Vanneasiaa

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
rokka65
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 230
Liittynyt: To 04.02.2010 19:21

Vanneasiaa

Viesti Kirjoittaja rokka65 »

Käykö 211 mallin vanteet 210:iin?
211:ssa ET on 42 ja 210:ssä ET on 37, ainakin 15 tuumaisissa, mutta 16 tuuman vanteissa erään vannetaulukon mukaan ET on 41.
Maalaan autoja Savossa. Myös Mersun vikojen ihmettelyä.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13734
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Vanneasiaa

Viesti Kirjoittaja karra »

Täältä näet: http://www.mercedes-benz.de/content/ger ... .0001.html" onclick="window.open(this.href);return false;

W211 pultit ei käy W210 eikä W210 pultit virallisesti käy W211 vanteisiin muuta on niillä kuulemma ajeltu. Erikoispultteja saa yhdestä brittiläisestä nettikaupasta jolla vanteet saadaan ristiin haluamallasi tavalla. Juju on se että W211 pultin pallokartio on 14 mm säde kun taas W210 on 12 mm säde.
1987 MB 560 SEC museoauto
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
rokka65
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 230
Liittynyt: To 04.02.2010 19:21

Re: Vanneasiaa

Viesti Kirjoittaja rokka65 »

ET:n puolesta näyttäisi käyvänn mutta tuo pulttikoko? 210:ssä pultin kierre 12mm. kun taas 211:ssa 14mm. En nyt ymmärrä tuosta säteestä, miksi se ei kävisi.
Maalaan autoja Savossa. Myös Mersun vikojen ihmettelyä.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13734
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Vanneasiaa

Viesti Kirjoittaja karra »

rokka65 kirjoitti:ET:n puolesta näyttäisi käyvänn mutta tuo pulttikoko? 210:ssä pultin kierre 12mm. kun taas 211:ssa 14mm. En nyt ymmärrä tuosta säteestä, miksi se ei kävisi.
W211 aluvanteessa sen pultin pallon kolo on 14 mm säteellä ja W210 vanteessa se on 12 mm säteellä. 12 mm pultissa pallon säde on 12 mm ja se pallo ei pohjaa tasaisesti sen vanteen koloon jonka säde on 14 mm. Käytännössä ei taida haitata mitään; on noita uudempia vanteita vanhemmissa autoissa käytössä. Mutta ihan virallisesti se vaatisi erikoispultin.
1987 MB 560 SEC museoauto
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13734
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Vanneasiaa

Viesti Kirjoittaja karra »

Tämmöset:

Set of 20 bolts (5 per wheel for 4 wheels) RAD part number: 4052 Shaft Length/mm: 24 Thread pitch: M12x1.5 Drive type: 17mm Seat type: 14mm radius Application: Mercedes - to fit most alloy wheels from these models (230/211/219/163/164/169/245/221/216/251) to these models (107/124/126/129/168/170/171/201/202 203/208/209/210/414)

Kuva

http://www.alloywheelsdirect.net/option/bolt_packs" onclick="window.open(this.href);return false;
1987 MB 560 SEC museoauto
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
rokka65
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 230
Liittynyt: To 04.02.2010 19:21

Re: Vanneasiaa

Viesti Kirjoittaja rokka65 »

Ok.
Maalaan autoja Savossa. Myös Mersun vikojen ihmettelyä.
Vastaa Viestiin