YlimmäinenTämän kuvan perusteella voi vaikkapa kysyä, mikä on ollut parhaimmannäköinen E:n maski:
Mikä oli "viimeinen Mersu"
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Ensimmäisen sarjan W210. Minusta yksi Mersujen tärkeimmistä ominaisuuksista on ollut "Mersumainen" ohjaus. Hammastanko-ohjaus pilasi Väyrysen sitten faceliftin yhteydessä. Väyrynen oli kuitenkin vielä monella muulla tapaa laadukkaan oloinen auto, esim. ovet sulkeutui kuin vanhoina hyvinä aikoina, alusta oli mukava, ja sisämelu oli pieni.
W211 onkin sitten jo aivan toista maata: oven sulkemisääntä ei erota japsiautosta, sisämelu on kova, ja särkyvää tekniikkaa on pilvin pimein.
Paitsi ehkä W221 S600 Twinturbo.
W211 onkin sitten jo aivan toista maata: oven sulkemisääntä ei erota japsiautosta, sisämelu on kova, ja särkyvää tekniikkaa on pilvin pimein.
Paitsi ehkä W221 S600 Twinturbo.
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Aika hauska huomata, että nykyisin monet pitävät Väyrystä viimeisenä kunnon Mersuna vaikka aiemmin sitä on monesti pidetty ensimmäisenä huonona mallina ja jonkinlaisena epämersuna Johtunee siitä että niiden hinnat ovat nykyään niin matalalla ja uudemmat mallitkaan eivät ole välttämättä yhtään luotettavempia.
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Ehkä tyhmä kysymys, mutta millä tavalla juuri hammastanko-ohjaus sen auton pilasi faceliftin yhteydessä, kun hammastanko W210:ssä oli kuitenkin jo ihan alusta lähtien? Selailin vanhoja Tekniikan Maailmoja, ja siinä todettiin W210 faceliftistä (numero 13/199, sivu 35), että "...alustarakenteisiin on tehty ainoastaan pieniä hienosäätöjä ja ajotuntumaltaan uusi E ei juuri aiemmasta poikkea. Ohjaus ei edelleenkään yllä ihan huippuluokkaan ainakaan hitaissa vaudeissa, mutta muuten alusta toimii äänettömästi ja mukavasti."mazza kirjoitti:Ensimmäisen sarjan W210. Minusta yksi Mersujen tärkeimmistä ominaisuuksista on ollut "Mersumainen" ohjaus. Hammastanko-ohjaus pilasi Väyrysen sitten faceliftin yhteydessä.
...
Tietenkään tuollainen yksittäinen kirjoitus ei käy asian suhteen todistusaineistosta, mutta tuo ei ainakaan viittaa siihen, että facelift olisi asiaa kummemmin muuttanut. Lisävarusteinen parametriohjaus on sitten tietty asia erikseen. No, itse en muistaakseni ole W210:llä koskaan ajanut, ettei mulla nyt sen puoleen ole asiasta paljon oikeaa sanottavaa.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Mersun ohjausta on arvosteltu aina, lähinnä palautuksen puutteesta. Itse pidän juuri sitä ominaisuutta arvossa. Se on tietoinen valinta tehtaalta tehdä siitä sellainen.
Näillä nykyautoilla, joissa ohjaus melkein räpsähtää suoraan kun ratista löysää, niin ajaminen on ikävän oloista. Ei ole minun pelejä ne.
Näillä nykyautoilla, joissa ohjaus melkein räpsähtää suoraan kun ratista löysää, niin ajaminen on ikävän oloista. Ei ole minun pelejä ne.
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Tulipa tässä mieleen, että mikäli Mersunkin korit olisivat sinkityt kuten Audeissa 80-luvulta lähtien, olisi tien päällä melkoisen paljon enemmän esim. 124-sarjalaisia.
Nimim. talviautona Audi 100 -91, 100% ruosteeton.
Nimim. talviautona Audi 100 -91, 100% ruosteeton.
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Itse ajattelen, että ennen toista maailmansotaa tehdyt ovat kunnon mersuja.
Sen jälkeen laatu on pikkuhiljaa heikentynyt
Sen jälkeen laatu on pikkuhiljaa heikentynyt
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Ei mielestäni viides pykälä saatikka kaks "ylimäärästä" sylinteriä siitä merkittävästi vikaherkempää silti tee, säästää hermoja kihdytettäessä, ja kuuloa kun ei "huuda" matkassa... 200D 4-vaiht, ja 300D 5-vaiht, syövät muuten matka-ajossa samanverta dieseliä, tai 200D syö 90km/h nopeudessa yhden desin vähemmän 5,3L/100km/h mutta 120km/h vauhdissa menee molemmilla 7l/100km... joten sanon (kuusisylinterisen äänien puolesta) 300D 5-vaihteinen manuaali (oma auto ) joskin tekniikka vaihtuu varmaan jossain vaiheessa vikaherkempi OM606turbo-automaatti-lukkoperä yhdistelmään, vaikka ei sitäkään kovin herkkävikakseksi voi vielä sanuaantti--91 kirjoitti:Tasan 0 Mersua omistaneena vastaan silti että W124, 200D-koneella, 4-vaihteisella manuaalilootalla ja ilman vesivärejä.
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Kyllähän nämä W124 dieselit ovat talvella kivoja pelejä, kun ei tarvi palella startista lähtien. Oli sitten 250d tai 200d niin tarkenee. Kyllä nuo muovihelmaiset ovat hirveitä hapettumaan näillä suolateillä...ovet varmaan loppu lähes kaikista, jos ei ole ainakin pari kertaa käyty läpi muovien alta. Pari -89 vuosimallin W124:sta omistaneena voi sanoa, että ei nämä aivan kauheita ole ruostumaan, jos pitää kunnossa. Tietenkin nuo Audit ja Passatit yms. on ihan eri planeetalta sinkittyjen koriensa ansiosta...nehän ei ruostu sitten millään. Kohtapä näkee senkin miten meno muuttuu maantiellä, kun 4-vaihteinen loota vaihtuu 5-vaihteiseksi. Kyllä nämä edelleenkin ovat kovimpia pelejä mitä tonnilla saa.
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Nyt täytyy myöntää tietämättömyyteni. Olen aina luullut, että hammastanko tuli Väyryseen vasta faceliftin yhteydessä, mutta väärässä olin. Kuitenkin ensimmäisen sarjan W210 on ohjattavuudeltaan hyvin lähellä sitä, mitä oli vanhemmatkin Mersut. Liftatuilla Väyrysillä olen kyllä ajanut sen verran harvoin, etten ihan tarkkaan muista niiden ohjaustuntumaa, mutta muistikuva väittää, että tuntuma olis jotain W124:n ja W211:n väliltä. W211 on minusta tuntumaltaan huono, tervainen. Vaikka aina puhutaan siitä, että Mersussa on tarkoituksella palauttamaton ohjaus, niin ei se voi tarkoittaa sitä, että oikaisu pitää tehdä voimaa käyttäen. W204 on jo paljon parempi. W212 on vielä kokematta.Nozki kirjoitti:Ehkä tyhmä kysymys, mutta millä tavalla juuri hammastanko-ohjaus sen auton pilasi faceliftin yhteydessä, kun hammastanko W210:ssä oli kuitenkin jo ihan alusta lähtien? Selailin vanhoja Tekniikan Maailmoja, ja siinä todettiin W210 faceliftistä (numero 13/199, sivu 35), että "...alustarakenteisiin on tehty ainoastaan pieniä hienosäätöjä ja ajotuntumaltaan uusi E ei juuri aiemmasta poikkea. Ohjaus ei edelleenkään yllä ihan huippuluokkaan ainakaan hitaissa vaudeissa, mutta muuten alusta toimii äänettömästi ja mukavasti."mazza kirjoitti:Ensimmäisen sarjan W210. Minusta yksi Mersujen tärkeimmistä ominaisuuksista on ollut "Mersumainen" ohjaus. Hammastanko-ohjaus pilasi Väyrysen sitten faceliftin yhteydessä.
...
Tietenkään tuollainen yksittäinen kirjoitus ei käy asian suhteen todistusaineistosta, mutta tuo ei ainakaan viittaa siihen, että facelift olisi asiaa kummemmin muuttanut. Lisävarusteinen parametriohjaus on sitten tietty asia erikseen. No, itse en muistaakseni ole W210:llä koskaan ajanut, ettei mulla nyt sen puoleen ole asiasta paljon oikeaa sanottavaa.
Niin kuin sanoinkin, niin moni tärkeä asia, mistä Mersut tunnettiin (esim. kassakaappiovet, hiljainen ja pehmeä kyyti, rauhallinen mutta silti tunnokas ohjaus) on nyt pois, ja jopa japanilaiset autot yltää jo samalle tasolle, eurooppalaiset on jo edellä.antti--91 kirjoitti:Aika hauska huomata, että nykyisin monet pitävät Väyrystä viimeisenä kunnon Mersuna vaikka aiemmin sitä on monesti pidetty ensimmäisenä huonona mallina ja jonkinlaisena epämersuna Johtunee siitä että niiden hinnat ovat nykyään niin matalalla ja uudemmat mallitkaan eivät ole välttämättä yhtään luotettavempia.
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Moni lienee pitää omaa mersuaan viimeisenä kunnollisena.
Tämän aiheen voisi jakaa kahteen lahkoon "vanhanliiton" ja modernit mersut jossa raja menee jossakin möhkön ja viimeisten satalankkujen kohdalla. Ajoittain pääsen kokeilemaan satalankkua ja tottavie se tunnelma sisällä on aivan toisenlainen kuin näissä nykymalleissa.
Ajotuntumaltaan ehkä W140 on erityisen mallikelponen aikansa edustaja. Helppo käsitellä suuresta koostaan huolimatta ja erityisen mukava pitkällä matkalla.
Uskallan väittää että monen nykyauton ohjauksen tunnottomuus johtuu leveistä matalaprofiili renkaista. 211:n etupää on perusrakenteeltaan hyvinkin samankaltainen satalankun kanssa ja maltillisella rengatuksella tuntuma tiehen on suorastaan erinomainen. Toki nivelet pitää olla hyvässä kunnossa ja vanne & rengasyhdistelmä valikoiman pienintä päätä.
Kuulamutteriohjausvaihteen vaihtuminen hammastangoksi ei ole syyllinen ohjaustuntuman muutokseen. Jos oikein kovasti on ihastunut vanhaan mersuunsa niin kannattaa uudenpaan kalustoon siirtyessä tutustua parametriohjauskeen sillä siinä on paljon samaa tuntumaa kuin satalankussakin. Tosin tehostuksen määrän muuttuminen tuntuu aluksi omituiselta tai oikeastaan muutos voisi olla loivempi.
Edit: kirjoitusvirhe korjattu
Tämän aiheen voisi jakaa kahteen lahkoon "vanhanliiton" ja modernit mersut jossa raja menee jossakin möhkön ja viimeisten satalankkujen kohdalla. Ajoittain pääsen kokeilemaan satalankkua ja tottavie se tunnelma sisällä on aivan toisenlainen kuin näissä nykymalleissa.
Ajotuntumaltaan ehkä W140 on erityisen mallikelponen aikansa edustaja. Helppo käsitellä suuresta koostaan huolimatta ja erityisen mukava pitkällä matkalla.
Uskallan väittää että monen nykyauton ohjauksen tunnottomuus johtuu leveistä matalaprofiili renkaista. 211:n etupää on perusrakenteeltaan hyvinkin samankaltainen satalankun kanssa ja maltillisella rengatuksella tuntuma tiehen on suorastaan erinomainen. Toki nivelet pitää olla hyvässä kunnossa ja vanne & rengasyhdistelmä valikoiman pienintä päätä.
Kuulamutteriohjausvaihteen vaihtuminen hammastangoksi ei ole syyllinen ohjaustuntuman muutokseen. Jos oikein kovasti on ihastunut vanhaan mersuunsa niin kannattaa uudenpaan kalustoon siirtyessä tutustua parametriohjauskeen sillä siinä on paljon samaa tuntumaa kuin satalankussakin. Tosin tehostuksen määrän muuttuminen tuntuu aluksi omituiselta tai oikeastaan muutos voisi olla loivempi.
Edit: kirjoitusvirhe korjattu
Viimeksi muokannut Noname, Ti 10.12.2013 23:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Itselläni on ollut vain yksi mersu ja se oli tuo w201 2.0 -89 bensa ,kaasuttimena sähköohjattuhelvetti pierburg.lisäksi autoon oli laitettu vielä katalysaattori.voisin sanoa että tuollaisen yhdistelmän olisi voinut jättää tekemättä.
Ei ehkä ihan osunut aiheeseen tämä valitus
Ei ehkä ihan osunut aiheeseen tämä valitus
edesmennyt
W201
W201
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Tässä pari päivää rullaillut pitkää matkaa -02 200 CDI Väyrysellä, jolla menty 288 tkm, aukoton Suomi-historia metrejä todistamassa. On uskomattoman hyvä peli maantiellä...hiljainen, vakaa, hyvä ajettava, mukava jousitus ja maisema vaihtuu. Tuolla kun ajelee niin ei pitemmänkää matkan jälkeen ole väsynyt. Kyllä nämä Väyrysetkin ihan kelpo Mersuja ovat, vaikka niitä paljon haukutaankin.
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
W124 30v.
http://www.emercedesbenz.com/autos/merc ... -30-years/" onclick="window.open(this.href);return false;
-85 oli ensimmäinen vuosimalli, mutta esittely oli jo marraskuussa -84 Sevillassa, Espanjassa.
http://www.emercedesbenz.com/autos/merc ... -30-years/" onclick="window.open(this.href);return false;
-85 oli ensimmäinen vuosimalli, mutta esittely oli jo marraskuussa -84 Sevillassa, Espanjassa.
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Mielestäni nyt W222 -mallin myötä laadussa on palattu W124/140 -tasolle ja osaksi jopa sen yli. Ehdoton huipputuote, josta ei juuri ristikkäistä sanaa tarvitse lukea, oli arvostelu sitten millä kielellä tahansa.
Erittäin hyvältä vaikuttaa myös lastentauti karsittu W212 facelift, taksiyrittäjienkin kertomusten perusteella, mikä on tärkeä kriteeri kestävyyden ja luotettavuuden kannalta.
Erittäin hyvältä vaikuttaa myös lastentauti karsittu W212 facelift, taksiyrittäjienkin kertomusten perusteella, mikä on tärkeä kriteeri kestävyyden ja luotettavuuden kannalta.
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
W219 ilmajousituksella antaa hyvää kyytiä ja on silmiä hivelevän kaunis Auto.
MB w212
LR Range Rover
LR Defender 60 YRS Lim. Ed.
Audi Quattro 20V
LR Range Rover
LR Defender 60 YRS Lim. Ed.
Audi Quattro 20V
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Rumimmat Mersut listattu:
http://mercedesblog.com/top-5-mercedes- ... bad-looks/" onclick="window.open(this.href);return false;
-itse olisin lisännyt tuolle listalle farmari-Väyrysen.
http://mercedesblog.com/top-5-mercedes- ... bad-looks/" onclick="window.open(this.href);return false;
-itse olisin lisännyt tuolle listalle farmari-Väyrysen.
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Mitä tässä olen huomannut naapuri rivitalon pihassa joku 2000-luvun audi a6 kovastikin ruosteen raiskaama. Että kyllähän muutkin merkit ruostuvat yhtä herkästi kuin mersutkinBehemoth kirjoitti:Kyllähän nämä W124 dieselit ovat talvella kivoja pelejä, kun ei tarvi palella startista lähtien. Oli sitten 250d tai 200d niin tarkenee. Kyllä nuo muovihelmaiset ovat hirveitä hapettumaan näillä suolateillä...ovet varmaan loppu lähes kaikista, jos ei ole ainakin pari kertaa käyty läpi muovien alta. Pari -89 vuosimallin W124:sta omistaneena voi sanoa, että ei nämä aivan kauheita ole ruostumaan, jos pitää kunnossa. Tietenkin nuo Audit ja Passatit yms. on ihan eri planeetalta sinkittyjen koriensa ansiosta...nehän ei ruostu sitten millään. Kohtapä näkee senkin miten meno muuttuu maantiellä, kun 4-vaihteinen loota vaihtuu 5-vaihteiseksi. Kyllä nämä edelleenkin ovat kovimpia pelejä mitä tonnilla saa.
W124 300 E -87 Aut.
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
A - Juuh, on se nykyinenkin vähän en ostaisi.Laaksonen kirjoitti:Rumimmat Mersut listattu:
http://mercedesblog.com/top-5-mercedes- ... bad-looks/" onclick="window.open(this.href);return false;
-itse olisin lisännyt tuolle listalle farmari-Väyrysen.
/8 - Ei.. se vaan yksinkertaisesti on hieno. Pystymalliset lamput kruunaa kokonaisuudeen
212 - Nojoo, faceliftiä edeltävä oli kyllä vähän hölmön näköinen kun ei ollu 'yhtenäiset' valot. Faceliftihän on hieno.
W100 - Haista ite...
R - Kyl kyl, vähän on liikaa yritetty päästä jenkkimarkkinoille
Itse oisin lisänny rumien joukkoon B:n, GLK:n, S210:n ja R107:n
(anteeks kaikille jotka omistaa jonkun noista, ei vaan iske omaan silmään
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
-Miksi väyrystä ei ollut listalla ?Laaksonen kirjoitti:Rumimmat Mersut listattu:
http://mercedesblog.com/top-5-mercedes- ... bad-looks/" onclick="window.open(this.href);return false;
-itse olisin lisännyt tuolle listalle farmari-Väyrysen.
-Ottaisin mielummin Pre facelift w212, kuin Facelift 212 molemmat hienoja mutta vanhempi hienompi, kanttisempi keulan ilme todella iskee!
-ruma ? vaikkei rumaksi nimetyt lamput ookkaan etu alalla
miksei tää ollut listalla ? keulasta yhtä hirveä!
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Tämä Ässä ei ole koskaan nauttinut suosiotani ulkonäön suhteen:
-joidenki möhköksi haukkuma W140 sen sijaan herättää minussa vieläkkin kunnioitusta saksalaisen jämäkällä olemuksellaan. W220:n facelift kirkkaine ajovaloineen paranti olemusta hieman, mutta jotenkin yleisilmeessä on jotain liian taiteellista. W221 taas on selvästi askel parempaan.
-joidenki möhköksi haukkuma W140 sen sijaan herättää minussa vieläkkin kunnioitusta saksalaisen jämäkällä olemuksellaan. W220:n facelift kirkkaine ajovaloineen paranti olemusta hieman, mutta jotenkin yleisilmeessä on jotain liian taiteellista. W221 taas on selvästi askel parempaan.
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Tässä oma listani top-5 rumimmista Mersuista:
1. R-sarja: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... 100718.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
2. A-sarjan 2. sukupolvi: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... 080409.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
3. B-sarja: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... elbert.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
4. Farmarimallin Väyrynen: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... 081202.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
5. W220-mallin Ässä: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... 1_sst2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
1. R-sarja: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... 100718.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
2. A-sarjan 2. sukupolvi: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... 080409.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
3. B-sarja: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... elbert.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
4. Farmarimallin Väyrynen: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... 081202.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
5. W220-mallin Ässä: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... 1_sst2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Mersu on sellanen auto että vähän kaikki mallit näyttää jostain tietystä kulmasta tyhmältä. Mä en oo koskaan pitänyt tuosta ensimmäisen polven CLS:stä. w212 on prefaceliftinä parempi, ne ledivalot on jotenkin muodottomat. No ei ne salmiakitkaan nyt kummoiset ole, mutta muistuttaa vähän FL 204 valoja, joka on aika onnistunut malli.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Samoja näkemyksiä näköjään rumuudesta. Harvinaisemmista malleista ottaisin mukaan vielä SLR:nantti--91 kirjoitti:Tässä oma listani top-5 rumimmista Mersuista:
1. R-sarja: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... 100718.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
2. A-sarjan 2. sukupolvi: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... 080409.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
3. B-sarja: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... elbert.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
4. Farmarimallin Väyrynen: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... 081202.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
5. W220-mallin Ässä: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... 1_sst2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
- harrikka95
- Mersumies
- Viestit: 643
- Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Paitsi ranskalaisetacparma kirjoitti:Mitä tässä olen huomannut naapuri rivitalon pihassa joku 2000-luvun audi a6 kovastikin ruosteen raiskaama. Että kyllähän muutkin merkit ruostuvat yhtä herkästi kuin mersutkinBehemoth kirjoitti:Kyllähän nämä W124 dieselit ovat talvella kivoja pelejä, kun ei tarvi palella startista lähtien. Oli sitten 250d tai 200d niin tarkenee. Kyllä nuo muovihelmaiset ovat hirveitä hapettumaan näillä suolateillä...ovet varmaan loppu lähes kaikista, jos ei ole ainakin pari kertaa käyty läpi muovien alta. Pari -89 vuosimallin W124:sta omistaneena voi sanoa, että ei nämä aivan kauheita ole ruostumaan, jos pitää kunnossa. Tietenkin nuo Audit ja Passatit yms. on ihan eri planeetalta sinkittyjen koriensa ansiosta...nehän ei ruostu sitten millään. Kohtapä näkee senkin miten meno muuttuu maantiellä, kun 4-vaihteinen loota vaihtuu 5-vaihteiseksi. Kyllä nämä edelleenkin ovat kovimpia pelejä mitä tonnilla saa.
Mercedes-Benz W212 350CDI -09 Airmatic
Mercedes-Benz W126 300SE -86
Pakko ajaa Mersuilla kun ei muilla pysty..
-------------------------------------------------------------------
Mercedes-Benz W126 300SE -86
Pakko ajaa Mersuilla kun ei muilla pysty..
-------------------------------------------------------------------
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Vielä 1 rumilus; 1. sukupolven ML (W163):
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... gon_03.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... gon_03.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Mersun mallistossa ei aikojen saatossa ole yhtään täsin onnistunutta mallia minun mielestäni. Kaikki ovat enemmän tai vähemmän epäonnistuneita, vanhanaikaisia ja rumia. Lähimmäksi täydellistä minun silmissäni pääsee korimalli R230 eli v. 2001 esitelty SL.
Nykymuodin korostettu kulmikkuus ja tarpeettoman liioiteltu särmikkyys ei vetoa. Siinä on jotain ylitsevuotavan ällöä, vähän kuin karvarannemiesten kilisevät kultaketjut. Kaipaan miehekkäämpää, hillitympää designia, en ghettobling-for-bitches designia.
kaikkein pahimpia kummituksia ovat:
- pre-facelift väyrynen "kierosilmä"
- w202 "pappasämpylä"
- pre-facelift W212 "huyndai"
- shooting brake "lyyrypylly"
Sen sijaan esimerkiksi facelift W212 taas miellyttää silmää jo ihan mukavasti ja CLS:n kaikki sedanversiot ovat komeita.
Nykymuodin korostettu kulmikkuus ja tarpeettoman liioiteltu särmikkyys ei vetoa. Siinä on jotain ylitsevuotavan ällöä, vähän kuin karvarannemiesten kilisevät kultaketjut. Kaipaan miehekkäämpää, hillitympää designia, en ghettobling-for-bitches designia.
kaikkein pahimpia kummituksia ovat:
- pre-facelift väyrynen "kierosilmä"
- w202 "pappasämpylä"
- pre-facelift W212 "huyndai"
- shooting brake "lyyrypylly"
Sen sijaan esimerkiksi facelift W212 taas miellyttää silmää jo ihan mukavasti ja CLS:n kaikki sedanversiot ovat komeita.
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Jos nyt omiin autoihin takerrutaan, niin w210 on kyllä ollu oikeesti huoleton vaikka onkin paljon ajettu kosla - ei siihen oo koskaan tarvinnu rahaa lykätä kunnolla vaikka 230tkm sillä jo ajellu.
Sit taas w126:n ostin ja tykkään auton muotoilusta tosi paljon ja ajettavuus on mukavan lepposa - tosin siihen joutu pientä remonttia tekeen melkein heti että sillä pystyy ajamaan.
w140 ja w116 olis haaveena, mutta kun vanhoja en halua myydä niin sit pitäis omistaa neljä autoa joka on ehkä vähän liikaa.
Jos joskus omakotitalon hommaan niin sitte pihaan ilmestyy kyllä nuo kaksi vielä lisäks.
Mut mitä enemmän sähköä ja tekniikkaa, sitä enemmän vikoja - silläpä nää uudemmat tuntuu monen mielestä olevan pelkkiä autoja mersun sijaan.
Pakko se on kuitenki myöntää että jos lotossa voittais, niin tallissa olis w116,w126,w140 AINAKIN. Tuskin mitään uudempaa vaikka varaa oliskin, niin paljon noi vanhat muotoilut miellyttää Tosin tähän voin todeta että w124 orkkiskuosissaan on ruma. Väyrynenkin oli pakko tuunailla että sen ulkonäkö miellyttää ja ajaminen on mukavampaa.
Eli: voisin sanoa että w140 on ainakin se hieno mersu jonka haluais joskus vielä omistaa, uudemmat niin ja näin.
Sit taas w126:n ostin ja tykkään auton muotoilusta tosi paljon ja ajettavuus on mukavan lepposa - tosin siihen joutu pientä remonttia tekeen melkein heti että sillä pystyy ajamaan.
w140 ja w116 olis haaveena, mutta kun vanhoja en halua myydä niin sit pitäis omistaa neljä autoa joka on ehkä vähän liikaa.
Jos joskus omakotitalon hommaan niin sitte pihaan ilmestyy kyllä nuo kaksi vielä lisäks.
Mut mitä enemmän sähköä ja tekniikkaa, sitä enemmän vikoja - silläpä nää uudemmat tuntuu monen mielestä olevan pelkkiä autoja mersun sijaan.
Pakko se on kuitenki myöntää että jos lotossa voittais, niin tallissa olis w116,w126,w140 AINAKIN. Tuskin mitään uudempaa vaikka varaa oliskin, niin paljon noi vanhat muotoilut miellyttää Tosin tähän voin todeta että w124 orkkiskuosissaan on ruma. Väyrynenkin oli pakko tuunailla että sen ulkonäkö miellyttää ja ajaminen on mukavampaa.
Eli: voisin sanoa että w140 on ainakin se hieno mersu jonka haluais joskus vielä omistaa, uudemmat niin ja näin.
W210 E320cdi
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Tuon jutun tekijällä on varmaankin silmät perseessä, kun arvioi W114/115 sekä W100 rumaksiLaaksonen kirjoitti:Rumimmat Mersut listattu:
http://mercedesblog.com/top-5-mercedes- ... bad-looks/" onclick="window.open(this.href);return false;
-itse olisin lisännyt tuolle listalle farmari-Väyrysen.
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Samaa mieltä, nuo kaksi edustaa just mersun hienointa vanhanaikasta muotoilua. Tosin A-malli ei ole edes mersu ja R on keulasta tosi ruma, livenä ihan siedettävä ja varmasti hyvä perheauto muuten, noiden tilalle olis voinu heittää vaikka r107 ja w203 tai tai w170, ne on oikeesti rumia. Ja w212:ssa ei ole nykyajan tyylisuunnassa kyllä mitään vikaa, ihan hieno sekin on.Pontus kirjoitti:Tuon jutun tekijällä on varmaankin silmät perseessä, kun arvioi W114/115 sekä W100 rumaksiLaaksonen kirjoitti:Rumimmat Mersut listattu:
http://mercedesblog.com/top-5-mercedes- ... bad-looks/" onclick="window.open(this.href);return false;
-itse olisin lisännyt tuolle listalle farmari-Väyrysen.
W210 E320cdi