w210
Re: w210
saako w210 sedan mallia rekisteröityä mitenkään paketti autoksi. Miten se teho paino suhe oikein menee ja onko kontissa liian vähän tilaa jos penkit ei kallistu? vai kallistuuko?
ite en omista mutta kiinnostais. esim 606 turbolla oleva väyrynen pakettiautoksi kattastettuna. farmarissa ei varmaan olisi ongelmaa.
ite en omista mutta kiinnostais. esim 606 turbolla oleva väyrynen pakettiautoksi kattastettuna. farmarissa ei varmaan olisi ongelmaa.
Re: w210
sedan ei onnistu, farkku onnistuumiikkeli kirjoitti:saako w210 sedan mallia rekisteröityä mitenkään paketti autoksi. Miten se teho paino suhe oikein menee ja onko kontissa liian vähän tilaa jos penkit ei kallistu? vai kallistuuko?
ite en omista mutta kiinnostais. esim 606 turbolla oleva väyrynen pakettiautoksi kattastettuna. farmarissa ei varmaan olisi ongelmaa.
Re: w210
asr eli sutimisenesto tuosta löytyy. auton lähtiessä luisuun polkaise kytkin pohjaan ja käännä luisun suuntaan. asr:ää ei saa pois päältä, mutta kyllä sillä silti pystyy vähän luisuttelemaan. eli johonkin vähän syrjäisempään paikkaan harjoittelemaan auton käsittelyä. äkkiä sen oppii ja on hyödyllistä osata tositilanteen sattuessa.
E: jos on automaatti niin jalka pois kaasulta.
E: jos on automaatti niin jalka pois kaasulta.
Re: w210
yleensä jalan nostaminen kaasulta riittää. oikein liukkailla keleilla moottorijarrutus (eli jalan nostaminen kaasulta) on huono asia, jos auto lähtee luistelemaan. silloin takarenkaat pyörivät hitaammin, mitä ne vapaasti pyörisivät. eli se on verrattavissa siihen, kun etuvetoisella autolla nykäistään käsijarrua. kaikista parasta on polkaista kytkin pohjaan, jos auto on manuaali, koska silloin renkaat saavat pyöriä vapaasti.joni84 kirjoitti:niin ja eix sama asia oo ku höllää kaasun ku lähtee luisuu
Re: w210
Eikös tuo luistonesto homma mene niin että Ets on vakionaan, sille ei ole nappulaa (jossei sitä itse laita).
Lisävarusteena sai ASR joka oli hiukan uudemmissa jo vakionaan, ASR kanssa oli nappula josta saa pois
ESP sitten uudemmissa ja siinäkin nappula josta saa pois.
Onko sulla Joni84 ASR nappulaa siinä vaihdekepin lähettyvillä?
Lisävarusteena sai ASR joka oli hiukan uudemmissa jo vakionaan, ASR kanssa oli nappula josta saa pois
ESP sitten uudemmissa ja siinäkin nappula josta saa pois.
Onko sulla Joni84 ASR nappulaa siinä vaihdekepin lähettyvillä?
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: w210
Jolle kirjoitti:Eikös tuo luistonesto homma mene niin että Ets on vakionaan, sille ei ole nappulaa (jossei sitä itse laita).
Lisävarusteena sai ASR joka oli hiukan uudemmissa jo vakionaan, ASR kanssa oli nappula josta saa pois
ESP sitten uudemmissa ja siinäkin nappula josta saa pois.
Onko sulla Joni84 ASR nappulaa siinä vaihdekepin lähettyvillä?
juurikin näin. sattui pieni ajatuskatko... mun moka, hyvä että korjasit.
eli ets löytyy alkupään malleista ja asr tuli vasta myöhemmin.
-96 väykyistä ei löydy nappulaa, jolla ets:n saisi pois päältä.
w210 on kyllä huono etenemään. ei lukkoperää + raskas kone keulalle tomaatin kans niin siinäpä sitä ollaan.
100kg takakonttin painoa niin paranee se vähän, mutta ei siitä hyvää saa.
Re: w210
Tuo on kyllä niin totta. Paavo ei ole kyllä paras etenijä talvikeleillä. Siinä mielessä on välillä ihan ikävä ASD-peräistä lankkua, joka lähti takavedostaan huolimatta pahastakin pöperöstä kuin hauki kaislikosta hakaten monen etuvetoisen 6-0.
Re: w210
Helppo se sedan väykkykin on ajaa talvella. Ite tottumuksesta otan ASR:n aina pois liukkaalla kun en sen touhuista ole kovin vakuuttunu luistotilanteissa, menee mun mielestä luontevammin ilman. Toki paikalleen jää helposti sutimaan tosi liukkaalla ylämäkeen jos on paskat kitkarenkaat alla. Ei ole kokemusta muista autoista yhtä paljon niin en sitten tiedä onko väykky huonompi ajaa liukkaalla muihin verrattaessa.
W210 E320cdi
Re: w210
joo eihän se ajotuntuma ole mun mielestä mitenkään huono. kahva edellä mentäessä väykky käyttäytyy rauhallisesti eikä tee mitään yllättävää. aika paljon kuulee moitteita, että tuntuma tiehen huono ja rauhaton ajaa. niin siis liukkailla/kahva edellä mentäessä. eihän se w210 vedä vertoja w124:lle, mutta paljon helpompi ja mukavampi se on siltii ajaa mitä etuvetoiset.simoks kirjoitti:Helppo se sedan väykkykin on ajaa talvella. Ite tottumuksesta otan ASR:n aina pois liukkaalla kun en sen touhuista ole kovin vakuuttunu luistotilanteissa, menee mun mielestä luontevammin ilman. Toki paikalleen jää helposti sutimaan tosi liukkaalla ylämäkeen jos on paskat kitkarenkaat alla. Ei ole kokemusta muista autoista yhtä paljon niin en sitten tiedä onko väykky huonompi ajaa liukkaalla muihin verrattaessa.

totta tuokin, että mieluummin itse ajaa autoa eikä sokeasti luota auton apujärjestelmiin. pitäähän autossa kuski olla. enkä nyt tarkoita, että täytyy olla vatanen, jotta voi ajaa autolla. olisi se silti hyvä osata perusasiat, jos/kun se auto joskus ihan vahingossakin haluaa luistella.

ja onhan nuo apujärjestelmät varmasti aivan hyödyllisiäkin, en sitä kiellä. se käyttötapa vaan on väärä. ajetaan liukkaalla kelillä kuin ois kesä. sitten se auto lipsahtaa ojaan, koska apsit, epsit ja sipsit ei pitänyt autoa tiellä...

Re: w210
Ja mun mielestä pitää kunnolla kokeilla mitä se auto tekee kun ne avustussydeemit on päällä ja ajaa sen tilaan missä auto lähtee 'alta pois'. EHKÄ kokemuksesta on hyötyä sitten tositilanteessa, että ei tekisi itse jotain mikä pahentaa tilannetta (toisaalta paha joskun on tottunut oikomaan autoa ilman apureita). Itse ainakin aluksi reagoin juuri sellaisella vaiheella että aloitin jo omat manööverit kun auto tuli vasta mukaan, sitten molemmat korjaa omalla tavalla ja tulos ei ole ehkä se mitä kumpikaan halusi.
Automaatti eniten hankaluuksia toi, kun oli manuaalilla tottunut luisuttelemaan. Kyllä väykyllä nykyään ihan kivaa ensilumila on, tuo W211 on selkeesti hankalampi.
Automaatti eniten hankaluuksia toi, kun oli manuaalilla tottunut luisuttelemaan. Kyllä väykyllä nykyään ihan kivaa ensilumila on, tuo W211 on selkeesti hankalampi.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: w210
Se hankaloittaa ajamista liukkaalla kaikin tavoin. Meno on melko nykivää ja vaihtelevaa liukkaalla. Toki estää jonkun verran niitä tahattomia sivuluisuja. Itellä onneks asr, joka napataan aina pois kun auton käynnistää. Meno on paljon sulavampaa, siis minun mielestä. 

Re: w210
No onha toi vähä arveluttava ajaa, kun en mikään rallikuski ole. Risteyksissä lähtee luistamaan, ja samoin ,jos paljon kaasua painaa. Saa siinä selkä jännityksessä ajaa, ku miettii, jos lähtee luisuun liukkaalla suoralla tiellä. No onneksi en ajele kuin 60kmh tuskin sillä nopeudella lähtee kovasti heittämään. Ja kyllä se kolmio vilkkuu kun on liukasta, mutta minusta se luistaa kokoajan, jos ei kaasua höllää, tai kytkintä pohjaan paina täytyy laittaa hiekkaa konttiin jos auttaa.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: w210
Siitä tulee Fiskars....eli kirves.joni84 kirjoitti:täytyy laittaa hiekkaa konttiin jos auttaa.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: w210
Takavetoisessa jos lähtee luisuun liiallisen kaasunkäytön takia, niin kaasujalkaa ei saa tosiaan nostaa kokonaan pois, vaan vähän keventää että luisto loppuu (tai mieluusti kytkin pohjaan niinkuin neuvottiin). Kannattaa käydä talvella jäällä tai jossain kentällä vähän ajamassa sivuluisua, ettei sitten tule täytenä yllätyksenä jos esim ohitustilanteessa heittää poikittain.
Itellä oli takavetonen escortti ekana autona jossa kemppilukko perässä, aika pitkälti sai kaasulla ohjata talvella sama missä ajo.
Itellä oli takavetonen escortti ekana autona jossa kemppilukko perässä, aika pitkälti sai kaasulla ohjata talvella sama missä ajo.
Re: w210
Taas noita älyttömyyksiä "otan asr:n aina talvella pois". Ei voi ku nauraa. Se asr on vielä sellanen että se vaan hillitsee sitä menoa, eli autoa saa luistossa ohjattua ihan itse vaikka se päällä onkin. Ero on vaan siinä että normaalilla talvikelillä, hyvillä renkailla ja normaaleissa nopeuksissa autoa on kovin vaikea saada luisuun. Esp puuttuu sitten jo hanakammin ajoon, ja toimii sekin yllättävän hyvin. Ottakaa nyt vaikka abs:eiltakin joku sulake pois, ei oo mun auto mutta naurettavaa silti.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: w210
Just näin. Vauhtiin saatu väykky etenee yllättävän vakaasti ja kovaa vauhtia ennenkuin Asr alkaa rajoittaa. Monella kuskilla näissä Asr:n puuttumissa nopeuksissa väyrystä ei enää palauteta tiehallinnon alueelle vaan siirtymä metsähallinnon puoleen tapahtuu hetkessä jos Asr poissa pelistä...ja kuten kirjoitin, hiekkasäkit tekee väykystä "kirveen"...sanontahan se on ellei aloittaja asiaa tiennyt, kannattaa käydä kokeilemassa kuplaa liukkaalla niin tajuaa mitä kirves tarkoittaa. (viimeinen virke ei ole kaksimielinen)S202 kirjoitti:Taas noita älyttömyyksiä "otan asr:n aina talvella pois". Ei voi ku nauraa. Se asr on vielä sellanen että se vaan hillitsee sitä menoa, eli autoa saa luistossa ohjattua ihan itse vaikka se päällä onkin. Ero on vaan siinä että normaalilla talvikelillä, hyvillä renkailla ja normaaleissa nopeuksissa autoa on kovin vaikea saada luisuun. Esp puuttuu sitten jo hanakammin ajoon, ja toimii sekin yllättävän hyvin. Ottakaa nyt vaikka abs:eiltakin joku sulake pois, ei oo mun auto mutta naurettavaa silti.
.
Opel, "weird lieben autos"....
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: w210
Varapyörämonttuun.joni84 kirjoitti:Nyt on sellanen iso muovinen muutto/ lihalaatikollinen hiekkaa kontissa. Meinasin sijoitella, ne hiekat kasseihin, ja molemmille puolille konttiin sivukoteloihin, vai miten kannattaa sijoitella???
.
Opel, "weird lieben autos"....