124 ei lähde käyntiin ilman kaasun painamista
124 ei lähde käyntiin ilman kaasun painamista
Missä vika kun ei lähde ilman kaasun painallusta käyntiin,ajotus on 14 jykk.
Tervetuloa voorumille.
Pitää kuitenkin aloittaa avunanto vastakysymyksillä:
onko 124:si
-bensa/diesel?
Jos bensa, niin ruisku- vai kaasarimalli?
Ja jos vähän tarkennusta oireisiin, ilmeneekö vika kylmänä vai kuumana, pidemmän seisokin vai hetken paussin jälkeen?

Pitää kuitenkin aloittaa avunanto vastakysymyksillä:
onko 124:si
-bensa/diesel?
Jos bensa, niin ruisku- vai kaasarimalli?
Ja jos vähän tarkennusta oireisiin, ilmeneekö vika kylmänä vai kuumana, pidemmän seisokin vai hetken paussin jälkeen?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Re: 124 ei lähde käyntiin ilman kaasua painamatta
Eikö tuo polta jo putkessa?tuomehe kirjoitti:Missä vika kun ei lähde ilman kaasun painallusta käyntiin,ajotus on 14 jykk.


Jos manuaaleista ei löydy tarkempaa tietoa, niin itse säätäisin 10 ast. eyk, tyhjäkäynnillä ja alipainesäätäjä irrotettuna (putki tukittava, ettei vuotaisi imusarjaan).
Niin, ja kärjetöntä/elektronista sytytystähän ei voi säätää ilman strobolamppua...
Tosin vippaskonstikin löytyy, jos omistaa kuristuslaipan ja alipainemittarin:
ilmanputsari irti ja kuristin imutorven päähän, sen alta mitatataan alipaine ja säädetään sytytyksellä maksimiin.
Kaksi- ja useampikurkkuisten säätämiseen on valmiina tuollainen mittari, jolla läpät säädetään balanssiin, eli virtaamat kaikkiin kurkkuihin samaksi.
On muuten yllättävän tarkka...
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
ei lähde käyntiin ilman kaasunpainallusta 124 250D
Kyseessä on diesel
Re: ei lähde käyntiin ilman kaasunpainallusta 124 250D
Hiton aiheellinen huomatus!tuomehe kirjoitti:Kyseessä on diesel
Dieseleissä tuo kaasun painaminen on normaaliproseduuri, vaikka kunnossa oleva lähtee ilmankin käyntiin. Tarvetta kaasun käyttöön tulee ainakin tukkoisten filttereiden, alhaisen ruiskupaineen, huonojen suuttimien jne. jne. takia.
Ensisijaisesti epäilen suuttimia: pieni ruikkaus jää pisaraksi mutta kunnon rykäisystä ainakin osa sumuttuu syttymiskelpoiseksi.
Minulla pakkaskäynistys etenee jokseenkin seuraavasti:
ylimääräiset sähkölaitteet (puhallin, takalasin lämpö jne) pois päältä, hekutus ja ilman lohkolämmitintä vielä toinen hehkutus, kytkin pohjaan, kaasu pohjaan, startataan yhtämittaan maailman tappiin saakka ellei akku lopu sitä ennen.
Kaasu ylös heti kun sytyttää ensimmäisen kerran; raskas kone ei ehdi ryntäämään.
Annetaan käydä tyhjäkäynnillä 30 - 60 sek ennen liikkeellelähtöä.
Niin, ja ruiskukoneet eivät ole "polkuautoja", eli kaasun lipsutus startatessa ei hyödytä yhtään mitään. Ei bensaruutillakaan.
Kesäkeleillä ja roikan päästä BlueLady lähtee käyntiin ilman kytkintä ja kaasuakin toisesta puristuksesta, ja tuolla edellä kuvatulla proseduurilla pahimmillaan 2 vrk -20 ast seisseenäkin ennen kuin jokainen pytty on päässyt yrittämäänkään.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]