Outo juttu Distronic Plus vakkarissa
Outo juttu Distronic Plus vakkarissa
Nyt on kummallinen juttu havaittu Mercedeksissä joissa on Distronic Plus vakionopeuden säädin.
Kun ajat autolla vanhaa Turuntietä tai Turun moottoritietä Helsigistä Turkuun päin,
lopettaa vakionopeuden säädin toimintansa hiukan ennen Veikkolan liittymää. Vakionopeuden säädin alkaa toimia hiukan ennen Nummelan ramppia uudestaan. Sama toistuu molempiin suuntiin ajaessa ja vaikka autoni seisoi Veikkolassa asuvan kaverini pihalla yön ei vakionopeuden säädin toiminut aamullakaan. Vasta kun olin ajanut tietyn kohdan ohi.
Ovatko muut huomanneet tätä oiretta ?
Olen kokeillut tätä "testiä" kolmella autolla
W212 E350 CGI 2009
W212 E250 CDI 2010
W221 S500L 2009
Itsellä oli aiemmin W211 E400 CDI jossa oli pelkkä Distronic vakionopeudensäädin. Tämä auto ei tehnyt tätä .
Kun ajat autolla vanhaa Turuntietä tai Turun moottoritietä Helsigistä Turkuun päin,
lopettaa vakionopeuden säädin toimintansa hiukan ennen Veikkolan liittymää. Vakionopeuden säädin alkaa toimia hiukan ennen Nummelan ramppia uudestaan. Sama toistuu molempiin suuntiin ajaessa ja vaikka autoni seisoi Veikkolassa asuvan kaverini pihalla yön ei vakionopeuden säädin toiminut aamullakaan. Vasta kun olin ajanut tietyn kohdan ohi.
Ovatko muut huomanneet tätä oiretta ?
Olen kokeillut tätä "testiä" kolmella autolla
W212 E350 CGI 2009
W212 E250 CDI 2010
W221 S500L 2009
Itsellä oli aiemmin W211 E400 CDI jossa oli pelkkä Distronic vakionopeudensäädin. Tämä auto ei tehnyt tätä .
Dodge Charger 440 R/T 1969
Re: Outo juttu Distronic Plus vakkarissa
Noilla kaikilla kolmella autollako sama havainto? Melkoisen monta kertaa olen itsekin Distronic Plussalla tuon tiepätkän ajellut eikä kyllä ole vakkari pois päältä hypännyt.
Tuosta tulee mieleen ainoastaan se että kartalle on annettu väärät koordinaatit Metsähovin radioastronomian laitokselle, tai liian iso säde. 24 GHz:n tutkan käyttö kun on kiellettyä lähellä radioastronomian laitoksia.
EDIT: Vanhasta ohjekirjasta Metsähovin koordinaatit ja "varoetäisyys": Metsähovi 60°13'04" N, 24°23'37" E 7 km
Tuosta tulee mieleen ainoastaan se että kartalle on annettu väärät koordinaatit Metsähovin radioastronomian laitokselle, tai liian iso säde. 24 GHz:n tutkan käyttö kun on kiellettyä lähellä radioastronomian laitoksia.
EDIT: Vanhasta ohjekirjasta Metsähovin koordinaatit ja "varoetäisyys": Metsähovi 60°13'04" N, 24°23'37" E 7 km
Re: Outo juttu Distronic Plus vakkarissa
Kyllä kaikissa noissa kolmessa autossa sama ongelma on ollut . Testasimme myös Veikkolan ympäristössä ajelua ja aika laajalla alueella on mykkänä tuo vakkari.
Ja tämä ongelma nimenomaan vain distronic plus vakkarissa. Vanhempi distronic toimii ongelmitta
Ja tämä ongelma nimenomaan vain distronic plus vakkarissa. Vanhempi distronic toimii ongelmitta
Dodge Charger 440 R/T 1969
Re: Outo juttu Distronic Plus vakkarissa
Vanhempi Distronic ei käytä 24 GHz:n tutkia (puskurissa), päätutka toimii 77 GHz:n taajuudella eikä sille ole rajoituksia. Tuota pois kytkeytymistä voi pitää ongelmana tai ominaisuutena.Ville126 kirjoitti:Kyllä kaikissa noissa kolmessa autossa sama ongelma on ollut . Testasimme myös Veikkolan ympäristössä ajelua ja aika laajalla alueella on mykkänä tuo vakkari.
Ja tämä ongelma nimenomaan vain distronic plus vakkarissa. Vanhempi distronic toimii ongelmitta
Mittailitko sattuuko tuo pois kytkentä 7 km:n säteellä Metsähovista, itse arvioin että moottoritielle olisi vähän enemmän matkaa?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Outo juttu Distronic Plus vakkarissa
Joku vastaavasti varsteltu auto koeajoon,
Yksi mahdolisuus on että jollain on ko aluella "laiton" lähetin
(niitähän on kaikenlaisia näpäriä millä kapistuksia millä saa häirtsemällä
Suljettua vaikka yhden taajuden tai vaikka joltain alueelta Puhelin/seuranta laiteet)
Myös auton navin antamia koordinaateja kannatta verrat ko onkelma alueen
"Keski kohdan" koordinaateihin vaikka kartalta
Yksi mahdolisuus on että jollain on ko aluella "laiton" lähetin
(niitähän on kaikenlaisia näpäriä millä kapistuksia millä saa häirtsemällä
Suljettua vaikka yhden taajuden tai vaikka joltain alueelta Puhelin/seuranta laiteet)
Myös auton navin antamia koordinaateja kannatta verrat ko onkelma alueen
"Keski kohdan" koordinaateihin vaikka kartalta
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Outo juttu Distronic Plus vakkarissa
Kyllä vaan melkoinen häiriölähetin pitää olla jos saa Distronicin pimeäksi Veikkolan ja Nummelan rampin välisen matkan. Paikallisesti se kytkeytyy kyllä häiriöistä joskus pois mutta silloin tulee ruutuun myös selvä ilmoitus vikatilanteesta. Tässä kun ei kerrottu että mittaristoon tulisi mitään viestejä niin oletan että niitä ei sitten tule jolloin ei auton näkökulmasta ole kyse mistään vikatilanteesta.
Onko se auton ohjekirja jo luettu?
Onko se auton ohjekirja jo luettu?
Re: Outo juttu Distronic Plus vakkarissa
Niin unohtui se mainita että mittaristoon tulee vikailmoitus ja myös vikailmoitus myös kuolleenkulman avustimesta . Ohjekirjaa en ole lukenut autoista koska ne on Saksalaisia. Mutta jos nuo 3 autoa sen tekevät niin uskoisin että muutkin.
Dodge Charger 440 R/T 1969
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Outo juttu Distronic Plus vakkarissa
Ja lisäksi että sen lähteen pitäis olla "iso"DBFI kirjoitti:Kyllä vaan melkoinen häiriölähetin pitää olla jos saa Distronicin pimeäksi Veikkolan ja Nummelan rampin välisen matkan. Paikallisesti se kytkeytyy kyllä häiriöistä joskus pois mutta silloin tulee ruutuun myös selvä ilmoitus vikatilanteesta. Tässä kun ei kerrottu että mittaristoon tulisi mitään viestejä niin oletan että niitä ei sitten tule jolloin ei auton näkökulmasta ole kyse mistään vikatilanteesta.
Onko se auton ohjekirja jo luettu?
(Yhtenä vaihtoehtona)
Niin pitäis sen vaikutaa myös muihin autoihin
Missä on ko systeemi
Eilen en mitään ihmeelistä ainakaan huommanut
(Harvakseltaan tulee siitä ajeltua)
Siitä ajelessa tosin mallina oli 221
Ei ollut mitään outoa myöskään viimeviikolla mallina 215
Onko noihin autoihin missä on tuo häirö tehty jotain lähiaikoina
Päivityksiä tms
Onko niillä jotain yhdistävää tekijää
muita keskenään samanlaisia
Vikoja tms
E: onko kohta aina tarkallen sama ja kaistalla/liikenteelä vaikutusta
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Outo juttu Distronic Plus vakkarissa
Ärrän distronicci menee nivalan varalaskupaikalla aina samassa kohdassa pois päältä,
johtuen liian avarasta tilasta? Tutka ei nää mitään kiintopisteitä vähään aikaan.
johtuen liian avarasta tilasta? Tutka ei nää mitään kiintopisteitä vähään aikaan.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: Outo juttu Distronic Plus vakkarissa
215 korisessa ei ole Distronic Plussaa. 221 korisesta taas oli tässäkin threadissa puhe. Mikäs vuosimalli oli tuo ajamasi 221 ja olihan siinä Distronic Plus (221:iä on tehty sekä Distronic Plussalla, pelkällä Distronicilla että kokonaan ilman Distroicia), noissa on vuosimallikohtaisia eroja.CDI203 kirjoitti: Ja lisäksi että sen lähteen pitäis olla "iso"
(Yhtenä vaihtoehtona)
Niin pitäis sen vaikutaa myös muihin autoihin
Missä on ko systeemi
Eilen en mitään ihmeelistä ainakaan huommanut
(Harvakseltaan tulee siitä ajeltua)
Siitä ajelessa tosin mallina oli 221
Ei ollut mitään outoa myöskään viimeviikolla mallina 215
Onko noihin autoihin missä on tuo häirö tehty jotain lähiaikoina
Päivityksiä tms
Onko niillä jotain yhdistävää tekijää
muita keskenään samanlaisia
Vikoja tms
E: onko kohta aina tarkallen sama ja kaistalla/liikenteelä vaikutusta
Ja ei siis ole kyse häiriöstä (auton näkökulmasta).
Re: Outo juttu Distronic Plus vakkarissa
Mitä siinä sanotaan?Ville126 kirjoitti:mittaristoon tulee vikailmoitus
Re: Outo juttu Distronic Plus vakkarissa
Alkuperäistä viestiä lainatakseni näillä autoilla olen ajanut
W212 E350 CGI 2009
W212 E250 CDI 2010
W221 S500L 2009
Ilmeisesti myös näitä kaikkia autoja yhdistää Distronic Plus:an lisäksi Blind spot assistant
Ja aikaisempi w211 400cdi joka minulla oli ei tätä tehnyt mutta siinä oli tavallinen Distronic ei Distronic PLUS.
Mittaristoon tulee Distronic Plus currently unavailable sekä Blind spot assist currently unavailable
Ja kokeiltu on sateessa, kuivalla, pakkasella, ruuhkassa, päivällä, yöllä, vasemmalla ja oikealla kaistalla sekä pienemmillä Veikkolaa "ympäröivillä" teillä. Ja aina vain tulee Distronic Plus currently unavailable sekä Blind spot assist currently unavailable.
W212 E350 CGI 2009
W212 E250 CDI 2010
W221 S500L 2009
Ilmeisesti myös näitä kaikkia autoja yhdistää Distronic Plus:an lisäksi Blind spot assistant
Ja aikaisempi w211 400cdi joka minulla oli ei tätä tehnyt mutta siinä oli tavallinen Distronic ei Distronic PLUS.
Mittaristoon tulee Distronic Plus currently unavailable sekä Blind spot assist currently unavailable
Ja kokeiltu on sateessa, kuivalla, pakkasella, ruuhkassa, päivällä, yöllä, vasemmalla ja oikealla kaistalla sekä pienemmillä Veikkolaa "ympäröivillä" teillä. Ja aina vain tulee Distronic Plus currently unavailable sekä Blind spot assist currently unavailable.
Dodge Charger 440 R/T 1969
Re: Outo juttu Distronic Plus vakkarissa
Huomasimpa itsekin kun Turussä käväisin, että vakkari ja kuolleenkulmanvaroitin oli pois pelistä alkumatkalla. Juurikin samat tekstit tuli näyttöön kuin mersumiehelläkin. Auto on w212 350 cgi 2010.
S212 350CGI 2010
ex W202 220CDI 1998
ex W202 220CDI 1998
Re: Outo juttu Distronic Plus vakkarissa
Suomessa noita paikkoja siis kaksi, juuri mukavasti ykköstien varrella kummatkin (Metsähovi ja Tuorla):
60°13'04" N, 24°23'37" E, 7km säteellä
60°24'56" N, 22°26'31" E, 5km säteellä
En tiedä onko listani ihan ajan tasalla mutta maailmalta noita paikkoja löytyy 25 joten aika hyvällä prosentilla osuu Suomeen. Listalla ei tosin yhtään merkintää esim. USA:n kohdalla.
Jos yhtään lohduttaa niin Ranskassakin on pari paikkaa, toinen liki asumattomalla alueella Alppien tuntumassa ja toinen Bordeaux'n "pikkukaupungin" keskellä ja säde vaatimattomat 35 km.
60°13'04" N, 24°23'37" E, 7km säteellä
60°24'56" N, 22°26'31" E, 5km säteellä
En tiedä onko listani ihan ajan tasalla mutta maailmalta noita paikkoja löytyy 25 joten aika hyvällä prosentilla osuu Suomeen. Listalla ei tosin yhtään merkintää esim. USA:n kohdalla.
Jos yhtään lohduttaa niin Ranskassakin on pari paikkaa, toinen liki asumattomalla alueella Alppien tuntumassa ja toinen Bordeaux'n "pikkukaupungin" keskellä ja säde vaatimattomat 35 km.
Re: Outo juttu Distronic Plus vakkarissa
Minen mistään mitään tiedä, joten nojataan tuttavan ymmärrykseen.
Tietolähteeni mukaan tuo "ongelma" liittyy nimenomaan tiettyihin maantieteellisiin paikkoihin, joissa vakkari menee aina pois päältä. Autoon on ilmeisesti ohjelmoitu tietyt paikat, joissa auto ottaa distronicin pois päältä. Taustana lähteen mukaan on jokin turvallisuusjuttu ja se ilmeisesti liittyy voimakkaisiin tutkahäiriöihin kyseisissä kohdissa.
Tietolähteeni mukaan tuo "ongelma" liittyy nimenomaan tiettyihin maantieteellisiin paikkoihin, joissa vakkari menee aina pois päältä. Autoon on ilmeisesti ohjelmoitu tietyt paikat, joissa auto ottaa distronicin pois päältä. Taustana lähteen mukaan on jokin turvallisuusjuttu ja se ilmeisesti liittyy voimakkaisiin tutkahäiriöihin kyseisissä kohdissa.
Re: Outo juttu Distronic Plus vakkarissa
Tuohan on sama asia josta puhuttiin threadin tokassa viestissä. Olisi tähän kai voinut lainata ohjekirjaa enemmänkin (ohjekirja on siitä ihmeellinen opus että se kertoo auton toiminnoista yllättävän paljon).Andy kirjoitti:Minen mistään mitään tiedä, joten nojataan tuttavan ymmärrykseen.
Tietolähteeni mukaan tuo "ongelma" liittyy nimenomaan tiettyihin maantieteellisiin paikkoihin, joissa vakkari menee aina pois päältä. Autoon on ilmeisesti ohjelmoitu tietyt paikat, joissa auto ottaa distronicin pois päältä. Taustana lähteen mukaan on jokin turvallisuusjuttu ja se ilmeisesti liittyy voimakkaisiin tutkahäiriöihin kyseisissä kohdissa.
Eli radioastronomian laitosten lähellä ei saisi käyttää nimenomaan tuota 24 GHz:n tutkaa kun siellä on äärimmäisen herkkiä vastaanottimia samalla taajuusalueella ja saattaa mennä mittaukset sekaisin. Toisella foorumilla kertoivat tarinasta kun etsivät kuukausia jotain mittausvirheitä ja sitten huomasivat syylliseksi paikallisessa kanttiinissa sellaisen UV-kärpäspyydyksen.
The 24 GHz radar sensor system requires separate approval for each country. When you are driving in a country in which the radar sensor system is not approved, you must deactivate the system using the on-board computer more. The current country overview can be obtained from a Mercedes-Benz Service Centre.
Vehicles with COMAND and navigation system*: the radar sensor system is deactivated automatically near radio telescope facilities. If Distronic Plus*, Park Assist*, Park Guidance*, Blind Spot Assist* or PRE-SAFE ® Brake* are activated at this point, a corresponding warning will appear in the multi-function display to tell you that the radar sensor system is being switched off. BAS PLUS* is also no longer available. If the deactivation does not occur automatically, you must deactivate the radar sensor system using the on-board computer
Re: Outo juttu Distronic Plus vakkarissa
No mutta, tää selvitti asiaa. Mulla nyt ei mitään tuommoisia hienouksia ole käytössäni, mutta asia on sinänsä kiinnostava. Ihmettelin, että miten se (vaikka nyt Metsähovin) vastaanottoasema häiritsisi autoa niin, ettei laite pysy päällä, kun kerran kyseessä on siellä vastaanotin. Sen olin ymmärtävinäni, että auto voi häiritä sitä tutkimusasemaa, mutta ihmettelin, että millä mekanismilla se asema kertoo autolle, ettei täällä saa lähettää tutkasignaaleja. Mutta nythän se selvisi, että auto tietää itse (ilmeisesti GPS:n perusteella?), että millä alueilla ihan suosiolla ihan itse lyödään tutka pois päältä.DBFI kirjoitti: ...
Tuohan on sama asia josta puhuttiin threadin tokassa viestissä. Olisi tähän kai voinut lainata ohjekirjaa enemmänkin (ohjekirja on siitä ihmeellinen opus että se kertoo auton toiminnoista yllättävän paljon).
Eli radioastronomian laitosten lähellä ei saisi käyttää nimenomaan tuota 24 GHz:n tutkaa kun siellä on äärimmäisen herkkiä vastaanottimia samalla taajuusalueella ja saattaa mennä mittaukset sekaisin. Toisella foorumilla kertoivat tarinasta kun etsivät kuukausia jotain mittausvirheitä ja sitten huomasivat syylliseksi paikallisessa kanttiinissa sellaisen UV-kärpäspyydyksen.
...
Olivatko ne siis auton ohjekirjasta nuo koordinaatit, jotka vaikkapa siinä toisessa viestissä on mainittu?
Menee OT:n puolelle, mutta on muuten totta, että ohjekirjasta löytyy paljon hyödyllistä tietoa.

W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: Outo juttu Distronic Plus vakkarissa
Ohjekirjasta nuo koordinaatit oli. Tosin nykyisien mallien on-line ohjekirjasta en samaa tietoa löytänyt. Olisi mukava tietää löytyykö paperikopiosta (pitäisi itsekin tallilla käydä).Nozki kirjoitti: Olivatko ne siis auton ohjekirjasta nuo koordinaatit, jotka vaikkapa siinä toisessa viestissä on mainittu?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Outo juttu Distronic Plus vakkarissa
Pikaisella tarkistellu jos turva"säde" on 7km ei pitäis nummelanan rampin(~8500m ilmoitettuihin koordinaateihin) ja veikkolan rampin vällillä olla "turva" alueella kuten DBFI tuolla jossain viestissä jo arveli niin 1 tie on siinä välillä kauempana,DBFI kirjoitti:Noilla kaikilla kolmella autollako sama havainto? Melkoisen monta kertaa olen itsekin Distronic Plussalla tuon tiepätkän ajellut eikä kyllä ole vakkari pois päältä hypännyt.
Tuosta tulee mieleen ainoastaan se että kartalle on annettu väärät koordinaatit Metsähovin radioastronomian laitokselle, tai liian iso säde. 24 GHz:n tutkan käyttö kun on kiellettyä lähellä radioastronomian laitoksia.
EDIT: Vanhasta ohjekirjasta Metsähovin koordinaatit ja "varoetäisyys": Metsähovi 60°13'04" N, 24°23'37" E 7 km
lähimillään(~7100m ilmoitettuihin koordinaateihin) niillä kohdin missä veikkolan ramppista helsinkiin päin
kiihdytys kaista loppuu siitä (helsinkiin päin~3000m) kurvissa juuri ennen histan suoraa käy taas lähellä (~7500m ilmoitettuihin koordinaateihin)
eli jos onkelma on nummelan rampin ja veikkolan rampin välissä niin melkeenpä on kyse mainitusta sijainti virheestä kartalla,
jos kyseesä olis liian iso "turva" säde pitäisi onkelman olla reilusti veikkolan rampin jälkeenkin
(hommahan vois haarukoida niin että ajelee eri 3-4 suunista onkelma alueel päin ja pistä kohdat ylös
missä onkelma alkaa ja siitä sitten osuuko vektori miten tuonne metsä hoviin ja minkä kokoinen ympyrä tulee)
onkos noissa kaikisa autoissa ollut sama kartta ym versiot
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Outo juttu Distronic Plus vakkarissa
Ko koordinaati osuu Metsähovin asemalleDBFI kirjoitti:Ohjekirjasta nuo koordinaatit oli. Tosin nykyisien mallien on-line ohjekirjasta en samaa tietoa löytänyt. Olisi mukava tietää löytyykö paperikopiosta (pitäisi itsekin tallilla käydä).Nozki kirjoitti: Olivatko ne siis auton ohjekirjasta nuo koordinaatit, jotka vaikkapa siinä toisessa viestissä on mainittu?
(oletaen että ovat WGS84)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Outo juttu Distronic Plus vakkarissa
Vielä tarkennukseksi että tutka menee Turkuun pain ajettaessa pois päältä hiukan ennen veikkolan ramppia, kutakuinkin 1km ennen ja tulee suurinpiirtein Nummelan rampin kohdalla päälle. Mutta kun ajat Helsinkiin päin esim Veikkolasta niin tutka ei mene samassa kohdassa takaisin päälle kun on lähtenyt pois.
En osaa sanoa onko tässä joku "varo" aika tai jmuu vastaava. Ja tosiaan autojen ohjekirjat olivat Saksan kielisiä ja se ei mulla taivu niin en voinut tätä sieltä katsoa
En osaa sanoa onko tässä joku "varo" aika tai jmuu vastaava. Ja tosiaan autojen ohjekirjat olivat Saksan kielisiä ja se ei mulla taivu niin en voinut tätä sieltä katsoa
Dodge Charger 440 R/T 1969
Re: Outo juttu Distronic Plus vakkarissa
Suuntaa antava kuva luottaen Google Mapsin sijaintitietoihin ja mittakaavaan: (valitettavasti tänne ei vissiin saa parempaa kuvaa liitteeksi)CDI203 kirjoitti:
Pikaisella tarkistellu jos turva"säde" on 7km ei pitäis nummelanan rampin(~8500m ilmoitettuihin koordinaateihin) ja veikkolan rampin vällillä olla "turva" alueella kuten DBFI tuolla jossain viestissä jo arveli niin 1 tie on siinä välillä kauempana,
lähimillään(~7100m ilmoitettuihin koordinaateihin) niillä kohdin missä veikkolan ramppista helsinkiin päin
kiihdytys kaista loppuu siitä (helsinkiin päin~3000m) kurvissa juuri ennen histan suoraa käy taas lähellä (~7500m ilmoitettuihin koordinaateihin)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Outo juttu Distronic Plus vakkarissa
Kyllä nuo koorditaanti on ohjekirjasta on ok(osuu siihen pääanteni viereen)tj86430 kirjoitti:Suuntaa antava kuva luottaen Google Mapsin sijaintitietoihin ja mittakaavaan: (valitettavasti tänne ei vissiin saa parempaa kuvaa liitteeksi)CDI203 kirjoitti:
Pikaisella tarkistellu jos turva"säde" on 7km ei pitäis nummelanan rampin(~8500m ilmoitettuihin koordinaateihin) ja veikkolan rampin vällillä olla "turva" alueella kuten DBFI tuolla jossain viestissä jo arveli niin 1 tie on siinä välillä kauempana,
lähimillään(~7100m ilmoitettuihin koordinaateihin) niillä kohdin missä veikkolan ramppista helsinkiin päin
kiihdytys kaista loppuu siitä (helsinkiin päin~3000m) kurvissa juuri ennen histan suoraa käy taas lähellä (~7500m ilmoitettuihin koordinaateihin)
Mutta onko samat koordinaatit autossa olevassa tiedostossa,
Eihän muuten ole mitään tvmotion palikaa tai muita väylä filtereitä noissa autoissa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Outo juttu Distronic Plus vakkarissa
Nyt selvisi minkä takia Distronicia ei saa ilman navia 

S212 E220 CDI A T -2012
S210 E280 A T 4matic -1997
S210 E280 A T 4matic -1997
Re: Outo juttu Distronic Plus vakkarissa
Itsellä normi Distronic (S211), Lähtee pois päältä kun tulee vastaan Volvo, jossa myöskin etusäleikössä umpinainen kohta. Taitaa tehdä häiriötä. Tämä radiotaajuus selvittääkin jo paljon...
Re: Outo juttu Distronic Plus vakkarissa
Joo, nyt kun itsellänikin on Distronic ja ajan tuosta käytännössä päivittäin, voin vahvistaa saman. Minulla Turkuun päin ajettaessa menee pois päältä n. 1km ennen ramppia ja tulee päälle n. 1km sen jälkeen. Helsinkiin päin ajettaessa menee pois päältä rampin kohdalla ja takaisin päälle n. 2km sen jälkeen.Ville126 kirjoitti:Vielä tarkennukseksi että tutka menee Turkuun pain ajettaessa pois päältä hiukan ennen veikkolan ramppia, kutakuinkin 1km ennen ja tulee suurinpiirtein Nummelan rampin kohdalla päälle. Mutta kun ajat Helsinkiin päin esim Veikkolasta niin tutka ei mene samassa kohdassa takaisin päälle kun on lähtenyt pois.
Re: Outo juttu Distronic Plus vakkarissa
Siis vielä 2011-mallisessa tekee tuon? Uusimmissa oli joku muutos niissä lähialueen tutkissa, ainakin meillä perheen uusimmassa Distronic Plussassa on tuo vakkarin häviäminen hävinnyt. Siis kokeiltu sekä Helsingin suunnalla että Turun suunnalla ja vakkari pysyy joka paikassa päällä.tj86430 kirjoitti: Joo, nyt kun itsellänikin on Distronic ja ajan tuosta käytännössä päivittäin, voin vahvistaa saman. Minulla Turkuun päin ajettaessa menee pois päältä n. 1km ennen ramppia ja tulee päälle n. 1km sen jälkeen. Helsinkiin päin ajettaessa menee pois päältä rampin kohdalla ja takaisin päälle n. 2km sen jälkeen.
En ole kyllä vanhaa tietä ajellut Tuorlan ohi tai lähempää Kirkkonummea mutta muistaakseni ohjekirjakaan ei enää noista kuolleista kohdista varoittele.
Re: Outo juttu Distronic Plus vakkarissa
W220 tekee minulla samaa.Tomp kirjoitti:Itsellä normi Distronic (S211), Lähtee pois päältä kun tulee vastaan Volvo, jossa myöskin etusäleikössä umpinainen kohta. Taitaa tehdä häiriötä. Tämä radiotaajuus selvittääkin jo paljon...
Uudehko v70 tms. volvo kun tulee vastaan niin muutaman kerran on distronicci tippunut pois päältä. Sitä en ole kerennyt katsomaan koskaan että onko vastaantulleessa vehkeessä maskissa mitään erikoista.
Satunnaisesti tekee saman työmatkalla olevan vesivoimalaitoksen ohi ajaessa. Aina samassa kohtaa, mutta ei lähellekkään jokaisella ohiajo kerralla.

Re: Outo juttu Distronic Plus vakkarissa
Tekee, ja sanotaan ohjekirjassakin. Teki myös Turun suunnalla kun tulin laivalta Raision kautta.DBFI kirjoitti:Siis vielä 2011-mallisessa tekee tuon? Uusimmissa oli joku muutos niissä lähialueen tutkissa, ainakin meillä perheen uusimmassa Distronic Plussassa on tuo vakkarin häviäminen hävinnyt. Siis kokeiltu sekä Helsingin suunnalla että Turun suunnalla ja vakkari pysyy joka paikassa päällä.tj86430 kirjoitti: Joo, nyt kun itsellänikin on Distronic ja ajan tuosta käytännössä päivittäin, voin vahvistaa saman. Minulla Turkuun päin ajettaessa menee pois päältä n. 1km ennen ramppia ja tulee päälle n. 1km sen jälkeen. Helsinkiin päin ajettaessa menee pois päältä rampin kohdalla ja takaisin päälle n. 2km sen jälkeen.
En ole kyllä vanhaa tietä ajellut Tuorlan ohi tai lähempää Kirkkonummea mutta muistaakseni ohjekirjakaan ei enää noista kuolleista kohdista varoittele.
Re: Outo juttu Distronic Plus vakkarissa
Vanha ketju, mutta osuva oman ongelman kanssa niin laitetaan tänne.
W212 E350 CDI vm. 2010
Muutamia kertoja on nyt käynyt niin, että töistä pois tullessa on distronic sekoillut. Tämä on joka kerta ilmennyt kahdessa samassa paikassa.
Tuo ilmenee niin, että vaikka edessä ei olisi autoa tai se on kauempana, ilmestyy näyttöön auto ihan kuin se olisi puskurissa kiinni ja punainen varoituskolmio syttyy. Distronic kuitenkin pysyy päällä, mutta jarruttelee turhaan. Nämä paikat on Vanhalla Porvoontiellä Kyytitien risteyksessä Vantaan Ikean kohdilla, ja Kehä I:llä länteen päin Pukinmäen kohdilla. Missään muualla ei ole vielä kertaakaan sekoillut näin ja yleisesti ottaen distronic toimii kuten kuuluu, myös näissä kohdissa joissa joskus on ongelmia. Häiriö kestää muutamasta sekunnista noin minuuttiin, jonka jälkeen taas näkee edellä olevat autot oikein ja lopettaa turhan jarruttelun.
Katselin starilla äsken niin tutkatunnistimien ohjainlaitteella N62/1 oli vikakoodeja "Vieras radiotaajuuslähetin häiritsee tutkatunnistinta" tunnistimille 2, 3 ja 8. Itse distronicilla ei ole vikakoodeja. Hämmentävää silti, kun olen ymmärtänyt että ulkoisesta häiriöstä distronic tippuisi pois päältä ja näyttööön tulisi virheilmoitus, mitä ei koskaan ole tapahtunut.
Oletettavasti kyse on kuitenkin noista kahdesta puskurin takana olevasta tutkasta, koska lähialueen tutkaus kai on niiden vastuulla.
W212 E350 CDI vm. 2010
Muutamia kertoja on nyt käynyt niin, että töistä pois tullessa on distronic sekoillut. Tämä on joka kerta ilmennyt kahdessa samassa paikassa.
Tuo ilmenee niin, että vaikka edessä ei olisi autoa tai se on kauempana, ilmestyy näyttöön auto ihan kuin se olisi puskurissa kiinni ja punainen varoituskolmio syttyy. Distronic kuitenkin pysyy päällä, mutta jarruttelee turhaan. Nämä paikat on Vanhalla Porvoontiellä Kyytitien risteyksessä Vantaan Ikean kohdilla, ja Kehä I:llä länteen päin Pukinmäen kohdilla. Missään muualla ei ole vielä kertaakaan sekoillut näin ja yleisesti ottaen distronic toimii kuten kuuluu, myös näissä kohdissa joissa joskus on ongelmia. Häiriö kestää muutamasta sekunnista noin minuuttiin, jonka jälkeen taas näkee edellä olevat autot oikein ja lopettaa turhan jarruttelun.
Katselin starilla äsken niin tutkatunnistimien ohjainlaitteella N62/1 oli vikakoodeja "Vieras radiotaajuuslähetin häiritsee tutkatunnistinta" tunnistimille 2, 3 ja 8. Itse distronicilla ei ole vikakoodeja. Hämmentävää silti, kun olen ymmärtänyt että ulkoisesta häiriöstä distronic tippuisi pois päältä ja näyttööön tulisi virheilmoitus, mitä ei koskaan ole tapahtunut.
Oletettavasti kyse on kuitenkin noista kahdesta puskurin takana olevasta tutkasta, koska lähialueen tutkaus kai on niiden vastuulla.
Mercedes-Benz E320 CDI 2003 (211.026)
Mercedes-Benz E350 CDI 2010 (212.025)
Mercedes-Benz E350 CDI 2010 (212.025)