C200 CDI Boksi rikki,johdot rikki vai missä mättää?
C200 CDI Boksi rikki,johdot rikki vai missä mättää?
Elikkäs auto rupesi pitämään ihmeellistä kolinaa helmikuussa, sitä on sitten paikalliset kyläsepät ja muutkin konkarit yrittäneet etsiä,että missä vika luuraa... ja sitähän ei ole löytynyt. Testerissä yksi vika oli ilmamassamittarissa, ja laitoin siihen uuden ja kuitattiin se mersun huollossa.. mutta, hoksasin tässä että vaikka ottaa anturista piuhan irti, niin ei se vaikuta käyntiin yhtään milläänlailla. Eli voiko tuossa moottorin kolinassa ja tässä ilmamassamittari-hommassa olla joku pätevä syy-yhteys?
Eikä mese ota kierrostakaan kun sen vähän rapiat 2200rpm,jonka jälkeen pätkii ja rynkyttää.. Apuja kaivataan.Tänks. Kuulostasko tämä nyt että ois moottorinohjausboksi särki tae jottain?
Eikä mese ota kierrostakaan kun sen vähän rapiat 2200rpm,jonka jälkeen pätkii ja rynkyttää.. Apuja kaivataan.Tänks. Kuulostasko tämä nyt että ois moottorinohjausboksi särki tae jottain?
Re: C200 CDI Boksi rikki,johdot rikki vai missä mättää?
Eikö nyt kannataisi viedä starin piuhan päähän, niin näkisi mikä mättää, moottori on vikatilassa, mutta pitäisi kumiskin ottaa 3000rpm johon se rajoittuu
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: C200 CDI Boksi rikki,johdot rikki vai missä mättää?
Niin lisätäkseni mitä tolle ollaan tehty jo--> kansi on käytetty kertaalleen auki, kaikki kunnossa ajotuksia myöten, samalla puhdistettiin imusarja karstasta ja ne läpätkin oli kunnossa ja paikallaan.. Suuttimet on penkitetty, ovat kunnossa, painetta on kun talvivaaran konkurssikeskusteluissa... Nokka-akselin tunnistinanturi ja kampiakselin tunnistinanturi on uusittu.. Kolina kuuluu kokoajan, ja voimistuu kierroksia nostettaessa... ja sillon kun vaihtaa laatikosta P:ltä D:lle tai R:lle.
Re: C200 CDI Boksi rikki,johdot rikki vai missä mättää?
Käytin Kajaanissa Hartikaisella tuota kampetta ja siellä oli seppä jos toinenki ihmettelemässä asiaa, jopa yks kaveri joka oli ollu näitten w202 mallin kanssa alusta asti tekemisissä Oulun Veholla, ja kaikki sanoi ettei ikinä ole tuommosta vikaa tullu vastaan..
Epätoivoista...

Re: C200 CDI Boksi rikki,johdot rikki vai missä mättää?
Entäs egr venttili onko se kunnossa tuo voisi olla yksi vaihtoehto
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: C200 CDI Boksi rikki,johdot rikki vai missä mättää?
egr on myös kunnossa.. ja puhdas sekin systeemi. =/ Mites katalysaattori, voisko se aiheuttaa tommosta tukkeutuessaan/rikki mennessään? Kun se kolkatus alkoi kovana pakkas-aamuna about 100m liikkeelle lähdöstä, tuntu että kone hyytyy, mutta ei kumminkaan sammunu, sit nykäs pikkusen ja alko kuulua se kolkatus.
Re: C200 CDI Boksi rikki,johdot rikki vai missä mättää?
Vohan sekin olla, että katti on täysin tukossa.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: C200 CDI Boksi rikki,johdot rikki vai missä mättää?
hmm.. se ei kyllä välttämättä ihme olisi, auto kumminki ollu vaimolla kun se töihin sillä kulkenu, eikä se oo kerenny kunnolla lämmetä ja pelkkää taajamanopeutta ajaleskellu sillä... Elikkä turbolta heti löysätä putki irti?
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: C200 CDI Boksi rikki,johdot rikki vai missä mättää?
Kaikki ne autoon tulleet viat menee aina emännän piikkiin.Simuna kirjoitti:hmm.. se ei kyllä välttämättä ihme olisi, auto kumminki ollu vaimolla kun se töihin sillä kulkenu, eikä se oo kerenny kunnolla lämmetä ja pelkkää taajamanopeutta ajaleskellu sillä... Elikkä turbolta heti löysätä putki irti?

No starilla vedos niin suurin osa vioista selviää sillä.
Re: C200 CDI Boksi rikki,johdot rikki vai missä mättää?
Tottakai ne menee!
Sepä se, kun starin nokassakin on jo käytetty.. :S

-
- Sisäänajossa
- Viestit: 25
- Liittynyt: Pe 23.12.2011 18:20
- Paikkakunta: Satakunta/Etelä-Pohojammaa Suupohoja
Re: C200 CDI Boksi rikki,johdot rikki vai missä mättää?
No jos nyt ennen vedoksia esim. Infrapuna lämpömittarilla pakosarjasta joka pytyn lähdöstä lämpötilat onko eroja ? , puutikku tai lääkärin stetoskooppi on hyvä työkalu millä kyllä löytää mistä kolina tulee yläpäästä/alapäästä puristuspaine mittaus ihan mittarilla, alapään laakerit? ,kampiaksila mutkalla ? Paljonko koneella ajettu? Alkaa vehollakin olla vikana ettei muulla vikaa etsitä kuin starilla ja ei katsota perusjuttuja ensin, ei Se starikaan kaikkea näytä vaikka hyvä työkalu onkin.Mesemies89 kirjoitti:Kaikki ne autoon tulleet viat menee aina emännän piikkiin.Simuna kirjoitti:hmm.. se ei kyllä välttämättä ihme olisi, auto kumminki ollu vaimolla kun se töihin sillä kulkenu, eikä se oo kerenny kunnolla lämmetä ja pelkkää taajamanopeutta ajaleskellu sillä... Elikkä turbolta heti löysätä putki irti?![]()
No starilla vedos niin suurin osa vioista selviää sillä.
X218 350cdi BT -17 ampumajarru
X218 350cdi BE -12 ampumajarru
W906 muutamia
W903
W115 220D -74
W124.036 -94
Tähdellistä touhua
X218 350cdi BE -12 ampumajarru
W906 muutamia
W903
W115 220D -74
W124.036 -94
Tähdellistä touhua
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: C200 CDI Boksi rikki,johdot rikki vai missä mättää?
Niin no... *:ri kyllä näyttää jos yksikin sylinteri käy vajaasti,Ellunkana kirjoitti: No jos nyt ennen vedoksia esim. Infrapuna lämpömittarilla pakosarjasta joka pytyn lähdöstä lämpötilat onko eroja ? , puutikku tai lääkärin stetoskooppi on hyvä työkalu millä kyllä löytää mistä kolina tulee yläpäästä/alapäästä puristuspaine mittaus ihan mittarilla, alapään laakerit? ,kampiaksila mutkalla ? Paljonko koneella ajettu? Alkaa vehollakin olla vikana ettei muulla vikaa etsitä kuin starilla ja ei katsota perusjuttuja ensin, ei Se starikaan kaikkea näytä vaikka hyvä työkalu onkin.
vaikka noista mainituista syistä kunhan sitä osaa käyttä muuhunkin kuin pikatestiin...
minkä jälkeen sitten voi alkaa tarkistelemaan tarkemin onko venttiili mutkalla tms
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: C200 CDI Boksi rikki,johdot rikki vai missä mättää?
Minkä ikäinen, automaatti/manuaaliSimuna kirjoitti:Elikkäs auto rupesi pitämään ihmeellistä kolinaa helmikuussa, sitä on sitten paikalliset kyläsepät ja muutkin konkarit yrittäneet etsiä,että missä vika luuraa... ja sitähän ei ole löytynyt. Testerissä yksi vika oli ilmamassamittarissa, ja laitoin siihen uuden ja kuitattiin se mersun huollossa.. mutta, hoksasin tässä että vaikka ottaa anturista piuhan irti, niin ei se vaikuta käyntiin yhtään milläänlailla. Eli voiko tuossa moottorin kolinassa ja tässä ilmamassamittari-hommassa olla joku pätevä syy-yhteys?
Eikä mese ota kierrostakaan kun sen vähän rapiat 2200rpm,jonka jälkeen pätkii ja rynkyttää.. Apuja kaivataan.Tänks. Kuulostasko tämä nyt että ois moottorinohjausboksi särki tae jottain?
(jälleen kerran)
Poistuiko ilmamassamittarin vaihdolla
se vika koodi vai tuliko se hetken päästä uudellen,
tuliko johdon irrotuksesta vika koodi
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: C200 CDI Boksi rikki,johdot rikki vai missä mättää?
Se onpi -01 automaatti. Vikakoodi kyllä lähti mittarin vaihdon jälkeen, tai siis sitten kun kuitattiin se uus mittari, mutta sitä en muista tuliko vikakoodia johdon irrottamisesta.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: C200 CDI Boksi rikki,johdot rikki vai missä mättää?
Eli on sen ikäinen että johdon irrotuksen pitäisi tehdä vikatila/vika koodiSimuna kirjoitti:Se onpi -01 automaatti. Vikakoodi kyllä lähti mittarin vaihdon jälkeen, tai siis sitten kun kuitattiin se uus mittari, mutta sitä en muista tuliko vikakoodia johdon irrottamisesta.
kannatta tutkaila sen johdot ECU:le
koittaa niin että ottaa egr ventiilin alipaine letkun irti,
muuta kokeiltavaa laturin remmi hetkeksi pois,
turbinin tarkistus
(oletuksena että *:rilla on kunnolla tutkittu puristukset, moottorin käyntierot, suuttimet)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: C200 CDI Boksi rikki,johdot rikki vai missä mättää?
Kokeile ottaa railpaineanturin johto irti, ja kokeile muuttuuko käynti.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Re: C200 CDI Boksi rikki,johdot rikki vai missä mättää?
joskami kirjoitti:Kokeile ottaa railpaineanturin johto irti, ja kokeile muuttuuko käynti.
käynti kyllä muuttuu,nimittäin paremmaksi, kone on "humpannut" kierroksia yleensä....mutta kolina ei silti katoa
Re: C200 CDI Boksi rikki,johdot rikki vai missä mättää?
Harmi ettei tuosta ollut apua, tarkistitko samalla anturin johdot boxiin saakka vaikka yleismittarilla. Oletko starilla katsonut suuttimien korjauskertoimet ja tehnyt sylinterien puristusmittauksen starilla..
Lainattu toisesta topicista..
Lainattu toisesta topicista..
joskami kirjoitti:Syy ei ollutkaan suuttimessa, kaikkihan alkoi siitä, että vaihdoin isomman kp.pumpun paikalleen ja samalla huolsin sen niin luultiin ensit et joku p***a oli lähtenyt liikkeeseen ja suutin ois jäänyt auki..
Starilla tutkittiin et tuon suuttimen on oltava jumissa niinpä se auki ja uudet tiivisteet, mut käynti oli edelleen todella naputtavaa.
kunnes tuli mieleen et oisko railpaineessa taikka pumpussa jokin vika, koska korjauskeroimet hyppivät edestakaisin joka suuttimella -5 ja +5 välillä.
Railpaineanturin johto irti ja auto kävi nätistiHieman liittimen johtojen tarkastusta ja auto kävi taas normaalisti, tuli pestyä perjantaina konehuone ja samalla kun pumppua irroitettiin yksi polttoaineputki painoi liitintä alspäin joten oli ottanut joko kiipeetä painepesuirista taikka tuosta pumpunirroituksesta.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Re: C200 CDI Boksi rikki,johdot rikki vai missä mättää?
Eikö tuo kuitenkin auttanut kertomaan että jotain rail-paineen säätimessä jos moottori humppaa säädettäessä mutta ei kun säätöä ei tehdä (säätöä ei tehdä kun ei ole mittausarvoa)? Kolinat sitten oma asiansa.joskami kirjoitti:Harmi ettei tuosta ollut apua, ...
Re: C200 CDI Boksi rikki,johdot rikki vai missä mättää?
Hakuammuntaa välisä
Käytä hieman suutinputkea auki yksi kerrallaan auton käydessä.Tiedä vaikka olisi palokalinaaa

Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: C200 CDI Boksi rikki,johdot rikki vai missä mättää?
Toimiiko muka cdi:ssä tuommonen konsti? Ne suuttimethan on kiinni samassa jakotukissa jolloin koko järjestelmän paine putoaa ja kone sammuu.koyama kirjoitti:Hakuammuntaa välisäKäytä hieman suutinputkea auki yksi kerrallaan auton käydessä.Tiedä vaikka olisi palokalinaaa
Vai täh.
Re: C200 CDI Boksi rikki,johdot rikki vai missä mättää?
Toimiiko muka cdi:ssä tuommonen konsti? Ne suuttimethan on kiinni samassa jakotukissa jolloin koko järjestelmän paine putoaa ja kone sammuu.
Vai täh
Kyllä se kone sammuu jos rail paine romahtaa
Vai täh
Kyllä se kone sammuu jos rail paine romahtaa
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: C200 CDI Boksi rikki,johdot rikki vai missä mättää?
.. Tuli tuplat
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: C200 CDI Boksi rikki,johdot rikki vai missä mättää?
Kestääkös se nyppiä suttimen ohjausjohtoja käydessä. Eikös niitä CDI:ssä sähköpulssilla availla? Simahtaako boxi? Voiko *:lla pimentää suuttimen kerrallaan jos haluaa näin kuunnella eri sylintereitten ääniä.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: C200 CDI Boksi rikki,johdot rikki vai missä mättää?
Suutin putken avaaminen tipautaa paineen kokosyysteemissä= kone ei käysompio kirjoitti:Kestääkös se nyppiä suttimen ohjausjohtoja käydessä. Eikös niitä CDI:ssä sähköpulssilla availla? Simahtaako boxi? Voiko *:lla pimentää suuttimen kerrallaan jos haluaa näin kuunnella eri sylintereitten ääniä.
Johodon irrotus suutimesta = moottori ei käy
*:rilla voi "sammuttaa" sylinterin kerrallan(tosinei kaikista malleista "viralisesti")
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: C200 CDI Boksi rikki,johdot rikki vai missä mättää?
Selviskö vika? Itselläni w202 200cdi aut. -01. Pitää kolinaa eikä kierrä ku n. 2500. Eli samat oireet ku topicin alottajalla.
Vikakoodeissa ainostaan kampiakselin ja nokka-akselin asemaero ja vikakoodia ei saa nollattua. Kampi ja nokka anturit vaihdettu ja jakoketju. Puristuksia on pytyissä ja suuttimet kunnossa.
Vikakoodeissa ainostaan kampiakselin ja nokka-akselin asemaero ja vikakoodia ei saa nollattua. Kampi ja nokka anturit vaihdettu ja jakoketju. Puristuksia on pytyissä ja suuttimet kunnossa.
Re: C200 CDI Boksi rikki,johdot rikki vai missä mättää?
Sitten kannattaa tarkistaa ajoitus ihan manuaalisesti. Ettei jakopään ketju ole venynyt niin paljon että ajoitus on pielessärich kirjoitti:Selviskö vika? Itselläni w202 200cdi aut. -01. Pitää kolinaa eikä kierrä ku n. 2500. Eli samat oireet ku topicin alottajalla.
Vikakoodeissa ainostaan kampiakselin ja nokka-akselin asemaero ja vikakoodia ei saa nollattua. Kampi ja nokka anturit vaihdettu ja jakoketju. Puristuksia on pytyissä ja suuttimet kunnossa.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan