarkoitukseen, tiedä häntä... Hovikorjaaja laittoi sitten uuden johdon, vähän pahimpia mutkia oikoen. Lisäksi vasen takajousi oli poikki, hyväkuntoinen käytetty tilalle. Kallistuksenvakaajan puslat (tuli auton mukana) ja pystytangot uusiksi ja kas!
"Härkä" ei löytänyt mitään vikaa! Paitsi palamattoman oikean etusumarin...
Muuten tää on pelannut kiukkuilematta. Kerran tosin teki etelä-Suomen reissulta palatessa (keskikulutus muuten tietokoneen mukaan pihasta pihaan, muutaman kilometrin rajoitusten yliajaen 4.4 litraa...
) moottoritiellä sohjovalliin osuessa sen, että vakkari putos päältä eikä halunnut kytkeytyä takasin. Ajelin loppumatkan motaria jalalla ja kun motari loppui, vetäsin levikkeelle ja sammutin. Käynnistys ja liikkeelle. Ja hoplaa: vakkari toimii taas. Mikään lie sillekin tuli...? Kun tuon jälkeen töihin mennessä kiihdytin rampilla vakkarin viiksellä vauhtia ja pyörät sutas tyhjää, okei, vakkari mykäks. Jalalla kiihdytys ja liittyminen motarille ja vakkaria; pelaa...
Se on näitä tietokoneautoja, tekee mitä tahtoo ilman mitään selkeää syytä...
Mutta, ainakin vielä olen suhteellisen tyytyväinen ostokseeni...


Tokihan siihen täytyi "pientä" fixiä tehdä ennen leimaa: hieman sähköhommaa ja alustaan uutta palikkaa. Sähköhommat olikin aika erikoisia: auto poltti ABS, BAS, ESP vikavaloa ostettaessa. Myyjän mukaan johtui siitä, ettei vaihdettua ohjauksen kääntökulma-anturia ollut kalibroitu starilla. Kaikkihan me tiedetään, että kalibrointi on niinkin vaikea homma kun kääntelee rattia laidasta laitaan pari kertaa. No sepä ei auttanutkaan. Pärnäsen korjaamolle, molle, mollepa molle. Sille kääntökulma-anturille ei tullut karvaa laisinkaan!

"Härkä" ei löytänyt mitään vikaa! Paitsi palamattoman oikean etusumarin...
Muuten tää on pelannut kiukkuilematta. Kerran tosin teki etelä-Suomen reissulta palatessa (keskikulutus muuten tietokoneen mukaan pihasta pihaan, muutaman kilometrin rajoitusten yliajaen 4.4 litraa...


Se on näitä tietokoneautoja, tekee mitä tahtoo ilman mitään selkeää syytä...

Mutta, ainakin vielä olen suhteellisen tyytyväinen ostokseeni...

Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
-Välijäähdyttimen eteen suojaPakardinen kirjoitti:Ei olla termostaagivika, sekin vaihdettiin jo kertaalleen, turhaan tosin. Kas kun hommahan meni näin: auton ostettuani ihmettelin, kun lämpömittari ei nouse missään vaiheessa yli 70 asteen, mutta kulutus on pientä ja hytissä tarkenee hyvin. Noh, termostaatti vaihdettiin mutta auttoiko, eipä auttanut ei. Uutta ihmettelyä ja havaittiin, että lämpömittarin viisari on väärässä asennossa.Eli koneen lämmöt oli oikein, viisarin näyttämä väärin.
Se on vaan tuo kone näköjään semmonen, että ilman maskipeittoa on talvella turha ajatellakaan ajelevansa, se ei vaan kertakaikkiaan lämpene jos tuuletus syylärille on "kunnossa". Mutta nyt kun siellä se peitto on, niin kyllä se vielä näillä pakkasilla lämpeää normilämpöihin vähän rauhallisemminkin ajellen.
-Jos ylävesiletku lämpenee muutaman kilsan ajon jälkeen niin ujuta Volvo 340 vm-84 vahatermostaatti ylävesiletkuun.Otat sitten pois kun pakkaskausi päättyy.Noin 5 min juttu.
ei ne lämmöt muuten riitä varsinkin jos pakokaasun kierrätys on kierretty

Kaksi talvea pärjäsi noilla jutuilla ihan hyvin -20 asteeseen.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3168
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
Suojan laittamista coolerin eteen mietinkin silloin kun tein tuota maskipeittoa, mutta silloin jäi vielä tekemättä. Ajattelin, että koneelle tekee pelkkää hyvää saada mahdollisimman kylmää ilmaa. Mutta toisaalta onhan siinä tietysti sekin, että kuta kylmempää ilmaa kone imee, niin sitä kylmempänähän se käy...
Ja pakkasilla ei tietysti ole ihan niin justiinsa se imuilman kylmyys, varmasti riittävän kylmää saa peitonkin kanssa. Täytynee värkätä sellainenkin.
Kun kyllä sen heti huomaa, että kun ilmat lämpenee nollan tienoille tai vähän ylikin, niin työmatkan aikana ehtii After Start -kulutus tippua reilusti alle 5:n litran. Jo heti pikkupakkasillakin alle 5:n pääseminen on aika heikkoa. Samaten koneen lämmöistä huomaa, jo muutaman asteen pakkasilla ei lämmöt nouse sinne "normaaliin", vähän yli 90:een asteeseen, vaan jää siihen nippa nappa 80:een. Tuntuu tuossa CDI:ssä olevan aika iso merkitys kulutukseen sillä kymmenelläkin asteella...

Kun kyllä sen heti huomaa, että kun ilmat lämpenee nollan tienoille tai vähän ylikin, niin työmatkan aikana ehtii After Start -kulutus tippua reilusti alle 5:n litran. Jo heti pikkupakkasillakin alle 5:n pääseminen on aika heikkoa. Samaten koneen lämmöistä huomaa, jo muutaman asteen pakkasilla ei lämmöt nouse sinne "normaaliin", vähän yli 90:een asteeseen, vaan jää siihen nippa nappa 80:een. Tuntuu tuossa CDI:ssä olevan aika iso merkitys kulutukseen sillä kymmenelläkin asteella...

Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
On se kyllä melkosta rahan hukkaamista jos menee yli viis litraaPakardinen kirjoitti:Suojan laittamista coolerin eteen mietinkin silloin kun tein tuota maskipeittoa, mutta silloin jäi vielä tekemättä. Ajattelin, että koneelle tekee pelkkää hyvää saada mahdollisimman kylmää ilmaa. Mutta toisaalta onhan siinä tietysti sekin, että kuta kylmempää ilmaa kone imee, niin sitä kylmempänähän se käy...Ja pakkasilla ei tietysti ole ihan niin justiinsa se imuilman kylmyys, varmasti riittävän kylmää saa peitonkin kanssa. Täytynee värkätä sellainenkin.
Kun kyllä sen heti huomaa, että kun ilmat lämpenee nollan tienoille tai vähän ylikin, niin työmatkan aikana ehtii After Start -kulutus tippua reilusti alle 5:n litran. Jo heti pikkupakkasillakin alle 5:n pääseminen on aika heikkoa. Samaten koneen lämmöistä huomaa, jo muutaman asteen pakkasilla ei lämmöt nouse sinne "normaaliin", vähän yli 90:een asteeseen, vaan jää siihen nippa nappa 80:een. Tuntuu tuossa CDI:ssä olevan aika iso merkitys kulutukseen sillä kymmenelläkin asteella...

- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3168
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
No ohan se ihan sietämätön tilanne, kun vähemmälläkin pääsis...repsikka kirjoitti:On se kyllä melkosta rahan hukkaamista jos menee yli viis litraa

Ajotietokone näkyy olevan vaarallinen varuste


Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
Oletko koskaan "kalibroinnut" kulutusta?Pakardinen kirjoitti:No ohan se ihan sietämätön tilanne, kun vähemmälläkin pääsis...repsikka kirjoitti:On se kyllä melkosta rahan hukkaamista jos menee yli viis litraa![]()
Ajotietokone näkyy olevan vaarallinen varuste![]()
Toisin sanoen tankki täyteen, trippimittari nollille.
Ja kun tulee tarve tankata, tankki täyteen ja laske sitten todellinen kulutus.
Omassa väyrysessä ainakin ajotietokone näytti ainakin yli puoli litraa liian vähän..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3168
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
Joo, olen.
Sama homma se on tässäkin, puolisen litraa on ajotietokone optimistinen...
Sama homma se on tässäkin, puolisen litraa on ajotietokone optimistinen...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
Omaan autoon laitan aina alkusyksystä maskinsuojan ja sitten kun pakkaset kunnolla alkaa niin suojaan coolerinkin ajoviimalta.
Alkuperäisissä suomiautoissa on aika usein välijäähdytin jo ennestäänkin enemmän peiteltynä kuin tuontiautoissa mutta ne muovit siitä coolerin edestä on poistettu ahdistamasta ja cooleri on ihan näkyvissä niin kannattaa peittää se jollain.
Tuli seurattua ahto-ilman lämpötilaa omassa autossa. Peittämätön vakiocooleri ja 15 astetta pakkasta niin ahtoilman lämpötila oli siellä 10-20 astetta pakkasen puolella. Kumimatto puskurin sisäpuolelle niin lämpötila pysyi koko talven plussan puolella, eli vaikutusta tuolla suojalla oli noin 15 astetta.
Alkuperäisissä suomiautoissa on aika usein välijäähdytin jo ennestäänkin enemmän peiteltynä kuin tuontiautoissa mutta ne muovit siitä coolerin edestä on poistettu ahdistamasta ja cooleri on ihan näkyvissä niin kannattaa peittää se jollain.
Tuli seurattua ahto-ilman lämpötilaa omassa autossa. Peittämätön vakiocooleri ja 15 astetta pakkasta niin ahtoilman lämpötila oli siellä 10-20 astetta pakkasen puolella. Kumimatto puskurin sisäpuolelle niin lämpötila pysyi koko talven plussan puolella, eli vaikutusta tuolla suojalla oli noin 15 astetta.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A