190E sähkövikaa
190E sähkövikaa
Terve!
Kaipaisin vinkkejä mistä mahtaisi löytyä vika kun testerilläkin on tsekattu eikä ilmoita mitään vikaa, akku uusittu sekä virtoja mittailtu.
Ilmeni siis tämmöinen vika, että purkaa akkua _välillä_ usein kun jättää yöksi käyttämättä ja aamulla koittaa startata niin ei edes mittaristoon syty valot. Mikä mahtaisi olla tämmöinen piilovika joka syö akkua noinkin paljon yön aikana vaikka ei sitä joka yö edes tee?
Kiitos jo etukäteen kokeneemmille!
Kaipaisin vinkkejä mistä mahtaisi löytyä vika kun testerilläkin on tsekattu eikä ilmoita mitään vikaa, akku uusittu sekä virtoja mittailtu.
Ilmeni siis tämmöinen vika, että purkaa akkua _välillä_ usein kun jättää yöksi käyttämättä ja aamulla koittaa startata niin ei edes mittaristoon syty valot. Mikä mahtaisi olla tämmöinen piilovika joka syö akkua noinkin paljon yön aikana vaikka ei sitä joka yö edes tee?
Kiitos jo etukäteen kokeneemmille!
Re: 190E sähkövikaa
Imusarjan esilämmitin tekee tollasta kun rele jää jotenkin jumiin.
Sen pistoke on jossakin imusarjan alla kannen lähellä ja kysehän on pellistä johon tulee virta ja se on imusarjan ja kannenvälissä.
Sen pistoke on jossakin imusarjan alla kannen lähellä ja kysehän on pellistä johon tulee virta ja se on imusarjan ja kannenvälissä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 190E sähkövikaa
Muistaakseni puna vihreä? 2,5 neliömillmerin johto tulee sinne imusarjan alle 2-3 sylinterien väliin se lätykkä on imusarjan ja kannen välissä.
Johto näkyy valon kanssa kun kurkkaa imusarjan alle siitä virranjakajan kupeesta.
Jos otat irti, niin suojaa se johdon pää. Siihen tulee virta kun auto käynnissä, ja siulla vissiin muutenkin...
Niin ei tule valoshowta
En nyt varmaksi sano mut olisiko siin sulakerasian etupuolella se rele mikä ohjaa sit imuilman lämmitystä?
Ja voi ottaa pois käytöstä. Liittyy lähinnä kylmän moottorin päästöjen hallintaan.
Johto näkyy valon kanssa kun kurkkaa imusarjan alle siitä virranjakajan kupeesta.
Jos otat irti, niin suojaa se johdon pää. Siihen tulee virta kun auto käynnissä, ja siulla vissiin muutenkin...
Niin ei tule valoshowta
En nyt varmaksi sano mut olisiko siin sulakerasian etupuolella se rele mikä ohjaa sit imuilman lämmitystä?
Ja voi ottaa pois käytöstä. Liittyy lähinnä kylmän moottorin päästöjen hallintaan.
Re: 190E sähkövikaa
Kiitos, katson tuon huomenna! Olette ilmeisesti auton hyvin tuntevia niin mitkä kaikki vaikuttaa tyhjäkäynnin heittelyyn, välillä toimii ihan normaalisti mutta välillä jumittaa esim. 1500 kierrokseen?
Re: 190E sähkövikaa
YJ-releitä näistä on paljon tinattu/vaihdettu, löytyy akun takaa.
Lisäilmaluisti kannattaa puhdistaa, löytyy imusarjan alta tai vierestä.
Ruiskusta löytyvä kumikaukalo kannattaa myös tarkistaa, siinä voi olla halkeamia.
E: Nämä vinkit on siis tuohon tyhjäkäynnin seilaamiseen.
Lisäilmaluisti kannattaa puhdistaa, löytyy imusarjan alta tai vierestä.
Ruiskusta löytyvä kumikaukalo kannattaa myös tarkistaa, siinä voi olla halkeamia.
E: Nämä vinkit on siis tuohon tyhjäkäynnin seilaamiseen.
W201 190E (1984)
EX W124 260E (1991)
EX W203 200cdi (2001)
EX W124 260E (1991)
EX W203 200cdi (2001)
Re: 190E sähkövikaa
Kaasupalautus jousia on kaksi ja molemmat oltava ehjiä....toinen ruiskun alla ja kaasuvaijerilla oltava hieman löysää että kaasu palautuu kotiinsa....muuten huutaa kierrokset....ja toi lisä ilmaluistin puhdistus myös jees.Heksu_A kirjoitti:Kiitos, katson tuon huomenna! Olette ilmeisesti auton hyvin tuntevia niin mitkä kaikki vaikuttaa tyhjäkäynnin heittelyyn, välillä toimii ihan normaalisti mutta välillä jumittaa esim. 1500 kierrokseen?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 190E sähkövikaa
Mersuissa mitä meillä on ollut ja on akkua purkaneet ovat olleet tosiin tiisseleitä mutta syyksi on selvinnyt molemmilla kahdella kerralla takakontin valo joka ei sammukkaan kun kontti on kiinni, eli tuokin voi olla yksi mahdollinen virran kuluttaja
Nykyinen W210 E300D
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
Re: 190E sähkövikaa
Imusarja lämmitin vaan ottaa kauhiasti virtaa ja akku on varmasti tyhjä aamulla....kokemusta.
Mulla vaan asettui itsestään kun parikertaa tyhjäs akun itsestään ja sen jälkeen ei ole oireillut.
Mulla vaan asettui itsestään kun parikertaa tyhjäs akun itsestään ja sen jälkeen ei ole oireillut.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 190E sähkövikaa
Kiitos vastauksista! Otin liittimen irti eilen niin tänään ainakin toiminut ihan ok.
Tyhjäkäynnin tutkimiseen en ole vielä kerennyt käyttää aikaa mutta mikäli jotakuta kiinnostaa avata vähän lisää mitä tyhjäkäynnin normalisoimiseksi tulisi tehdä, otan mielelläni tietoa vastaan?
Tyhjäkäynnin tutkimiseen en ole vielä kerennyt käyttää aikaa mutta mikäli jotakuta kiinnostaa avata vähän lisää mitä tyhjäkäynnin normalisoimiseksi tulisi tehdä, otan mielelläni tietoa vastaan?