
w124 Coupe katu-projekti
Re: w124 Coupe katu-projekti
Pitäiskö mun vielä lisätä että pahoittelen auto on pölyinen kuvissa... 

ex w124 200e Facelift vm-93
w124 230ce vm-91 projekti
w124 230ce vm-91 projekti
Re: w124 Coupe katu-projekti
Joo eli kun koneen kiinnityspisteet leveni, tuli onkelma että alapuolen kiinnityspultinreijän upotukset alapuolelta joutui muutamaan että saa ylipäätään laitettua sen sinne...alapalkin sisälle koekiinityksessä tipahti 3 pulttia
Polttoleikkasin alapalkkiin reijät ja hitsasin putkenpätkän mukavoittamaan kiinitysvaihetta
hantin puoleen tyydyin polttamaan vaan isompaa reikää ilman että hitsaa putkea, kone on hieman oikealla ohjaussimpukan takia niin olisi joutunut silpomaan senverta vittumaisesta paikasta että tyydyin helpompaan ratkaisuun...taitaa olla parturikeikka edessä, niskaan putoava palava pohjamassa ja muu ryönä teki tehtävänsä 

Polttoleikkasin alapalkkiin reijät ja hitsasin putkenpätkän mukavoittamaan kiinitysvaihetta


Viimeksi muokannut Amiisa, Su 12.05.2013 22:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex w124 200e Facelift vm-93
w124 230ce vm-91 projekti
w124 230ce vm-91 projekti
Re: w124 Coupe katu-projekti
Joo muutoksia suunnitelmiin!Junnu kirjoitti:Lohjalla näemmä Amiisa asut. Eli hieman "syrjässä".
Tästä kartalta löydät kaikki Suomen RE85 asemat: http://maps.google.fi/maps/ms?ie=UTF8&o ... 06d4321726" onclick="window.open(this.href);return false;
Taitaa lähin olla Salossa. Arvioi itse onko kaukana vai ei.
Ja vähän erimieltä, ainakin mitä itse olen seurannut tuohon RE85:een nähden. E10 aiotaan suomesta lopettaa, koska se etanoli tehdään ruokaviljasta. samoiten E5:n etanoli tehdään viljasta... Mutta: tuo RE85 on kierrätyskamaa, Se on siis kuten mainostetaan Re Fuell... Jätteet jalostetaan siinä etanoliksi, eli oikea ekoteko.
Oma "mopo" polttaa tuota RE85:sta. Koska kesäkäytössä vaan... niin TOIMII!
Jostain syystä, etenkin tuosta taakse asetellusta koneesta tuli mieleen oma kloppina askartelu. Aikaa siitä taitaa olla 15 vuotta. Silloin tuli tehtyä Escortti SS- ryhmään. Painopisteen kohilleen saamiseksi siirsin tulipeltiä kokonaisuudessaan 12 cm. taaksepäin.
Se oli escort mk2.
Takasin nykypäivään ja visioihin: Pihan perillä seisoo mk1 escortti.. Pitäisköön alkaa tehhä siitä katuautoa. Semmosta RE85:sta polttavaa... No, visio se vaan ja tämän foorumin aiheen.
Jaa niin... Jos hammastangon väykystä tuohon päätät laitaa niin ota yhteyttä vaikka privalla. Voin hommata sulle sellasen tehdaskunnostetun hammastangon ja kohtuu hintaan. Sellasen missä kaikki on uutta ja hinta on alle käytetyn väyrysen hammastangon.
Tytyriin avattiin uusi ABC-grillimarket josta saa RE85 eli tankkauspiste löytyy kivenheiton päästä!
ex w124 200e Facelift vm-93
w124 230ce vm-91 projekti
w124 230ce vm-91 projekti
Re: w124 Coupe katu-projekti
Joo päivitelläämpä pitkästä aikaa
Hallipaikka vaihtui, otettiin kaveriporukalla 250m2 hallinpätkä ja pikkuhiljaa päästy aloillemme.
Moottorin suhteen asiat kääntyi päälaelle, 4 sylinteriin päässyt männän päälle sinne kuulumatonta roskaa, lyönyt veivin kieroon, mäntä ja sylinteriputki soirona, ei kannata korjata...sylinteriputken pinnoitus 200-300e + rahdit ulkomaille
saapahan lohkosta hianon pöydän hallille! Mutta tuli tossa heti tämän todettua ostettua uusi kone ISOMPI kone TEHOKKAAMPI kone nimittäin e350 4matic vm 2005, m272 ~300hp 6000rpm, tällä tehotavoitteet on helppo toteuttaa. Laatikoksi tuli hommattua c280 kunnostettu 5v manuaaliloota raptecilta.
Takalasi tuli kitarankiellellä ja vaijerilla räppäiltyä irti, ja teräsharjalaikalla loput liimat poijes...komeasti muuten savuaa kun sahaa kovaan tahtiin
Tarttis uus takalasi jostakin hommata, kannattaako tettättää vai ostaa esim veholta? Mahtaako näin vanhaan autoon edes saada uusia laseja??
Jarruputket tuli taiteltua nätisti kapiinin kauttaa hydraulikässärille ja sieltä lattiamattojen alta perälle asti!
Polttoainelinjastoon matskut tilauksessa, eli ulkohalkaisijaltaan 13mm alumiiniputkea 8mm reijällä ja hitsattavia an liittimiä repullinen, tämä alumiininen polttoainelinja varmasti herättää keskustelunaihetta kun en ole kuullut että niitä olisi paljon tehty, eikös ne yleensä rosterista tehä?
Kuveja pitäisi uudesta hallista laitella tässä kun kerkiää...ja tietty itse siitä projektistakin muutaman todisteen voisi tänne liittää
Meitä voit seurata myös naamajallussa yhteisössä "Maailmanlopun vehkeet" ja tykätä saa
https://www.facebook.com/maailmanlopunvehkeet?fref=ts" onclick="window.open(this.href);return false;
Hallipaikka vaihtui, otettiin kaveriporukalla 250m2 hallinpätkä ja pikkuhiljaa päästy aloillemme.
Moottorin suhteen asiat kääntyi päälaelle, 4 sylinteriin päässyt männän päälle sinne kuulumatonta roskaa, lyönyt veivin kieroon, mäntä ja sylinteriputki soirona, ei kannata korjata...sylinteriputken pinnoitus 200-300e + rahdit ulkomaille

Takalasi tuli kitarankiellellä ja vaijerilla räppäiltyä irti, ja teräsharjalaikalla loput liimat poijes...komeasti muuten savuaa kun sahaa kovaan tahtiin

Jarruputket tuli taiteltua nätisti kapiinin kauttaa hydraulikässärille ja sieltä lattiamattojen alta perälle asti!
Polttoainelinjastoon matskut tilauksessa, eli ulkohalkaisijaltaan 13mm alumiiniputkea 8mm reijällä ja hitsattavia an liittimiä repullinen, tämä alumiininen polttoainelinja varmasti herättää keskustelunaihetta kun en ole kuullut että niitä olisi paljon tehty, eikös ne yleensä rosterista tehä?
Kuveja pitäisi uudesta hallista laitella tässä kun kerkiää...ja tietty itse siitä projektistakin muutaman todisteen voisi tänne liittää

Meitä voit seurata myös naamajallussa yhteisössä "Maailmanlopun vehkeet" ja tykätä saa

https://www.facebook.com/maailmanlopunvehkeet?fref=ts" onclick="window.open(this.href);return false;
ex w124 200e Facelift vm-93
w124 230ce vm-91 projekti
w124 230ce vm-91 projekti
Re: w124 Coupe katu-projekti
Takalasi löytyy normi lasiliikeestä hinta on siellä 700e hujakoilla
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: w124 Coupe katu-projekti
halpaa hupiaMr300 kirjoitti:Takalasi löytyy normi lasiliikeestä hinta on siellä 700e hujakoilla

ex w124 200e Facelift vm-93
w124 230ce vm-91 projekti
w124 230ce vm-91 projekti
Re: w124 Coupe katu-projekti
tuohon sedaniin makso itelllä sävytetty takalasi 270easennettuna .
tuulilasi pitää olla laminoitua lasia muut lasit voi korvata lexan tai polykarbonaatti levyillä, ainaki väittää nämä katsurit täällä päin. ja menihän nuo jenkkiromut läpi tommosilla karbonaatti levyillä
tuulilasi pitää olla laminoitua lasia muut lasit voi korvata lexan tai polykarbonaatti levyillä, ainaki väittää nämä katsurit täällä päin. ja menihän nuo jenkkiromut läpi tommosilla karbonaatti levyillä
ei se voi särkyä!
Re: w124 Coupe katu-projekti
loso kirjoitti:tuohon sedaniin makso itelllä sävytetty takalasi 270easennettuna .
tuulilasi pitää olla laminoitua lasia muut lasit voi korvata lexan tai polykarbonaatti levyillä, ainaki väittää nämä katsurit täällä päin. ja menihän nuo jenkkiromut läpi tommosilla karbonaatti levyillä
tarvitsee soitella lasiliikkeisiin ja kysellä hintaarviota, toisaalta polykarbonaatti popniiteillä toisi vähän racevivahdetta, mutta luultavasti pärisee ja rämisee niin perkeleesti ajossa

ex w124 200e Facelift vm-93
w124 230ce vm-91 projekti
w124 230ce vm-91 projekti
Re: w124 Coupe katu-projekti
Tuosta pari muuttokuvaa!
Onnille isoakin isompi kiitos avusta!!


nyt tulee kuvat paremmin kun viitsi vähän harjoitella tuolta verkkoalbumista linkittämistä
eipä tarvitse enään kokojen kanssa pelleillä... 
Onnille isoakin isompi kiitos avusta!!


nyt tulee kuvat paremmin kun viitsi vähän harjoitella tuolta verkkoalbumista linkittämistä


Viimeksi muokannut Amiisa, Pe 06.09.2013 18:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex w124 200e Facelift vm-93
w124 230ce vm-91 projekti
w124 230ce vm-91 projekti
Re: w124 Coupe katu-projekti
Joo hallilla pyörähdettyä tuli muutama kuvakin räppästyä!
Koneesta muutama kuva!



tuo johtosarja on niin hyvä että tuli mukana, on helppo lyödä ekun perään! (kaasuläppä ja vakio ecu myynnissä)
Sylinteriputki oli suunnilleen tämmönen!

Ja veivi tommonen banaani!

Lasinirroituksen jäljet!

Vaatiiko edes näin perusteellisen putsauksen? No tuskinpa haittaakaan

Sitte muutama räppäily tiloista!
Meikäläisen touhunurkka

Muutama yleiskuva!




Ja tuosta!

Jatkuu!
Koneesta muutama kuva!
tuo johtosarja on niin hyvä että tuli mukana, on helppo lyödä ekun perään! (kaasuläppä ja vakio ecu myynnissä)
Sylinteriputki oli suunnilleen tämmönen!
Ja veivi tommonen banaani!
Lasinirroituksen jäljet!

Vaatiiko edes näin perusteellisen putsauksen? No tuskinpa haittaakaan


Sitte muutama räppäily tiloista!
Meikäläisen touhunurkka

Muutama yleiskuva!
Ja tuosta!

Jatkuu!
ex w124 200e Facelift vm-93
w124 230ce vm-91 projekti
w124 230ce vm-91 projekti
Re: w124 Coupe katu-projekti
Ei olis tarvinnu nuin paljon putsata tuota karmia, paitsi jos maalaat auton, jolta äkkiseltään näyttää, niin sittenhän se on ihan ok. Jos pelkän lasin vaihtaisit niin entisen liiman leikkaaminen tasaiseksi olisi riittänyt.
Re: w124 Coupe katu-projekti
Pienen breikin jälkeen päässy taas tallille ja saanu jotakin aikaankin
Kone ja laatikko paikallaan! Moottorinkorvakkeet joutu tehä uudet ja tuoda konetta pikkasen eteenpäin leveämpien kansien takia...akkukoteloa joutu pikkasen pajavasaran kanssa hellästi muokkaamaan
Jo aikaisemman koneen sovitettua konehuoneeseen tuli todettua ohjaussimpukan puolelle pakosarjan tekemisen tuottavan harmaita hiuksia, niin entäs tämä sitten, lähes mahdoton mutta mahdollinen
Vanhasta laatikosta onneksi säästin kannakkeet ja kiinnityspalkin, niistä sai muokkailtua passelit tähän projektiin, ja tietty laatikon kannake täyteen sikaa...kardaania joutuu vielä pidentämään, mutta! kannattaisiko kardaanista ottaa keskeltä ristikkonivel ja kannatinlaakeri helvettiin ja tehdä kiinteä laatikolta perään?? mielipiteitä??
Vaihdekepin ja tankojen kanssa oli sitten oma rulianssinsa...kun ei tajunnut heti alkuun että vaihdekepin alla olevat kolme haarukkaa pitää lukina ns 0-asentoon, tulipa sitte keppihässäkän purkamisen jälkeen tämäkin ilmi...noh tulipa mekanismi putsattua ja rasvattua...laatikon mukana tulleet tangot olivat lähes bolton, paitsi alumiiniset säädettävät päädyt joutu muokkaamaan uroksista naaraiksi...eipä ollut iso homma
pitänee räpsiä kuvia ja lisäillä...
jatketaan

Kone ja laatikko paikallaan! Moottorinkorvakkeet joutu tehä uudet ja tuoda konetta pikkasen eteenpäin leveämpien kansien takia...akkukoteloa joutu pikkasen pajavasaran kanssa hellästi muokkaamaan

Jo aikaisemman koneen sovitettua konehuoneeseen tuli todettua ohjaussimpukan puolelle pakosarjan tekemisen tuottavan harmaita hiuksia, niin entäs tämä sitten, lähes mahdoton mutta mahdollinen

Vanhasta laatikosta onneksi säästin kannakkeet ja kiinnityspalkin, niistä sai muokkailtua passelit tähän projektiin, ja tietty laatikon kannake täyteen sikaa...kardaania joutuu vielä pidentämään, mutta! kannattaisiko kardaanista ottaa keskeltä ristikkonivel ja kannatinlaakeri helvettiin ja tehdä kiinteä laatikolta perään?? mielipiteitä??
Vaihdekepin ja tankojen kanssa oli sitten oma rulianssinsa...kun ei tajunnut heti alkuun että vaihdekepin alla olevat kolme haarukkaa pitää lukina ns 0-asentoon, tulipa sitte keppihässäkän purkamisen jälkeen tämäkin ilmi...noh tulipa mekanismi putsattua ja rasvattua...laatikon mukana tulleet tangot olivat lähes bolton, paitsi alumiiniset säädettävät päädyt joutu muokkaamaan uroksista naaraiksi...eipä ollut iso homma
pitänee räpsiä kuvia ja lisäillä...
jatketaan
ex w124 200e Facelift vm-93
w124 230ce vm-91 projekti
w124 230ce vm-91 projekti
Re: w124 Coupe katu-projekti
Rupesin kattoon että missä oon tän mesen bongannu mutta tuulilasi-tarra paljasti
Onnea Rojektille vaan! 


W210 E300DT -97 Käyttis
W201 190 Om605 St-Projekti
W201 190 Om605 St-Projekti
Re: w124 Coupe katu-projekti
heh kiitoksia! onko tullu tallilla käytyä vai naamajallussa seurattua?-Yamatec- kirjoitti:Rupesin kattoon että missä oon tän mesen bongannu mutta tuulilasi-tarra paljastiOnnea Rojektille vaan!

ex w124 200e Facelift vm-93
w124 230ce vm-91 projekti
w124 230ce vm-91 projekti
Re: w124 Coupe katu-projekti
Ton teidän Season 2013 tulin kattoneeksi ja coupe hyppäs sieltä silmille 

W210 E300DT -97 Käyttis
W201 190 Om605 St-Projekti
W201 190 Om605 St-Projekti
Re: w124 Coupe katu-projekti
-Yamatec- kirjoitti:Ton teidän Season 2013 tulin kattoneeksi ja coupe hyppäs sieltä silmille

ex w124 200e Facelift vm-93
w124 230ce vm-91 projekti
w124 230ce vm-91 projekti
Re: w124 Coupe katu-projekti
..Itsehän just uusin takalasin. Vähän päälle 700e asennettuna, kaverihinnalla vielä. 805 oli listahinta.
Eikä halvemmalla löydy vakiolasia mistään.

W120
W114c
W114c
Re: w124 Coupe katu-projekti
onhan ollu pikkusen lasilla hintaa! melekeen jo tuohon hintaa lähits vuolemaan jostaki purkaamolta irti 

ei se voi särkyä!
Re: w124 Coupe katu-projekti
joo kylläpä nuo lasit tuntuu melkosissa hinnoissa pyörivän, tarttee varmaanki purkamoilta lähteä ehtiskelemään...prälläkällä laikkaa karmeineen ja kotona vuolee irti, vanha lasi lähti helposti teräsvaijerilla mutta rikkoi lasin reunat ympäriinsä...
ex w124 200e Facelift vm-93
w124 230ce vm-91 projekti
w124 230ce vm-91 projekti
Re: w124 Coupe katu-projekti
Jotenkin en pysty tavoittamaan logiikkaa jolla moottoriaihiot on valittu tähän projektiin.
C107 350 SLC -72 242tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: w124 Coupe katu-projekti
Kunhan ny semmosen sinne kampesin, olkoot se logiikkani...Sharedoc kirjoitti:Jotenkin en pysty tavoittamaan logiikkaa jolla moottoriaihiot on valittu tähän projektiin.

ex w124 200e Facelift vm-93
w124 230ce vm-91 projekti
w124 230ce vm-91 projekti
Re: w124 Coupe katu-projekti
Mitäs tälle kuuluu ? Vain onko Miata vetäny kaiken huomion ? 

S124 250TD Käyttis
S124 300TDT osina pois. yvllä lisää
Entisiä piisaa
S124 300TDT osina pois. yvllä lisää
Entisiä piisaa