Tästä tuli lähinnä mieleen se "paranneltu" välijäähdytin, jota myytiin Crossfire-puolella. Siinähän oli vaihettu core toiseksi ja todennäköisesti seinät poistettu. Kovasti mainostettiin parannukseksi mutta en siitäkään muista nähneeni mitään mittaustuloksia. Oli kuitenkin ns. single pass malli. No, jenkit on jenkkiä.Pansu kirjoitti:Samanlainen on C32.amgenter kirjoitti:Välijäähdyttimen parantelua E55:ssa.
http://mbworld.org/forums/5854135-post48.html
http://mbworld.org/forums/5854785-post53.html
Todennäköisesti samanlaiset systeemit C32:ssa.
"pitäisi näkyä parannusta", jäikin se topikin tärkein kertomatta eli se mitä oikeasti tapahtuu seinät poistamalla. Tuohonhan vaikuttaa paljon moni muukin asia, kuten veden virtausnopeus jne. Tuolla toisissa harrastuksissa olen aikoinaan perehtynyt paljonkin vedellä jäähdytykseen, olisi mielenkiintoista nähdä paljonko on vedenlämmöllä eroa tulo/lähtö, kun tämänkin modin ainoa perustelu/oletus on että vesi kerkeää lämmitä liikaa välijäähdyttimessä. Ja ainakin vakio pumpulla taitaa virtausnopeus laskea modin myötä, niin mikähän mahtaa olla homman tuoma hyöty.
c32 amg
Re: c32 amg
Re: c32 amg
Pisteet ukoille tästä ketjusta. Päivä (oho menikin yö) vierähtää komeasti tätä tutkiessa. Komeita laitoksia olette omistanne tehneet 

Nykyinen kalusto: MB C 320CDI 4matic -08, MB CLS 320CDI -06, MB C 180 -95, Opel Calibra c20let 4x4 -93 (Suomessa valmistettu yksilö, mutta turhankin kallis harrastus) ja pärränä Suzuki TL1000S V2 -02
Entinen kalusto: MB C32 ////AMG -01 ja liuta Opeleita
Entinen kalusto: MB C32 ////AMG -01 ja liuta Opeleita
Re: c32 amg
Jaa sielä ei ookkaan sellasta. Siltähän tuo kuulostaa että bensaa ei saa tarpeeksi. Bensanpaineensäädinhän nyt oli suodattimessa? Eli jos ei oo mitään bypassia niin ahtopaineen pitäis nousta jos konetta vaan kierrättää ja kaasu on pohjassa? Nyt ei map anturi näyttäny ku 0,65 bar, vai käviköhän se 0,7 jossain välissä. Starin nokkaan tuo pitäis viedä, jos sieltä jotain sais irti. Sytytyskatkoja sieltä vaan löytyy.Pansu kirjoitti:Ei ole mitään bypass venttiiliä. Osakaasulla paine tietenkin rajoittuu jonkun verran.
Paha tuosta "rykimisestä" mitään päätellä, mutta ehkä se ei saa tarpeeksi polttoainetta. Tuo sitten voi johtua pumpusta, suodattimesta, bensanpaineensäätimestä, map-anturista jne.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: c32 amg
Joo ei siellä sellaista ole kun tuo ahdin on magneettikytkimellä ja kaasuläppä on ennen ahdinta. Ahtopaine ei nouse vapaalla kun magneettikytkin ei tarraa kiinni. Stariin kiinni niin pääsee paremmin selville missä vika voisi olla. Jos esim. sytytyskatko säännöllisesti samoilla sylintereille niin sitten voi koettaa vaihtaa puolia paikasta toiseen ja katsoa siirtyykö katkot mukana.S202 kirjoitti:Jaa sielä ei ookkaan sellasta. Siltähän tuo kuulostaa että bensaa ei saa tarpeeksi. Bensanpaineensäädinhän nyt oli suodattimessa? Eli jos ei oo mitään bypassia niin ahtopaineen pitäis nousta jos konetta vaan kierrättää ja kaasu on pohjassa? Nyt ei map anturi näyttäny ku 0,65 bar, vai käviköhän se 0,7 jossain välissä. Starin nokkaan tuo pitäis viedä, jos sieltä jotain sais irti. Sytytyskatkoja sieltä vaan löytyy.Pansu kirjoitti:Ei ole mitään bypass venttiiliä. Osakaasulla paine tietenkin rajoittuu jonkun verran.
Paha tuosta "rykimisestä" mitään päätellä, mutta ehkä se ei saa tarpeeksi polttoainetta. Tuo sitten voi johtua pumpusta, suodattimesta, bensanpaineensäätimestä, map-anturista jne.
Re: c32 amg
Tai sitten pahimmassa tapauksessa nämä huippuhienot prässätyt nokka-akselit on alkanu elämään omaa elämää?amgenter kirjoitti:Joo ei siellä sellaista ole kun tuo ahdin on magneettikytkimellä ja kaasuläppä on ennen ahdinta. Ahtopaine ei nouse vapaalla kun magneettikytkin ei tarraa kiinni. Stariin kiinni niin pääsee paremmin selville missä vika voisi olla. Jos esim. sytytyskatko säännöllisesti samoilla sylintereille niin sitten voi koettaa vaihtaa puolia paikasta toiseen ja katsoa siirtyykö katkot mukana.S202 kirjoitti:Jaa sielä ei ookkaan sellasta. Siltähän tuo kuulostaa että bensaa ei saa tarpeeksi. Bensanpaineensäädinhän nyt oli suodattimessa? Eli jos ei oo mitään bypassia niin ahtopaineen pitäis nousta jos konetta vaan kierrättää ja kaasu on pohjassa? Nyt ei map anturi näyttäny ku 0,65 bar, vai käviköhän se 0,7 jossain välissä. Starin nokkaan tuo pitäis viedä, jos sieltä jotain sais irti. Sytytyskatkoja sieltä vaan löytyy.Pansu kirjoitti:Ei ole mitään bypass venttiiliä. Osakaasulla paine tietenkin rajoittuu jonkun verran.
Paha tuosta "rykimisestä" mitään päätellä, mutta ehkä se ei saa tarpeeksi polttoainetta. Tuo sitten voi johtua pumpusta, suodattimesta, bensanpaineensäätimestä, map-anturista jne.
Re: c32 amg
Niin, samalla ku vaihdoin sen rullan pienempään? No eihän sitä ikiniä tiedä, oma veikkaus vaan on se että vakiorullalla bensansaanti riitti juuri ja juuri, mutta nyt tuolla pienemmällä rullalla ei enää riitä. Ongelmaa ei juuri edes esinntyny ku ulkolämpötila oli +10 päälle, nyt ku oli -10 niin ei toimi. Jos luisuttaa parkkipaikalla niin ei pätki, pitää saada moottorille kunnon vedätys. Samalla ku pätkii, niin tuo moottorin vikavalo vilkkuu. Sytytyskatkoksia esiintyy melkein kaikissa sylintereissä, olikohan niin että 1 sylinteristä ei oo vikakoodia tullu
Ulkomaan foorumeilta luin että niissä suodattimissa, tai niissä paineensäätimissä on ollut ongelmia.

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: c32 amg
Bensanpaineen voi mitata siitä bensakiskon päästä, siinä pitäisi olla muovinen korkki päällä ja kierre alla, sekä siinä on neulaventtiili. Jos tuohon ei ole sopivaa nippeliä, niin kiertää neulaventtiilin pois, ostaa pätkän letkua ja mittarin(painemittari vähintään 5bar näytöllä) + pari klemmaria. Kustantaa pari kymppiä. Vakio paine on muistaakseni noin 3.8bar.
Mites ne tulpat nyt oli? Onko alkuperäiset Iridiumit vai oliko siellä jotkut sekasikiö platiniumit? Kärkiväli?
Tuon rullan vaihdon jälkeen ei varmaan ole haittaa nollata seoksenmuodostus Starilla.
Olen aina sanonut, jos turbovehkeitä aletaan virittämään, niin ensimmäinen hankinta on seosmittari(laajakaista)
Mites ne tulpat nyt oli? Onko alkuperäiset Iridiumit vai oliko siellä jotkut sekasikiö platiniumit? Kärkiväli?
Tuon rullan vaihdon jälkeen ei varmaan ole haittaa nollata seoksenmuodostus Starilla.
Olen aina sanonut, jos turbovehkeitä aletaan virittämään, niin ensimmäinen hankinta on seosmittari(laajakaista)

Re: c32 amg
Onko se bensanpaine siinä kiskossa kokoajan suunnilleen sama? Kaikenlaisia mittareita ja nippeleitä löytyy öljynpaineiden mittaukseen, että saattais jopa sellanenki löytyä. En tiedä kyllä mitkä tulpat sielä nyt on, voisko se niistä olla kiinni jos sielä sattuu nyt olemaan jotkut paskat? Ton paineen vois kattoo seuraavaksi, jos sitä ei oo kunnolla niin ei varmaan saa bensaakaan tarpeeksi 

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: c32 amg
Paine pitäis pysyä samana myös täyskaasulla & tyhjäkäynnillä. Ja jos on huonot tulpat, tai väärä kärkiväli, niin helpommin ne sortuu paineen alla.
Re: c32 amg
No aika tarkkaan siihen 3,8 kiloon se paine nousi. Viisari vähän vapisi, mutta ei paljoa. Aattelin että millähän tuon venttiilin saa pois, mutta sehän oli samanlainen ku renkaan venttiili
Eriasia on tietenkin se että pysyykö se paine täyskaasulla siinä. Kai se on viisainta kokeilla noita boschin tulppia, että muuttuuko miksikään. Ja se uus bensansuodatin. Olikos se bensapumppu kuinka kallis?

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: c32 amg
Walbro pumppu siinä satasen kieppeillä.S202 kirjoitti:Olikos se bensapumppu kuinka kallis?
Re: c32 amg
Aikaisempaan viestiin vastaten. Löysin kuitin omista tulpista ja ilman laseria olevat iridiumit ovat.
Edit. Otetaan edellinen takaisin. Laseria ammutaan konehuoneeseen.
Tuollainen oli paketti

Edit. Otetaan edellinen takaisin. Laseria ammutaan konehuoneeseen.
Tuollainen oli paketti
Re: c32 amg
Kokeilin ottaa helpoimman tulpan irti ja sieltähän löytyi sellainen ku bosch F8DPP33. Käy melkein kaikkiin mersuihin mutta listalta ei kyllä löytynyt c32:sta. Voiskohan se nyt olla tulpista kiinni. Kärkivälikin näyttää tässä olevan yli millin. Nää on platinatulpat, noi boschit mitkä ostin on oikein iridiumit.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: c32 amg
Vaihda nyt vaan ne tulpat alkuun ja kärkiväli alle milliin. Itse taisin viimeksi säätää 0.8mm.
Re: c32 amg
Joo. Kävin kyselees noita ngk tulppia mutta eihän niitä löytyny. No jostain kirjasta katottiin niin noi mun ostamat boschit on vastaavat noille ngk tulpille. Hitto mikä homma vaan niiden vaihtamisessa. Helpottais varmaa jos jaksais ottaa venakopat pois 

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: c32 amg
Normaali tulppahylsy ja sellainen pätkä-jatko, about sormen mittainen ja räikkä. Noilla on omasta vaihtunut.
Re: c32 amg
Paineilmaräikällä vaihtoivat marmorilla.
Re: c32 amg
Apukuskin puolelle vaihdoin. Melko tiukassa olivat. Tulppien paketissa luki että kiristetään 90 astetta, väänsin vähä reilun varttikierroksen. Varmaan ihan sopivasti. Meinasin laittaa kuparitahnaa kierteeseen, mutta en sitte laittanu. Pari tippaa öljyä niin tulppa pyöri suht kevyesti paikalleen.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: c32 amg
Puolet hommasta siis takana. Ei ne loppujen lopuksi ole niin pahat vaihtaa kun on tarpeeksi työkaluja levällää lattialla.S202 kirjoitti:Apukuskin puolelle vaihdoin. Melko tiukassa olivat. Tulppien paketissa luki että kiristetään 90 astetta, väänsin vähä reilun varttikierroksen. Varmaan ihan sopivasti. Meinasin laittaa kuparitahnaa kierteeseen, mutta en sitte laittanu. Pari tippaa öljyä niin tulppa pyöri suht kevyesti paikalleen.
Otapa pakosarjat irti. Ite tein sen ja vielä turhaan kun ne jenkkilän putket oli täyttä sutta.

Re: c32 amg
Onhan tässä tullut väiteltyä asiasta jos toisestakin. Jos joku vielä kokoaisi parille sivulle koko ketjun sisällön olisi helppo kertoa uusille virittelijöille mitä kannattaa tehdä ja mitä ei.mr Hesu kirjoitti:Pisteet ukoille tästä ketjusta. Päivä (oho menikin yö) vierähtää komeasti tätä tutkiessa. Komeita laitoksia olette omistanne tehneet
Hieno homma oli se kun sain tuon 62 mm rulla käteeni ja katoin siinä olevaa laakeria, joka on tehty korvaamaan vakio. Aattelin, että ei perhana, tämähän on se mistä Pansun kanssa vuosi sitten puhuttiin.

Re: c32 amg
Voi jestas mikä homma oli korjata tuo lämmityslaite. Minulla ei ollut niissä vivuissa vikaa, vaan moottorin sisällä naksui kun pari hammasta kadonnut. Oli juuri kaikken vaikeimmassa paikassa oleva moottori, sai purkaa kaiken irti että pääsi käsiksi ja siltikin aivan veemäinen homma.
Mulla on nyt pari niitä vipuja jos joku kaipaa, menin turhaan ostamaan.
Mulla on nyt pari niitä vipuja jos joku kaipaa, menin turhaan ostamaan.
Re: c32 amg
Mulla oli liitin irroitettu apukuskin lasipuhalluksen säädön moottorista v...paikasta no liitin kiinni ja naps naps...voi ...kele kuului vaan säädöstä. Eipä siinä haku päälle asentoon lämmityslaite ja kun puhallus lasille ni liitin irti johan toimii puhallus aina lasille eikä napsuttele




Re: c32 amg
Tulpat vaihdettu, ja starillakin hakkeroitu se pumppu pois pelistä. Poistuuko se kokonaan käytöstä, vai eikö se vaan sytytä sitä valoa enää? No, enpä oo saanu moottoria yskimään enkä vikavaloa syttymään. Vanhoissa tulpissa oli kärkiväli 1,2mm, tuohan saattaa jo tehdä sen että kipinä ei enää kovemmilla ahdoilla jaksa hypätä
No, jotenki raikkaan tuntuisesti veti yläkierroksilla sen mitä nyt jossain pitoja oli 


S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: c32 amg
Oliko sulla jo ne vahvistetut vivut paikallaan, jos ei niin olis kannattanu vaihtaa samallaPansu kirjoitti:Voi jestas mikä homma oli korjata tuo lämmityslaite. Minulla ei ollut niissä vivuissa vikaa, vaan moottorin sisällä naksui kun pari hammasta kadonnut. Oli juuri kaikken vaikeimmassa paikassa oleva moottori, sai purkaa kaiken irti että pääsi käsiksi ja siltikin aivan veemäinen homma.
Mulla on nyt pari niitä vipuja jos joku kaipaa, menin turhaan ostamaan.

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: c32 amg
Mulla olikin se moottori rikki, mitä ei edes näy siitä etupuolelta. Yhden vivun tarkistin ja se näytti minusta samalta kuin uudet, en niitä sitten vaihtanut.
Re: c32 amg
Auto saatu pukkien päälle ja vähän tarkasteltu. Venakoppien tiivisteet pitää näköjään vaihtaa kun pikkuvuotoja näkyy olevan. Kauhea ruuvaus muutaman tipan takia. 

Re: c32 amg
Itse sain kasan pikkuvikoja näin heti auton oston jälkeen. Lakkasi mystisesti toimimasta kuskin penkin sähkösäätö ja eilen oli kuulemma kuskin puolen pyyhkijä lakannut toimimasta ja tänään ei ollut pissapoikakaan enää pelittänyt. Onko miten yleinen vika näissä ja mistä kannattaa lähteä vikoja ekana etsimään? Juuri tuosta vanhemmasta C:stä tuli tuo pyyhkijä korjattua kun oli vaan se pultti auennut mut saa nähdä mitä tästä on mennyt. Varmaan pissapojan pumppu ja ja penkin moottori nyt ainakin vaihtoon?
Laittaa jo melkein vituttaan kun kuvittelin et Mersun myötä lakkais nää auto-ongelmat
On kyl ollut hiukan huonoa tuuria nyt mulla kun noi kaikki tullut tän huikean 300km ajon sisällä. Osto hetkellä oli kyllä muuten kaikki kunnossa et ei voi missään tapauksessa myyjää moittia. Paitsi toinen lamppu oli silloin pimeä ja kuvittelin että joku helppo pikku vika kuten esim. polttimo tai joku kosketushäikkä johdoissa kun oli juuri kuitenkin lamppu vaihdettu... no eihän se tietty ollut niin helppo, vaan se ihme valojen sytytin tai ohjauspoksi, mikä lie härpäke oli rikki ja se tietty maksoi 250€ + 100€ asennustyöt kun en itse sitä vikaa osannut paikantaa.
Laittaa jo melkein vituttaan kun kuvittelin et Mersun myötä lakkais nää auto-ongelmat

Nykyinen kalusto: MB C 320CDI 4matic -08, MB CLS 320CDI -06, MB C 180 -95, Opel Calibra c20let 4x4 -93 (Suomessa valmistettu yksilö, mutta turhankin kallis harrastus) ja pärränä Suzuki TL1000S V2 -02
Entinen kalusto: MB C32 ////AMG -01 ja liuta Opeleita
Entinen kalusto: MB C32 ////AMG -01 ja liuta Opeleita
Re: c32 amg
Etuistuimien ohjainyksikkö löytyy penkkien alta. Yleinen vika niissä ainakin 2000 alkuvuosilta on ylenmääräinen virrankulutus ohjainyksikön ollessa rikki. Sen huomaa sitten kun auto on seissyt paripäivää ja akku on tyhjä. Tarkista kuitenkin ensin yksikön liittimet penkin etureunan alta. Ja käytä *:ssa niin säästä paljon aikaa ja €.
mr Hesu kirjoitti:Itse sain kasan pikkuvikoja näin heti auton oston jälkeen. Lakkasi mystisesti toimimasta kuskin penkin sähkösäätö ja eilen oli kuulemma kuskin puolen pyyhkijä lakannut toimimasta ja tänään ei ollut pissapoikakaan enää pelittänyt. Onko miten yleinen vika näissä ja mistä kannattaa lähteä vikoja ekana etsimään? Juuri tuosta vanhemmasta C:stä tuli tuo pyyhkijä korjattua kun oli vaan se pultti auennut mut saa nähdä mitä tästä on mennyt. Varmaan pissapojan pumppu ja ja penkin moottori nyt ainakin vaihtoon?
Laittaa jo melkein vituttaan kun kuvittelin et Mersun myötä lakkais nää auto-ongelmatOn kyl ollut hiukan huonoa tuuria nyt mulla kun noi kaikki tullut tän huikean 300km ajon sisällä. Osto hetkellä oli kyllä muuten kaikki kunnossa et ei voi missään tapauksessa myyjää moittia. Paitsi toinen lamppu oli silloin pimeä ja kuvittelin että joku helppo pikku vika kuten esim. polttimo tai joku kosketushäikkä johdoissa kun oli juuri kuitenkin lamppu vaihdettu... no eihän se tietty ollut niin helppo, vaan se ihme valojen sytytin tai ohjauspoksi, mikä lie härpäke oli rikki ja se tietty maksoi 250€ + 100€ asennustyöt kun en itse sitä vikaa osannut paikantaa.
W124, W202, C32 AMG ja mitä niitä nyt onkaan 

Re: c32 amg
Tarvis tuollainen * varmaan jostain hankkia ja opetella käyttämään
Nykyinen kalusto: MB C 320CDI 4matic -08, MB CLS 320CDI -06, MB C 180 -95, Opel Calibra c20let 4x4 -93 (Suomessa valmistettu yksilö, mutta turhankin kallis harrastus) ja pärränä Suzuki TL1000S V2 -02
Entinen kalusto: MB C32 ////AMG -01 ja liuta Opeleita
Entinen kalusto: MB C32 ////AMG -01 ja liuta Opeleita
Re: c32 amg
Älä nyt Hesu ainakaan summassa lähe noita osia ostamaan. Poissapojan moottori löytyy kuskinpuolen lokasuojan takaa. Siinä on huoltoluukku etureunassa. Koittaa vaikka siitä pyörähtääkö pumppu, kun laittaa suoraan virtaa sille. Oisko pyyhkijä jäätynyt lasiin ja hypännyt booreilta pois? Eikös nuo samassa vivussa ole kiinni molemman puolen pyyhkijät, joten mekaaninen vika siinä on, jos toinen liikkuu.
Muistelen, että akun tyhjääminen oli ongelmana lähinnä muistilla olevissa penkeissä? Ne penkin etureunassa olevat johdot ja liittimet tosiaan kannattaa tarkastaa aluksi.
Muistelen, että akun tyhjääminen oli ongelmana lähinnä muistilla olevissa penkeissä? Ne penkin etureunassa olevat johdot ja liittimet tosiaan kannattaa tarkastaa aluksi.