w124 200 te vm90 käyntihäiriö
-
- Sisäänajossa
w124 200 te vm90 käyntihäiriö
Tervehdys.
olen lukenut täältä vinkkejä moniakin ja saanut niistä apua...YJ ja pensa releet on läpi käyty... potentiometrikin on vaihdettu...ilmavuotoja tutkittu..ja todettu ettei niitä ole..ja anturit vaihdettu.tulpat.. johot..virranjakajan osat.
Märssä toimii nyt tällä hetkellä näin...
plussat
- kylmäkäynnistyksessä ei ongelmaa lähtee todella hyvin käyntiin ja toimii kaikilla pytyilä.
- kiihtyvyys ja matka ajo on toimivaa kuluttaa tällä hetkellä n.8-10 l satasella riippuen ajosta.
miinukset
- lämpimänä esim.. valoihin pysähtyessä käynti humpaa kierroksilla 1000 - sammumisen rajamailla.
- moottori ravistelee ei paljon mutta sen tuntee kuitenkin...ja tämäkin lämpimänä..ei sen takia että olisi sammumassa ravista
huomiot
- kierrosten humpaamiseen auttaa hetkeksi...auton sammutus ja heti uudelleen starttaus...tämä auttaa noin minuutin ajaksi..
- tein havainnon imusarjasta... jossa oli joku tehnyt ns. umpisuolen... kuvaa ei tällä hetkellä ole...mutta sekin saadaan jos kiinnostusta löytyy...tässäkään ei ilma vuotoja ollu...mietityttää että mihin siitä on letku joskus mennyt...sijainti on kuskin puolelta katsottuna konehuoneeseen ilmanputsarin alla imusarjan oikeassa laidassa päällä.
- jotain apua olen löytänyt sitä potikan asentoa muuttamalla...muuttiko se nyt sitä sytytys ennakkoa...se on nyt taas siinä S asennossa.
mutta se ei ole poistanu olennaista vikaa...vika taisi hetkeksi helpottaa omassa päässä.
Jos teillä olisi apuja heittää olisin kiitollinen.
olen lukenut täältä vinkkejä moniakin ja saanut niistä apua...YJ ja pensa releet on läpi käyty... potentiometrikin on vaihdettu...ilmavuotoja tutkittu..ja todettu ettei niitä ole..ja anturit vaihdettu.tulpat.. johot..virranjakajan osat.
Märssä toimii nyt tällä hetkellä näin...
plussat
- kylmäkäynnistyksessä ei ongelmaa lähtee todella hyvin käyntiin ja toimii kaikilla pytyilä.
- kiihtyvyys ja matka ajo on toimivaa kuluttaa tällä hetkellä n.8-10 l satasella riippuen ajosta.
miinukset
- lämpimänä esim.. valoihin pysähtyessä käynti humpaa kierroksilla 1000 - sammumisen rajamailla.
- moottori ravistelee ei paljon mutta sen tuntee kuitenkin...ja tämäkin lämpimänä..ei sen takia että olisi sammumassa ravista
huomiot
- kierrosten humpaamiseen auttaa hetkeksi...auton sammutus ja heti uudelleen starttaus...tämä auttaa noin minuutin ajaksi..
- tein havainnon imusarjasta... jossa oli joku tehnyt ns. umpisuolen... kuvaa ei tällä hetkellä ole...mutta sekin saadaan jos kiinnostusta löytyy...tässäkään ei ilma vuotoja ollu...mietityttää että mihin siitä on letku joskus mennyt...sijainti on kuskin puolelta katsottuna konehuoneeseen ilmanputsarin alla imusarjan oikeassa laidassa päällä.
- jotain apua olen löytänyt sitä potikan asentoa muuttamalla...muuttiko se nyt sitä sytytys ennakkoa...se on nyt taas siinä S asennossa.
mutta se ei ole poistanu olennaista vikaa...vika taisi hetkeksi helpottaa omassa päässä.
Jos teillä olisi apuja heittää olisin kiitollinen.
Re: w124 200 te vm90 käyntihäiriö
Luulen että potikka ei ole kohdallaan...eli säädättää vielä ja kuumana ja kun kirit ruuvit niin se aina muuttaa arvoa.
Toi sammutus ja käynnistys viittaisi siihen.
Toimiiko muuten molemmat bensa pumput?
Kaasuvaijerilla hieman väljää ja jouset ehjät.
Toi sammutus ja käynnistys viittaisi siihen.
Toimiiko muuten molemmat bensa pumput?
Kaasuvaijerilla hieman väljää ja jouset ehjät.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Sisäänajossa
muistakko paljonko ne arvot piti potikalla olla? en löytäny sitä juttua ennää...pentsiini pumput toimivat kummakki.
-
- Mersumies
Mitenkäs tuo tyhjäkäynti moottorin toiminta oletko katsonut sen toiminnan!? Löytyy siitä imusarjasta kumi kiinnikkeellä kiinnitettynä!
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Joku sano että 0.50-70 mutta itse muistelen aina säätäneet tohon 0.68-70v
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Sisäänajossa
kyllä tuo tyhjäkäynti moottorikin toimii...ei oo kauaa kun sen taas viimeksi putsasin... oliko teilä mitään aavistusta mikä voisi olla se ns. umpisuoli juttu???tai mihin teän tiedon mukaan menee letku siitä?
-
- Sisäänajossa
atlas kirjoitti:Joku sano että 0.50-70 mutta itse muistelen aina säätäneet tohon 0.68-70v
pitääpä tsekata onko se pysyny arvoisa..lähelekkään..
tyhjäkäynti moottorin 15mm letkut, nii lähtee määräjakajan alla olevasta kumikaukalosta ja menee kanteen
jos oikein pännii nii vedä kännii
-
- Sisäänajossa
miepä laitan kuvan tosa viikonlopun aikana...tämä ei mene tyhjä käynti moottorille... ulko halkasijakin oli n..8mm kumiletkulla...
sanokaapa kokemuksia polttoaine tankista...itse vaihoin tankin vuotta vanhemmasta autosta joka oli tietenkin ehjempi kuin edellinen...edellinen ruostui puhki täyttöputken juuresta..voisiko nämä tämän mallin ongelmat olla aivan prkleen yksinkertaiset ...jota lähetään pohtimaan vain liian vaikeasti??itellä poistui tankin vaihon yhteyesä sellainen ongelma...kun auton sammutti polttoaine tankista kuului semmonen pulputus pensan seasta...niin kuin se ei olisi saanut ilmaa..eli tuli tyhjiö...ja jostain sitte vetää ilmaa polttoaine linjasta takaisin.. aiheuttaen pulputuksen...no tätä ongelmaa ei ole enää...
Kun vielä miettii tätä nyky pensaa kuinka se tuo ongelmia??? korroosio??
Ajatuksia kellään?
sanokaapa kokemuksia polttoaine tankista...itse vaihoin tankin vuotta vanhemmasta autosta joka oli tietenkin ehjempi kuin edellinen...edellinen ruostui puhki täyttöputken juuresta..voisiko nämä tämän mallin ongelmat olla aivan prkleen yksinkertaiset ...jota lähetään pohtimaan vain liian vaikeasti??itellä poistui tankin vaihon yhteyesä sellainen ongelma...kun auton sammutti polttoaine tankista kuului semmonen pulputus pensan seasta...niin kuin se ei olisi saanut ilmaa..eli tuli tyhjiö...ja jostain sitte vetää ilmaa polttoaine linjasta takaisin.. aiheuttaen pulputuksen...no tätä ongelmaa ei ole enää...
Kun vielä miettii tätä nyky pensaa kuinka se tuo ongelmia??? korroosio??
Ajatuksia kellään?
Tankki on jotain sellaista sisältä joka ei pitäisi ruostua.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-