Apua: Vielä kerran pää- vai työsylinteri?
Apua: Vielä kerran pää- vai työsylinteri?
Yritin lukea aikaisempia ketjuja aiheesta, mutta.....
Ongelma siis se että peruutusvaiheessa lävähti kytkinpoljin puoleen väliin eikä irrottanut vaihdetta (koska se oli eka kerta niin luulin että paineasetelma tai jotain pamahti rikki).
Jossain vaiheessa kuitenkin yritin nostaa pojinta jalalla ylös, jolloin se "lonksahti" yläasentoon ja alkoi toimia normaalisti!!??
Nesteet normaalit ei siis vuotoja..... oisko jollain jo kokemusta kummasta olisi siis kysymys pää- vai työsylinteristä?
Autolla ajettu "vasta" 180tkm, mutta 16v, joten tiivisteet varmaankin ovat sanoutumassa irti.
Ongelma siis se että peruutusvaiheessa lävähti kytkinpoljin puoleen väliin eikä irrottanut vaihdetta (koska se oli eka kerta niin luulin että paineasetelma tai jotain pamahti rikki).
Jossain vaiheessa kuitenkin yritin nostaa pojinta jalalla ylös, jolloin se "lonksahti" yläasentoon ja alkoi toimia normaalisti!!??
Nesteet normaalit ei siis vuotoja..... oisko jollain jo kokemusta kummasta olisi siis kysymys pää- vai työsylinteristä?
Autolla ajettu "vasta" 180tkm, mutta 16v, joten tiivisteet varmaankin ovat sanoutumassa irti.
MB C180 Sport -04 (W203)
MB 230E -88 (W124)
MB 230E -88 (W124)
Kutsutaanko sitä nyt pääsylinteriksi, mitä poljin painaa, mutta kuitenkin siitä sylinteristä on männän kumi lurpahtanut tai jousi poikki. Tänä vuonna olen montakertaa törmännyt samaan ongelmaan ja vika on väärässä männän tiivisteen kumiseoksessa. 

Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Jep, tuo on pääsylinteri. Se konehuoneen puolella oleva kytkimen haarukkaa paineleva on työsylineri.mjo33400 kirjoitti:Kutsutaanko sitä nyt pääsylinteriksi, mitä poljin painaa, mutta kuitenkin siitä sylinteristä on männän kumi lurpahtanut tai jousi poikki.
Duoda, duoda. En ole Mesen kytkinpedalin viritystä tutkinut lähemmin, mutta hämmästelen kauhiasti, jos polkimella ei ole omaa palautinjousta.
Se pääsylinterin sisällä oleva palautinjousi on kyllä niin ohutta lankaa, ettei sillä poljinta palautella.
Ainakin teoriassa on mahdollista, että pääsylinteri on niin p**kanen, että jumittaa, mutta kyllä silloinkin polkimen pitäisi nousta sillä omalla jousellaan.
Ja jos sylinterin taempi tiivistekumi pullahtaa, niin todennäköisesti nesteetkin valuu siitä lattiamatolle...
Etummaisen painekumin pullahtaminen heittää koko systeemin vapaalle (kytkin ei irrota).
Se syllinterin ulkopuolella näkyvissä oleva suojapalje on niin ohut kortonki, ettei se mitään jaksa pidätellä.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Tere
Oli joskus samanmoista ongelmaa 123 300D:ssä. Poljin painui välillä "lerppuna" pohjaan.Paineasetelma oli kaput ja kytkinlevy
5:stä kohtaa halki. Mitään ääntä kytkin ei pitänyt ?
Oli joskus samanmoista ongelmaa 123 300D:ssä. Poljin painui välillä "lerppuna" pohjaan.Paineasetelma oli kaput ja kytkinlevy
5:stä kohtaa halki. Mitään ääntä kytkin ei pitänyt ?
SEKKIMIES
ex. MB W123 280E -80
ex. MB W123 300D -81
ex. MB W126 280S -81
ex. MB W126 280SE -82
ex. MB W126 500SEC -81
ex. MBW202 200D -95
MB W126 500SEC -83
Toyota Corolla Verso DCat-06
Volvo V40 -02
ex. MB W123 280E -80
ex. MB W123 300D -81
ex. MB W126 280S -81
ex. MB W126 280SE -82
ex. MB W126 500SEC -81
ex. MBW202 200D -95
MB W126 500SEC -83
Toyota Corolla Verso DCat-06
Volvo V40 -02
Tuossa just sylinterien kanssa turailin....
-Polkimessa ei todella ole palautusjousta, vaan kevenninjousi. Eli sylinterin tai sen tiivisteen mennessä rikki, poljin kolahtaa pohjaan hipaisusta. molemmissa sylintereissä on jouset ja työsylinterissä se on jykevämpi.
- Samaa oiretta oli minulla, eli muutaman kerran pojin jäi alemmas, ennen lopullista hajoamista, eli korjaa ajoissa. (mukava oli tulla 120km ilman kytkintä, onneksi on vääntöä)
- Minulla oli molemmat vaihdon edessä, mutta työsylinteri teki lopullisen tenän.
- Tarkista ensin pääsylinteri polkimen alta, jos on tullut selvästi öljyt pellolle -> vaihda. Vika voi silti olla työsylinterissäkin.
- Pääsylinteri on erittäin v-mäinen vaihtaa, pienen tilan ja huonon asennon vuoksi. Sylinterin kahden kiinnityspultin vastamutterit on semmoisessa paikassa, mihin en avainta löytänyt, sormipelissä siis... Pääsylinterille tuleva jarruneste letku kannattaa tukkia lukkopihdeillä, tai irroittaessa laittaa astiaa alle.
- Työsylinteri on helppo vaihtaa, 2 pultilla (käyrä 13mm lenkki on mukava työkalu siihen hommaan). Sen kun vedät irti ja nesteet valuu välistä, vaihtoon menee sekin. Jos menee vaihtoon, irroita nesteputki ennen kuin irroitat sylinterin, voi olla tiukassa.
- Tiivistesarjoja on kuulemma, mutta pah! en vaivautunut ajattelemaankaan moista asiaa,kun oman 126:seen maksoi sylinterit n.30 e / kpl.
- Ilmaus onkin jo toinen juttu.... Ilmasin ja ilmasin, ilmasin vielä kerran ja taas uudestaan ja rämppäsin, eikä kytkin ottanut yhtään, vein pirssin korjaamolle (sanoi että monesti voi ilmaaminen teettää tuskaa). En nimittäin juuri nauti pitkäaikaisesta maassa könyämisestä. Vehje oli säikähtänyt sen verran että mekaanikko oli heilutellut muutaman kerran poljinta ja kytkin rupesi pelaamaan!
- Nämä ohjeet siis 126:seen, mutta periaatteet on samat. Toivottavasti on apua.
-Polkimessa ei todella ole palautusjousta, vaan kevenninjousi. Eli sylinterin tai sen tiivisteen mennessä rikki, poljin kolahtaa pohjaan hipaisusta. molemmissa sylintereissä on jouset ja työsylinterissä se on jykevämpi.
- Samaa oiretta oli minulla, eli muutaman kerran pojin jäi alemmas, ennen lopullista hajoamista, eli korjaa ajoissa. (mukava oli tulla 120km ilman kytkintä, onneksi on vääntöä)
- Minulla oli molemmat vaihdon edessä, mutta työsylinteri teki lopullisen tenän.
- Tarkista ensin pääsylinteri polkimen alta, jos on tullut selvästi öljyt pellolle -> vaihda. Vika voi silti olla työsylinterissäkin.
- Pääsylinteri on erittäin v-mäinen vaihtaa, pienen tilan ja huonon asennon vuoksi. Sylinterin kahden kiinnityspultin vastamutterit on semmoisessa paikassa, mihin en avainta löytänyt, sormipelissä siis... Pääsylinterille tuleva jarruneste letku kannattaa tukkia lukkopihdeillä, tai irroittaessa laittaa astiaa alle.
- Työsylinteri on helppo vaihtaa, 2 pultilla (käyrä 13mm lenkki on mukava työkalu siihen hommaan). Sen kun vedät irti ja nesteet valuu välistä, vaihtoon menee sekin. Jos menee vaihtoon, irroita nesteputki ennen kuin irroitat sylinterin, voi olla tiukassa.
- Tiivistesarjoja on kuulemma, mutta pah! en vaivautunut ajattelemaankaan moista asiaa,kun oman 126:seen maksoi sylinterit n.30 e / kpl.
- Ilmaus onkin jo toinen juttu.... Ilmasin ja ilmasin, ilmasin vielä kerran ja taas uudestaan ja rämppäsin, eikä kytkin ottanut yhtään, vein pirssin korjaamolle (sanoi että monesti voi ilmaaminen teettää tuskaa). En nimittäin juuri nauti pitkäaikaisesta maassa könyämisestä. Vehje oli säikähtänyt sen verran että mekaanikko oli heilutellut muutaman kerran poljinta ja kytkin rupesi pelaamaan!
- Nämä ohjeet siis 126:seen, mutta periaatteet on samat. Toivottavasti on apua.
Niin, ja jouset toimivat eri suuntiin: työsylinterin jousi painaa mäntää ulos, eli poistaa välyksen käpälään päin. Pääsylintein jousi painaa mäntää polkimeen päin, eli imee korvausnestettä säiliöstä.Joker kirjoitti:molemmissa sylintereissä on jouset ja työsylinterissä se on jykevämpi.
Pääsylinterin ongelmat ilmenevät etenkin nesteitten valumisena lattiamatolle. Työsylinterin vuotaminen on vaikeammin havaittavissa, koska vuotaa kytkinkoppaan.
Ja kytkimen ilmaaminen tapahtuu vastavirtaan työsylinteriltä pääsylinterille päin! Uskoisin sen tulleen jo riittävän usein sanotuksi.

Ilmaamisen voi tehdä esim. jarruilla laittamalla putki vasemman etujarrun ilmaruuvilta kytkimen työsylinterin ilmaruuville, molemmat auki ja poleksimaan jarrua niin kauan kuin kytkin- (=jarru-) säiliössä näkyy kuplia.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
niin se ilmaus...
Näppärä konsti on tehdä se ns. tippakannulla (peukalolla pumpattava pieni öljykannu).
Osta halpahallista tälläinen, mutta älä laita siihen öljyä vaan jarrunestettä. Ruuvaa siinä kiinni oleva putki irti ja laita sen tilalle pätkä polttoaineletkua.
Nyt pumppaat tällä värkillä nestettä alakautta ilmausruuvin kautta järjestelmään niin kauan, että ei tule ilmakuplia.
Täytyy vaan varoa, ettei läiky säiliöstä nesteet yli...
Näppärä konsti on tehdä se ns. tippakannulla (peukalolla pumpattava pieni öljykannu).
Osta halpahallista tälläinen, mutta älä laita siihen öljyä vaan jarrunestettä. Ruuvaa siinä kiinni oleva putki irti ja laita sen tilalle pätkä polttoaineletkua.
Nyt pumppaat tällä värkillä nestettä alakautta ilmausruuvin kautta järjestelmään niin kauan, että ei tule ilmakuplia.
Täytyy vaan varoa, ettei läiky säiliöstä nesteet yli...
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Kiitos "Joker" osaavat komentista.
Asiasta viisastuneena siis tilasin ajan pääsylinterin vaihtoon, WM-autohuollosta (Oulunkylä).
Työn osuudeksi sanoivat 62€ (en siis todellakaan ala itse vaihtaa tohon hintaan), mutta osa pitää kuulema ottaa heiltä (ainoastaan Veholta ostettu olisi kelvannut).
AD:n osa jää maksamaan 51,50€ (KALLIS varaosana, mutta menköön), yhteensä siis 113,50€
Palaan asiaan ensiviikolla, kokemuksien kerä.....
Asiasta viisastuneena siis tilasin ajan pääsylinterin vaihtoon, WM-autohuollosta (Oulunkylä).
Työn osuudeksi sanoivat 62€ (en siis todellakaan ala itse vaihtaa tohon hintaan), mutta osa pitää kuulema ottaa heiltä (ainoastaan Veholta ostettu olisi kelvannut).
AD:n osa jää maksamaan 51,50€ (KALLIS varaosana, mutta menköön), yhteensä siis 113,50€

Palaan asiaan ensiviikolla, kokemuksien kerä.....
MB C180 Sport -04 (W203)
MB 230E -88 (W124)
MB 230E -88 (W124)
Täytyy näköjään täsmentää:dealer kirjoitti:Pääsylinterin vika EI näy vuotamisena jalkatilaan tai mihinkään ulospäin, koska männän ohi vuotava neste palaa takaisin säiliöön.
Säiliön reikä on etummaisen painekumin ja taemman tiivistekumin välissä.
Jos painekumi särkyy, ei sylinteri tosiaankaan vuoda lattialle, eikä mihinkään muuallekaan. Neste vain siirtyilee säiliöön ja takaisin, painetta ei synny eikä kytkin irrota.
Jos taempi tiivistekumi särkyy, valuu nesteet lattialle. Itse asiassa koko kytkimen säiliö tyhjentyy (aikaa myöten) lattialle. Jarruneste vajenee sen väliseinän tasolle.
Jos kuitenkin samalla painekumi on ehjä, toimii kytkin "normaalisti", ellei systeemissä ole muita vuotoja.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Eipä ole minullekaan usein tullut tuollainen vastaan. Pari kertaa on tihuttanut sen verran, että matosta löytyi märkää.dealer kirjoitti:On aika harvinaista muuten sen taemman tiivistekumin särkyminen, en muista yhtään tuollaista tapausta että nesteet olisi vuotaneet lattialle.
Sen sijaan kumeja vaihdettaessa nesteitten valumiseen on varattava astia alle, ettei tarvitse siivota jälkiä. Useissa (vanhemmissa) autoissa kun nuo sylinterit, myös jarru- , saa purettua paikoillaan. Työasento ei vain ole kaikista miellyttävin.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Homma hanskassa
No niin, hommahan hoitui varsin mallikkasti, eli vika korjaantui ja korjaamotoimintakin oli moitteetonta (hinta piti täysin paikkaansa
).
Huoltamon kaveri toisiaan valitteli ISOSTA hommasta, eli ei olisi uskonut sen olevan niin kova työ (kuulema varsinkin se ilmaus oli vaikee).
Kiitos vielä kerran, nyt vain lisää kilometrejä ja palaan asiaan taas kun ongelmaa ilmenee (toivottavasti ei lähiaikoina)

Huoltamon kaveri toisiaan valitteli ISOSTA hommasta, eli ei olisi uskonut sen olevan niin kova työ (kuulema varsinkin se ilmaus oli vaikee).
Kiitos vielä kerran, nyt vain lisää kilometrejä ja palaan asiaan taas kun ongelmaa ilmenee (toivottavasti ei lähiaikoina)
MB C180 Sport -04 (W203)
MB 230E -88 (W124)
MB 230E -88 (W124)
Re: Homma hanskassa
Moi !
[quote="jusa"]No niin, hommahan hoitui varsin mallikkasti, eli vika korjaantui ja korjaamotoimintakin oli moitteetonta (hinta piti täysin paikkaansa :D ).
Huoltamon kaveri toisiaan valitteli ISOSTA hommasta, eli ei olisi uskonut sen olevan niin kova työ (kuulema varsinkin se ilmaus oli vaikee).
Kiitos vielä kerran, nyt vain lisää kilometrejä ja palaan asiaan taas kun ongelmaa ilmenee (toivottavasti ei lähiaikoina)[/quote]
Joo, mulla korkkas joskus tuo pääsylinteri ja kyllä ne litkut valui sinne maton alle, ikävä siivo....siitä sen huomasinkin kun kengänkärkeen ilmaantui omituisia litkutippoja.
Hovikorjaaja ilmas sen paineilmalla jarrunestesäiliön kannesta, kun oli vaihtanut sinne ensin sisuskalut.
En tiedä johtuuko siitä, mutta nollakelillä joskus täristää....ei pakkasella eikä kesällä.
auto on W124 250D -90
t jone
[quote="jusa"]No niin, hommahan hoitui varsin mallikkasti, eli vika korjaantui ja korjaamotoimintakin oli moitteetonta (hinta piti täysin paikkaansa :D ).
Huoltamon kaveri toisiaan valitteli ISOSTA hommasta, eli ei olisi uskonut sen olevan niin kova työ (kuulema varsinkin se ilmaus oli vaikee).
Kiitos vielä kerran, nyt vain lisää kilometrejä ja palaan asiaan taas kun ongelmaa ilmenee (toivottavasti ei lähiaikoina)[/quote]
Joo, mulla korkkas joskus tuo pääsylinteri ja kyllä ne litkut valui sinne maton alle, ikävä siivo....siitä sen huomasinkin kun kengänkärkeen ilmaantui omituisia litkutippoja.
Hovikorjaaja ilmas sen paineilmalla jarrunestesäiliön kannesta, kun oli vaihtanut sinne ensin sisuskalut.
En tiedä johtuuko siitä, mutta nollakelillä joskus täristää....ei pakkasella eikä kesällä.
auto on W124 250D -90
t jone
Jäi tänään poljin lattiaan ilman mitään varoituksia. Sekä pää- ja työsylinteri oli kokonaisina vaihdettu huhtikuussa -04 Vehosta ostettuihin osiin, samalla tietty nesteet ja säiliön letkukin. Tiivistemateriaalissa luulisi olevan jotain vikaa kun repeää noin pian. Mitään vuotoa ei näy missään. Pumppaamalla sai sen verran eloa, että kytkin irroitti ja pääsin 50 km kotipihaan. Oli mielenkiintoista kamppailla läpi kehä III pääkaupunkiseudulla käytännössä ilman kytkintä. Pumppauksen avulla kytkin irroitti enintään kaksi kertaa, sitten piti pumpata taas monta kertaa jne. Oletan,että vika on pääsylinterissä sisällä kuten aiemmin kuvattu..
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2153
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Vähän menee nyt ohi, mut liittyy tähän. Onko kellään mitään helmi konstia saada tuosta 201sestä työsylinteriä irti, kun se alempi pultti lähti hyvin, mutta se ylempi, mikä on sen letkun "etupuolella"? Ja kuinka te sen letkun saitte irti helposti, ku himpun verran ahdas on tuo väli.. :\
X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2153
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
SAin tiivisteet ja sisuskalut vaihdettua, aikaa meni sen 3 tuntia. PAskamainen väli, mut onnistu ku taitteli kiintoavaimia vähän että ne passaa sinne väliin. Jospa nyt pelittäs paremmin eikä enää neste häviäis minne sattuu. Kytkinkin tuntus ottavan paremmin.
X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
Irrotusohjeita
Vähän menee ohi tämäkin:tovayryn kirjoitti:Vähän menee nyt ohi, mut liittyy tähän. Onko kellään mitään helmi konstia saada tuosta 201sestä työsylinteriä irti, kun se alempi pultti lähti hyvin, mutta se ylempi, mikä on sen letkun "etupuolella"? Ja kuinka te sen letkun saitte irti helposti, ku himpun verran ahdas on tuo väli.. :\
Pääsääntö kaikkiin alustan pultteihin, letkuihin yms. on, että ne on ruostuneet kiinni.
Nyrkkisääntö on, että käytä vain _kunnon_ työkaluja ja niitäkin vasta lioteltuasi liitosta CRC:llä tai vieläkin paremmalla liemellä. Löysä ja/tai pehmeä avain rikkoo kantin _varmuudella_ , jonka jälkeen sitä ei saa auki edes hyvällä työkalulla.
Itsepäisimmät pultit saa auki, kun vetää pillillä kannan punahekuun ja antaa jäähtyä hyvin (=käden lämpöiseksi) ja jäähtymisen aikana ruiskii CRC:tä joukkoon. HUOM! syttyy palamaan kuumassa!
Kuumana sitä ei kannata edes yrittää auki.
Letkujen itsepäisiin liittymiin auttaa usein irrottaa sylinteri, ja sitten pitää avaimella liitintä paikoillaan ja pyörittää sylinteriä.
Esimerkiksi jarruputki, joka lähtee pyörimään liittimen mukana murtuu jo pienestä kiertymisestä; uusittava seuraavaan liitokseen saakka.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
On valmiiksi taivuteltuja kiintolenkkiavaimia. Ovat sopivia starttien ja muiden ahtaissa paikoissa olevien pulttien avaamiseen.tovayryn kirjoitti:Vähän menee nyt ohi, mut liittyy tähän. Onko kellään mitään helmi konstia saada tuosta 201sestä työsylinteriä irti, kun se alempi pultti lähti hyvin, mutta se ylempi, mikä on sen letkun "etupuolella"? Ja kuinka te sen letkun saitte irti helposti, ku himpun verran ahdas on tuo väli.. :\
Mistäs nuo pyöreät takatuijut raapasit peräpäähän???
Ohihan se tämäkin sitte menee!
Kuten jo tuol toisaalla mainitsin ohimennen asiasta! Sunnuntaina ku piti lähteä yleiseen miittiin jkl:ssä, ni polkasin kytkintä ja sehän jäikin pohjaan!
Siinäpä sit aikani pähkättyä menin takas sisälle ja kattelin foorumilta puhelinnumeroita jolle soittaa apua, et tois kytkinnestettä ku näytti olevan aika lopus (mikä osottautu näköharhaks)! Sieltä sit Janin numeron bongattuani soittelin ja Janihan sieltä kohta tuli jne....
Jani lähti ajelemaan kohti kotia, kun toi miitti ei sit loppujen lopuksi saanut yleisömenestystä!
Pakkasta yön aikana oli ollut siinä -20 paikkeilla, joten illalla hermostuksissani ajattelin, et kohta o muute viimenen kerta tolle autolle (2x jättäny tien päälle, laturi ja moottorin lämpötilan anturin johto poikki)! Rupesin miettimään, mikä siin vois olla ja tuli mieleen, et millo viimeks olin vaihtanu kytkinnesteet.. no en koskaan, eli n.4vuotta+edel. omist. laiminlyöntivuodet! Auto tulille ja odottelemaan, josko sieltä kondensaatiovesi sulis ja alkas toimimaan! 20min siinä mersua lämmittelin ja niihän se alko toimimaan! JESS!
Eli tuli mieleen, et aika halvalla pääsin "kytkinrempassa"! Kytkinnesteet meni vaihtoon ja siinä se hinta sit sille tuliki!
Aina ei siis ole vika sylintereissä tai tiivisteissä, vaan vika voi olla hyvinki yksinkertainen!

Kuten jo tuol toisaalla mainitsin ohimennen asiasta! Sunnuntaina ku piti lähteä yleiseen miittiin jkl:ssä, ni polkasin kytkintä ja sehän jäikin pohjaan!

Siinäpä sit aikani pähkättyä menin takas sisälle ja kattelin foorumilta puhelinnumeroita jolle soittaa apua, et tois kytkinnestettä ku näytti olevan aika lopus (mikä osottautu näköharhaks)! Sieltä sit Janin numeron bongattuani soittelin ja Janihan sieltä kohta tuli jne....
Jani lähti ajelemaan kohti kotia, kun toi miitti ei sit loppujen lopuksi saanut yleisömenestystä!

Pakkasta yön aikana oli ollut siinä -20 paikkeilla, joten illalla hermostuksissani ajattelin, et kohta o muute viimenen kerta tolle autolle (2x jättäny tien päälle, laturi ja moottorin lämpötilan anturin johto poikki)! Rupesin miettimään, mikä siin vois olla ja tuli mieleen, et millo viimeks olin vaihtanu kytkinnesteet.. no en koskaan, eli n.4vuotta+edel. omist. laiminlyöntivuodet! Auto tulille ja odottelemaan, josko sieltä kondensaatiovesi sulis ja alkas toimimaan! 20min siinä mersua lämmittelin ja niihän se alko toimimaan! JESS!

Eli tuli mieleen, et aika halvalla pääsin "kytkinrempassa"! Kytkinnesteet meni vaihtoon ja siinä se hinta sit sille tuliki!

MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81