Jälleen SBC ihmettelyä
Jälleen SBC ihmettelyä
Tulipa tällainenkin tapaus vastaan,auton on välillä käytännössä jarruton eli poljin menee kokonaan pohjaan ja jarruteho erittäin heikkoa
koodeina perinteiset paineherjat mutta venttiilirele ja paluutuottopumppun jännitteet jää reilusti alakanttiin,kun nollaa koodit niin lähtee pumppu nostamaan painetta todella laiskasti,kuulostaa aivan kuin moottori ei saisi tarpeeksi virtaa(ei vuoda tai hävitä nesteitä),ja siihenhän nuo kooditkin viittaa.
välillä pörisee sitten taas aivan normaalisti eikä herjaa jännitteitä ja kaikki toimii mutta vain hetken
tarkastin piuhat ja mittasin jännitteet sbc pumpun käydessä sulakkeilta jalkotilasta(F72 ja F73) sekä pikkuakulta,jännite pysyi siinä 12.6v-12.7v eli sbc yksikölle menevät jännitteet on ok.eli tuo venttili rele lienee sbc yksikön sisäpuolella?samoin lienee korkeapaine/paluutuottopumpun rele?Pitäneekö suolistaa koko sbc yksikkö
koodeina perinteiset paineherjat mutta venttiilirele ja paluutuottopumppun jännitteet jää reilusti alakanttiin,kun nollaa koodit niin lähtee pumppu nostamaan painetta todella laiskasti,kuulostaa aivan kuin moottori ei saisi tarpeeksi virtaa(ei vuoda tai hävitä nesteitä),ja siihenhän nuo kooditkin viittaa.
välillä pörisee sitten taas aivan normaalisti eikä herjaa jännitteitä ja kaikki toimii mutta vain hetken
tarkastin piuhat ja mittasin jännitteet sbc pumpun käydessä sulakkeilta jalkotilasta(F72 ja F73) sekä pikkuakulta,jännite pysyi siinä 12.6v-12.7v eli sbc yksikölle menevät jännitteet on ok.eli tuo venttili rele lienee sbc yksikön sisäpuolella?samoin lienee korkeapaine/paluutuottopumpun rele?Pitäneekö suolistaa koko sbc yksikkö
ML W164
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Jälleen SBC ihmettelyä
Tarkista pumpulta siihen viereiseen maa pisteeseesn tuleva maajohto ja sen liitin siellä pumpun liitin kammassaTeppo L kirjoitti:Tulipa tällainenkin tapaus vastaan,auton on välillä käytännössä jarruton eli poljin menee kokonaan pohjaan ja jarruteho erittäin heikkoa
koodeina perinteiset paineherjat mutta venttiilirele ja paluutuottopumppun jännitteet jää reilusti alakanttiin,kun nollaa koodit niin lähtee pumppu nostamaan painetta todella laiskasti,kuulostaa aivan kuin moottori ei saisi tarpeeksi virtaa(ei vuoda tai hävitä nesteitä),ja siihenhän nuo kooditkin viittaa.
välillä pörisee sitten taas aivan normaalisti eikä herjaa jännitteitä ja kaikki toimii mutta vain hetken
tarkastin piuhat ja mittasin jännitteet sbc pumpun käydessä sulakkeilta jalkotilasta(F72 ja F73) sekä pikkuakulta,jännite pysyi siinä 12.6v-12.7v eli sbc yksikölle menevät jännitteet on ok.eli tuo venttili rele lienee sbc yksikön sisäpuolella?samoin lienee korkeapaine/paluutuottopumpun rele?Pitäneekö suolistaa koko sbc yksikkö
[ [url=http://i3.aijaa.com/t/00720/12872330.t.jpg] ][/url]
[ [url=http://i1.aijaa.com/t/00993/12872331.t.jpg] ][/url]
mutta näyttä oireiden mukaan että pumppumpu on roskista vaille
varsinkin jos nesteet on ok
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Jälleen SBC ihmettelyä
Putki poikki takaletkun vierestä ?poljin menee kokonaan pohjaan ja jarruteho erittäin heikkoa
wiimax.fi
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Jälleen SBC ihmettelyä
Tämä kannatta tarkistaa ensimäisenä,dealer kirjoitti:Putki poikki takaletkun vierestä ?poljin menee kokonaan pohjaan ja jarruteho erittäin heikkoa
(itselä oli ajatuksena että oli jo tarkastettu kuten pitäis ensimäisenä jos jarrupoljoin painuu yllätäin oli sitten sbc tai "normi" jarrut niin tatrkistaa vuotaako jostain, muuta tarkemmin lukien ei sitä ainakkan ollut mainittu)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Jälleen SBC ihmettelyä
Muistelen hämärästi, että jossain vaiheessa tuon CDI203 mainitseman maadoituksen tiimoilta olisi ollut ohjekin johdon (tai johtosarjan?) vaihdosta.
Voisiko moottorin hiilet aiheuttaa tuollaista vikaa, jos ovat liian kuluneet?
Voisiko moottorin hiilet aiheuttaa tuollaista vikaa, jos ovat liian kuluneet?
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Jälleen SBC ihmettelyä
Kun yksikö vaihtuu niin se maajohto piti myös vaihtaapaloviita kirjoitti:Muistelen hämärästi, että jossain vaiheessa tuon CDI203 mainitseman maadoituksen tiimoilta olisi ollut ohjekin johdon (tai johtosarjan?) vaihdosta.
Voisiko moottorin hiilet aiheuttaa tuollaista vikaa, jos ovat liian kuluneet?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Jälleen SBC ihmettelyä
Kaksi neljästä moottorin hiilestä oli aivan loppu,lisäksi jarrunesteistä ei tietoa onko koskaan vaihdettu minu mielestäni sbc yksikössä oli vettä ja nesteet kurjassa kunnossa
Ajettu 170 tkm ja n.495000 oli painalluksia laskurissa
Vaihdoin ilmawebaston puhaltimen hiilet(hiilet 5x5x13mm) ja parilitraa uutta jarrunestettä,jopa pyörii nätisti ja terhakasti sbc moottori
Toiminut nyt muutaman päivän häiriöttä,saa nähdä tokeniko noilla toimenpiteillä.
Muutama kuva projektista
[URL=http://aijaa.com/1LtCPl][/URL
Ajettu 170 tkm ja n.495000 oli painalluksia laskurissa
Vaihdoin ilmawebaston puhaltimen hiilet(hiilet 5x5x13mm) ja parilitraa uutta jarrunestettä,jopa pyörii nätisti ja terhakasti sbc moottori
Toiminut nyt muutaman päivän häiriöttä,saa nähdä tokeniko noilla toimenpiteillä.
Muutama kuva projektista
[URL=http://aijaa.com/1LtCPl][/URL
ML W164
Re: Jälleen SBC ihmettelyä
Mulla oli reilun 400.000 painalluksen jälkeen hiilet kuluneet tasaisesti 9 millisiksi, kun uudessa ovat 15 mm.
Ajoitko starilla testit läpi? Lähinnä, että "apujarrukin" tuli ilmattua ja että paineakku on vielä toimintakuntoinen?
Sinänsä hatunnoston arvoinen suoritus, että sait yksikön vielä toimimaan. Hiilipölyäkin näyttää olleen runsaanlaisesti...
Ajoitko starilla testit läpi? Lähinnä, että "apujarrukin" tuli ilmattua ja että paineakku on vielä toimintakuntoinen?
Sinänsä hatunnoston arvoinen suoritus, että sait yksikön vielä toimimaan. Hiilipölyäkin näyttää olleen runsaanlaisesti...
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Re: Jälleen SBC ihmettelyä
Joo staarilla on tehty ilmaus ja kaikki mahdolliset tarkastukset sekä vuototesti,kaikki näyttää olevan ok
En tiedä kuvittelenko mutta jarrut tuntuu paljon tehokkaamilta mitä ennen (välillä toimi hetken ilman herjoja)
Tuntuu myös sbc käyvän harvemmin ja käyntiaikakin lyhentyneen
En tiedä kuvittelenko mutta jarrut tuntuu paljon tehokkaamilta mitä ennen (välillä toimi hetken ilman herjoja)
Tuntuu myös sbc käyvän harvemmin ja käyntiaikakin lyhentyneen
ML W164
Re: Jälleen SBC ihmettelyä
Systeemi silti antaa vikakoodeja? Mitä, onko sielä vielä jotain muutakin vialla? Antoiko laskuri muuten jo virheen noilla käyttösyklien määrällä?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Jälleen SBC ihmettelyä
ei anna enää mitään vikakoodeja ja toimii niinkuin pitääkin
Kyllähän tää herjasi sitä " käyttöikä täynnä" koodia eli laskuri täytyi nollata
Kyllähän tää herjasi sitä " käyttöikä täynnä" koodia eli laskuri täytyi nollata
ML W164
Re: Jälleen SBC ihmettelyä
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: Jälleen SBC ihmettelyä
Asiallista!Teppo L kirjoitti:ei anna enää mitään vikakoodeja ja toimii niinkuin pitääkin
Kyllähän tää herjasi sitä " käyttöikä täynnä" koodia eli laskuri täytyi nollata
Nyt kun vielä joku kaivaa pari hydraulivikaista yksilöä (muutakin kuin mistä paineakku mennyt), selvittää ja sepittää ne kuntoon niin aletaan olemaan asian ytimessä
(vaikka tämän jarrusysteemin kanssa kikkailu onkin paljon riskialttiimpaa kuin tavan absipumpun )
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Jälleen SBC ihmettelyä
Hienoin homma tuossa on se että purkaminen on onnistunut
Siten että se on vielä mahdolista kasata(aina ei onnistu)
Siten että se on vielä mahdolista kasata(aina ei onnistu)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Jälleen SBC ihmettelyä
Aamulla ois tarkoitus alkaa hiiliremonttiin sbc n kans, käynti vähän ontuvaa!
Vikakoodit määrälaskuri täys.
Eli meneekö se niin että starilla sbc deaktivoidaan ja yksikkö pöydälle ja uudet hiilet,mikä olisi oikea koko hiilille.?
Yksikkö paikalleen ja aktivointi ja sen jälkeen järjestelmän ilmaus. Ja ym testit.
Va pitääkö starilla tehdä yksikön vaihto?
Kiitos.
Vikakoodit määrälaskuri täys.
Eli meneekö se niin että starilla sbc deaktivoidaan ja yksikkö pöydälle ja uudet hiilet,mikä olisi oikea koko hiilille.?
Yksikkö paikalleen ja aktivointi ja sen jälkeen järjestelmän ilmaus. Ja ym testit.
Va pitääkö starilla tehdä yksikön vaihto?
Kiitos.
W213
MB 400 cdi w211
MB 400 cdi w211
Re: Jälleen SBC ihmettelyä
Minuakin kiinnostaisi nuo SBC-yksikön sähkömoottoriin liittyvät korjausvinkit. Lieneekö SBC-yksiköistä ikinä varsinaisesti hajonnut mikään? Laskuri tulee ajallaan täyteen ja jos vain laskuri nollataan, kuluvat sähkömoottorin hiilet loppuun, muttei nyt sitä oikein hajoamiseksi voi sanoa
Re: Jälleen SBC ihmettelyä
Hiilet vaihdettu.
Huomioitavat seikat
Moottoria avatessa kannattaa hankkia erikois torx 5 hampainen että saa auki.
Hiilet 5x5 ja itsellä pituus 13 m ei löytynyt pitempiä piti soveltaa 5x6 hiilestä.
Kolvaaminen vaatii vähän sepän vikaa,kaveri autto ja sanoi että voi irrota jos korvaa suoraan hiilen kii johdinpintaan teki
Kuparilangasta renkaan jonka puristi ja kolvas,ei uskalla ottaa riskiä kun turva varuste.
Ja kasaan
starilla käyttöön otto ja alkoi pelaan.
Muutokset.
Moottori käy paljon terhakkaammin ja huomattavasti harvemmin,eli remontti vissiin onnistu!
Vanhat hiilet oli n 8 milliä pitkät, laskurissa rapiat 400 tuhatta polkasua autolla ajettu n300 tkm.
Vielä kun sais vikakoodin pois nii olis hyvä homma.
Huomioitavat seikat
Moottoria avatessa kannattaa hankkia erikois torx 5 hampainen että saa auki.
Hiilet 5x5 ja itsellä pituus 13 m ei löytynyt pitempiä piti soveltaa 5x6 hiilestä.
Kolvaaminen vaatii vähän sepän vikaa,kaveri autto ja sanoi että voi irrota jos korvaa suoraan hiilen kii johdinpintaan teki
Kuparilangasta renkaan jonka puristi ja kolvas,ei uskalla ottaa riskiä kun turva varuste.
Ja kasaan
starilla käyttöön otto ja alkoi pelaan.
Muutokset.
Moottori käy paljon terhakkaammin ja huomattavasti harvemmin,eli remontti vissiin onnistu!
Vanhat hiilet oli n 8 milliä pitkät, laskurissa rapiat 400 tuhatta polkasua autolla ajettu n300 tkm.
Vielä kun sais vikakoodin pois nii olis hyvä homma.
W213
MB 400 cdi w211
MB 400 cdi w211
Re: Jälleen SBC ihmettelyä
jani k: Jos alkuperäisiä hiiliä oli jäljellä 8mm, ei se selitä sähkömoottorin huonoa pyörimistä. Jumittiko hiilet kenties?
Kun on noin tärkeä turvavaruste kyseessä, kannattaisi varmistua 100% että oikea vika löytyi.
Kun on noin tärkeä turvavaruste kyseessä, kannattaisi varmistua 100% että oikea vika löytyi.