juu-zon w202 c220 cdi (ex w201)

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
juu-zo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 824
Liittynyt: Ke 14.05.2008 09:27
Paikkakunta: Mäntsälä

juu-zon w202 c220 cdi (ex w201)

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Pitkästä aikaa pääsee taas mersun kimppuun laittelemaan. Historiasta sen verran, että tallissa edelleen yksi w201 mersu vuodelta -89. Jäänyt ikuisuusprojektiksi ja tämän takia päätin hommata käyttikseksi samanlaisen, mutta hieman uudemman pelin. Tuli haettua -92 vuoden malli aika perus kuntoisena. Ajettu 250tkm, ruostetta siellä täällä hitusen, sisusta erittäin siisti, mutta kaikenlaista pientä laittoa se vaatii. Edellinen omistaja ei kauhean hyvää huolta ole autosta pitänyt.

Yhteinen matka auton kanssa ei lähtenyt niin iloisesti käyntiin. Toisena päivänä auto jätti liikennevaloihin ja akku tuntui olevan loppu. Startti ei pyörähtänyt ja apuvirtaa jouduttiin pyytämään kaverilta. Syyksi epäilen laturivikaa. Nyt auto on kotipihassa latauksessa ja tänään käydään motonetistä hakemassa vähän varaosia laturiin. Josko sitä saisi talven ajaksi elvytettyä. Kesällä on mukavempi rempata autoa kunnolla kun on lämpöisempi.

Muutamia pikku vikoja autosta olen löytänyt ruosteitten lisäksi.
-Hanttarin aurinkolippa löysä, tipahtaa töyssyssä alaspäin. *uusi aurinkolippa hommattu*
-Ilmasuulakkeet löysät, meinaa liikkua myös tärinästä. Onko näitä mahdollista jotenkin fiksata? *fixattu*
-Käsijarruvalo ei pala, pitäisikö valon syttyä kun autoa käynnistää? Tätäkään ei nimittäin tee. Polttimon jo vaihdoin mutta ei auttanut, missä vika?
-Oikea alapallonivel ääntää hieman *rasvattu*
-Pissapojan suuttimet ilmeisesti hieman tukossa, täytyy koittaa irroitella ja jollain aukoa reiät. *fiksattu*
-Kuskin peilin säätönupikka puuttuu ja peileistä rapissut musta kehys hieman. *purkuautosta uudet peilit ja homma kunnossa nyt*
-Kaiutin ja soitin asennukset mallia amis, soittimen purin jo pois ja jotkut kunnon kaiuttimet hommataan tilalle. *soittopelit kunnossa*
-Maalipinta naarmuinen, myllytys kesällä.

Tällaista pientä vikaa alkuun. Tilasin jo autoon lohkolämppärin ja avantgarde maskin. Nämä asennellaan kun saapuvat. Lattiamattoina on tällä hetkellä jotkin ladan kumimatot ja päällä kaameat tarvikematot. Uudet lattiamatotkin täytyy hommata.

Kuvia laitan heti kun olen saanut autoa hieman pestyä. Vinkkejä kysymyksiin saa antaa vapaasti.
Viimeksi muokannut juu-zo, To 13.11.2014 18:45. Yhteensä muokattu 15 kertaa.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92

Respect is not given it is taken!
Avatar
juu-zo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 824
Liittynyt: Ke 14.05.2008 09:27
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: W201 projektia

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Motonetissä ei ollutkaan oikeanlaista jännitteensäädintä tuohon laturiin joten nappasin laturin kokonaan irti ja käydään hakemassa uusi vaihtolaite tilalle. Moniurahihna oli myös melko haperon näköinen niin vaihdetaan samalla. Osaako joku sanoa voiko tuon pienemmän 55A laturin tilalle laittaa isomman 70A laturin?
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92

Respect is not given it is taken!
Avatar
pake1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 377
Liittynyt: Ke 07.03.2012 14:40
Paikkakunta: Rauma

Re: W201 projektia

Viesti Kirjoittaja pake1 »

Multa löytyisi Tenavaan Kumimattosarja jos kiinnostaa ;) Pistä vaikka yv:tä jos kiinnostaa ja laitappa kuvia autosta tulee topikista mukavampi seurata :)
Nykyinen W210 E300D
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
94zip
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: To 07.02.2013 17:31
Paikkakunta: Porvoo

Re: W201 projektia

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Käsijarruvalonpitäisi syttyä kun laittaa virrat päälle. käsijarrun valokytkin on keskikonsolin alla käsijarrukahvan juuressa, se kannataa katsoa ettei ole piuhat irti tms. aurinkolippojen roikkuminen tuntuu näissä olevan tyyppivika, kun tuossa omassakin roikkuu, tosin kuskinpuolella. :lol: 70a laturin pitäisi kyllä sopia 55a laturin tilalle. Viisaammat korjatkoon.
300D -91
250D - 92
190E 1.8 - 91
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3977
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W201 projektia

Viesti Kirjoittaja tomant »

94zip kirjoitti:...70a laturin pitäisi kyllä sopia 55a laturin tilalle...
Minulla on 1991-mallisessa 70A laturi, joten sellainen sopii kyllä, kunhan kiinnitys on samanlainen. Johtojen päitä ja mahdollisesti poikkipinta-alaa voi joutua vähän tuunaamaan.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Avatar
juu-zo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 824
Liittynyt: Ke 14.05.2008 09:27
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: W201 projektia

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Täytyy tuo keskikonsoli siis purkaa ja tarkastaa tuo käsijarrun kytkin. Toivottavasti auto tulee kuntoon laturin vaihdolla eikä muuta ole mennyt rikki.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92

Respect is not given it is taken!
Avatar
juu-zo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 824
Liittynyt: Ke 14.05.2008 09:27
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: W201 projektia

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Laturi ja moniurahihna vaihdettu ja hyvin tuntui pelaavan uudella laturilla. Latausjännitteetkin kasvoi samantien. Ilmeisesti tuossa olikin 70A laturi valmiina koska oli sisätuuletettu. 55A laturia tehdään tuohon vain ulkotuuletettuna.
Yksi vika jäi vielä mainitsematta, pakoputki vuotaa jostakin ja tuntuu olevan hieman vaikea paikallistaa mistä kun putkikin kulkee melko keskellä autoa. Olisi mukava vielä ennen talvea sekin koittaa paikkailla. Auton alle ei vaan oikein pääse kunnolla kuuntelemaan mistä vuotaa.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92

Respect is not given it is taken!
kuokka12
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ma 19.12.2011 22:31

Re: W201 projektia

Viesti Kirjoittaja kuokka12 »

juu-zo kirjoitti:Laturi ja moniurahihna vaihdettu ja hyvin tuntui pelaavan uudella laturilla. Latausjännitteetkin kasvoi samantien. Ilmeisesti tuossa olikin 70A laturi valmiina koska oli sisätuuletettu. 55A laturia tehdään tuohon vain ulkotuuletettuna.
Yksi vika jäi vielä mainitsematta, pakoputki vuotaa jostakin ja tuntuu olevan hieman vaikea paikallistaa mistä kun putkikin kulkee melko keskellä autoa. Olisi mukava vielä ennen talvea sekin koittaa paikkailla. Auton alle ei vaan oikein pääse kunnolla kuuntelemaan mistä vuotaa.
Itte tykkään talvella just kattella niitä pakoputkivuotoja - juur kun on käyntiin lyöny vekotteen, näkyy mielestäni komeiten mistä vaaleeta savua puskee. Pimeessä/hämärässä vieläko tehokkaantaskulampun kanssa kattelee niin jo alkaa löytyä jotta mikä liitos se nyt tällä kertaa falskaa.
Avatar
pake1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 377
Liittynyt: Ke 07.03.2012 14:40
Paikkakunta: Rauma

Re: W201 projektia

Viesti Kirjoittaja pake1 »

juu-zo kirjoitti:Täytyy tuo keskikonsoli siis purkaa ja tarkastaa tuo käsijarrun kytkin. Toivottavasti auto tulee kuntoon laturin vaihdolla eikä muuta ole mennyt rikki.

Itselläni on sama ongelma ja ei ollut kytkimestä kiinni... Kokeileppa auton käydessä käppäri ylhäällä lyödä mittarin päälle, jos syttyy on prikuulleen samanmoinen kun mulla eli vika on mittarin päässä jossai, itse ensin kytkintä roplatessani hajotin senkin eli nyt tarvitaan ittellä lisää tavaraa korjaamiseen :D Ja voihan sieltä olla merkkivalon polttimokin palanut :) mut koeta lyömistä ;)
Nykyinen W210 E300D
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
Avatar
juu-zo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 824
Liittynyt: Ke 14.05.2008 09:27
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: W201 projektia

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Ja komento takaisin. Auto ei tullutkaan kuntoon laturin vaihdolla. Jätti taas tielle. Mistä lähteä vikaa seuraavaksi etsimään? Latausjännite suto käynnissä kierroksilla näytti yli 15V eli tuntui että olisi ladannut akkua ihan hyvin. Missä voi vielä vika olla?
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92

Respect is not given it is taken!
jezze rs
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 250
Liittynyt: La 13.10.2012 23:54

Re: W201 projektia

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

Mulle tuli mieleen se ikuuvanha ohje eli maadoitukset? Onko niitä yhtään katsottu että on kunnossa? Voihan se nostaa jännitteen 15v, mutta jos on huono maadoitus niin virta siellä ei siltikään liiku. Toinen on sitten ihan valmis akku. Katsoitko yhtään mittarilla mitä akku näyttää sen jälkeen kun on sammunut? Ilmeisesti startti ei inahdakaan? Sekin tosin voi johtua maadoituksesta.
- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)

https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
juu-zo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 824
Liittynyt: Ke 14.05.2008 09:27
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: W201 projektia

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Jaahas, yksi ongelma ainakin paikallistettu. Laturin kaapeli oli laturin päästä hapettunut ja säikeitä poikki. Testiksi kytkin rinnalle toisen piuhan ja johan alkoi akunkin jännite nousta. Nyt vaihdoin tilalle uuden laturin piuhan ja katsotaan pelaako tuolla. Jos ei auta niin maadoitukset on seuraava mikä menee tarkasteluun.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92

Respect is not given it is taken!
Avatar
juu-zo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 824
Liittynyt: Ke 14.05.2008 09:27
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: W201 projektia

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Nyt voi vihdoin sanoa auton pelaavan. Laturin johto uusittu ja heti pomppasi jännitteet kuntoon. Samalla uusin akunkin niin ei pitäsi enää olla virransaannissa ongelmia. Yj releen tinasin samalla vaikka ei siinä silmin nähden ollutkaan mitään ongelmaa.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92

Respect is not given it is taken!
jezze rs
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 250
Liittynyt: La 13.10.2012 23:54

Re: W201 projektia

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

Juu se on ahdistanut siitä ja lähtenyt lämpenemään mikä on johtanut taas huonompaan johtavuuteen. Lopulta akku sitten aina tsipannut.
- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)

https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
juu-zo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 824
Liittynyt: Ke 14.05.2008 09:27
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: W201 projektia

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Tänään haettu postista defan lämppärisatsi ja koitetaan huomenna iskeä kiinni. Ilmeisesti suurin ongelma on tuon vesitulpan irroitus lohkosta, katsotaan miten onnistuu. Samalla uusi termostaatti sisään. Tällä hetkellä koneen lämmöt jää 60-70 asteen paikkeille. Audio puoltakin päivitellään hitusen. Eteen 4" hybrid audion legatiat, alpinen 173bt soitin, spl dynamicsin s-7006 vahvari ja pioneerin 12" lituska. Nämä nyt tällaiset pikaiset parannukset aiempaan. Katsotaan mitä muutoksia vielä noiden suhteen tehdään. Johdot tuli vedettyä jo edestä konttiin. Koitan jotain kuvaakin laittaa näytille lähiaikoina.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92

Respect is not given it is taken!
Avatar
juu-zo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 824
Liittynyt: Ke 14.05.2008 09:27
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: W201 projektia

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Pikainen kuva mikä tuli napattua.

Kuva
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92

Respect is not given it is taken!
94zip
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: To 07.02.2013 17:31
Paikkakunta: Porvoo

Re: W201 projektia

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Näyttäis etuvaloissa olevan samaa samenemisen vikaa kuin omassakin. Millähän lie sais kiillon takas? :shock:
300D -91
250D - 92
190E 1.8 - 91
Avatar
juu-zo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 824
Liittynyt: Ke 14.05.2008 09:27
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: W201 projektia

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Sen verran pimeessä otettu huono kuvakin että auto likainen ja täten myös nuo lasit likaiset. Torstaina jouduin matkalla pysähtyä putsaamaankin valojen laseja kun oli niin likaiset että valot ei näyttänyt enää ollenkaan. Näillä keleillä on huomannut lampunpesimien puutteen. Kai noita voisi koittaa myllyttämällä kirkastaa jonkin verran. Ainakin sonaxilta löytyy aineita ja tarvikkeita lasien kiillotukseen.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92

Respect is not given it is taken!
Avatar
juu-zo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 824
Liittynyt: Ke 14.05.2008 09:27
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: W201 projektia

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Tuli tilattua myös kierros bilstein sprint iskareita niin pääsee tuosta etuiskarien pohjaamisesta eroon. Edellinen omistaja laikannut jousia vakio iskareilla ja etupää kolahtaa kyllä välillä pohjaan. Varastosta löytyy jo ennestään madallusjouset niin saadaan peliä vielä enemmän tonttiin kesän tullen.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92

Respect is not given it is taken!
Avatar
juu-zo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 824
Liittynyt: Ke 14.05.2008 09:27
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: W201 projektia

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Mistä mahtaisi johtua että keskuslukituksen alipainepumppu jää pyörimään vaikka ovet, kontti ja tankinluukku aukeavat ja sulleutuvat aivan mallikkaasti. Pumppu jää pyörimään molempiin suuntiin useammaksi sekunniksi. Onko tuossa olemassa jotain säätöä? Eikö pumpun pitäisi pysähtyä kun se tunnistaa sopivan ali/ylipaineen?
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92

Respect is not given it is taken!
Avatar
pake1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 377
Liittynyt: Ke 07.03.2012 14:40
Paikkakunta: Rauma

Re: W201 projektia

Viesti Kirjoittaja pake1 »

juu-zo kirjoitti:Mistä mahtaisi johtua että keskuslukituksen alipainepumppu jää pyörimään vaikka ovet, kontti ja tankinluukku aukeavat ja sulleutuvat aivan mallikkaasti. Pumppu jää pyörimään molempiin suuntiin useammaksi sekunniksi. Onko tuossa olemassa jotain säätöä? Eikö pumpun pitäisi pysähtyä kun se tunnistaa sopivan ali/ylipaineen?
Siellä on vuoto jossain ;)
Nykyinen W210 E300D
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
Avatar
juu-zo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 824
Liittynyt: Ke 14.05.2008 09:27
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: W201 projektia

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Vaihtelin työpaikan pihalla termostaatin pikaiseen ja koitin käyttää autoa lämpöiseksi. Silti lämpömittarin mukaan ei lämmöt tuntunut nousevan 80 yläpuolelle. Onko tuon mittarin lämpötila-anturi sitten viallinen? Ja vaikuttaako tämä moottorin toimintaan muuten?
Samalla tutkiskelin tuota lohkolämppärin paikkaa ja melko hankalassa paikassahan se on asentaa. Paikka näkyy mutta mitkään työkalut ei oikein tunnu sopivan väliin. Alapuolelta mahdoton asentaa ja yläpuolella imusarja tiellä. Katsotaan jaksanko sitä itse asentaa viikonlopun aikana vai loppuuko usko ja auto jää mökin pihaan puolikuntoisena.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92

Respect is not given it is taken!
TPeltola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 240
Liittynyt: Su 18.11.2012 18:55

Re: W201 projektia

Viesti Kirjoittaja TPeltola »

Onnistuiskohan laittaa nestekiertolämmitintä? Olis paljo tehokkaampi kun lohko :think: :thumbup:
Avatar
juu-zo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 824
Liittynyt: Ke 14.05.2008 09:27
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: W201 projektia

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Letkulämppäri ei ole vaihtoehto kun defa setti on jo ostettuna.

Työpäivä loppui aikaisemmin ja aloin sitten tutkimaan tarkemmin tuon elementin asennusta. Aikaisemmin olin jo lukenut että nuijimalla se siitä parhaiten lähtee. No reilusti kunnon taltalla mäiskimistä ja loppujen lopuksi irtosihan se sieltä.
Huono kuva minkä näköisenä lähti irti
Kuva

Sitten elementti paikoilleen ja jakarilla kiristys ja kaikki ok. Johtosarja asennellaan viikonloppuna kiinni.

Edit.
Moottorin lämpömittari tosiaan ei nouse yli 70 asteen milään. Ilmeisesti lämpötila-anturi siis sökö. Kuitenkin termostaatti pelaa nyt oikein.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92

Respect is not given it is taken!
Avatar
juu-zo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 824
Liittynyt: Ke 14.05.2008 09:27
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: W201 projektia

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Ensi kesän vannevalintakin on jo tehty. 16x8" originaali kaivonkannet joihin pyöräytetään tänään tulleet 195/45 kumit alle.

Kuva
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92

Respect is not given it is taken!
Avatar
ihkuannikki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ma 21.10.2013 23:28

Re: W201 projektia

Viesti Kirjoittaja ihkuannikki »

Paljon köyhdyit vanteista?

Itsellä on kanssa w201 2.0e ja mullakin nousee lämmöt "vaan" 80 asteeseen. Pitäs varmaan nousta sinne 90 asteen tuntumaan (ainakin motonetistä saa 92 ja 87 termareita). Muuten kyllä hyvin lämpenee ja tunkee lämmintä ilmaa suuttimista. Minkäs merkkiset madallusjouset sulle on tulossa? Itse mietin, jos tilais weitecin tai fk-madallusjouset vakioiskareitten kaveriks
Avatar
juu-zo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 824
Liittynyt: Ke 14.05.2008 09:27
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: W201 projektia

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Vanteet tulivat fooruminimimerkiltä karra kohtuulliseen ~100€ kappalehintaan rahteineen. Enemmänkin noista olisi voinut pyytää. Siistissä kunnossa, eivät aivan mintit mutta ei kanttariosumia ja suorat.

Jouset siis löytyy jo ennestään aikaisempaan tenavaan hommattuna mutta ei silloin koskaan alle kerinnyt. Muistaakseni h&r:n olivat. Jos hyvää alustaa haluaa niin kannattaa kyllä panostaa myös bilsteinin sprinteihin samalla. Vakio iskareillakin pärjää jos vain ulkonäkö on kriteerinä. Itse haluan alustaan myös parannusta.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92

Respect is not given it is taken!
Avatar
juu-zo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 824
Liittynyt: Ke 14.05.2008 09:27
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: W201 projektia

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Noniin, posti toi bilsteinin iskarit ja täytyisi vaihtaa ne alle sekä nuo madallusjouset samalla. Saako laikatut jouset ilman puristinta irti kun irroittaa iskarin ja laskee tunkilla tukivarren alas? Vai pitääkö suosiolla hommata jostain tuo kunnollinen puristin? Kerran nuorempina muistan traktorilla nypänneeni yhdet jouset tenavan alta pois ku oli ensin halpis puristimilla taivutettu mutkalle. :) Tällä kertaa ei ole aikomusta kokeilla samaa. Onnistuuko madallusjousien kanssa jousikumien vaihtelu samalla periaatteella vai onko jouset liian pitkät silloinkin?
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92

Respect is not given it is taken!
Kyttis-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: Su 16.12.2007 11:05
Paikkakunta: Harjavalta

Re: W201 projektia

Viesti Kirjoittaja Kyttis- »

Lainaa jostain kunnollinen puristin, hengenlähtö voi olla liki niitten etujousien kanssa... takajouset nyt vaihtaaki ilman puristinta... Itellä on bilteman puristin, mikä on mersun jousille tarkotettu, maksoko jonku 150€ aikoinaa, hyvin toimii vieläki..:)
W124 260E -87, W124 300DT -91, W124 300D -86, W124 300TD -88, W210 220cdi -02, S211 320cdi -03
Avatar
juu-zo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 824
Liittynyt: Ke 14.05.2008 09:27
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: W201 projektia

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Tuli vain mieleen että jos täytyy jousikumien kanssa pelailla kun on nuo madallusjouset alla niin tarviiko aina puristimella ruuvailla vai meneekö ilman?
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92

Respect is not given it is taken!
Vastaa Viestiin