C200 CDI Boksi rikki,johdot rikki vai missä mättää?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Simuna
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ti 16.07.2013 17:37

C200 CDI Boksi rikki,johdot rikki vai missä mättää?

Viesti Kirjoittaja Simuna »

Elikkäs auto rupesi pitämään ihmeellistä kolinaa helmikuussa, sitä on sitten paikalliset kyläsepät ja muutkin konkarit yrittäneet etsiä,että missä vika luuraa... ja sitähän ei ole löytynyt. Testerissä yksi vika oli ilmamassamittarissa, ja laitoin siihen uuden ja kuitattiin se mersun huollossa.. mutta, hoksasin tässä että vaikka ottaa anturista piuhan irti, niin ei se vaikuta käyntiin yhtään milläänlailla. Eli voiko tuossa moottorin kolinassa ja tässä ilmamassamittari-hommassa olla joku pätevä syy-yhteys?
Eikä mese ota kierrostakaan kun sen vähän rapiat 2200rpm,jonka jälkeen pätkii ja rynkyttää.. Apuja kaivataan.Tänks. Kuulostasko tämä nyt että ois moottorinohjausboksi särki tae jottain?
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: C200 CDI Boksi rikki,johdot rikki vai missä mättää?

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Eikö nyt kannataisi viedä starin piuhan päähän, niin näkisi mikä mättää, moottori on vikatilassa, mutta pitäisi kumiskin ottaa 3000rpm johon se rajoittuu
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Simuna
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ti 16.07.2013 17:37

Re: C200 CDI Boksi rikki,johdot rikki vai missä mättää?

Viesti Kirjoittaja Simuna »

Niin lisätäkseni mitä tolle ollaan tehty jo--> kansi on käytetty kertaalleen auki, kaikki kunnossa ajotuksia myöten, samalla puhdistettiin imusarja karstasta ja ne läpätkin oli kunnossa ja paikallaan.. Suuttimet on penkitetty, ovat kunnossa, painetta on kun talvivaaran konkurssikeskusteluissa... Nokka-akselin tunnistinanturi ja kampiakselin tunnistinanturi on uusittu.. Kolina kuuluu kokoajan, ja voimistuu kierroksia nostettaessa... ja sillon kun vaihtaa laatikosta P:ltä D:lle tai R:lle.
Simuna
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ti 16.07.2013 17:37

Re: C200 CDI Boksi rikki,johdot rikki vai missä mättää?

Viesti Kirjoittaja Simuna »

Käytin Kajaanissa Hartikaisella tuota kampetta ja siellä oli seppä jos toinenki ihmettelemässä asiaa, jopa yks kaveri joka oli ollu näitten w202 mallin kanssa alusta asti tekemisissä Oulun Veholla, ja kaikki sanoi ettei ikinä ole tuommosta vikaa tullu vastaan.. :D Epätoivoista...
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: C200 CDI Boksi rikki,johdot rikki vai missä mättää?

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Entäs egr venttili onko se kunnossa tuo voisi olla yksi vaihtoehto
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Simuna
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ti 16.07.2013 17:37

Re: C200 CDI Boksi rikki,johdot rikki vai missä mättää?

Viesti Kirjoittaja Simuna »

egr on myös kunnossa.. ja puhdas sekin systeemi. =/ Mites katalysaattori, voisko se aiheuttaa tommosta tukkeutuessaan/rikki mennessään? Kun se kolkatus alkoi kovana pakkas-aamuna about 100m liikkeelle lähdöstä, tuntu että kone hyytyy, mutta ei kumminkaan sammunu, sit nykäs pikkusen ja alko kuulua se kolkatus.
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: C200 CDI Boksi rikki,johdot rikki vai missä mättää?

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Vohan sekin olla, että katti on täysin tukossa.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Simuna
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ti 16.07.2013 17:37

Re: C200 CDI Boksi rikki,johdot rikki vai missä mättää?

Viesti Kirjoittaja Simuna »

hmm.. se ei kyllä välttämättä ihme olisi, auto kumminki ollu vaimolla kun se töihin sillä kulkenu, eikä se oo kerenny kunnolla lämmetä ja pelkkää taajamanopeutta ajaleskellu sillä... Elikkä turbolta heti löysätä putki irti?
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: C200 CDI Boksi rikki,johdot rikki vai missä mättää?

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

Simuna kirjoitti:hmm.. se ei kyllä välttämättä ihme olisi, auto kumminki ollu vaimolla kun se töihin sillä kulkenu, eikä se oo kerenny kunnolla lämmetä ja pelkkää taajamanopeutta ajaleskellu sillä... Elikkä turbolta heti löysätä putki irti?
Kaikki ne autoon tulleet viat menee aina emännän piikkiin. :)
No starilla vedos niin suurin osa vioista selviää sillä.
Simuna
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ti 16.07.2013 17:37

Re: C200 CDI Boksi rikki,johdot rikki vai missä mättää?

Viesti Kirjoittaja Simuna »

Tottakai ne menee! :D Sepä se, kun starin nokassakin on jo käytetty.. :S
Ellunkana
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Pe 23.12.2011 18:20
Paikkakunta: Satakunta/Etelä-Pohojammaa Suupohoja

Re: C200 CDI Boksi rikki,johdot rikki vai missä mättää?

Viesti Kirjoittaja Ellunkana »

Mesemies89 kirjoitti:
Simuna kirjoitti:hmm.. se ei kyllä välttämättä ihme olisi, auto kumminki ollu vaimolla kun se töihin sillä kulkenu, eikä se oo kerenny kunnolla lämmetä ja pelkkää taajamanopeutta ajaleskellu sillä... Elikkä turbolta heti löysätä putki irti?
Kaikki ne autoon tulleet viat menee aina emännän piikkiin. :)
No starilla vedos niin suurin osa vioista selviää sillä.
No jos nyt ennen vedoksia esim. Infrapuna lämpömittarilla pakosarjasta joka pytyn lähdöstä lämpötilat onko eroja ? , puutikku tai lääkärin stetoskooppi on hyvä työkalu millä kyllä löytää mistä kolina tulee yläpäästä/alapäästä puristuspaine mittaus ihan mittarilla, alapään laakerit? ,kampiaksila mutkalla ? Paljonko koneella ajettu? Alkaa vehollakin olla vikana ettei muulla vikaa etsitä kuin starilla ja ei katsota perusjuttuja ensin, ei Se starikaan kaikkea näytä vaikka hyvä työkalu onkin.
X218 350cdi BT -17 ampumajarru
X218 350cdi BE -12 ampumajarru
W906 muutamia
W903
W115 220D -74
W124.036 -94
Tähdellistä touhua
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: C200 CDI Boksi rikki,johdot rikki vai missä mättää?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Ellunkana kirjoitti: No jos nyt ennen vedoksia esim. Infrapuna lämpömittarilla pakosarjasta joka pytyn lähdöstä lämpötilat onko eroja ? , puutikku tai lääkärin stetoskooppi on hyvä työkalu millä kyllä löytää mistä kolina tulee yläpäästä/alapäästä puristuspaine mittaus ihan mittarilla, alapään laakerit? ,kampiaksila mutkalla ? Paljonko koneella ajettu? Alkaa vehollakin olla vikana ettei muulla vikaa etsitä kuin starilla ja ei katsota perusjuttuja ensin, ei Se starikaan kaikkea näytä vaikka hyvä työkalu onkin.
Niin no... *:ri kyllä näyttää jos yksikin sylinteri käy vajaasti,
vaikka noista mainituista syistä kunhan sitä osaa käyttä muuhunkin kuin pikatestiin...
minkä jälkeen sitten voi alkaa tarkistelemaan tarkemin onko venttiili mutkalla tms
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: C200 CDI Boksi rikki,johdot rikki vai missä mättää?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Simuna kirjoitti:Elikkäs auto rupesi pitämään ihmeellistä kolinaa helmikuussa, sitä on sitten paikalliset kyläsepät ja muutkin konkarit yrittäneet etsiä,että missä vika luuraa... ja sitähän ei ole löytynyt. Testerissä yksi vika oli ilmamassamittarissa, ja laitoin siihen uuden ja kuitattiin se mersun huollossa.. mutta, hoksasin tässä että vaikka ottaa anturista piuhan irti, niin ei se vaikuta käyntiin yhtään milläänlailla. Eli voiko tuossa moottorin kolinassa ja tässä ilmamassamittari-hommassa olla joku pätevä syy-yhteys?
Eikä mese ota kierrostakaan kun sen vähän rapiat 2200rpm,jonka jälkeen pätkii ja rynkyttää.. Apuja kaivataan.Tänks. Kuulostasko tämä nyt että ois moottorinohjausboksi särki tae jottain?
Minkä ikäinen, automaatti/manuaali
(jälleen kerran)

Poistuiko ilmamassamittarin vaihdolla
se vika koodi vai tuliko se hetken päästä uudellen,
tuliko johdon irrotuksesta vika koodi
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Simuna
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ti 16.07.2013 17:37

Re: C200 CDI Boksi rikki,johdot rikki vai missä mättää?

Viesti Kirjoittaja Simuna »

Se onpi -01 automaatti. Vikakoodi kyllä lähti mittarin vaihdon jälkeen, tai siis sitten kun kuitattiin se uus mittari, mutta sitä en muista tuliko vikakoodia johdon irrottamisesta.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: C200 CDI Boksi rikki,johdot rikki vai missä mättää?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Simuna kirjoitti:Se onpi -01 automaatti. Vikakoodi kyllä lähti mittarin vaihdon jälkeen, tai siis sitten kun kuitattiin se uus mittari, mutta sitä en muista tuliko vikakoodia johdon irrottamisesta.
Eli on sen ikäinen että johdon irrotuksen pitäisi tehdä vikatila/vika koodi

kannatta tutkaila sen johdot ECU:le
koittaa niin että ottaa egr ventiilin alipaine letkun irti,
muuta kokeiltavaa laturin remmi hetkeksi pois,
turbinin tarkistus

(oletuksena että *:rilla on kunnolla tutkittu puristukset, moottorin käyntierot, suuttimet)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Re: C200 CDI Boksi rikki,johdot rikki vai missä mättää?

Viesti Kirjoittaja joskami »

Kokeile ottaa railpaineanturin johto irti, ja kokeile muuttuuko käynti.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Simuna
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ti 16.07.2013 17:37

Re: C200 CDI Boksi rikki,johdot rikki vai missä mättää?

Viesti Kirjoittaja Simuna »

joskami kirjoitti:Kokeile ottaa railpaineanturin johto irti, ja kokeile muuttuuko käynti.

käynti kyllä muuttuu,nimittäin paremmaksi, kone on "humpannut" kierroksia yleensä....mutta kolina ei silti katoa
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Re: C200 CDI Boksi rikki,johdot rikki vai missä mättää?

Viesti Kirjoittaja joskami »

Harmi ettei tuosta ollut apua, tarkistitko samalla anturin johdot boxiin saakka vaikka yleismittarilla. Oletko starilla katsonut suuttimien korjauskertoimet ja tehnyt sylinterien puristusmittauksen starilla..

Lainattu toisesta topicista..
joskami kirjoitti:Syy ei ollutkaan suuttimessa, kaikkihan alkoi siitä, että vaihdoin isomman kp.pumpun paikalleen ja samalla huolsin sen niin luultiin ensit et joku p***a oli lähtenyt liikkeeseen ja suutin ois jäänyt auki..

Starilla tutkittiin et tuon suuttimen on oltava jumissa niinpä se auki ja uudet tiivisteet, mut käynti oli edelleen todella naputtavaa.
kunnes tuli mieleen et oisko railpaineessa taikka pumpussa jokin vika, koska korjauskeroimet hyppivät edestakaisin joka suuttimella -5 ja +5 välillä.

Railpaineanturin johto irti ja auto kävi nätisti :) Hieman liittimen johtojen tarkastusta ja auto kävi taas normaalisti, tuli pestyä perjantaina konehuone ja samalla kun pumppua irroitettiin yksi polttoaineputki painoi liitintä alspäin joten oli ottanut joko kiipeetä painepesuirista taikka tuosta pumpunirroituksesta.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13782
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: C200 CDI Boksi rikki,johdot rikki vai missä mättää?

Viesti Kirjoittaja DBFI »

joskami kirjoitti:Harmi ettei tuosta ollut apua, ...
Eikö tuo kuitenkin auttanut kertomaan että jotain rail-paineen säätimessä jos moottori humppaa säädettäessä mutta ei kun säätöä ei tehdä (säätöä ei tehdä kun ei ole mittausarvoa)? Kolinat sitten oma asiansa.
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: C200 CDI Boksi rikki,johdot rikki vai missä mättää?

Viesti Kirjoittaja koyama »

Hakuammuntaa välisä :o Käytä hieman suutinputkea auki yksi kerrallaan auton käydessä.Tiedä vaikka olisi palokalinaaa
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: C200 CDI Boksi rikki,johdot rikki vai missä mättää?

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

koyama kirjoitti:Hakuammuntaa välisä :o Käytä hieman suutinputkea auki yksi kerrallaan auton käydessä.Tiedä vaikka olisi palokalinaaa
Toimiiko muka cdi:ssä tuommonen konsti? Ne suuttimethan on kiinni samassa jakotukissa jolloin koko järjestelmän paine putoaa ja kone sammuu.

Vai täh.
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: C200 CDI Boksi rikki,johdot rikki vai missä mättää?

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Toimiiko muka cdi:ssä tuommonen konsti? Ne suuttimethan on kiinni samassa jakotukissa jolloin koko järjestelmän paine putoaa ja kone sammuu.

Vai täh
Kyllä se kone sammuu jos rail paine romahtaa
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: C200 CDI Boksi rikki,johdot rikki vai missä mättää?

Viesti Kirjoittaja arska10 »

.. Tuli tuplat
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1816
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: C200 CDI Boksi rikki,johdot rikki vai missä mättää?

Viesti Kirjoittaja sompio »

Kestääkös se nyppiä suttimen ohjausjohtoja käydessä. Eikös niitä CDI:ssä sähköpulssilla availla? Simahtaako boxi? Voiko *:lla pimentää suuttimen kerrallaan jos haluaa näin kuunnella eri sylintereitten ääniä.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: C200 CDI Boksi rikki,johdot rikki vai missä mättää?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

sompio kirjoitti:Kestääkös se nyppiä suttimen ohjausjohtoja käydessä. Eikös niitä CDI:ssä sähköpulssilla availla? Simahtaako boxi? Voiko *:lla pimentää suuttimen kerrallaan jos haluaa näin kuunnella eri sylintereitten ääniä.
Suutin putken avaaminen tipautaa paineen kokosyysteemissä= kone ei käy
Johodon irrotus suutimesta = moottori ei käy
*:rilla voi "sammuttaa" sylinterin kerrallan(tosinei kaikista malleista "viralisesti")
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
rich
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ke 26.02.2014 18:12

Re: C200 CDI Boksi rikki,johdot rikki vai missä mättää?

Viesti Kirjoittaja rich »

Selviskö vika? Itselläni w202 200cdi aut. -01. Pitää kolinaa eikä kierrä ku n. 2500. Eli samat oireet ku topicin alottajalla.
Vikakoodeissa ainostaan kampiakselin ja nokka-akselin asemaero ja vikakoodia ei saa nollattua. Kampi ja nokka anturit vaihdettu ja jakoketju. Puristuksia on pytyissä ja suuttimet kunnossa.
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: C200 CDI Boksi rikki,johdot rikki vai missä mättää?

Viesti Kirjoittaja arska10 »

rich kirjoitti:Selviskö vika? Itselläni w202 200cdi aut. -01. Pitää kolinaa eikä kierrä ku n. 2500. Eli samat oireet ku topicin alottajalla.
Vikakoodeissa ainostaan kampiakselin ja nokka-akselin asemaero ja vikakoodia ei saa nollattua. Kampi ja nokka anturit vaihdettu ja jakoketju. Puristuksia on pytyissä ja suuttimet kunnossa.
Sitten kannattaa tarkistaa ajoitus ihan manuaalisesti. Ettei jakopään ketju ole venynyt niin paljon että ajoitus on pielessä
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Vastaa Viestiin