W210 vakionopeudensäädin -kysymys

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Ironic32
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: La 13.07.2013 20:18
Paikkakunta: Oulu

Re: W210 vakionopeudensäädin -kysymys

Viesti Kirjoittaja Ironic32 »

Vakkari toimi taas tänään ~10-15 minuuttia myös motariajossa, kun auto oli seisonut yön yli ~10 asteen pakkasessa. Sitten yks kaks motarilla heitti pois päältä, vaikka tilanteessa ei tapahtunut mitään erikoista. Eikä ole taas sen jälkeen kytkeytynyt.

K40 rele näytti sisäisesti todella hyväkuntoiselta. Juotokset oli ehjiä ja puhtaita ja releet liikkuivat ok. Liittimiä kun irrotin, niin A-liittimestä (johon tulee vain yksi pun/sin johto pinniin nro 3) lähti tuo juotos itsekseen irti. Minä tietenkin tuulettamaan, että tuossahan se vika on ja kolvi laulamaan. Vaan eipä ollut. Onkohan kenelläkään tietoa, mitä virkaa tuo piuha tuossa toimittaa?

Kyseisessä piuhassa on delphin tarra ja varaosanumero näyttää olevan yli 900eur arvoisen koko moottorin johtonipun numero. Lieneekö randomilla tuo tarra vain tuon piuhan kyljessä?
W212 E350 BlueTec 4M Avantgarde -14, S204 C180 BE Avantgarde -11
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: W210 vakionopeudensäädin -kysymys

Viesti Kirjoittaja Sergey »

W124:sa vakkari toimii pakkasella mutta kun se lämpenee, ni lopettaa toiminnan. Kondensaattorit vaihtamalla korjautuu. Minkälainen tässä väyskässä on tuo systeemi?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Ironic32
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: La 13.07.2013 20:18
Paikkakunta: Oulu

Re: W210 vakionopeudensäädin -kysymys

Viesti Kirjoittaja Ironic32 »

Sen kun tietäisi. Tässä on taas nähtävissä, että kun saksalainen insinööri tekee elämänsä keksinnön ja turkkilainen lyö sen kasaan, niin suomalaista ketuttaa.

Toki tuon K40 relehässäkän voisi koittaa vaihtaa ja varmaan noille takavaloillekin voisi koittaa tehdä jotain, mutta suurin ongelma on siinä, että kaikki näyttää pelaavan hienosti. Taidot ei vain taida riittää tuon diagnoosin tekemiseen, joten menee vähän arpomiseksi.

E39ssä polttoainepumpun rele temppuili pakkasella, joten jokseenkin voisi epäillä, että tuo K40 aiheuttaisi ongelmia ja saattaisi tuon pakkasen mukaan toimia eri tavalla. Kysymys lähinnä kuuluukin, että onko tuolla K40-relehässäkällä oikeasti jotain tekemistä tuon vakkarin kanssa, vai voiko se oikeasti olla vain takavaloissa se ongelma. Vielä suurempi kysymys on se, että minkä jumalan tähden noilla takavaloilla pitää olla minkään valtakunnan tekemistä tuon vakkarin kans?
W212 E350 BlueTec 4M Avantgarde -14, S204 C180 BE Avantgarde -11
Unique387
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: To 06.06.2013 08:19
Paikkakunta: Hollolan Lahti

Re: W210 vakionopeudensäädin -kysymys

Viesti Kirjoittaja Unique387 »

Sergey kirjoitti:W124:sa vakkari toimii pakkasella mutta kun se lämpenee, ni lopettaa toiminnan. Kondensaattorit vaihtamalla korjautuu. Minkälainen tässä väyskässä on tuo systeemi?
Täytyy ensimmäiseksi vähän pyörtää aiempia puheitaan. Noin puoli vuotta sitten putsasin ja kiinnitin takavalojen polttimoiden pohjalevyjä.

Vaihdelaatikko ei edelleenkään ole oireillut sen jälkeen kertaakaan,mutta vakkari kuitenkin temppuilee edelleen samalla lailla kuin se on tehnyt jo muutaman vuoden. Saattaa olla vaikka koko kesän/lämpöisemmän ajan temppuilematta mutta taas selkeesti kun pakkasia, niin

kylmänä lähtiessä ei ala ottaa sitä päälle. Joskus kun auto on ajettu lämpöiseksi ja ehkä sammutettukin samaan aikaan(siis virrat katkaistu)
niin alkaa pelaamaan. Ei välttämättä aina? Just toi epäsäännöllisyys on pirullisinta.

LIM toiminto on pelannut samaan aikaan moitteetta. Minkähän kikka kolmosen sille keksis ? On kaikkein helpoin kuvitella että se johtuu
"aavistuksen omaisesta" kosketus häiriöstä ....jossain .....mutta missä? Näyttö ei PÄÄPÄTÄ. Ja kun lämpimämmät ajat tulee vika selvästi
melkein katoaa.. . . . . .HÖ.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13779
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W210 vakionopeudensäädin -kysymys

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Limitteri ei tarvitse tietoa jarrujen käytöstä, CC tarvii.
Unique387
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: To 06.06.2013 08:19
Paikkakunta: Hollolan Lahti

Re: W210 vakionopeudensäädin -kysymys

Viesti Kirjoittaja Unique387 »

DBFI kirjoitti:Limitteri ei tarvitse tietoa jarrujen käytöstä, CC tarvii.
Joo olen ymmärtänyt että ne on eri piirissä. Mutta toi vakkari. . . . . On sitte kiusallinen.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W210 vakionopeudensäädin -kysymys

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Unique387 kirjoitti:
DBFI kirjoitti:Limitteri ei tarvitse tietoa jarrujen käytöstä, CC tarvii.
Joo olen ymmärtänyt että ne on eri piirissä. Mutta toi vakkari. . . . . On sitte kiusallinen.
Jarru valojen koko piiri kuntoon,
tarkistella pyörän laakerit, renkaiten todelinen halkisija(että joka kulmassa on oikeasti saman kokoiset)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Ironic32
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: La 13.07.2013 20:18
Paikkakunta: Oulu

Re: W210 vakionopeudensäädin -kysymys

Viesti Kirjoittaja Ironic32 »

Ironic32 kirjoitti:Sen kun tietäisi. Tässä on taas nähtävissä, että kun saksalainen insinööri tekee elämänsä keksinnön ja turkkilainen lyö sen kasaan, niin suomalaista ketuttaa.

Toki tuon K40 relehässäkän voisi koittaa vaihtaa ja varmaan noille takavaloillekin voisi koittaa tehdä jotain, mutta suurin ongelma on siinä, että kaikki näyttää pelaavan hienosti. Taidot ei vain taida riittää tuon diagnoosin tekemiseen, joten menee vähän arpomiseksi.

E39ssä polttoainepumpun rele temppuili pakkasella, joten jokseenkin voisi epäillä, että tuo K40 aiheuttaisi ongelmia ja saattaisi tuon pakkasen mukaan toimia eri tavalla. Kysymys lähinnä kuuluukin, että onko tuolla K40-relehässäkällä oikeasti jotain tekemistä tuon vakkarin kanssa, vai voiko se oikeasti olla vain takavaloissa se ongelma. Vielä suurempi kysymys on se, että minkä jumalan tähden noilla takavaloilla pitää olla minkään valtakunnan tekemistä tuon vakkarin kans?
Käytinpä sitten tuon kaasuläpän irti ja auki ja testasin johdot tuosta kaasuläpältä sähköboksille. Johdot oli siistissä kunnossa ja qsot kulki oikein. Myös kaasuläppä oli tosi siistissä kunnossa sisältä, eli juotokset ok ja johdot ehjiä. Puhdistusspraylla putsailin nuo kontaktipinnat ja liittimet ja putsasin myös kunnolla sen itse läpän. Löin palikat kasaan ja vakkari alkoi pelaamaan, eli kyllä se vika jossain tuon sähköboksin ja kaasuläpän välillä tai siinä kaasuläpässä oli / on edelleen. Pitänee nyt seurailla, että kauanko tuo pelittää.
W212 E350 BlueTec 4M Avantgarde -14, S204 C180 BE Avantgarde -11
Ironic32
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: La 13.07.2013 20:18
Paikkakunta: Oulu

Re: W210 vakionopeudensäädin -kysymys

Viesti Kirjoittaja Ironic32 »

Ironic32 kirjoitti: Käytinpä sitten tuon kaasuläpän irti ja auki ja testasin johdot tuosta kaasuläpältä sähköboksille. Johdot oli siistissä kunnossa ja qsot kulki oikein. Myös kaasuläppä oli tosi siistissä kunnossa sisältä, eli juotokset ok ja johdot ehjiä. Puhdistusspraylla putsailin nuo kontaktipinnat ja liittimet ja putsasin myös kunnolla sen itse läpän. Löin palikat kasaan ja vakkari alkoi pelaamaan, eli kyllä se vika jossain tuon sähköboksin ja kaasuläpän välillä tai siinä kaasuläpässä oli / on edelleen. Pitänee nyt seurailla, että kauanko tuo pelittää.
No, toimihan se reilun vuorokauden ihan ok :roll: Ei tuotakaan tieten ihan joka ilta viittis olla pöydälle repimässä, mutta pitänee kokeilla liittimien putsailuja vielä uudemman kerran tuosta pelkästä johtosarjasta. Lieneekö tuon kaasuläpän kunnon testaamiseen mitään kotikonsteja olemassa?
W212 E350 BlueTec 4M Avantgarde -14, S204 C180 BE Avantgarde -11
Vastaa Viestiin