APUVA!! 230e ei käynnisty..
no nii... korjaamon tuomio: SUUTTIMET TUKOSSA!
eipä siinä sitten mitään, tosin vaihdoin jo suuttimet toisesta k-jetistä ja niiden piti olla toimivasta autosta!!
itse kyllä epäilen tuota ja pahasti, mutta ostetaan sit uudet suuttimet ja katsotaan sitten mitä sanoo??
niin ja tieto tästä tuli maksamaan 150€
eipä siinä sitten mitään, tosin vaihdoin jo suuttimet toisesta k-jetistä ja niiden piti olla toimivasta autosta!!
itse kyllä epäilen tuota ja pahasti, mutta ostetaan sit uudet suuttimet ja katsotaan sitten mitä sanoo??
niin ja tieto tästä tuli maksamaan 150€

voihan siellä olla määräjakajakin täynnä sitä hartsipaskaa mitä näistä uusista bensoista tulee
omassa oli varmaan samoja vikoja/oireita, mutta ne loppui, kun hetken ajeli asetoni/ksyleeni/sinoli seoksella 
näitä voi laitta oman mielensä mukaan, kaikki aineet palaa kyllä koneessa yksistäänkin... itse käytin 2 osaa sinolia, 1 osa asetonia ja 1 osa ksyleeni seosta... viikon annoin muhia seoksen järjestelmässä, aina välillä hetken käyttäen, että puhdistavuus säilyy hyvänä...


näitä voi laitta oman mielensä mukaan, kaikki aineet palaa kyllä koneessa yksistäänkin... itse käytin 2 osaa sinolia, 1 osa asetonia ja 1 osa ksyleeni seosta... viikon annoin muhia seoksen järjestelmässä, aina välillä hetken käyttäen, että puhdistavuus säilyy hyvänä...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
siis sun kyllä kannattaa aivan ensin tarkastella noi yleisimmät vikapaikat.. siis yj-rele, bensarele yms.. tältäkin topiicilta löytyy kyllä tietoo et mistä kannattaa aivan ekana lähtee..spede10 kirjoitti:Oiskohan suuttimet?
Oma toimi tähän asti hyvin, mutta jysähti sitten kerrasta. Pienen pieni pörähdys, mutta sitten sammuu. Akku timmissä, ettei siitä kiikasta.

juu siis pumppu kyllä toimii sit.. mut ihan ensimmäisenä selvität et tuleeko bensaa ja antaako kipinän!spede10 kirjoitti:OK!
Bensapumppu kyllä surraa kun kääntää virrat päälle. Lienee kunnossa?
Yj-rele katsotaan heti kun saan kärryn talliin.
sit vasta tutkimaan muita kohteita:
-yj-rele & bensareleen tinaus
yms...
Päivitetäänpä taas tilannetta:
auto saatu nyt korjaamolta ulos ja vaihdoin uudet suuttimet,bensatankki puhdistettu ja uus suodatin sekä kertaalleen uus bensapumppu vaihdettu ku meni jumiin tankissa olleesta paskasta.. noh, NYT SE PYÖRII!!
mutta sellainen hivenen outo vika, et ku lisäilmaluistin johto on paikallaan nii kierrokset hyppää ja pysyy samantien yli 3000rpm/min.. ja ku ottaa johdon irti nii kierrokset normaalit?!?!
MISSÄ VIKA?!
Ja ajossa muuten ok toimii ku ei se luistin johto ole paikoillaan, mutta hivenen nykii edelleenkin täys kaasulla ajettaessa olipa luistin johto kiinni tai ei...
auto saatu nyt korjaamolta ulos ja vaihdoin uudet suuttimet,bensatankki puhdistettu ja uus suodatin sekä kertaalleen uus bensapumppu vaihdettu ku meni jumiin tankissa olleesta paskasta.. noh, NYT SE PYÖRII!!
mutta sellainen hivenen outo vika, et ku lisäilmaluistin johto on paikallaan nii kierrokset hyppää ja pysyy samantien yli 3000rpm/min.. ja ku ottaa johdon irti nii kierrokset normaalit?!?!
MISSÄ VIKA?!
Ja ajossa muuten ok toimii ku ei se luistin johto ole paikoillaan, mutta hivenen nykii edelleenkin täys kaasulla ajettaessa olipa luistin johto kiinni tai ei...
Moi!
Eli palasit projektiin taas,hyvä.
Tyhjäkäynnin huutamiseen vois olla vika että kaasuläppä ei tunnista koneen olevan tyhjäkäynnillä ja se ei mene tyhjäkäynti asetuksille.
Katso palautuuko kaasuvipu alku asentoon
Katso että onko palaitus jouset ehjät myös ruiskun alla.
Ja yksi paikka ois että kaasu läpälle ruiskun alla menee kolme johtoa,sse tulisi löytää/reagoida tyhjäkäynnin alue.
Eli tyhjäkäynnillä yhdistyy kaksi johtoa keskikäynnillä,en ole varma,yhdistyy tai poistuu kontakti kokonaan ja täyskaasu yhdistyy taas toiset johdot siellä olevin kytkimien johdosta.Paska selitys.
Eli siis mekaaninen ruisku pelaa kun otat minkä liittimen vain irti piiristä ja tällöin ecu tippuu pelistä.
Ja sulla nyt on jotain häikkää sähköisellä puolella.
Eli palasit projektiin taas,hyvä.
Tyhjäkäynnin huutamiseen vois olla vika että kaasuläppä ei tunnista koneen olevan tyhjäkäynnillä ja se ei mene tyhjäkäynti asetuksille.
Katso palautuuko kaasuvipu alku asentoon
Katso että onko palaitus jouset ehjät myös ruiskun alla.
Ja yksi paikka ois että kaasu läpälle ruiskun alla menee kolme johtoa,sse tulisi löytää/reagoida tyhjäkäynnin alue.
Eli tyhjäkäynnillä yhdistyy kaksi johtoa keskikäynnillä,en ole varma,yhdistyy tai poistuu kontakti kokonaan ja täyskaasu yhdistyy taas toiset johdot siellä olevin kytkimien johdosta.Paska selitys.
Eli siis mekaaninen ruisku pelaa kun otat minkä liittimen vain irti piiristä ja tällöin ecu tippuu pelistä.
Ja sulla nyt on jotain häikkää sähköisellä puolella.
jaa-a.. eli takaisin alkupisteeseen!! siis eipä lähdekään käyntiin omin voimin kylmänä ja sit ku on lämmin nii ei kyl oikein kunnolla minun mielestä pyörikkään.. jotenkin vajaasti..?! mut kuitenkin kaikilla pytyillä pyörii..
Sähköpuolella siinä nyt myös varmasti vikaa on, koska vaikka ottaa jetronicin boksilta pistokkeen irti nii ei mitään vaikutusta!! ja tuota vikaa kun lähtee selvittämään.. en halua edes ajatella koko asiaa..
mut on siin kyl muuallakin vikaa ku se ei kylmänä ota ja käynnisty.. vai onko näin että toi sähköpuolella oleva vika voi myös tota tehdä..?!?!
sekä ei se mikrokytkinkään auttanu mitään siihen lisäilmaluistin ongelmaan ja kaikki jouset yms ehjiä..?!?!
listaanpa nyt kaikki UUDET osat mitkä vaihdettu:
- kaikki ruiskusuuttimet (4kpl)
- ruiskupumppu (2kpl)
- YJ-rele
- Polttoainesuodatin
- Virranjakajan kansi ja pyörijä
- Sytytystulpat
ja KÄYTETTYINÄ osina kokeiltu/vaihdettu seuraavat:
- Toinen KE-jetti
- Lämpötilaanturi
- Ruiskunboksi
- Bensarele
Että melkoisen hyvin on tutustuttu kyseiseen ongelmaan, ku vaan sais sen pirulaisen vielä toimimaankin..
nii ja äkkiseltää laskettaessa minkä summan on ongelma rahassa syöny nii YLI 700€..
Sähköpuolella siinä nyt myös varmasti vikaa on, koska vaikka ottaa jetronicin boksilta pistokkeen irti nii ei mitään vaikutusta!! ja tuota vikaa kun lähtee selvittämään.. en halua edes ajatella koko asiaa..

mut on siin kyl muuallakin vikaa ku se ei kylmänä ota ja käynnisty.. vai onko näin että toi sähköpuolella oleva vika voi myös tota tehdä..?!?!
sekä ei se mikrokytkinkään auttanu mitään siihen lisäilmaluistin ongelmaan ja kaikki jouset yms ehjiä..?!?!
listaanpa nyt kaikki UUDET osat mitkä vaihdettu:
- kaikki ruiskusuuttimet (4kpl)
- ruiskupumppu (2kpl)
- YJ-rele
- Polttoainesuodatin
- Virranjakajan kansi ja pyörijä
- Sytytystulpat
ja KÄYTETTYINÄ osina kokeiltu/vaihdettu seuraavat:
- Toinen KE-jetti
- Lämpötilaanturi
- Ruiskunboksi
- Bensarele
Että melkoisen hyvin on tutustuttu kyseiseen ongelmaan, ku vaan sais sen pirulaisen vielä toimimaankin..

nii ja äkkiseltää laskettaessa minkä summan on ongelma rahassa syöny nii YLI 700€..

Re: APUVA!! 230e ei käynnisty..
Mitäs tänne kuuluu??
MB 300TE-24 1991
Chevrolet Chevy Van g20 1988
Buick Wildcat 2dHT 1966
Chevrolet Chevy Van g20 1988
Buick Wildcat 2dHT 1966