APUVA!! 230e ei käynnisty..

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
spede10
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1134
Liittynyt: Ti 27.04.2004 13:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja spede10 »

Odottelen mielenkiinnolla, mistä vika löytyy. Oma kärry teki tänä aamuna just samat. -30 astetta eikä lähtenyt käyntiin. Pieniä lupauksia, mutta ei sitten millään käyntiin.
300E on mylly.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
pamppu16
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: To 05.06.2008 16:23
Paikkakunta: kontiolahti

Viesti Kirjoittaja pamppu16 »

no nii... korjaamon tuomio: SUUTTIMET TUKOSSA!
eipä siinä sitten mitään, tosin vaihdoin jo suuttimet toisesta k-jetistä ja niiden piti olla toimivasta autosta!!

itse kyllä epäilen tuota ja pahasti, mutta ostetaan sit uudet suuttimet ja katsotaan sitten mitä sanoo??

niin ja tieto tästä tuli maksamaan 150€ :x
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

voihan siellä olla määräjakajakin täynnä sitä hartsipaskaa mitä näistä uusista bensoista tulee :roll: omassa oli varmaan samoja vikoja/oireita, mutta ne loppui, kun hetken ajeli asetoni/ksyleeni/sinoli seoksella :D

näitä voi laitta oman mielensä mukaan, kaikki aineet palaa kyllä koneessa yksistäänkin... itse käytin 2 osaa sinolia, 1 osa asetonia ja 1 osa ksyleeni seosta... viikon annoin muhia seoksen järjestelmässä, aina välillä hetken käyttäen, että puhdistavuus säilyy hyvänä...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
spede10
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1134
Liittynyt: Ti 27.04.2004 13:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja spede10 »

Oiskohan suuttimet?
Oma toimi tähän asti hyvin, mutta jysähti sitten kerrasta. Pienen pieni pörähdys, mutta sitten sammuu. Akku timmissä, ettei siitä kiikasta.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Katsoikone ihan omilla suuttimilla ettei tule ainetta?Tais olla paineet kohdillaan?Siinä on muuten sihti kun tulee bensaputki siihen jakajaan niin nipassa tai sisässä jonka vois puhdistaa.
pamppu16
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: To 05.06.2008 16:23
Paikkakunta: kontiolahti

Viesti Kirjoittaja pamppu16 »

en tiedä sit muuta ku et oli vasta noin 10bar auennu suuttimet, vaikka pitäis jo 3 bar aueta!!
mut katotaan viisastuuko tässä ollenkaan ku puhdistaa koko polttoainejärjestelmän ja nappaa ne ihan uudet suuttimet paikoilleen.. suuttimet motonetistä 40€/kpl
pamppu16
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: To 05.06.2008 16:23
Paikkakunta: kontiolahti

Viesti Kirjoittaja pamppu16 »

spede10 kirjoitti:Oiskohan suuttimet?
Oma toimi tähän asti hyvin, mutta jysähti sitten kerrasta. Pienen pieni pörähdys, mutta sitten sammuu. Akku timmissä, ettei siitä kiikasta.
siis sun kyllä kannattaa aivan ensin tarkastella noi yleisimmät vikapaikat.. siis yj-rele, bensarele yms.. tältäkin topiicilta löytyy kyllä tietoo et mistä kannattaa aivan ekana lähtee.. :wink:
Avatar
spede10
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1134
Liittynyt: Ti 27.04.2004 13:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja spede10 »

OK!
Bensapumppu kyllä surraa kun kääntää virrat päälle. Lienee kunnossa?
Yj-rele katsotaan heti kun saan kärryn talliin.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
pamppu16
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: To 05.06.2008 16:23
Paikkakunta: kontiolahti

Viesti Kirjoittaja pamppu16 »

spede10 kirjoitti:OK!
Bensapumppu kyllä surraa kun kääntää virrat päälle. Lienee kunnossa?
Yj-rele katsotaan heti kun saan kärryn talliin.
juu siis pumppu kyllä toimii sit.. mut ihan ensimmäisenä selvität et tuleeko bensaa ja antaako kipinän!
sit vasta tutkimaan muita kohteita:
-yj-rele & bensareleen tinaus
yms...
pamppu16
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: To 05.06.2008 16:23
Paikkakunta: kontiolahti

Viesti Kirjoittaja pamppu16 »

ei kuulu aiheeseen millään tavalla.. :oops:

mut nyt on sit pihaan hommattu vm.84 280se nii koitetaan sitä kautta palauttaa se luottamus näihin johtotähtiin.. :lol:

mut tohon 230 palaan kyllä heti ku saa aikaa/rahaa järjestettyä et saa ne suuttimet hommattua ja laitettua paikoilleen!
pamppu16
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: To 05.06.2008 16:23
Paikkakunta: kontiolahti

Viesti Kirjoittaja pamppu16 »

Päivitetäänpä taas tilannetta:

auto saatu nyt korjaamolta ulos ja vaihdoin uudet suuttimet,bensatankki puhdistettu ja uus suodatin sekä kertaalleen uus bensapumppu vaihdettu ku meni jumiin tankissa olleesta paskasta.. noh, NYT SE PYÖRII!!

mutta sellainen hivenen outo vika, et ku lisäilmaluistin johto on paikallaan nii kierrokset hyppää ja pysyy samantien yli 3000rpm/min.. ja ku ottaa johdon irti nii kierrokset normaalit?!?!

MISSÄ VIKA?!

Ja ajossa muuten ok toimii ku ei se luistin johto ole paikoillaan, mutta hivenen nykii edelleenkin täys kaasulla ajettaessa olipa luistin johto kiinni tai ei...
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Moi!
Eli palasit projektiin taas,hyvä.
Tyhjäkäynnin huutamiseen vois olla vika että kaasuläppä ei tunnista koneen olevan tyhjäkäynnillä ja se ei mene tyhjäkäynti asetuksille.
Katso palautuuko kaasuvipu alku asentoon
Katso että onko palaitus jouset ehjät myös ruiskun alla.
Ja yksi paikka ois että kaasu läpälle ruiskun alla menee kolme johtoa,sse tulisi löytää/reagoida tyhjäkäynnin alue.
Eli tyhjäkäynnillä yhdistyy kaksi johtoa keskikäynnillä,en ole varma,yhdistyy tai poistuu kontakti kokonaan ja täyskaasu yhdistyy taas toiset johdot siellä olevin kytkimien johdosta.Paska selitys.
Eli siis mekaaninen ruisku pelaa kun otat minkä liittimen vain irti piiristä ja tällöin ecu tippuu pelistä.
Ja sulla nyt on jotain häikkää sähköisellä puolella.
pamppu16
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: To 05.06.2008 16:23
Paikkakunta: kontiolahti

Viesti Kirjoittaja pamppu16 »

jaa-a.. eli takaisin alkupisteeseen!! siis eipä lähdekään käyntiin omin voimin kylmänä ja sit ku on lämmin nii ei kyl oikein kunnolla minun mielestä pyörikkään.. jotenkin vajaasti..?! mut kuitenkin kaikilla pytyillä pyörii..

Sähköpuolella siinä nyt myös varmasti vikaa on, koska vaikka ottaa jetronicin boksilta pistokkeen irti nii ei mitään vaikutusta!! ja tuota vikaa kun lähtee selvittämään.. en halua edes ajatella koko asiaa.. :evil:

mut on siin kyl muuallakin vikaa ku se ei kylmänä ota ja käynnisty.. vai onko näin että toi sähköpuolella oleva vika voi myös tota tehdä..?!?!

sekä ei se mikrokytkinkään auttanu mitään siihen lisäilmaluistin ongelmaan ja kaikki jouset yms ehjiä..?!?!

listaanpa nyt kaikki UUDET osat mitkä vaihdettu:
- kaikki ruiskusuuttimet (4kpl)
- ruiskupumppu (2kpl)
- YJ-rele
- Polttoainesuodatin
- Virranjakajan kansi ja pyörijä
- Sytytystulpat

ja KÄYTETTYINÄ osina kokeiltu/vaihdettu seuraavat:
- Toinen KE-jetti
- Lämpötilaanturi
- Ruiskunboksi
- Bensarele

Että melkoisen hyvin on tutustuttu kyseiseen ongelmaan, ku vaan sais sen pirulaisen vielä toimimaankin.. :cry:
nii ja äkkiseltää laskettaessa minkä summan on ongelma rahassa syöny nii YLI 700€.. :shock:
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Onhan vaikea tapaus.Muuten,eculta ei kannata ottaa pistoketta irti auto käynnissä,saattaa vikaantua.
Käynnistyvyyteen kylmänä= eikös siinä ollu yj-releen pohjassa jotain häikkää.Oiskohan siellä vieläkin?
Avatar
talmari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Su 01.12.2013 21:19
Paikkakunta: iisalami

Re: APUVA!! 230e ei käynnisty..

Viesti Kirjoittaja talmari »

Mitäs tänne kuuluu??
MB 300TE-24 1991
Chevrolet Chevy Van g20 1988
Buick Wildcat 2dHT 1966
Vastaa Viestiin